Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:16

ASsi_ schreef:
Ik denk dat elk geloof dat mensen uitoefenen tot in het extreme een "gevaar" kan vormen. Wat er meerdere malen is gezegd over Moslims en homo's.. Veel christenen die streng geloven denken er net zo over.

Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de reacties. Mijn vriend is islamitisch en zijn hele familie ook en ik merk helemaal geen van de dingen die mensen hier noemen. En wat Polly B hierboven zegt heeft in mijn ogen weinig te maken met geloof. Ken genoeg niet gelovige autochtone nederlanders die net zo reageren als je maar een fractie van een seconde naar ze kijkt.

Het hele wij-zij dat vormt het probleem. En natuurlijk mensen die zich extreem in hun geloof storten.. Of dat nou een moslim of een christenen is

Precies!!! Hier ga ik helemaal in mee..

Ik vind sommige dingen die ik hier lees verschrikkelijk. Ik ben zelf een Nederlandse Moslim en ken zo meer nederlandse moslima's.
Jammer genoeg voel ik me toch heel erg aangesproken, ondanks dat alles overr allochtonen gaat, gaat het wel over moslims... Maar weet je wel hoeveel Nederlandse moslims er zijn, en dat dat er ook steeds meer worden.
Ik heb sommige dingen met tranen in mijn ogen zitten lezen. Ik zeg niet dat ik alles onzin vind, maar als ik dit zo lees, vind ik het gewoon verschrikkelijk dat de 'slechte' het zo voor de goede verpesten....
Gelukkig kom ik nooit slechte tegen... In mijn winkel komen ontzettend veel islamitische allochtonen, maar ze zijn altijd onwijs vriendelijk. Zelfs als ze geen Nederlands spreken, er zijn zelfs oude turkse vrouwen die me knuffelen, die standaart elke week of 2 x in de week me een lekker turks broodje komen brengen.... De Islam is een mooi geloof, het is alleen jammer dat het door sommige mensen anders gezien wordt en ze maar denken dat ze slechte daden uit naam van Allah kunnen doen... Verdrietig

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:17

Pff altijd met dit onderwerp in de paardenwereld komen er de ergste opmerkingen.. ik snap dat niet.. het "moslim-zijn" lijkt in de paardenwereld nog een erger taboe te zijn,teminste dat is wat ik merk.

Geert wilders is een hele enge man, die héél veel "schreeuwt" maar niks waarmaakt.
Ook snapt hij niet zoveel van onze grondwet, als je het aan mij vraagt.. Want hij wil van alles en nog wat omgooien terwijl de grondwet van ons juist zo mooi is, of wil hij geen democratie meer?

Ach, eerlijk is eerlijk de opmerking over de telegraaf is waar ( hier stukje boven) dat ze vanuit één oogpunt belichten.

daarnaast is het voor iemand met arabische afkomst moeilijk om nederlands te leren dan voor iemand met een europese afkomst. Mijn schoonouders lazen van links naar rechts, hadden hele andere letters en hele totaal andere klanken in hun taal. Ze hebben er jaren en jaren over gedaan om de taal te beheersen en nu op dit moment nog soms moeite mee en hebben een accent. Dus daar moet je echt niet te snel over oordelen, want het is enorm moeilijk, zeker als je niet goed kan leren ect. omdat je nooit op school gezeten hebt.

Dat er een groepje extremenen zijn, dat klopt.. Maar je hebt bijv. ook een deel van amsterdam waar veel joden wonen, daar wel eens geweest? Hoe de kinderen erbij lopen ect? Ik vind dat véél raarder dan een meisje met een hoofddoek.

Weet je, leer met elkaar te leven, en vooral toon respect naar elkaar. Of je nou groen of blauw of paars bent.. of je nou in A of B gelooft.. We zijn allemaal mensen en allemaal evenveel waard. daarnaast zijn mensen met een nl paspoort nederlands en hebben zij evenveel recht om hier te wonen.. Dus opmerkingen van dan gaan ze toch terug.. terug waar heen? dit is ook hun land! ik vind dat altijd zo'n rotopmerking! Net als of jij het wel overal mee eens bent in nederland.. Ik ben het net zo goed met héél veel dingen niet eens..

Dit is niet naar een bepaald iemand maar aan mensen die de 1e na de andere rotopmerking eruit gooien en het "grappige" is dat je in zulke topic steeds de zelfde ziet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:24

Lovely schreef:
Schimmelig schreef:
Je hebt een punt. In 2029 zijn wij allemaal Islamietjes Lachen Tong uitsteken

Dat nou ook weer niet, maar tegen die tijd hoort de Islam wel een volwaardige plaats te hebben in onze samenleving. Dat moet meer in de trend van 'wij' en niet meer van hunnie en zullie. We kunnen alleen niet blijven ontkennen dat de Islam een steeds grotere rol gaat spelen in Europa. Dit hoeft trouwens niet alleen maar slechte kanten te hebben en het hoeft ook helemaal niet op uit te draaien dat we straks allemaal een burka bij de wehkamp moeten bestellen, de beleving van de Islam moet en gaat ook een moderniseringsslag maken. Voor wie eens wat meer wil weten over de positieve benadering van deze ontwikkeling kan ik de boeken 'Megatrends Nederland' of 'Megatrends Europe' aanraden van de trendwatcher Adjiedj Bakas, hij schrijft alles heel toegankelijk en begrijpelijk op.

