SGP wil popmuziek verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: SGP wil popmuziek verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:30

Deze discussie gaat niet over Wilders, maar over SGP.

Het argument 'die daar doet het ook' is nooit een argument om zelf iets verkeerds te mogen doen. het zijn allebei haatzaaiers

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:31

Klara16 schreef:
Citaat:
De SGP ziet vrouwen niet als minderwaardig, maar ook niet als gelijk.
Gelijk en gelijkwaardig zijn twee verschillende dingen. Gelijkwaardig kun je ook zijn als je verschillende taken hebt. Gelijk ben je dan niet. Daar heeft de SGP een punt - man en vrouw zijn niet hetzelfde. Wat hun taken betreft laat ik dan maar in het midden, dat zal mij persoonlijk verder worst wezen.

Man en vrouw zijn niet hetzelfde. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet dezelfde RECHTEN moeten hebben. Dat mannen en vrouwen dezelfde rechten hebben wordt door aanhangers van alle monotheistische godsdiensten verkondigd met als enig argument 'dat heeft God ons verteld'. Persoonlijk geloof ik niet dat God zo wreed is dat hij vrouwen met dezelfde intelligentie geschapen heeft als mannen, om ze vervolgens met de helft van de rechten te bedelen zodat ze goed snappen in wat voor positie ze zitten.

Dat dat jou worst kan wezen is tragisch, ik ben wel van plan mijn rechten niet zomaar te laten afpakken door een stelletje fundamentalisten.

Citaat:
De tweede lijn is de teksten die gaan over het spreken van vrouwen in de kerkgemeente. Dit ambt behoort aan mannen toe. De SGP trekt dit door naar politieke en maatschappelijke instellingen. Zij trekt daarbij dus de conclusie dat vrouwen geen ambt als bijvoorbeeld gemeenteraadslid zouden mogen bekleden.

Dit is in strijd met de varklaring van de rechten van de mens en de Nederlandse grondwet. Het zou strafbaar moeten zijn om dit te verkondigen.

Ik bedoel dat wat de SGP van die taakverdeling vindt, mij verder een zorg zal zijn. Ze zullen nooit aan de macht komen, en dus zal er nooit enig recht van jou of mij afgenomen worden door de SGP. Vrouwen die lid worden van de SGP, kiezen daar zelf voor.

@Klara: heb je mij dat argument horen verkondigen dan? En er werd gevraagd waarom de SGP minder kwalijk zou zijn dan GW - nou, hierom dus, volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:32

God is a DJ, life is a dancefloor!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:34

Lekker opbouwende opmerking Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:35

Vond ik ook. Popmuziek is plezier en de SGP wil dat verbieden...

Het is trouwens een stukje tekst uit een bekend nummer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:35

Anders lees je de rest van het topic effe door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:36

Heb ik al gedaan.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:38

Blue eyes: ik ben niet bang dat SGP ooit aan de macht zal komen,

Ik begrijp gewoon niet dat dergelijke haatzaaierij tegen vrouwen in het openbaar verkondigd mag worden, en dat daar niks aan gedaan wordt. Een partij die het soort taal uitslaat over kleurlingen als de SGP doet over vrouwen wordt ter plekke opgedoekt en alle leden gearresteerd. Voor het beschermen van onze rechten doet de overheid dat blijkbaar niet. Boos!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:39

Tsja, ik noem slechts 1 argument... de PVV bestaat ook nog steeds...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:40

Klara16 schreef:
Deze discussie gaat niet over Wilders, maar over SGP.
Het argument 'die daar doet het ook' is nooit een argument om zelf iets verkeerds te mogen doen. het zijn allebei haatzaaiers

Het argument 'die daar doet het ook' is niet door mij ingebracht. Maar ik wil wel meegeven dat er in de grondwet meer staat dan alleen maar over discriminatie. Bijvoorbeeld allerlei vrijheden: op vrijheid van meningsuiting, en op religieuze of politieke voorkeur. En het is met vrijheden zo dat ze dus ook de vrijheid inhouden dat andere mensen het anders doen dan jij zou willen.

Die verschillende vrijheden conflicteren met elkaar... En dus is het zo dat je een beetje een evenwicht moet vinden, steeds opnieuw. Daar is geen one-size-fits-all-recept voor. Het zou een beetje raar zijn als je immers een vrij land wilt zijn en vervolgens precies gaat vertellen hoe iedereen die vrijheid voor zichzelf moet invullen?

