Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:14

Moniek schreef:
en als ik zeg dat ik geen respect heb voor het moslim geloof,discrimineer ik dan of beledig ik dan?

Ik vraag me af of je je dan werkelijk in dat geloof verdiept hebt.

Ik heb geen respect voor degenen die dat geloof gebruiken als excuus om extremistisch te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:16

En als je nou atheïst bent? Dan ben je per definitie respectloos?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:16

sarabande schreef:
Moniek schreef:
en als ik zeg dat ik geen respect heb voor het moslim geloof,discrimineer ik dan of beledig ik dan?

Ik vraag me af of je je dan werkelijk in dat geloof verdiept hebt.

Ik heb geen respect voor degenen die dat geloof gebruiken als excuus om extremistisch te zijn.

sorry dat staat er los van of ik me erin verdiept hebt,ik vraag, als ik zeg dat ik geen respect heb voor het GELOOF van de moslims discrimineer of beledig ik dan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:25

faye schreef:

Ik ben harstikke atheist en heb respect voor iedereen die zijn of haar geloof met respect beleid.

Moniek je kan niet of wel respect voor iets hebben dat je niet kent, hoogstends voor degenen die dat geloof op een manier gebruiken waar jij geen respect voor kan opbrengen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:29

sarabande schreef:
faye schreef:

Ik ben harstikke atheist en heb respect voor iedereen die zijn of haar geloof met respect beleid.

Moniek je kan niet of wel respect voor iets hebben dat je niet kent, hoogstends voor degenen die dat geloof op een manier gebruiken waar jij geen respect voor kan opbrengen.

pfff ik vind het jammer dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag,volgens mij een hele simpele vraag.
Maar goed om jou dan tegenmoet te komen met een antwoord,ik ben wel degelijk bekend met het geloof en ik weet waar ik het over heb.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er hetzelfde over denk als dat jij dat doet.
Dat is net zoals ik wel in god geloof en in de bijbel en jij dat onzin kan vinden.
Maar nu zal ik toch graag een antwoord willen als dat even kan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:33

Wat geloof je dan in god en de bijbel????

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:40

sarabande schreef:
Wat geloof je dan in god en de bijbel????

nee ik krijg nu eerst een antowwrd op mijn vraag dat is wel zo netjes vind ik.
we moeten het wel 2 richtings verkeer houden anders loopt het dood.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:45

Ik heb jou antwoord gegeven, het is onmogelijk om geen respect voor zoiets ongrijpbaars als een geloof te hebben.
Je kan wel zeggen dat je dat niet hebt, maar ga dat maar uitleggen, dan kom het altijd neer op onderdelen van dat geloof, of uitingen ervan, of de manier waarop mensen dat toepassen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:50

sarabande schreef:
Ik heb jou antwoord gegeven, het is onmogelijk om geen respect voor zoiets ongrijpbaars als een geloof te hebben.
Je kan wel zeggen dat je dat niet hebt, maar ga dat maar uitleggen, dan kom het altijd neer op onderdelen van dat geloof, of uitingen ervan, of de manier waarop mensen dat toepassen.

dat is het wel door je erin te berdiepen kom je aspecten tegen in het geloof waar je begrip of geen begrip voor hebt.
Ik heb er geen begrip voor misschien is dat een beter woord
Ja ik geloof in god heb de bijbel al meerdere keren gelezen ben er mee opgegroeid.
Maar er zijn zat mensen die tegen mij zeggen ik geloof niet in god en de bijbel vind ik onzin.
Prima ik word daar niet boos om of ik blaas mezelf op en als jij je teddybeer jezus wilt noemen prima.
Maar dat is het verschil tussen mij gelovige en het de gelovige van islam.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:59

Moniek mijn grootvader zei al discussieer nooit over het geloof, want niemand en iedereen heeft gelijk.
Je omschrijft dat treffent, als jij een teddybeer Jezus wilt noemen...
Ik begrijp niet dat mensen in iets ongrijpbaars kunnen geloven, en gelovigen begrijpen niet dat ik dat niet begrijp....etc.

Punt is dat Wilders mensenlevens op het spel zet om iets aan te vallen waar hij zelf niks van begrijpt en waar hij ook niets aan kan veranderen, integendeel.
Door zijn akties zullen de mensen die dat geloof gebruiken om haat en angst te zaaien, hun vrouwen te vernederen en te misbruiken alleen maar verharden.
Nederland gaat in angst leven en we zullen niet meer op vakantie kunnen naar veel landen, die voor hun inkomsten afhankelijk zijn van toerisme.

Kortom ik vraag me dus af hoeveel grootheidswaanzin iemand moet hebben om zoiets welbewust in gang te zetten.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:10

sarabande schreef:
Moniek mijn grootvader zei al discussieer nooit over het geloof, want niemand en iedereen heeft gelijk.
Je omschrijft dat treffent, als jij een teddybeer Jezus wilt noemen...
Ik begrijp niet dat mensen in iets ongrijpbaars kunnen geloven, en gelovigen begrijpen niet dat ik dat niet begrijp....etc.

