Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kir_Ples schreef:Dat boeit me dus echt niet.
Ik eet koeien en varkens, dus waarom geen paard...?
Ik snap het nut niet, je eet vlees of niet.
milo schreef:wat een gezeik zeg, eet gewoon helemaal geen seperatievlees, weet je in ieder geval dat je geen rotzooi binnenkrijgt![]()
ik laat alle frikandellen etc. lekker links liggen. geef mij maar een lekker stukje biefstuk. en bij mijn patat? een lekkere dikke nasischijf!
Ninx schreef:milo schreef:wat een gezeik zeg, eet gewoon helemaal geen seperatievlees, weet je in ieder geval dat je geen rotzooi binnenkrijgt![]()
ik laat alle frikandellen etc. lekker links liggen. geef mij maar een lekker stukje biefstuk. en bij mijn patat? een lekkere dikke nasischijf!
Eet anders helemaal geen vlees, ben je er altijd zeker van dat je geen rommel eet .... tis maar een ideetje
Fitch schreef:Jennylicious schreef:Ja paarden zijn mijn beste maatje, maar wat ik bedoel is, ik vind het gewoon onzin dat mensen zich druk maken over paardenvlees dat verwerkt is in een product, terwijl ze zich niet druk maken over de varkens en koeien die ervoor geslacht worden. Waarom zou je een product niet eten alleen omdat er een paardenvlees in verwerkt is? Omdat ik toevallig superveel van paarden hou? Dus kortom, varkens mogen wel alleen leven voor de slacht, zien vaak geen daglicht, en denk maar niet dat ze zo vertroeteld worden zoals wij paarden vertroetelen. Maar wanneer een paard geslacht wordt (na een vaak mooi leven) is het opeens supererg dat het vlees van paarden in een snack zitten? Het zijn toch beiden dieren? Met een ziel, hart en gevoel. Dus waarom onderscheid tussen beiden maken? Waarom is de 1 beter dan de ander?
Over paardenvlees wordt eindeloos gediscusseerd, en over varkens en koeien en schapen gezwegen. Oneerlijk tegen over varkens, koeien en schapen.
Dus dan scheer ik alle slachtdieren maar over 1 kam, inclusief mijn best friend paard, en eet ik met een relaxed gevoel zo een frikandel speciaal op.
Zoals eerder is gezegd, of je eet wel vlees, of je eet het niet.
Onderscheid gaan zitten maken tussen welk soort vlees verschrikkelijk is te eten, domweg om het dier wat er voor geslacht is vind ik stom. Elk dier heeft dezelfde rechten verdiend vind ik.
Dus, wat je eigenlijk niet wilt erkennen is dat je helemaal geen dieren zou moeten eten? Of is je paard niet je best friend?
Er wordt imo meer gediscussieerd over varkens en koeien dan paarden. In het nieuws tenminste. Op bokt natuurlijk niet, maar daarom is het ook een paardenforum.
magda_90 schreef:Paarden behoren nu eenmaal tot de voedselketen van de mens. Hiermee wil ik geen mensen aanvallen. Idd wat boven mij ook al is gezegd, waarom zouden paarden niet geslacht mogen worden en al die andere dieren wel?
Daarnaast zit er nog veel meer paardenspul in het gemiddelde overige eten. Denk maar aan de gelei op taarten, dnek aan spekjes etc etc. Als je dat onderzoekt wordt je al helemaal niet blij wat erin zit.
Joepju schreef:Ik ben GEK op vlees...dus een paardenbiefstukje vind ik ook ERRUG lekker moet ik eerlijk zeggen.![]()
En tsja; ik ben net als jullie gek op paarden hoor (als ze nog leven)Maar dat weerhoud mij er niet van om dat biefstukje te laten staan. Ik heb er wel aan gedacht om vegetarier te worden, maar dat komt omdat ik een hekel heb aan die bio-industrie, en ik vind dat paarden relatief gezien een veel beter leven hebben dan een kip of een varken bijvoorbeeld, dus eigenlijk zou je er beter aan doen om te stoppen met varkensvlees en kippenvlees te eten.
Ik probeer nu wel zoveel mogelijk biologisch vlees te kopen (als de supermarkt het heeft)
Ik vind het helemaal niet erg om 50 cent meer voor een kip uit te geven, als dat beestje daardoor een 'normaal' leven heeft gehad. Het is iig wel goed om daar bewust mee bezig te zijn denk ik.
Snoevie schreef:ik heb niets tegen vegetariers,maar die anti vlees praatjes..........tja je eigen waarheid is niet de enige goede.
wie zegt dat je je voldouwt met vlees?ik denk dat wij 4x per week vlees eten,vind ik niet meer dan normaal.
ik begrijp ook als iemand er tegen is.
ieder zijn ding.
Tallie_Ho schreef:Ik snap het werkelijk niet dat mensen die ergens tegen zijn altijd maar een zware vorm van overtuiging uit willen dragen. Laat een ieder gewoon lekker zelf kiezen, ik veroordeel jou er ook niet om dat je geen vlees eet!!
Verder, zoals eerder in dit topic gezegd, ik eet alle soorten vlees, tenzij ik het een keer heb gegeten en niet lekker vind
Ninx schreef:@Crossmonster: dat is wel erg veel vlees.... Vanzelfsprekend moet je dat helemaal zelf weten. Ik denk dat je wel degelijk met minder toe zou moeten kunnen. Maar wanneer je bent opgevoed met iedere dag vlees op tafel, weten mensen vaak van gekkigheid niet wat ze anders zouden kunnen bereiden behalve de traditionele piepers, groenten en vlees. Ik wordt ook niet vrolijk van ruiters die onbewust de paardenrug slopen, maar dat is weer een ander verhaal.