voor / tegen doodstraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor / tegen doodstraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:21

Sonja_vR schreef:
" oopsie" de persoon was perongeluk onschuldig
ja jammer maar helaas, niets meer aan te doen
niet goed, geld weg

Daarom werd er in dit topic ook gezegt alleen als het bewijs meer dan 100% is dus in het geval van bv Dutroux.

LittleKathy schreef:
Een andere reactie was dat je in de bak kunt verkleumen, nou in de nederlandse gevangenis heb je het echt goed hoor! Een kennis van me werkt in de gevangenis en ze kunnen gewoon naar buiten, doen spelletjes, fitnessen en hebben zelf een playstation. Nee dat noem ik geen straf.

En vergeet even niet de dame van lichte zeden die ze gratis en voor niets kunnen bestellen,
nee nogmaals mijn oma heeft het slechter.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:26

Chiqa schreef:
Sonja_vR schreef:
" oopsie" de persoon was perongeluk onschuldig
ja jammer maar helaas, niets meer aan te doen
niet goed, geld weg

Daarom werd er in dit topic ook gezegt alleen als het bewijs meer dan 100% is dus in het geval van bv Dutroux.

LittleKathy schreef:
Een andere reactie was dat je in de bak kunt verkleumen, nou in de nederlandse gevangenis heb je het echt goed hoor! Een kennis van me werkt in de gevangenis en ze kunnen gewoon naar buiten, doen spelletjes, fitnessen en hebben zelf een playstation. Nee dat noem ik geen straf.

En vergeet even niet de dame van lichte zeden die ze gratis en voor niets kunnen bestellen,
nee nogmaals mijn oma heeft het slechter.....

Mogen ze dat echt Nagelbijten / Gniffelen nooit van gehoord. Dacht alleen bezoek van de vrouw in een speciaal kamertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:29

Katia, in sommige huizen van bewaring wordt dit toegestaan, althans in de tijd dat ik er toen rondhobbelde...Dit om de mannen rustig te houden.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:30

Ik ben tegen de doodstraf, om de meeste redenen die hier genoemd worden. Verlagen tot hun niveau, het feit dat je misschien de verkeerde had en dat de moordenaar er zo wel erg makkelijk vanaf komt.

De gevangenis heeft idd veel luxe, maar laten we niet vergeten dat je er als moordenaar echt wel een paar jaar zit, en dan ga je je na een tijdje écht wel vervelen en het wel heel vervelend vinden denk ik. Ik vraag me af, hoe vaak mag een gevangene bezoek ontvangen?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:21

Chrisje92 schreef:
Ik ben tegen de doodstraf, om de meeste redenen die hier genoemd worden. Verlagen tot hun niveau, het feit dat je misschien de verkeerde had en dat de moordenaar er zo wel erg makkelijk vanaf komt.

De gevangenis heeft idd veel luxe, maar laten we niet vergeten dat je er als moordenaar echt wel een paar jaar zit, en dan ga je je na een tijdje écht wel vervelen en het wel heel vervelend vinden denk ik. Ik vraag me af, hoe vaak mag een gevangene bezoek ontvangen?

Dus iemand die moord of verkrachting op zijn geweten heeft wordt uiteindelijk gestraft omdat hij zich toch wel gaat vervelen? Mag ik even heel hard lachen??????
Wat een onzin zeg, nederland wordt steeds softer, voor ernstige vergrijpen mogen ze van mij dus de doodstraf invoeren. En dat dat verlagen is tot hun niveau? Misschien wel, maar beter dat als dat ze over een jaartje of 3 vervelen in de bak weer toe zijn aan wat actie!
Geloof me maar heb het vaker met die kennis over gehad, die mensen hebben het er supergoed en komen niks tekort! Als het nu een gevangenis was zoals in India, oke dat is een straf, maar verveling omdat je final burn out hebt uitgespeeld is geen straf in mijn ogen...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:32

Dat kan wel zijn, maar het blijft nog steeds een theoretisch vraagstuk in mij ogen.

En de doodstraf invoeren omdat de gevangenis in NL zo luxe is, kan ik ook niet helemaal volgen.

Ben het wel eens dat in NL veel harder gestraft moet worden, ook al is het maar voor de genoegdoening.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:58

Oke heb je ook gelijk in, je gaat niet de doodstraf invoeren omdat de gevangenis zo luxe is, maar het geeft wel aan hoe soft dit land is.
En van mij mogen echte zare criminelen die bijv een kind hebben misbruikt en vermoord gerust gedood worden. Zoiets mag van mij nooit meer terug in de maatschappij. Een 2e kans verdient iedreen maar er zijn grenzen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:12

LittleKathy daar heb je een punt. Ik denk dan idd dat de gevangenissen een stuk minder 'prettig' mogen zijn, het moet een straf zijn.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:16

Princess_ schreef:
In amerika is het echt erg. In een bepaalde staat krijg je zelfs de doodstraf als je BIJ een moord was!!!