Nou, ik vind het niet zo raar dat mensen dit vrezen. Genoeg exemplaren van landen waar islamitisering geen positief effect heeft gehad. Neem nou iran, vroeger het land der modekoningen, vrouwen waren de mooiste en sterk onafhankelijk, super welvarend en hoe is het na islamitisering ?

Vind dat wel iets om over na te denken hoor Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:26

volgens mij staat in de Bijbel dat er opnieuw een romeins rijk komt,
en aangezien europa nu al weer 1 is, zal het dan wel die kant opgaan ofzo.
hoe dat er dan uitziet weet ik niet, maar het lijkt me dan niet dat het een islamitisch continent wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:37

Maar er gaat wel een poging gewaagd worden. Er komt een groot conflict tussen de westerse lande en moslim landen. In hoeverre Nederland daarin betrokken wordt is afwachten. En als we het dan over respect hebben, laat moslim landen zich lekker met hun eigen land bemoeien. Net zoals die Deense strips, daar was in moslimlanden de meeste ophef over. Daar hebben ze inderdaad een grote drang om de hele wereld naar moslim maatstaven in te richten. Daarom is een groot conflict ook onvermijdelijk.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:11

Veel mensen hier praten echt uit angst en naar mijn idee niet met hun volle verstand.. Angst voor het onbekende.
Vind het gewoon schandalig hoe mensen oordelen terwijl het aantal moslims die ze kennen waarschijnlijk hooguit op 2 handen kunnen tellen. (dat is waarschijnlijk al veel)

Er zijn zat Moslims die er alles aan doen om de afstand tussen moslims en niet moslims verkleinen. Maar die vallen blijkbaar niet op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:13

ASsi_ schreef:
Veel mensen hier praten echt uit angst en naar mijn idee niet met hun volle verstand.. Angst voor het onbekende.
Vind het gewoon schandalig hoe mensen oordelen terwijl het aantal moslims die ze kennen waarschijnlijk hooguit op 2 handen kunnen tellen. (dat is waarschijnlijk al veel)

Er zijn zat Moslims die er alles aan doen om de afstand tussen moslims en niet moslims verkleinen. Maar die vallen blijkbaar niet op..

Helemaal gelijk. Dat is iets waar ik me nog wel het meeste aan kan irriteren in dit land. Het zijn meestal de mensen uit de boeren dorpjes die nooit een Moslim van dichtbij zien die het grootste woord hebben over Moslims. Terwijl de meeste mensen uit de stad er prima mee samen kunnen leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:13

katiavl schreef:
Lovely schreef:
Dat nou ook weer niet, maar tegen die tijd hoort de Islam wel een volwaardige plaats te hebben in onze samenleving. Dat moet meer in de trend van 'wij' en niet meer van hunnie en zullie. We kunnen alleen niet blijven ontkennen dat de Islam een steeds grotere rol gaat spelen in Europa. Dit hoeft trouwens niet alleen maar slechte kanten te hebben en het hoeft ook helemaal niet op uit te draaien dat we straks allemaal een burka bij de wehkamp moeten bestellen, de beleving van de Islam moet en gaat ook een moderniseringsslag maken. Voor wie eens wat meer wil weten over de positieve benadering van deze ontwikkeling kan ik de boeken 'Megatrends Nederland' of 'Megatrends Europe' aanraden van de trendwatcher Adjiedj Bakas, hij schrijft alles heel toegankelijk en begrijpelijk op.

Nou, ik vind het niet zo raar dat mensen dit vrezen. Genoeg exemplaren van landen waar islamitisering geen positief effect heeft gehad. Neem nou iran, vroeger het land der modekoningen, vrouwen waren de mooiste en sterk onafhankelijk, super welvarend en hoe is het na islamitisering ?

Wij zullen nooit een regering krijgen die zich baseert op de wetten van de Islam (sharia) bijvoorbeeld, dat is al verschil nummer 1. Wij hebben in Nederland een verschil van kerk en staat en dat zal zolang als wij leven ook wel zo blijven. Er zal geen islamitisering plaatsvinden, maar we zullen wel gaan merken dat de islam een plaats krijgt naast de andere religies die hier al eeuwen vrij vredig naast elkaar leven. Dat betekent dus niet dat wij ook met hoofddoeken gaan lopen en in harems gaan leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:45

juul..over vooroordelen gesproken....
Je doet zelf net zo hard mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:27

Dat zijn geen vooroordelen, dat is eigen ervaring.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:29

Lovely schreef:
katiavl schreef:

Wij zullen nooit een regering krijgen die zich baseert op de wetten van de Islam (sharia) bijvoorbeeld, dat is al verschil nummer 1. Wij hebben in Nederland een verschil van kerk en staat en dat zal zolang als wij leven ook wel zo blijven. Er zal geen islamitisering plaatsvinden, maar we zullen wel gaan merken dat de islam een plaats krijgt naast de andere religies die hier al eeuwen vrij vredig naast elkaar leven. Dat betekent dus niet dat wij ook met hoofddoeken gaan lopen en in harems gaan leven.

