Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:01

Nou, lekker dan voor die 'kat'. Noem het eerder katachtige, want een kat is het feitelijk niet.

Is ie in beslag genomen door de aid, en waar zit ie nu? In een klein hokje waarschijnlijk, helemaal in de stress.
En straks mag ie niet meer terug, en wat dan? Ik hoop van harte dat ie dan ergens terecht komt waar ze verstand van dit soort dieren hebben, en vooral de ruimte.

Het slechtste wat dit beest had kunnen overkomen is dat ie uberhaubt geboren is als je het mij vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:04

@ Needje: Dát ben ik zonder meer met je eens.... en dat vind ik ook vreselijk,
maar (terugkomend op het onderwerp) ik denk zomaar dat een buitenverblijf niet genoeg is voor deze kat.

@ Daniella: dat bedoel ik dus. Geef een kat een leven wat bij hem past. Maar een kat niet naar buiten laten, grenst imo aan dierenmishandeling... katten kunnen zó ongelukkig worden als ze niet naar buiten kunnen Scheve mond
Ik vind dat echt sneu Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:06

Maanling schreef:
Nou, lekker dan voor die 'kat'. Noem het eerder katachtige, want een kat is het feitelijk niet.

Is ie in beslag genomen door de aid, en waar zit ie nu? In een klein hokje waarschijnlijk, helemaal in de stress.
En straks mag ie niet meer terug, en wat dan? Ik hoop van harte dat ie dan ergens terecht komt waar ze verstand van dit soort dieren hebben, en vooral de ruimte.

Het slechtste wat dit beest had kunnen overkomen is dat ie uberhaubt geboren is als je het mij vraagt.

Hij zit op Schiphol en ze gaan uitzoeken of het dier hier überhaupt naar binnen mag en ze gaan onderzoek doen naar de aard van die beesten en weetikveel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:12

Nou, het 'siert' de nieuwe eigenaren ook echt dat ze dat van tevoren even hebben uitgezocht Hamer

(does it show dat ik het helemaal niets vind?)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:12

Overigens is de aziatische luipaardkat ook gekruist met een huiskat, om zo de bengaal te krijgen.

De serval is iig een solitair levende kat die geen groot territorium vereist.
En zo te zien wordt deze al "thuis" gehouden her en der.
http://www.youtube.com/watch?v=vt7KVs1D ... re=related

Zo beroerd klinkt de kruizing imo niet.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:17

Maanling schreef:
Nou, het 'siert' de nieuwe eigenaren ook echt dat ze dat van tevoren even hebben uitgezocht Hamer

(does it show dat ik het helemaal niets vind?)

Staat daar ook niet die beruchte shredder waar eekhoorntjes die ook niet welkom waren ingingen om tot eekhoorntjes-mousse te worden vermalen?

Needje, ik vind dat territoriumverhaa van de serval nogal kort door de bocht.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:17

Ja, maar weet je hoeveel generaties er overheen gaan voor je een enigzins te houden kat hebt? Ik geloof dat de gemiddelde huisbengaal van een F4 generatie is.
En daarbij: de bengaal is niet ontstaan uit een soort sensatiekruising met de gedachte 'laten we eens een leuke kat maken', maar is ontstaan uit een onderzoek naar het leukemievirus bij katten.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:18

Ik denk dat ze het nog lastig gaan krijgen met dat beest, ze hebben nog 6 katten zeggen ze. Nou dan is op een gegeven moment de ruimte wel te klein... ik geloof noooit dat dit beestje dan buiten mag lopen hoor!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:18

Laat mij maar kort door de bocht zijn dan.
Ik vind de meeste reacties hier overtrokken.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:21

Wat een ontzettend mooi beest, maar niet voor in huis
Wat ik wel errug vreemd vind is dat je als toekomstige eigenaar niet even uitzoekt bij de AID?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:23

Ja, het is echt heel overtrokken als je aan het welzijn van een dier denkt.

