ASsi_ schreef:Ik denk dat elk geloof dat mensen uitoefenen tot in het extreme een "gevaar" kan vormen. Wat er meerdere malen is gezegd over Moslims en homo's.. Veel christenen die streng geloven denken er net zo over.
Ik moet zeggen dat ik wel schrik van de reacties. Mijn vriend is islamitisch en zijn hele familie ook en ik merk helemaal geen van de dingen die mensen hier noemen. En wat Polly B hierboven zegt heeft in mijn ogen weinig te maken met geloof. Ken genoeg niet gelovige autochtone nederlanders die net zo reageren als je maar een fractie van een seconde naar ze kijkt.
Het hele wij-zij dat vormt het probleem. En natuurlijk mensen die zich extreem in hun geloof storten.. Of dat nou een moslim of een christenen is
Precies!!! Hier ga ik helemaal in mee..
Ik vind sommige dingen die ik hier lees verschrikkelijk. Ik ben zelf een Nederlandse Moslim en ken zo meer nederlandse moslima's.
Jammer genoeg voel ik me toch heel erg aangesproken, ondanks dat alles overr allochtonen gaat, gaat het wel over moslims... Maar weet je wel hoeveel Nederlandse moslims er zijn, en dat dat er ook steeds meer worden.
Ik heb sommige dingen met tranen in mijn ogen zitten lezen. Ik zeg niet dat ik alles onzin vind, maar als ik dit zo lees, vind ik het gewoon verschrikkelijk dat de 'slechte' het zo voor de goede verpesten....
Gelukkig kom ik nooit slechte tegen... In mijn winkel komen ontzettend veel islamitische allochtonen, maar ze zijn altijd onwijs vriendelijk. Zelfs als ze geen Nederlands spreken, er zijn zelfs oude turkse vrouwen die me knuffelen, die standaart elke week of 2 x in de week me een lekker turks broodje komen brengen.... De Islam is een mooi geloof, het is alleen jammer dat het door sommige mensen anders gezien wordt en ze maar denken dat ze slechte daden uit naam van Allah kunnen doen...