Zet koningin uit regering’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zet koningin uit regering’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:45

Zij kan en mag wel degelijk een mening vormen en oproepen tot verdraagzaamheid vind ik ook best zinnig. Maar of het werkt? De onverdraagzaamheid heeft natuurlijk altijd een voedingsbodem en daar zou aan gewerkt moeten worden, dan pikt iedere Nederlander het item verdraagzaamheid wel, immers er wordt daadwerkelijk gewerkt aan verbetering.

Ik persoonlijk denk dat het echt invoelen en daadwerkelijk begrijpen van hedendaagse problematiek niet aan de Queen besteed is, zij echt niet snapt wat dat nou inhoudt. Haar problemen zijn meer van agenda aard, hoe kan zij op tijd bij haar eigen Jet zijn om bij dat banket aan te sluiten en welke praat gaat ze houden, welke hoed ze moet dragen, o nee, daar heeft ze al iemand voor Knipoog
Deze vrouw staat ver van de samenleving af. Ik zie haar al door de achterbuurten van Amsterdam haar boodschapjes doen, not dus. En dan nog zal dat geen reeel beeld geven, zie haar iig niet gezakkenrolt worden Clown .

Als er gesproken moet worden over bezuinigingsmaatregelen om de economie van Nederland gezond te maken, mag zij wat mij betreft haar toelagen en salaris eens een jaartje inleveren. Dat is een flinke druppel op de gloeiende plaat. Spaarcentjes zat heeft deze dame, laat zij ook maar eens haar spaargelden aanspreken om rond te komen....Een mooi voorbeeld om samen sterk te staan in deze moeilijke tijden... Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 10:55

russel schreef:
Zij kan en mag wel degelijk een mening vormen en oproepen tot verdraagzaamheid vind ik ook best zinnig. Maar of het werkt? De onverdraagzaamheid heeft natuurlijk altijd een voedingsbodem en daar zou aan gewerkt moeten worden, dan pikt iedere Nederlander het item verdraagzaamheid wel, immers er wordt daadwerkelijk gewerkt aan verbetering.

Dat ben ik volledig met je eens.
Maar het maakt het wat wrang als je net in het nieuws hebt gezien dat ze in een zomergewaad in Argentinie zit, en dan wordt hier een eerder opgenomen bandje uitgezonden met een preek over ons gedrag.

Dat vond ik wat moeilijk te slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:08

Juist en dat is het. Velen hebben niet echt het gevoel dat ze daadwerkelijk voor haar land bezig is. Daar is geen feedback over. De Oranjeaanhangers kijken alleen maar plaatjes en beoordelen de japonnen en hoeden. En volgens mij is dat ook het enige wat je van die familie kan beoordelen... Duivel is er wat zinnigs te melden dan?? Buiten de leuke projectjes over analfabeten (zij is niet de enige, maar het doet het wel goed bij het buitenland Tong uitsteken ) of de leuke projectjes over microleningen, ook iets wat niet uit de Oranjes hoed getoverd formule is, maar gewoon een leuke vorm van ontwikkelingshulp is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:47

ik hoop niet dat ik bokt over me heen krijg, maar ik heb liever dat geert wilders uit de regering gezet wordt.

ik vind hem net zo'n arrogante kwal als verdonk.

ps, ik heb trouwens vroeger schuin tegenover de ouders van Geert wilders gewoont, alleen was hij toen nog niet zo bekend Vork en is ook 17 jaar geleden Tong uitsteken
zijn ouders waren wel altijd heel vriendelijk Tong uitsteken Cool
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 03-01-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:54

Ketaki ik denk dat een heleboel mensen dat willen, maar net zo als de oplossingen van Wilders en Rita is dat niet mogelijk.
Met name al die politici die keihard werken om dingen te veranderen binnen het budget dat daarvoor beschikbaar is en die deze 2 allemaal onzin horen roepen over onhaalbare zaken, zoals belastingvermindering en meer uitgeven voor de ouderen en wegen bijvoorbeeld, en tot hun grote frustratie zien dat steeds meer mensen liever naar die kreten luisteren dan de realiteit onder ogen willen zien.