Shame on us.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:26

Ik vind dit dezelfde categorie als aapjes als huisdier, maar dat zul jij dan ook niet zo vreselijk vinden Needje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:27

Idd Maanling!

Een wilde katachtige hoort niet in een huis, hoe stoer het ook staat.
Imo is het veel stoerder om het beest lekker te laten waar hij hoort... nóg veer stoerder is het om niet te gaan kruisen om te kruisen, maar de dieren gewoon te laten zoals ze zijn... Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:30

Nogmaals, wie zegt dat deze kat wild is? Iedereen hier is maar aan het bepalen hoe dat dier is zonder m ook maar 1x in het echt te hebben gezien en mee te hebben gemaakt.
De serval wordt in andere landen ook al huiskat gehouden. En de luipaardkat gekruist met de huiskat geen een ras waar iedereen weg van is. Waarom is een kruizing tussen deze 3 rassen dan ineens zo anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:35

Maar dat het in andere landen ook gebeurt, maakt het toch niet opeens goed of verantwoord?
Nee, ik zou dus ook geen serval willen hebben. Hoe cool en stoer ook. En een luipaardkat ook niet. En dus ook geen Ashera Lachen Ofwel, deze kat.

Ik heb een HTK kat en een Noorse Boskat, en woon ook nog eens vlakbij het bos... kan ze dus geven wat ze nodig hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:42

Ik geef daarmee aan dat deze katachtigen al aardig gedomesticeerd zijn blijkbaar.
In principe is dit een bengaalxserval.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:42

Ik ehb altijd vuilnisbakkenrasjes gehad die zich prima vermaakte in de tuinen in de woonwijk, soms iets te goed want dan kreeg ik weer een lekker hapje voor bij het ontbijt. Een kat moet enigszins een kat kunnen zijn.

Dit is geen kat, dit is een hype waar iemand grof geld aan verdient zonder zich te bekommeren of dit dier geschikt is voor een leven in een huis gezien zijn omvang.

Ik vind het buitenland ook niet maatgevend voor wat wel en niet kan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:44

Nogmaals, hoe kan JIJ bepalen of dit dier geschikt is voor een leven in een huis? Heb jij zo'n dier in huis gehad?
Zeg je dat ook tegen je buurman die een grote deense dog in z'n woonkamer hefet liggen?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:45

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:49

Needje schreef:
Nogmaals, hoe kan JIJ bepalen of dit dier geschikt is voor een leven in een huis? Heb jij zo'n dier in huis gehad?
Zeg je dat ook tegen je buurman die een grote deense dog in z'n woonkamer hefet liggen?

Op basis van gezond verstand lijt het mij onwaarschijnlijk dat het goed gaat.
En ik heb idd zo'n buurman gehad met een grote boxer in een klein huis, dat is een verdomd slecht idee en dat weet hij ondertussen zelf ook want die hond is niet vervangen toen hij op redelijk jonge leeftijd overleed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:50

Maar hij heeft ook geen klein hondje gekocht. Dus blijkbaar was hij gewoon geen hondenmens. En had dat niets te maken met de grootte van de hond en zijn huis.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:52

Needje schreef:
Maar hij heeft ook geen klein hondje gekocht. Dus blijkbaar was hij gewoon geen hondenmens. En had dat niets te maken met de grootte van de hond en zijn huis.

Deze buurman was een hondenman die het superstoer vond om zo'n bakbeest te hebben. Kleine hondjes vindt hij helemaal niets en van zijn vrouw mag hij geen grote hond meer.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:54

http://www.lifestylepets.com/gallery.html
Geweldig!! Ontzettend mooi! Wou dat ik er een tegenkwam.......ergens int wild.....
Volgens mij is dit meer "kijk eens wat ik kan betalen" dan "Ik ben zo gek met katten".
Voor 27.000 euro kun je heel wat katten redden van een wisse dood. Knettergek...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:59

Ik zou me toch doodschrikken als ik die tegenkwam op straat Tong uitsteken

Nee ik vind het maar niks......

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:03

Hij is net in beslag genomen op schiphol Bloos