Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leanee schreef:Ik ben het niet eens met dit voorstel. Het is 1 keer per jaar en oud en nieuw zonder vuurwerk is voor mij echt 10 keer niks..
Waarom gaat de politie dan niet meer patrouilleren (of hoe noem je dat) en de mensen meer boets geven als ze het niet op de dag zelf doen?
Het mag nu van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts, dit vind ik dan wel weer te lang.. Waarom niet vanaf 10 uur 's avonds? Heb je in ieder geval dat geknal niet midden op de dag (moet je ook nog zien, maar het gaat om het idee).
En vuurwerk verkopen ze al 3 dagen van tevoren, waarom zetten ze daar dan geen verbod op zodat het pas op de dag zelf gekocht kan worden?
MISTRAL94 schreef:Leanee schreef:Ik ben het niet eens met dit voorstel. Het is 1 keer per jaar en oud en nieuw zonder vuurwerk is voor mij echt 10 keer niks..
Waarom gaat de politie dan niet meer patrouilleren (of hoe noem je dat) en de mensen meer boets geven als ze het niet op de dag zelf doen?
Het mag nu van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts, dit vind ik dan wel weer te lang.. Waarom niet vanaf 10 uur 's avonds? Heb je in ieder geval dat geknal niet midden op de dag (moet je ook nog zien, maar het gaat om het idee).
En vuurwerk verkopen ze al 3 dagen van tevoren, waarom zetten ze daar dan geen verbod op zodat het pas op de dag zelf gekocht kan worden?
Dat werkt toch niet, hoe vaak hebben mensen niet iets over hebben en het bewaren.
Dus jou plezier gaat voor het leed wat dieren en mensen rond deze tijd door maken?
Leanee schreef:Ik ben het niet eens met dit voorstel. Het is 1 keer per jaar en oud en nieuw zonder vuurwerk is voor mij echt 10 keer niks..
Juul schreef:Zonder vuurwerk is oud & nieuw voor mij ook 10 keer niks.. Bij ons in de wijk is het weken van te voren wel veel gezeik met vuurwerk, maar op oudjaarsavond is het altijd gezellig hier en is er veel siervuurwerk.. mag van mij blijven hoor
_Do_ schreef:Raadslid wil algeheel verbod afsteken vuurwerk
Gepubliceerd op zondag 30 december 2007
Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte vindt dat het helemaal verboden zou moeten worden dat het publiek op straat vuurwerk afsteekt. In plaats daarvan zou elke gemeente een centrale vuurwerkshow moeten organiseren, zei hij zondag.
Bonte (29) vindt de huidige vuurwerktraditie met alle slachtoffers en vervuiling vandien niet meer van deze tijd. In zijn eigen gemeente zal hij met een voorstel komen.