''Ze worden gewassen, krijgen vies voedsel, en worden geklee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: ''Ze worden gewassen, krijgen vies voedsel, en worden geklee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:45

ohh pff Boos! Verdrietig

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:53

Bah, bah en nog eens báh.. Hoe kunnen ze dit die kinderen aan doen? Ze zijn gewoon skeletten, lijk witte zombies.. Huilen . Een kind dat waarschijnlijk een been heeft gebroken, en het enige wat er tegen gedaan word is een zalfje?! En als ze volwassen zijn, en naar een volwassen inrichting gaan wordt het nóg erger? Is dat mogelijk dan Nagelbijten / Gniffelen . Alleen al het eten dat ze dagelijks krijgen.. Niks geen variatie!
Ik kan hier zo boos om worden.. Bah.. Echt ziekelijk gewoon! Arme, arme kinderen.. Verdrietig

Ik heb me echt moeten inhouden om niet te gaan janken Nagelbijten / Gniffelen .

Heb de nieuwe aflevering nog niet gezien..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:01

was vanmorgen nog een interview met em op stubru (radio). hij was teruggegaan om te kijken hoe het nu is en had snoep mee genomen voor de kinderen van dat weeshuis (uit de docu). helaas zei de directrice dat de kinderen dat niet mochten omdat ze zich er in konden verslikken. Toen hij buiten ging, zei hij, zag hij het personeel in de zak snoep graaien...

docu is al een tijdje geleden he, maar verandering is toch niet zo eenvoudig denk ik

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:03

kynshiri schreef:
was vanmorgen nog een interview met em op stubru (radio). hij was teruggegaan om te kijken hoe het nu is en had snoep mee genomen voor de kinderen van dat weeshuis (uit de docu). helaas zei de directrice dat de kinderen dat niet mochten omdat ze zich er in konden verslikken. Toen hij buiten ging, zei hij, zag hij het personeel in de zak snoep graaien...

docu is al een tijdje geleden he, maar verandering is toch niet zo eenvoudig denk ik

ohh dat heb ik gemist vanmorgen Boos!

hmm we moeten echt eens actie gaan ondernemen Ja (ons land hé Knipoog)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:05

ik moet er elke dag weer aan denken, aan die beelden.
heb zelf een dergelijk kindje, en als ik hem eten geef, dan zie ik élke keer weer voor me hoe ze in die docu hup-na-hap-na-hap geven zonder te wachten tot het kind het heeft kunnen doorslikken... Boos!

ik schrik er echt van dat het blijkbaar nog helemaal niet structueel veranderd is!
niet te geloven.....

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:57

Er zijn ook geen woorden voor, maar Bulgarije is niet zo'n welvarend en rijk land als Nederland en waarschijnlijk wordt er te weinig aandacht aan gegeven. Dus zo'n docu lijkt mij best nuttig, alleen maar om de regering van Bulgarije of wie dan ook wakker te schudden!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:47

Verschrikkelijk, ik heb deze twee jaar geleden ook al gezien en heb er echt dagen wakker van gelegen. Echt geen woorden, zo erg...

Ik heb het nu al snel afgezet, hoe kunnen ze dit doen, ze zien toch ook wel dat die kinderen het er vreselijk hebben, afschuwelijk gewoon. Ik hoop zo dat er iets aan gedaan kan worden, denk dat inmiddels de meeste kinderen al dood zijn.

Het ergste vind ik nog wel dat je dat meisje, hoe heet ze ook alweer? In het begin leest ze nog tijdschriften en kijkt ze wat rond en praat wat, na een paar weken zit ze ook al op die stoel heen en weer te schommelen. En dat meisje met haar gebroken been en dat blinde jongetje... Echt ik heb er geen woorden voor... Hier moet iets aangedaan worden..

Die kinderen moeten dag in dag uit in een kamertje zitten en worden als vuil behandelt, dan is het leven toch niet leuk meer. Verschrikkelijk Huilen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:38

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:20

ik heb alle 5 de delen gekeken, echt heel heftig..
Arme arme kinderen, het is schandalig dat dat land lid is van de Europa

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:40

.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:40

Ik heb de filmpjes op youtube met tranen in de ogen bekeken. Door dit soort situaties wil ik dus graag ontwikkelingshulp doen in het buitenland. Onvoorstelbaar hoe ze zo omgaan met kinderen. En de ouders van die kinderen begrijp ik ook niet.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:47

echt vreselijk!

in maart zijn wij met school naar Straatsburg geweest voor het euroscola project. een project waarbij leerlingen uit alle lidstaten bijeen komen om te praten over de ontwikkelingen in de EU.

Bij onze groep zat een blind meisje.
Daar in straatsburg was mijn leraar aan de praat geraakt met een bulgaarse lerares die letterlijk heeft gezegd: "waarom neem je dat kind mee? Wij stoppen ze gewoon in tehuizen, er voor zorgen is onzin want ze hebben toch geen maatschappelijke waarde..."

Alsof je het over productne hebt i.p.v. normale levende mensen!

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:36

heb hier echt geen woorden voor Boos!
het zijn toch ook mensen die plezier mogen hebben in hun leven die mensen die daar werken zijn daar toch voor neem ik aan Verward
hier in nederland hebben we het dan maar goed voor elkaar.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:04

Vreselijk, ook alle delen gekeken..
Die kleine kindjes, zo mager, zo ziek..
En dat ze de hele dag maar moeten kijken wat ze doen, echt te erg voor woorden..
Ik zou daar zelf ook graag heen willen, om toch nog wat hulp te bieden, ik kan dit eigenlijk niet aanzien.. Verdrietig

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 17:51

Waar kan je die nieuwe aflevering bekijken dan?