Punt is dat Wilders mensenlevens op het spel zet om iets aan te vallen waar hij zelf niks van begrijpt en waar hij ook niets aan kan veranderen, integendeel.
Door zijn akties zullen de mensen die dat geloof gebruiken om haat en angst te zaaien, hun vrouwen te vernederen en te misbruiken alleen maar verharden.
Nederland gaat in angst leven en we zullen niet meer op vakantie kunnen naar veel landen, die voor hun inkomsten afhankelijk zijn van toerisme.

Kortom ik vraag me dus af hoeveel grootheidswaanzin iemand moet hebben om zoiets welbewust in gang te zetten.

die teddybeer kaarte ik aan omdat er bijna een vrouw is vermoord omdat ze toestemming had gegeven aan een jongetje dat hij zijn beer mohammed had genoemd.
De moslim wereld ston op zijn kop dat dat gebeurd was.
Ik zal mij daar niet druk om maken.
Het gaat erom dat juist als het om het moslim geloof gaat je mond moet houden want dat kan nare gevolgen hebben als je het wel doet.
Dat gaat mij te ver.!!
we leven in een democratie's land met waarschijnlijk geen democratise mensen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:15

corine1981 schreef:
Marigold schreef:
en hoe we als Christelijk land (want dat zijn we toch?)

Nee, dat zijn we niet. Nederland is een vrij land en er wonen Christenen... Net zoals een heleboel anderen.
Geen enkel land is overigens van een geloof... Het wordt bezet door mensen die een bepaald geloof aanhangen en helaas zorgt dat maar al te vaak voor heel veel ellende.

Marigold schreef:
zodat duidelijk wordt dat Wilders absoluut niet synoniem staat voor Nederland!

Ik denk dat Wilders geen synoniem kent Haha! Gelukkig ook maar, er zou nog zo'n gek opstaan... pfff.

We zijn wel degelijk een christelijk land. Onze tradities en gebruiken komen allemaal voort uit het jodendom/christendom. Dan kan een land wel niet 'van een religie' zijn, maar het heeft wel de wortels van zijn cultuur daar liggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:16

Wendy schreef:
Ik zou dat een hele slechte actie vinden.
Nederland is geen christelijk land. Wat veel mensen ook lijken te vergeten is dat we hier een scheiding van kerk en staat kennen.

Het punt is wat mij betreft ook dat als je je als christelijk land zou gaan profileren, je eigenlijk toegeeft dat anderen hier niet thuis horen.

Trouwens, ik zou weleens willen zien hoe de christenen reageren als iemand een anti-christelijke film zou maken. Waarin de guwelen uit de bijbel breed uit gemeten worden en compleet uit zijn verband gerukt worden...

Daar zijn christenen niet blij mee, maar ze zullen geen mensen gaan vermoorden of landen bedreigen om deze reden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:19

Blue_Eyes schreef:
Wendy schreef:
Ik zou dat een hele slechte actie vinden.
Nederland is geen christelijk land. Wat veel mensen ook lijken te vergeten is dat we hier een scheiding van kerk en staat kennen.

Het punt is wat mij betreft ook dat als je je als christelijk land zou gaan profileren, je eigenlijk toegeeft dat anderen hier niet thuis horen.

Trouwens, ik zou weleens willen zien hoe de christenen reageren als iemand een anti-christelijke film zou maken. Waarin de guwelen uit de bijbel breed uit gemeten worden en compleet uit zijn verband gerukt worden...

Daar zijn christenen niet blij mee, maar ze zullen geen mensen gaan vermoorden of landen bedreigen om deze reden.

ik als gelovige kan me daar niet druk over maken en ga zeker geen een oorlog starten om deze reden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:23

Waar Wilders zich druk over zou moeten maken is dat jonge Nederlandse stellen van Marokkaanse afkomst hun kinderen niet gewoon Joris of Danielle mogen noemen, want dan raken ze het verplichte Marokkaanse paspoort kwijt
Wat voor hen vooral betekent dat ze hun grootouders en familie niet meer kunnen bezoeken.
Als Wilders echt wil dat die mensen in de samenleving kunnen passen, wat ze door studie etc al vaak doen, dan zou hij zich daar eens op moeten richten.
Maar verder dan roepen dat dat schandelijk is komt hij niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:27

Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:
-----
-------

ik als gelovige kan me daar niet druk over maken en ga zeker geen een oorlog starten om deze reden.

