Anne_GTI schreef:Ik ben het wel met je eens maar dat was met de no-claim ook al zo Alleen merkte je dat veel later en kreeg je 255 euro niet.
Klopt de mensen die niet ziek zijn geworden kregen het gewoon terug, een soort van dolk in de rug voor een chronisch zieken, hierdoor wordt het gelijk getrokken. Dat begrijp ik nu ook wel

Alleen allemachtig waar gaat dit heen in Nederland.
Kan me voorstellen dat als je minder bedeeld bent je een bezoekje maar afslaat, ook als het dus wél belangrijk is.
Over het uitstrijkje kwam ik het volgende tegen;
Wordt het laten maken van een uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek vergoed?
Of de kosten voor het uitstrijkje worden vergoed, hangt af van de precieze aanleiding voor het laten maken van het uitstrijkje.
Als u in het kader van het bevolkingsonderzoek een uitstrijkje laat maken bij uw huisarts, dan is dat altijd gratis (ook voor niet verzekerde vrouwen).
Als u in het kader van het bevolkingsonderzoek een uitstrijkje laat maken bij een gynaecoloog, dan is dat niet altijd gratis (ook voor niet verzekerde vrouwen). Bespreek dit met uw gynaecoloog.
Als er tijdens de afspraak nog vragen of klachten aan de orde komen die niets met het bevolkingsonderzoek te maken hebben, dan kan de huisarts daar natuurlijk wel kosten voor in rekening brengen.
Hebt u klachtennaar aanleiding waarvan u een uitstrijkje wilt laten maken, dan valt dit buiten het bevolkingsonderzoek. De kosten worden in dit geval meestal wel door de ziektekostenverzekering vergoed.
Wilt u buiten het bevolkingsonderzoek om een uitstrijkje laten maken zonder dat er klachten zijn, dan wordt dit meestal niet vergoed. Voor de vergoedingsregeling kunt u het beste zelf contact opnemen met uw ziektekostenverzekering.
Waarom is er geen eigen bijdrage?
Het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker is gratis. Het onderzoek wordt landelijk gefinancierd vanuit de Rijksbegroting. De overheid hoopt er op deze wijze voor te zorgen dat zo veel mogelijk vrouwen aan het onderzoek deelnemen.
Bron;
http://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoekn ... /index.jsp
Gwen schreef:Ja, sommige mensen gaan voor elk wissewasje naar een arts, maar velen kunnen gewoon niet anders dan naar een arts of dan medicijnen slikken of wat dan ook.
Presies. Ik ben ook geen dokterloper maar je hoort soms mensen die gaan voor een evrkoudheidje al naar een arts laten ze 'díe dr nu eens uitfilteren lijkt me een stuk eerlijker.