Allereerst gefeliciteert!
En nu ontopic, je zal toch maar voorbij lopen en iemand naast je steekt een mes in iemand anders,
dan zou jij dus doodgaan omdat jij je hondje aan het uitlaten was...?

Ik weet het niet wat ik er van moet denken, in somige gevallen denk ik, ja!
Sommige gevallen nee.. Dutroux zou me niets intresseren als hij vermoord zou worden.
Maar bij iemand waarvan hij beschuldigd is voor iets wat hij misschien wel niet gedaan heeft...
Moeilijk onderwerp. Knipoog

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:26

Doe mij maar de doodstraf, wij betalen met z'n alle namelijk voor alle gevangen die in de gevangenis zitten. En daar ben ik het ook niet zo mee eens. als ze dood zijn dan zijn we er vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:27

Jullie hebben gelijk, de doodstraf is te simpel, maar het gevangenis leven is beter dat de gemiddelde Nederlander ooit zich heeft kunnen veroorloven, maar wat zou er dan met hun moeten gebeuren?

Ik bedoel bijvoorbeeld die Oostenrijker van dit artikel
[NM] Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten

Wat moet je nu toch met zo'n allemachtige zak hooi?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:30

Precies. Gevalletje Dutroux in kwadraat. Hoppa, weg ermee. Doe de samenleving ook een lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:31

Ja maar Maanling, wat móet je nu met dat soort 'mensen' ?

Schimpie

Ik dacht een eiland in de noordzee, veel stroomdraad enzo erom heen. en 1 keer per week wordt er wat eten op gedropt en dan zoeken ze het maar uit haha....

Amaris

Ik bedoelde dat niet sarcastisch Chiqa.

(ik meen dat echt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:37

Maanling schreef:

(ik meen dat echt)

Ja ik ook hoor, zoals ik al eerder zei

Chiqa schreef:
Jullie hebben gelijk, de doodstraf is te simpel, maar het gevangenis leven is beter dat de gemiddelde Nederlander ooit zich heeft kunnen veroorloven, maar wat zou er dan met hun moeten gebeuren?

Geen doodstraf, althans dat vidn ik, veel te makkelijk, maar wat moet er dan gebeuren met hun?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:40

Chiqa schreef:
Maanling schreef:

(ik meen dat echt)

Ja ik ook hoor, zoals ik al eerder zei

Chiqa schreef:

Geen doodstraf, althans dat vidn ik, veel te makkelijk, maar wat moet er dan gebeuren met hun?

We dumpen ze in een gevangenis in Thailand, daar is het waarschijnlijk iets minder comfertabel

Sparks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:42

VOOR

waarom al die mensen die het niet verdienen in leven laten, als ze dood zijn kunnen ze nooit vrij komen, ontsnappen, gevangenissen hebben weer plek voor minder erge criminelen.

waarom ze laten lijden in een cel,tot ze dood gaan, heeft geen enkel nut want die ervaring nemen ze mee als ze dood gaan, kweet niet wat je aan levenslang cel hebt gehad als je dood bent, kun je ze beter meteen kapot laten gaan!!!!!!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:42

@merrietje: Dát zou ook een goeie oplossing zijn.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:46

Schimpie schreef:
Doe mij maar de doodstraf, wij betalen met z'n alle namelijk voor alle gevangen die in de gevangenis zitten. En daar ben ik het ook niet zo mee eens. als ze dood zijn dan zijn we er vanaf.

De doodstraf kost ook aardig wat geld. Wil je daar liever voor betalen? Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:47

Zal toch niet meer kosten dan mensen jaren en jaren te onderhouden?

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:49

Ja, en dan schint de persoon met de doodstraf jaren later onschuldig te zijn, hoe maak jedat duidelijk aan de nabestaanden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:51

merrietje schreef:
Ja, en dan schint de persoon met de doodstraf jaren later onschuldig te zijn, hoe maak jedat duidelijk aan de nabestaanden?

Zoals in dit topic al meerdere malen aan wordt gegeven, alleen bij mensen waar 100% gesloten forensisch bewijs is natuurlijk Knipoog

Maanling schreef:
Zal toch niet meer kosten dan mensen jaren en jaren te onderhouden?

Ze kunnen dr ook voor werken natuurlijk ipv met hun reet achter de XBOX te kruipen.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:54

Wat voor werk kun je dan aanmensen geven die opgesloten zitten en moeten blijven?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:55

merrietje schreef:
Wat voor werk kun je dan aanmensen geven die opgesloten zitten en moeten blijven?

Net zoals in Amerika, zouden de Belgische wegen eindelijk eens rijdbaar worden gemaakt Haha!