Ik als gelovige zou het zeker niet leuk vinden en ik zou er waarschijnlijk vragen over stellen waar dat goed voor is, maar ik zou niemand pijn gaan doen of in gevaar brengen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:41

In mijn ogen zijn het de moslims die er niet van gedient zijn dat er anders denkenden zijn en bereid zijn hiervoor een ander met de dood te bedreigen.
Zij bepalen voor een ander wat wel en niet mag.
Let wel, ik ken persoonlijk mensen die ook moslim zijn geworden maar hun eigen leven leiden, niet opvallen als zijnde moslim en een ander niet vertellen wat wel en niet mag.
Ik heb respect voor deze mensen en zij voor mij.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:43

sarabande schreef:
Waar Wilders zich druk over zou moeten maken is dat jonge Nederlandse stellen van Marokkaanse afkomst hun kinderen niet gewoon Joris of Danielle mogen noemen, want dan raken ze het verplichte Marokkaanse paspoort kwijt
Wat voor hen vooral betekent dat ze hun grootouders en familie niet meer kunnen bezoeken.
Als Wilders echt wil dat die mensen in de samenleving kunnen passen, wat ze door studie etc al vaak doen, dan zou hij zich daar eens op moeten richten.
Maar verder dan roepen dat dat schandelijk is komt hij niet.

dat staat los van het feit of hijmag zeggen wat hij wil.
Ik zeg dan weer in ndederland mag je een iegenmening hebben en uitspreken en dat kan tot gevolgen hebben dat je iemand kwetst.
moeten we dan maar naar de oudheden terug en niks meer mogen zeggen?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:44

Moniek schreef:
Blue_Eyes schreef:
-----
-------

Ik als gelovige zou het zeker niet leuk vinden en ik zou er waarschijnlijk vragen over stellen waar dat goed voor is, maar ik zou niemand pijn gaan doen of in gevaar brengen.[/quote]

nee ik kan en zal er geen nacht wakker van liggen.
voor mij kunnen ze alle films van de werled maken alle boeken schrijven dat mijn geloof onzin is ik zal blijven geloven waar ik in geloof en zeker geen mensen met de dood bedreiegen en dat soort onzin.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:48

Ik vind dat vrijheid van meninsuiting moet bestaan. Maar wel met de beperking dat beledigen om het beledigen niet moet kunnen - en dat is in mijn optiek precies waar Wilders mee bezig is. Hij heeft een mening over moslims, namelijk: hij moet ze niet. Dus beledigt hij ze expres, alleen maar om te beledigen. En vervolgens worden die mensen boos en reageren ze in het Midden-Oosten zoals dat in hun cultuur voorkomt... nogal warmbloedig. Ik keur dat absoluut niet goed... maar ik keur de acties van GW bepaald ook niet goed!

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:50

Het is toch raar dat je met de dood wordt gedreigd als je het niet eens bent een (in mijn ogen) aggressieve godsdienst.
Ik vind het alleen jammer dat Geert Wilders elke keer zo in het nieuws komt, ik heb twee keer met hem
gesproken en hij is echt heel erg aardig.
Hij kwam niet racistisch over alleen heeft hij een hele sterke eigen visie, helaas brengt hij dat nooit
echt duidelijk naar buiten. zijn manier van zaken onder de aandacht brengen is door middel van chockeren
en dat is denk ik niet zo verstandig......

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:52

Volgens ij is dat niet zijn mening tegenover alle moslims, maar tegenover moslims die het verpesten Knipoog

Ik denk ook dat hij met de zin ''moslims die in nederland willen blijven moeten de halve koran verscheuren'', bedoeld dat er dingen in de koran staan die gewoon niet kunnen, zoals dat je je dochter mag stenigen wanneer zij zwanger raakt voor het huwelijk oid.? Staat dat niet allemaal in de koran?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:04

O wat zijn sommige gelovigen vredelievend zeg.
Zogauw iemand er een beetje fel tegen is moet ie maar vermoord worden?!

Natuurlijk overdrijft die Wilders het maar ik vind t wel komisch hoor. Hij probeert natuurlijk iets duidelijk te maken.

Ik zeg; hou álle godsdiensten a.u.b. binnenshuis! Wat een prutsmuts steeds met die extremisten! (van alle kanten hoor, maakt mij niet uit welk geloof 't is.)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:08

We kunnen wel blijven zeuren dat het nergens op slaat dat ze zo fel zijn over hun geloof, maar als je je nou eerst even in de Islam verdiept voordat je meteen moord en brand schreeuwt, begrijp je misschien hoe dit komt.

Ik blijf erbij dat Wilders zijn grote mond eens moet houden en zich niet met anderen moet bemoeien: als jij hun niet aanvalt zullen ze ook niets terug doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:09

Redrumfox schreef:
We kunnen wel blijven zeuren dat het nergens op slaat dat ze zo fel zijn over hun geloof, maar als je je nou eerst even in de Islam verdiept voordat je meteen moord en brand schreeuwt, begrijp je misschien hoe dit komt.

Ik blijf erbij dat Wilders zijn grote mond eens moet houden en zich niet met anderen moet bemoeien: als jij hun niet aanvalt zullen ze ook niets terug doen.

Redrumfox, ik ben het niet vaak met je eens maar in deze discussie: Ja