Ik ben het niet eens met de SGP, verre van, en zo mogelijk nog minder met Geert Wilders. (Dat waren de onderste en eenna-onderste in de kieswijzer Haha! ) En wat mij betreft moeten we ook eens ophouden om elke keer die groepen te belonen met zo vreselijk veel aandacht voor elk slecht doordacht idee. Maar desondanks vind ik dat ze het recht hebben om het te roepen want dat is voor mij een belangrijke vrijheid.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:40

Wat is PVV? Blond

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:41

De partij van Geert Wilders, die dingen over kleurlingen roept die vele malen erger zijn dan de SGP over vrouwen roept. Wanneer heb jij Bas van der Vlies horen roepen dat alle vrouwen het land uit moeten?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:43

Blue_Eyes schreef:
De partij van Geert Wilders, die dingen over kleurlingen roept die vele malen erger zijn dan de SGP over vrouwen roept. Wanneer heb jij Bas van der Vlies horen roepen dat alle vrouwen het land uit moeten?

Ze moeten het land niet uit. ze moeten alleen maar weg uit de openbare instellingen en het beroepsleven, terug naar de keuken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:45

Ook dat niet. Ze vinden alleen dat het 'bemannen' Knipoog van bestuurlijke functies aan mannen is voorbehouden.

Maar er werken zelfs vrouwen bij de SGP op kantoor hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:45

Zo ongefundeerd zijn de opmerkingen van Wilders nog niet eens, eigenlijk. Gewoon een gevolg van de wantoestanden van een jaartje of dertig die stilaan doorkabbelden en het gevolg zijn van allochtonen die zich niet willen aanpassen maar van ons verlangen dat wij ons aanpassen in ons eigen land.
Verder zijn de ideeen van de SGP gewoon niet meer van deze tijd, maar van voor de WOII of eerder.
En de SGP is er voorstander van dat de vrouw weer gewoon twee rechten heeft, keuken en kinders. (hoe meer hoe beter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:47

Blue_Eyes schreef:
Ook dat niet. Ze vinden alleen dat het 'bemannen' Knipoog van bestuurlijke functies aan mannen is voorbehouden.

Moet je ballen hebben om een bestuurlijke functie in te kunnen vullen? Nog nooit van gehoord! Poeh, en wat een gunst voor die vrouwen dat ze zelfs op kantoor mogen werken!!! Misschien zou binnen de bestuurlijke kaders van het SGP een vrouw wel eens kunnen zorgen voor een frisse wind in de tent, maar daar steken die kerels dus wel een stokje voor.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:47

Blue_Eyes schreef:

Als je geen bestuursfunctie mag opnemen kan je niet volwaardig deelnemen aan het openbare leven. Je bent dan een tweederangsburger.

En dat ze vrouwen de notulen laten uittikken en de koffie laten zetten betekent echt niet dat ze vrouwvriendelijk bezig zijn. Boos!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:50

suleilitha schreef:
Zo ongefundeerd zijn de opmerkingen van Wilders nog niet eens, eigenlijk. Gewoon een gevolg van de wantoestanden van een jaartje of dertig die stilaan doorkabbelden en het gevolg zijn van allochtonen die zich niet willen aanpassen maar van ons verlangen dat wij ons aanpassen in ons eigen land.
Verder zijn de ideeen van de SGP gewoon niet meer van deze tijd, maar van voor de WOII of eerder.
En de SGP is er voorstander van dat de vrouw weer gewoon twee rechten heeft, keuken en kinders. (hoe meer hoe beter)

De opmerkingen van Wilders zijn volgens mij net zo ongefundeerd als die van de SGP, ze hebben allebei hun eigen oorsprong - maar goed, daar ging het nu niet over.

Je laatste opmerking is gewoon niet waar. De SGP heeft helemaal geen moeite met werkende vrouwen, zoals gezegd, op het partijbureau bij de SGP werken ook gewoon vrouwen. Ze vinden alleen dat vrouwen niet in bestuurlijke functies thuishoren, en dat is een standpunt dat zij bijbels vinden.
Ze zijn voor het gezin als hoeksteen van de samenleving - maar er staat nergens dat vrouwen 10 kinderen moeten krijgen in de statuten van de SGP. Bas van der Vlies zelf heeft er 5, maar dat was in de tijd dat hij trouwde (halverwege jaren 60) en in de regio waar hij woont helemaal niet ongebruikelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:56

Ja, luister, ik heb gezegd dat ik het er ook niet mee eens ben.
Ik probeer alleen wel de verschrikkelijk negatieve standpunten over de SGP wat te nuanceren. Want die mensen handelen ook naar eer en geweten (sterker: die zouden het voor een deel anders ook echt niet aan hun geweten kunnen verantwoorden als het anders zou gaan binnen hun partij) en ik vind dat die dus ook recht hebben op een beetje respect.

