diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: diploma halen om een kind op te voeden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:37

nee,het menselijk ras is nog niet aan het uitsterven,het is wel grappig..ik heb weleens aan vaders gevraagd of het nu voor hun zo nodig was die kinderen,en heel veel zeiden dat het voor hun niet zo hoefde maar dat vrouwlief het zo graag wilde,ja,nu ze er eenmaal waren willen ze ze niet meer missen...
das logisch natuurlijk!!!ik denk dat het absoluut geen garantie is voor een gelukkiger leven..maar zo denk ik erover..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:51

daniella74 schreef:
Ik zou bijna zeggen dat ik voor ben.
Ik zie in mijn omgeving zoveel kinderleed dat ik soms ziek van ben.

Ook voor. Maar wat doe je dan tegen onverwachtte zwangerschappen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:05

ik zie regelmatig voorbeelden waarbij ik denk, "goh, cursusje ouderschap zou niet gek zijn"

maar een algemene ouderschapscursus is bijna niet haalbaar , iedereen heeft zijn eigen waarden en normen en zicht op de wereld waardoor iedereen hun kind anders opvoed... ik bedoel , als zo een cursus/diploma onder dit kabinet zou worden uitgedacht geloof ik dat ik maar gewoon niet aan kinderen begin , want mijn normen en waarden verschillen ruimschoots van die van het huidige kabinet(ik ben voor zelf nadenken , ipv voor me laten denken Knipoog )

maar ik denk dat je de oplossing in een hele andere hoek moet zoeken
e huidige economie/maatrschappij zorgt er voor dat mensen die een kind(eren) hebben toch beide moeten werken waardoor kinderen op een paar maanden oud al in het kinderdagverblijf geraken en dus opgevoed worden door de begeleiders op een dagopvang, de oppasmoeders en oma's, de voor, tussen en naschoolse opvang en school krijgt ook steeds meer druk om ook een deel van de opvoedende taak op zich te nemen

ik denk dat een kind hier niet beter van word, een kind heeft stabiliteit, rust , regelmaat en een goede basis nodig, niet een basis waarbij het van de 1 naar de ander word geschoven en daardoor ook weer continu andere regels tegenover zich krijgt, grenzen die bij ieder die het voor zich krijgt net even anders liggen , en ga zo maar door

ouders die beide 4 a 5 dagen werken moe zijn als ze thuis komen en hun kinderen zo weinig zien dat de tijd die ze met de kinderen doorbrengen zo leuk mogelijk willen maken en de kinderen zo min mogelijk negatief willen benaderen(corrigeren etc )
ik zeg niet dat dit standaard is, maar ik merk in mijn omgeving dat het wel regelmatig voorkomt

ik denk dat de mogelijkheden creeren zodat ouders daadwerkelijk hun kind mogen en kunnen opvoeden en hun kinderen daadwerkelijk rust, reinheid, regelmaat en een satbiele basis kunnen gaan bieden
meer nut heeft dan 1 of andere cursus/diploma

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:09

En dan nog zo'n punt: hoeveel mensen moeten er allemaal niet meebetalen aan kinderopvang.
Ik vind dat wij als kinderloos stel een bonus moeten krijgen, ipv meetalen aan de opvang van andermans kinderen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:12

Ik denk dat het ook in het belang is van de nazaten in het algemeen dat er minder mensen bij komen.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:19

ik ben het er wel mee eens..
ik werk op een kinderdagverblijf en in de groep zitten veel kindjes die 5 dagen komen..
ik heb dan zo iets van: waarom neem je een kind als je 5 dagen gaat of moet werken??
er zijn natuurlijk wel ouders die gewoon wel moeten werken omdat ze anders geen geld hebben..
maar dan voeden ik en mijn collega hun kindje op..
en dan komen de ouders het kind niet brengen nee soms zie ik ook wel eens dat ze het kind dumpen..
echt zo van nou hier is hij/ zij en veel plezier..
kind staat dan nog met jas aan in de deuropening..
en dan denk ik wel dat als je je papieren moet hebben voor ouders te zijn dan wordt dat je wel duidelijk uitgelegd dat dat niet de juiste manier is hihi..