Er blijken toch nog heel wat mensen in sprookjes te willen geloven.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:39

sarabande schreef:
Ketaki ik denk dat een heleboel mensen dat willen, maar net zo als de oplossingen van Wilders en Rita is dat niet mogelijk.Met name al die politici die keihard werken om dingen te veranderen binnen het budget dat daarvoor beschikbaar is en die deze 2 allemaal onzin horen roepen over onhaalbare zaken, zoals belastingvermindering en meer uitgeven voor de ouderen en wegen bijvoorbeeld, en tot hun grote frustratie zien dat steeds meer mensen liever naar die kreten luisteren dan de realiteit onder ogen willen zien.

Er blijken toch nog heel wat mensen in sprookjes te willen geloven.

Ik denk dat je hier in echt vergist.
er zijn namelijk WEL een hoop mensen die Wilders willen zo voornamelijk om een vb zo goed als heel Volendam ( dit weet ik zeker Knipoog ) en een groot deel van Noord-Holland over de andere delen zou ik niet mee kunnen praten.
de mensen met een buitenlandse afkomst vind ik niet mee tellen aangezien het grotendeels over hun gaat (het soort afkomst etc)
dan snap ik dat deze mensen tegen wilders zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:43

doom schreef:
sarabande schreef:
Ketaki ik denk dat een heleboel mensen dat willen, maar net zo als de oplossingen van Wilders en Rita is dat niet mogelijk.

Ik denk dat je hier in echt vergist.

Hoe vergis ik me, kijk naar de artikelen in Trouw etc er zijn heel veel mensen die de politiek liever zonder dit soort brulapen zouden zien.
Mensen die bijvoorbeeld mensen met een buitenlandse afkomst wel mee tellen.
Overigens nogmaals dit topic gaat niet over de rascistische kant van Wilders, maar over zijn uitlatingen over de Koningin.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:50

Ik zou wel eens een onderzoek willen zien van het opleidingsniveau van Wilders-stemmers. Ik verwacht daar namelijk niet al te hoge opleidingen )gemiddels dan, zullen er altijd wel een paar tussen zitten). Als die stemmers zich zo makkelijk laat inpakken door zulke onhaalbare oplossingen alleen maar gezegd om te scoren in de media, dan verwacht ik daar geen intelligente mensen bij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:00

Politiek is zowiezo vals, al de politiekers hebben een masker op, ik had twee grote politiekers in mijn straat wonen. Die anti vlaams belang, en pro tolerantie waren. Allebei zijn ze verhuisd naar villa wijk omdat ze de problematiek en criminaliteit die het euro park gaf beu waren. Mijn weten laten alle stemmers zich inpakken Knipoog

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:12

Anoeska schreef:
Ik zou wel eens een onderzoek willen zien van het opleidingsniveau van Wilders-stemmers. Ik verwacht daar namelijk niet al te hoge opleidingen )gemiddels dan, zullen er altijd wel een paar tussen zitten). Als die stemmers zich zo makkelijk laat inpakken door zulke onhaalbare oplossingen alleen maar gezegd om te scoren in de media, dan verwacht ik daar geen intelligente mensen bij.

Ik denk het, jij zegt het.
Mijn ervaring is dat die mensen veel ontvangkelijker zijn voor die lukrake schreeuwen, en het voor waarheid aannemen, zonder er verder over door te denken.

En ja, ik ben indd anti-Wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:22

Ik hoorde dat vanmorgen Harry Mens met zijn programma weer op tv was. Ik heb het niet gezien, maar gehoord, maar er was een gastspreker die ZZP-er is, in commissies zit, advies geeft en kennelijk ook in Koninklijke kringen verkeerd. Hij opperde dat de Marokkanen die overlast veroorzaken, zoals tijdens oud en nieuw, het land uit moeten. Niet de Marokkaan op de hoek met zijn winkeltje. Is vast geen Wilders uitspraak, die zal verder gaan in zijn mening, maar deze man heeft een opleidingsniveau wat alleen de bovenlaag in de samenleving heeft. En? heeft hij ongelijk? Lijkt het niet een beetje op wat Wilders roept?