De sharia is al meer in opspraak geweest, onlangs nog een minister die ervoor was Lachen Wanneer zich een meerderheid vormt, word alles toegankelijker

En correct me if i am wrong, iran had eerst ook geen sharia.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-01-08 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:29

Maar wat wij schrijven zijn geen eigen ervaringen...duh...
Beetje kortzichtig dus...
Iemand uit een dorp komt ook wel eens in de grote boze mensen wereld Tong uitsteken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:34

Dat hoeft niet. Er zijn genoeg mensen uit boerendorpjes die de stad zo eng vinden dat ze er nooit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:37

Nee niks hoeft, maar daarmee is het nog niet de stelling die jij er van maakt...dat is overtrokken en gewoon niet waar...vooroordeel dus

En je hoeft ook nog eens niet midden in de stad te komen om met andere culturen samen te werken.
Kan prima buiten een stadskern.
Ik heb meer dan 15 jaar in de tuinbouw gewerkt, daar kon je alle nationaliteiten tegen als collega, maar ook bij de verkoop van de groenten.
En een kas staat niet midden in de stad Lachen

Dus je zit vol vooroordelen...mensen uit een dorp weten niet wat het is...en dat is gewoon onzin...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:38

Juul schreef:
Dat hoeft niet. Er zijn genoeg mensen uit boerendorpjes die de stad zo eng vinden dat ze er nooit komen.

Nah mijn ervaring is juist anders, in de delen waar weinig bevolking is in belgie westvlaanderen enzo hebben mensen geen problemen, in antwerpen juist wel. Maar daar zijn veel stukken waar de politie zelfs niet meer durft komen, en veel allochtonen ook niet. Daarom zul je hier allochtonen stemmers voor het vlaams blok zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:40

runningkawa schreef:
Nee niks hoeft, maar daarmee is het nog niet de stelling die jij er van maakt...dat is overtrokken en gewoon niet waar...vooroordeel dus

En je hoeft ook nog eens niet midden in de stad te komen om met andere culturen samen te werken.
Kan prima buiten een stadskern.
Ik heb meer dan 15 jaar in de tuinbouw gewerkt, daar kon je alle nationaliteiten tegen als collega, maar ook bij de verkoop van de groenten.
En een kas staat niet midden in de stad Lachen

Dus je zit vol vooroordelen...mensen uit een dorp weten niet wat het is...en dat is gewoon onzin...

Ik zeg het zijn MEESTAL de mensen uit de boerendorpjes. Ik heb niet gezegt het ZIJN PER DEFINITIE de mensen uit de boerendorpjes. Dat blijft eigen ervaring en geen vooroordeel.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:42

@ katiavl, Heb jij het over Donner? de minister die voor de sharia is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:43

Dan heb je imo gewoon een zeer verkeerd en krom beeld...maar dat is dan mijn mening en ervaring Haha!

En owee als we wat zeggen over een ander die niet nederlands is...dat mag niet...is vooroordeel en geen ervaring....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:43

ASsi_ schreef:
@ katiavl, Heb jij het over Donner? de minister die voor de sharia is?

Geen idee, wist dat er ook eentje in nederland was. Maar van die politiek heb ik geen kaas gegeten. Maar ben de belgische politieker vergeten (zijn naam)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:49

Donner was niet voor de sharia, maar zei dat als er genoeg mensen voor de sharia stemmen, die er gewoon komt, daarvoor leven we in een democratie. En daar heeft hij gewoon gelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:49

runningkawa schreef:
Dan heb je imo gewoon een zeer verkeerd en krom beeld...maar dat is dan mijn mening en ervaring Haha!

En owee als we wat zeggen over een ander die niet nederlands is...dat mag niet...is vooroordeel en geen ervaring....

Je snapt mijn punt gewoon niet.

Ik zie hier zoveel berichten voorbijkomen die alle Moslims over 1 kam scheren. Dán heb je een vooroordeel. En dat is niet wat ik heb.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:51

Ja in Nederland ging het rond dat Donner voor was vanwege de info die hij in zijn boek had gezet. Hij heeft later echter uitgelegd dat dit helemaal niet zo is. Er moet overigens wel een grondwets wijziging komen voor de sharia er zou komen (en dat lijk me erg onwaarschijnlijk)

Het is naar mijn weten ook niet zo dat iedere moslim voor de sharia is. Eerder een groot deel die er niet voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:54

Ik snap je punt wel, maar kan me er niet in vinden, totaal niet zelfs

Ik zie hier overigens weinig mensen voorbij komen die het over alle moslims hebben...
Soms is dat wel eens wat mensen in een bericht willen lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:56

Juul schreef:
Dat zijn geen vooroordelen, dat is eigen ervaring.

whahahaha en andere ervaringen zijn wel vooroordeel? Je bent wel BEvooroordeeld over jezelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:56

Heb ik dat gezegt ?