maar aan de andere kant denk ik je ben zelf oud en wijs genoeg om een kind te krijgen.
nemen vind ik zo gek woord een kind neem je niet die krijg je..
en 9 van de 10 mensen doen het wel op een goede manier..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:21

Squit schreef:
ik werk op een kinderdagverblijf en in de groep zitten veel kindjes die 5 dagen komen..
ik heb dan zo iets van: waarom neem je een kind als je 5 dagen gaat of moet werken??
er zijn natuurlijk wel ouders die gewoon wel moeten werken omdat ze anders geen geld hebben..
maar dan voeden ik en mijn collega hun kindje op..
en dan komen de ouders het kind niet brengen nee soms zie ik ook wel eens dat ze het kind dumpen..
echt zo van nou hier is hij/ zij en veel plezier..
kind staat dan nog met jas aan in de deuropening..
en dan denk ik wel dat als je je papieren moet hebben voor ouders te zijn dan wordt dat je wel duidelijk uitgelegd dat dat niet de juiste manier is hihi..

Ik weet dat dit gebeurt maar telkens als ik dit verneem valt mijn mond opnieuw open. Juist mensen in de kinderopvang hebben hier aardig zicht op. Ik snap ook nit waarom mensen kinderen willen als ze ze niet zelf willen opvoeden en allebei 5 dagen per week willen werken. Ik vind dit triest. Ik vind het egoistisch. Kinderen hebben ECHT recht op meer dan dit. En het recht van kinderen telt bij mij zwaarder dan die van de ouders: zij hebben er niet om gevraagd om te komen.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:28

nee idd..
de kinderen die 5 dagen komen zijn naar mijn inzien vaak socialer dan een kind wat 1x komt..
ze wennen sneller en leren ook snel..
maar goed vind ik het ook weer niet want soms is het moeilijk hoor als een kindje dan gaat huilen omdat papa WEER weg gaat!
en als je dan van 8 tot 6 bij ons bent is dat lang hoor voor zo'n kind..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:29

En jij.... raak jij niet aan die kinderen gehecht eigenlijk? JIj bent er onderhand vaker bij dan de eigen ouders...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:19

Jennylicious schreef:
daniella74 schreef:
Ik zou bijna zeggen dat ik voor ben.
Ik zie in mijn omgeving zoveel kinderleed dat ik soms ziek van ben.

Ook voor. Maar wat doe je dan tegen onverwachtte zwangerschappen?

Betere voorlichting maar om weer een bepaald persoon (zie begin topic) als voorbeeld te nemen, ze moeten dan ook wel van de beschikbare voorbehoedsmiddelen de betrouwbaarste nemen en correct gerbuiken en dat deed bepaald persoon dus niet dus ik zat vorige week en maandag met een hysterisch persoon dat ze o.a. bijna nummer 3 had gefokt en hoe dat nou toch kon????

Ik blijf bij mijn mening dat het beter voor kinderen is dat bepaalde mensen geen kinderen nemen maar dat is gelukkig moeilijk in de praktijk te brengen ethisch gezien.

De verhalen van de kinderdagverblijven ken ik van vriendinnen. Hoorde ooit van een verhaal dat een vader het verkeerde jongentje wilde meenemen in de haast. Van een collega die zijn kind 2 dagen brengt heb ik gehoord dat hun dagverblijf forse boetes heeft ingesteld omdat leidsters soms tot ver na 1900 uur nog op ouders "met carriere" zaten te wachten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:35

oudehinken schreef:
Ik snap ook nit waarom mensen kinderen willen als ze ze niet zelf willen opvoeden en allebei 5 dagen per week willen werken. Ik vind dit triest. Ik vind het egoistisch. Kinderen hebben ECHT recht op meer dan dit. En het recht van kinderen telt bij mij zwaarder dan die van de ouders: zij hebben er niet om gevraagd om te komen.