Want ze hebben echt wel respect voor vrouwen, alleen gaan zij er op een andere manier mee om. Als iedereen zoveel respect zou hebben voor vrouwen als Bas van der Vlies (sorry hoor, is toevallig de enige SGP'er die ik een beetje ken, en wel hun boegbeeld natuurlijk), zou de wereld er een stuk beter uitzien. En dat meen ik echt. Er zou geen vrouw meer geslagen worden, mishandeld, of door een loverboy ingezet, om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Er staat toch in dat deel van die statuten dat ik net geplaatst heb - een man hoort zijn vrouw in liefde te dienen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:58

Citaat:
Je laatste opmerking is gewoon niet waar. De SGP heeft helemaal geen moeite met werkende vrouwen, zoals gezegd, op het partijbureau bij de SGP werken ook gewoon vrouwen. Ze vinden alleen dat vrouwen niet in bestuurlijke functies thuishoren, en dat is een standpunt dat zij bijbels vinden.
Ze zijn voor het gezin als hoeksteen van de samenleving - maar er staat nergens dat vrouwen 10 kinderen moeten krijgen in de statuten van de SGP. Bas van der Vlies zelf heeft er 5, maar dat was in de tijd dat hij trouwde (halverwege jaren 60) en in de regio waar hij woont helemaal niet ongebruikelijk.

Dus van het SGP mag een vrouw werken, maar niet in een hogere positie. Ze moet dus altijd het 'domme' werk doen zonder leiding of verantwoordelijkheid in de organisatie. die zijn voor mannen.

Ik ben opgevoed met het idee dat ik evenveel waard ben als wie dan ook. Mijn ouders hebben me gestimuleerd om hard te studeren en nu heb ik een prachtige baan met veel verantwoordelijkheid en geef leiding aan een team.

Het is heel jammer dat jij je 2 dochtertjes gaat opvoeden met het idee dat ze dom werk moeten doen onder leiding van een man totdat ze trouwen en tussen keueken en kinderkamer gaan pendelen. Hopelijk beseffen ze ooit in hun leven dat de hele grote wereld met alles wat erin is ook voor hen open ligt, evenzeer als voor een jongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:58

En jij vindt het normaal dat ze propageren dat vrouwen niet in bestuurlijke functies thuishoren? M.a.w. een vrouw mag wel de notulen typen, beetje simpel administratief werk doen mag ook nog, maar een goedbetaalde baan is dus out of the question!!!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:59

Klara16 schreef:
Citaat:

Dus van het SGP mag een vrouw werken, maar niet in een hogere positie. Ze moet dus altijd het 'domme' werk doen zonder leiding of verantwoordelijkheid in de organisatie. die zijn voor mannen.

Ik ben opgevoed met het idee dat ik evenveel waard ben als wie dan ook. Mijn ouders hebben me gestimuleerd om hard te studeren en nu heb ik een prachtige baan met veel verantwoordelijkheid en geef leiding aan een team.

Het is heel jammer dat jij je 2 dochtertjes gaat opvoeden met het idee dat ze dom werk moeten doen onder leiding van een man totdat ze trouwen en tussen keueken en kinderkamer gaan pendelen. Hopelijk beseffen ze ooit in hun leven dat de hele grote wereld met alles wat erin is ook voor hen open ligt, evenzeer als voor een jongen.

LE-ZEN!!! Ik voed ze zo niet op! Ik ben het dus niet met de SGP eens, dat heb ik nou al 4x gezegd.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:02

Citaat:
Als iedereen zoveel respect zou hebben voor vrouwen als Bas van der Vlies (sorry hoor, is toevallig de enige SGP'er die ik een beetje ken, en wel hun boegbeeld natuurlijk), zou de wereld er een stuk beter uitzien.

Dit heb jij geschreven.
Als iedereen zo met vrouwen zou omgaan als Mr van der Vlies wil ik naar een eiland waar geen mannen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:04

Ja, dan ga ik ook maar mee.
Leefden we volgens de heer Van der vlies zijn idealen, dan zat ik nu op een hongerloontje wat je verdient met op kantoor zitten en simpel werk doen, en had ik waarschijnlijk nooit een paard kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:04

Ik zie geen verschil tussen de PVV en de SGP in die zin dat ze allebei graag discrimineren. Er is veel kritiek op Wilders, het wordt tijd dat de SGP goed onder vuur komt te liggen.