Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:xDaPhNex schreef:standpunt duidelijk maken... hetzelfde als wat jij hier doet dus...
En wat IS dat punt vraagt ze, lieve schat...
WildWings schreef:xDaPhNex schreef:En wat IS dat punt vraagt ze, lieve schat...
Dat er genoeg vrouwen zijn die wel aan internet daten doen. En zo'n gek NOOIT meer toegang tot dit soort activiteiten zou moeten krijgen.
Yamcha schreef:Ik weet dat het een veroordeelde moordenaar is, ja. Ik weet ook dat het bewezen is wat hij gedaan heeft, en ik vind dat hij de rest van zijn leven vast moet zitten, en imo is de doodstraf voor zo iemand ook terecht.
Ik vind het verkeerd om te moorden.
Ik vind het net zo goed verkeerd om inbreuk te maken op iemands privacy.
het een maakt het ander toch niet goed?
Want wat nu als een volkomen onschuldig familielid van jou werd beschuldigd van een moord die hij/zij niet gepleegd had, en Peter gooide al zijn privégegevens op straat? Dan zou je het wss niet goed vinden.
Maar of degene wiens privacy geschonden wordt, schuldig is of niet, verandert niets aan de wet. Dat iemand schuldig is, maakt een strafbaar feit niet opeens een onschuldig grapje.
Diablo schreef:Mensen die moorden moeten opgeborgen worden
Diablo schreef:Dus ook degenen die op die manier het recht in eigen hand nemen.
Diablo schreef:Ik heb het nu over bescherming van de maatschappij, in dit geval van (misschien naïeve) vrouwen die een rad voor ogen wordt gedraaid door een moordenaar. Dat vind ik toch heel want anders dan een pistool meenemen en mensen neerschieten uit wraak.
Yamcha schreef:Diablo schreef:Mensen die moorden moeten opgeborgen worden
Dat eerste ben ik volledig met je eens, en als die man idd voorgoed opgeborgen zou zijn, was dit nooit gebeurdDiablo schreef:Dus ook degenen die op die manier het recht in eigen hand nemen.
Volledig eensDiablo schreef:Ik heb het nu over bescherming van de maatschappij, in dit geval van (misschien naïeve) vrouwen die een rad voor ogen wordt gedraaid door een moordenaar. Dat vind ik toch heel want anders dan een pistool meenemen en mensen neerschieten uit wraak.
Maar daar heb je wel iets.
Waar ligt het verschil tussen wraak en "de maatschappij willen beschermen"?
Met beide neem je het recht in eigen hand...
Misschien ligt het verschil in goede bedoelingen. Maar je weet net zo goed als ik, dat iemand die niet nadenkt, met louter goede bedoelingen onvoorstelbaar veel kwaad en ellende aan kan richten...
Daar kan de grens dan niet liggen.
Ik kan hem dus nergens anders neerleggen dan bij de daad zelf, ongeacht de bedoeling. Die kan hoogstens een verzachtende omstandigheid zijn, maar nooit de dader vrijpleiten. Maar als ik zó redeneer, is wat Peter heeft gedaan een strafbaar feit. Dat hij de intentie tot bescherming heeft pleit dan voor hem, maar kan het imo niet goedmaken...
De man die de verkrachter neerschoot, deed het wellicht met de beste bedoelingen... toch was het moord.
De pest is, dat de grootste ellende, en het meeste kwaad worden aangericht met de beste bedoelingen...
Yamcha schreef:Dat is maar een paar % de gewetenloze, zieke mensen.
De rest zijn lieve, aardige mensen die op een gegeven moment "snappen" en dan een boel ellende aanrichten... of mensen die niet helemaal 100% zijn, en anderen het leven kapot maken...