En ik denk dat jullie geen IDEE hebben hoe ongelofelijk K*T het is om je kind 5 dagen af te moeten zetten...
Denk je nou echt dat het iemand niets doet om de eerste keren *iets* niet mee te maken? Dat zo'n moeder het niet ronduit poedersuiker vindt als je kind ook nog eens begint te huilen bij het afzetten?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:59

Dat weet ik zo net niet Urielle...
Ik zou het iig VRE-SE-LIJK vinden.
Er is altijd een deel wat het niet redt financieel, maar er zijn ook mensen die en carrière willen, en genoeg geld, vaak op vakantie en ow ja ook nog kinderen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:00

Squit schreef:
nemen vind ik zo gek woord een kind neem je niet die krijg je..

Nee, die krijg je niet, die maak je Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:02

Urielle schreef:
oudehinken schreef:
Ik snap ook nit waarom mensen kinderen willen als ze ze niet zelf willen opvoeden en allebei 5 dagen per week willen werken. Ik vind dit triest. Ik vind het egoistisch. Kinderen hebben ECHT recht op meer dan dit. En het recht van kinderen telt bij mij zwaarder dan die van de ouders: zij hebben er niet om gevraagd om te komen.

En ik denk dat jullie geen IDEE hebben hoe ongelofelijk K*T het is om je kind 5 dagen af te moeten zetten...
Denk je nou echt dat het iemand niets doet om de eerste keren *iets* niet mee te maken? Dat zo'n moeder het niet ronduit poedersuiker vindt als je kind ook nog eens begint te huilen bij het afzetten?

Ik denk dat ik het wel begrijp hoe moeilijk het is voor ouders om je kind te moeten onderbrengen op een verblijf maar sommige ouders hebben naast het kind hun "eigen ding" dat erg zwaar weegt en voor jou is het misschien een financiele noodzaak.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:02

Urielle schreef:
oudehinken schreef:

Maar als je je kinderen niet 5 dagen in de week weg wil brengen, waarom neem je dan kinderen.
Nu gaan ze werken en betalen zich scheel aan de kinderopvang, nou dan kun je mijn inziens net zo goed thuis blijven , want als je die kosten van je salaris aftelt , verdien je nog niks.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:04

De belastingbetaler en de werkgever betalen voor een groot deel de kinderopvang.
Ik baal er stevig van dat ik voor een yub die 4x modaal verdient moet betalen, voor een alleenstaande moeder vind ik het niet eens erg.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:09

daniella74 schreef:
De belastingbetaler en de werkgever betalen voor een groot deel de kinderopvang.
Ik baal er stevig van dat ik voor een yub die 4x modaal verdient moet betalen, voor een alleenstaande moeder vind ik het niet eens erg.

Ja idd, daarom vind ik ook dat je een bonus moet krijgen als je geen kinderen neemt.
Of alleen ouders met kinderen moeten aan de kinderopvang mee betalen.
Ik vind het belachelijk dat ik belasting betaal voor andermans kinderen terwijl ik ze zelf niet eens heb!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:12

Ik vind het heel erg dat er tegen mij wordt gezegd door mijn collega die altijd en eeuwig vrij heeft voor die kinderen als ik een dagje vrij wil in een half jaar of twee weken op vakantie wil dat het onzin is want ik citeer: jij hebt geen man en kinderen dus jij hebt helemaal geen reden om vrij te nemen en bovendien ga ik voor want ik heb wel een man en kinderen" Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:14

darwin schreef:
Maar als je je kinderen niet 5 dagen in de week weg wil brengen, waarom neem je dan kinderen.
Nu gaan ze werken en betalen zich scheel aan de kinderopvang, nou dan kun je mijn inziens net zo goed thuis blijven , want als je die kosten van je salaris aftelt , verdien je nog niks.

