Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daniella74 schreef:Ik zou bijna zeggen dat ik voor ben.
Ik zie in mijn omgeving zoveel kinderleed dat ik soms ziek van ben.
Squit schreef:ik werk op een kinderdagverblijf en in de groep zitten veel kindjes die 5 dagen komen..
ik heb dan zo iets van: waarom neem je een kind als je 5 dagen gaat of moet werken??
er zijn natuurlijk wel ouders die gewoon wel moeten werken omdat ze anders geen geld hebben..
maar dan voeden ik en mijn collega hun kindje op..
en dan komen de ouders het kind niet brengen nee soms zie ik ook wel eens dat ze het kind dumpen..
echt zo van nou hier is hij/ zij en veel plezier..
kind staat dan nog met jas aan in de deuropening..
en dan denk ik wel dat als je je papieren moet hebben voor ouders te zijn dan wordt dat je wel duidelijk uitgelegd dat dat niet de juiste manier is hihi..
Jennylicious schreef:daniella74 schreef:Ik zou bijna zeggen dat ik voor ben.
Ik zie in mijn omgeving zoveel kinderleed dat ik soms ziek van ben.
Ook voor. Maar wat doe je dan tegen onverwachtte zwangerschappen?
oudehinken schreef:Ik snap ook nit waarom mensen kinderen willen als ze ze niet zelf willen opvoeden en allebei 5 dagen per week willen werken. Ik vind dit triest. Ik vind het egoistisch. Kinderen hebben ECHT recht op meer dan dit. En het recht van kinderen telt bij mij zwaarder dan die van de ouders: zij hebben er niet om gevraagd om te komen.
Squit schreef:nemen vind ik zo gek woord een kind neem je niet die krijg je..
Urielle schreef:oudehinken schreef:Ik snap ook nit waarom mensen kinderen willen als ze ze niet zelf willen opvoeden en allebei 5 dagen per week willen werken. Ik vind dit triest. Ik vind het egoistisch. Kinderen hebben ECHT recht op meer dan dit. En het recht van kinderen telt bij mij zwaarder dan die van de ouders: zij hebben er niet om gevraagd om te komen.
En ik denk dat jullie geen IDEE hebben hoe ongelofelijk K*T het is om je kind 5 dagen af te moeten zetten...
Denk je nou echt dat het iemand niets doet om de eerste keren *iets* niet mee te maken? Dat zo'n moeder het niet ronduit poedersuiker vindt als je kind ook nog eens begint te huilen bij het afzetten?
Urielle schreef:oudehinken schreef:Ik snap ook nit waarom mensen kinderen willen als ze ze niet zelf willen opvoeden en allebei 5 dagen per week willen werken. Ik vind dit triest. Ik vind het egoistisch. Kinderen hebben ECHT recht op meer dan dit. En het recht van kinderen telt bij mij zwaarder dan die van de ouders: zij hebben er niet om gevraagd om te komen.
En ik denk dat jullie geen IDEE hebben hoe ongelofelijk K*T het is om je kind 5 dagen af te moeten zetten...
Denk je nou echt dat het iemand niets doet om de eerste keren *iets* niet mee te maken? Dat zo'n moeder het niet ronduit poedersuiker vindt als je kind ook nog eens begint te huilen bij het afzetten?
daniella74 schreef:De belastingbetaler en de werkgever betalen voor een groot deel de kinderopvang.
Ik baal er stevig van dat ik voor een yub die 4x modaal verdient moet betalen, voor een alleenstaande moeder vind ik het niet eens erg.
darwin schreef:Maar als je je kinderen niet 5 dagen in de week weg wil brengen, waarom neem je dan kinderen.
Nu gaan ze werken en betalen zich scheel aan de kinderopvang, nou dan kun je mijn inziens net zo goed thuis blijven , want als je die kosten van je salaris aftelt , verdien je nog niks.
daniella74 schreef:Ik denk dat ik het wel begrijp hoe moeilijk het is voor ouders om je kind te moeten onderbrengen op een verblijf maar sommige ouders hebben naast het kind hun "eigen ding" dat erg zwaar weegt en voor jou is het misschien een financiele noodzaak.
Miryamk schreef:Mmmm maar kinderen zijn toch ook een investering voor onze toekomst? Misschien dat mijn kinderen jullie later wel verzorgen wanneer jullie hulpbehoevend zijn...