Man geeft les aan z'n 18 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Man geeft les aan z'n 18 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:51

Prrrr schreef:
@ Urielle: Als je iets overkomt is dat Gods wil - dat heb je dan blijmoedig te accepteren. Verzekeren zou tonen dat je je niet bij Gods wil neer wil leggen.

daarom willen sommige mensen toch ook niet dat hun kinderen/dieren worden ingeent?!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:00

Citaat:
Hiermee bedoel ik niet, dat ik het eens ben met de manier waarop deze meneer zijn kinderen opvoedt. Maar om om deze redenen nu de gereformeerde scholen meteen weer op de schop te nemen vind ik wat ver gaan. Veel mensen weten niet waar ze over praten, en alles wat onbekend is, is eng.

Ik weet jammer genoeg heel goed waar ik over praat, daarom zeg ik het ook. Het feit dat een school leerlingen weert omdat ze niet naar de 'goede' kerk gaan zegt voor mij al een heleboel......
Weet niet hoe het op jouw school was natuurlijk, maar de scholen die ik ken hanteren dit beleid. Maar goed, volgens mij ga ik een beetje off-topic Knipoog

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:41

Urielle schreef:
Renza schreef:
en ze stuurden geen mensen weg die zich verzekerden.

Is verzekering slecht dan? Waarom dat Verward

Als je je verzekerd heb je volgens die mensen geen vertrouwen meer in God oid

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:05

Op die fiets Scheve mond
En de verzekering is zeker geen voorziening die God voor je geregeld heeft. Nee, ik moet zeggen, dat zou zelfs mij te ver gaan gezien het gesteggel met verzekeringsmaatschappijen hahaha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:33

Ga ik te ver als ik zeg dat ik dit ook een vorm van extremisme vind? Ik vraag mij of of deze kinderen gelukkig zijn. Hoe staat dit in lijn met de kinderrechten / mensenrechten? Helaas weten wij niet wat er exact in dit gezin gebeurd, maar dat het vreemd en extreem is, is zeker....

PS: ik heb alleen het eerste bericht gelezen en niet de rest van het topic.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:37

Ik denk dat je dit best een vorm van extremisme kunt noemen...
Ik vraag me overigens van wel meer kinderen af of die wel gelukkig zijn, en dat heeft dan weer niks met extremisme te maken. Misschien groeien deze kinderen wel op met twee liefhebbende ouders, die heel veel voor ze over hebben, en hopen (en bidden Knipoog ) dat hun kinderen een goede toekomst krijgen - en daar op hun manier ook heel veel voor doen.
En op zich is dat al meer dan een hoop andere kinderen hebben...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:51

Prrrrr, je hebt gelijk daarom durf ik ook niet meteen alles te veroordelen. We kunnen alleen maar gissen en ik moet eerlijk bekennen dat ik in gedachten ook wel een oordeel heb over dit gebeuren terwijl het heel goed anders zou kunnen zijn.