Ik moet Jari ook 5 ochtenden in de week naar het kinderdagverblijf brengen. Nou ja, mijn moeder doet dat. Tegen de tijd dat Jari wakker word ben ik al aan het werk. Ik moet, heb geen keus wil ik ook een diploma halen. Ik vind het vreselijk! Ik moet 3 dagen in de week werken, 1 dag naar school, maar wisselende diensten. De gemeente die voor een groot deel de kinderopvang betaald, ziet natuurlijk niet graag dat de dagen dat ik niet werk, Jari thuis houd. Hun betalen er immers voor Lips are sealed Vandaar dat ik hem voornamelijk in mijn vakanties thuis houd en ook een aantal dagen dat ik niet hoef te werken.
Ik vind het vreselijk! Het liefst zat ik de hele thuis met hem, maar dan verdien ik en geen geld en krijg ik geen diploma. Vandaar dat het wel moet...

Afgezien daarvan, ja, je zou ook een diploma voor het ouderschap moeten halen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:15

Mmmm maar kinderen zijn toch ook een investering voor onze toekomst? Misschien dat mijn kinderen jullie later wel verzorgen wanneer jullie hulpbehoevend zijn...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:16

En mijn belastingcenten gaan sowieso naar dingen waar ik niet altijd (vaak niet) achter sta. Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:17

daniella74 schreef:
Ik denk dat ik het wel begrijp hoe moeilijk het is voor ouders om je kind te moeten onderbrengen op een verblijf maar sommige ouders hebben naast het kind hun "eigen ding" dat erg zwaar weegt en voor jou is het misschien een financiele noodzaak.

Voor mij persoonlijk is het een studie. Nee, geen must idd. Totdat manlief ineens kanker blijkt te hebben en overlijdt. Of een affaire begint met zijn blonde secretaresse en mij met kind(eren) en al laat zitten. Dan moet je ineens een gezin onderhouden, van je parttime ongeschoolde baantje als caissiere of iets dergelijks. Maar gelukkig wisselend rooster en veel colleges te skippen Haha!

Eigen ding kan ook heel belangrijk zijn. Als ik mijn paard weg zou moeten doen of vijf dagen fulltime gaan werken (ik mag straks een parttime job Vork ) dan kies ik toch ook voor fulltime werken.
Goddank is de opvang geen gevangenis en zit mijn kind nota bene liever daar dan thuis. Fulltime animatie en allemaal andere kindjes om mee te spelen kan die saaie mama niet tegenop Knipoog Ik vind het erger dan zij. Maar ik zou me ook echt niet fijn voelen als ik parttime zou werken, verder bij Gioy was en daarnaast niks anders zou hebben hoor Haha!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:22

Miryamk schreef:
Mmmm maar kinderen zijn toch ook een investering voor onze toekomst? Misschien dat mijn kinderen jullie later wel verzorgen wanneer jullie hulpbehoevend zijn...

Ik moet zeggen dat ik op dit moment vind dat kinderen de maatschappij naar meer de knoppen helpen en dat je niet van een investering kan spreken.
En ik zeg niet dat al de jeugd zo is , maar als ik tegen woordig om me heen kijk zie ik veel jeugd die allen maar lopen te zieken , overal een lening voor af sluiten, want ze willen toch de duurste mobieltjes en scooters hebben.
Er is zoveel criminaliteit onder jongeren, en ze hebben totaal geen besef meer van normen en waarden.
Dus ik wil nog wel eens zien of die jou later komen verzorgen Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:24

Ik denk dat er genoeg overblijven Darwin Haha!
Mijn moeder is nog steeds verbaasd dat IK in de zorg werk Bloos

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:25

Urielle, studie is een verdomd goede reden los van je partner die er van doorgaat of wat dan ook.

In de regio Amsterdam is het echt schrikbarend wat er gebeurd op verblijven. Leidsters die op een gegeven moement echt boos bellen en dan blijkt geen van de ouders er bij stil te hebben gestaan dat junior ook misschien nog opgehaald moet worden of er van overtuigd waren dat de ander het kind zou halen. Kinderen die vergeten worden van de manege te worden gehaald op zaterdag. Je hebt als ouder je eigen ding en je hebt je eigen ding Knipoog