Hij vertelde zelfs dat hij dat aan Marokkanen in Amsterdam heeft gevraagd, ze gevraagd heeft hoe het probleem opgelost moet worden, ook zij vinden dat die padjakkers het land uit moeten. Alleen Wilders overdrijft altijd weer zo en brengt het zo absurd, maar hij roept ook wel eens dingen die het gros denkt, en daar zitten heel veel mensen die VVD stemmen bij, heel veel mensen die heel wat meer hersencellen dan 1 hebben. Alleen zij brengen het genuanceerder, maar de boodschap is dan wel hetzelfde.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:24

Juist doordat Wilders het zo doordrijft, weiger ik op hem te stemmen. Daardoor wordt het juist zo'n eng mannetje. En daardoor zijn er ook zoveel mensen met een wellicht wat lager opleidingsniveau die op hem stemmen.
Er zijn best dingen die hij zegt, die in wezen nog niet eens zo heel erg verkeerd zijn, zoals dat van het terugsturen van 'buitenlanders' die hier een hoop herrieschoppen. Daar is als je er goed naar kijkt best iets voor te zeggen (al zou ik het liever eerst anders willen oplossen, het spreekwoordelijke kopje thee? Knipoog). Maar meneer Wilders moet het dan weer uithollen tot iedereen die maar een druppeltje niet-Nederlands bloed heeft en nooit iets verkeerd deed, het land uitgesmeten is en de grenzen voor altijd gesloten zijn.

Need I say dat hij met een Hongaarse (of iets uit die contreien) getrouwd is? En dat zijn partijhoofd een Zweed is? Hoezo, meten met twee maten?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:47

Geert Wilders laat zijn mening spreken. hij laat van zich horen. hij laat zien wat nederland kan. en niet wat nederland allemaal niet kan. hij voert actie. hij wil er vaart op. het moet sneller gaan. niet in een slakken tempo. Rechten voor de dieren.
alarmnummer voor de dieren. minimum straffen, probleemjongeren straffen. probleem allochtonen naar het land van herkomstland sturen en paspoort afpakken. mensen maar 1 paspoort geven. mensen laten kiezen. of Nederlands paspoort en hier blijven of het andere en terug naar herkomstland.
Kortom.
De man die Nederland verder helpt. in hart en ziel.
dan is hij misschien maar wat discriminerend. Nou en. hij laat zijn mening weten. hij zal heus niet iedereen willen laten oprotten maar de problemen laten verdwijnen.

Laat de marrokaanse straat jongeren maar eens een flinke aanpak geven. ze blijven toch klieren? huppa naar Marrokko en daar laten. Allochtoonse gevangenen. Huppa in herkomstland de straf laten uitzitten ( zal daar gelukkig wat hoger worden en strenger) en paspoort afpakken. zo komt er weer ruimte in de gevangenissen en je bent van de mensen af.

Pim Fortuyn, daar wou ik al 15 jarig kind op stemmen. nu bijna 3 jaar later. komt Geert Wilders aan bod. met het verbieden van de Koran ben ik het niet mee eens, maarja, je kan niet overal achter staan.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:05

Jolandaa_ schreef:
Geert Wilders laat zijn mening spreken. hij laat van zich horen. hij laat zien wat nederland kan. en niet wat nederland allemaal niet kan. hij voert actie. hij wil er vaart op. het moet sneller gaan. niet in een slakken tempo. Rechten voor de dieren.
alarmnummer voor de dieren. minimum straffen, probleemjongeren straffen. probleem allochtonen naar het land van herkomstland sturen en paspoort afpakken. mensen maar 1 paspoort geven. mensen laten kiezen. of Nederlands paspoort en hier blijven of het andere en terug naar herkomstland.
Kortom.
De man die Nederland verder helpt. in hart en ziel.
dan is hij misschien maar wat discriminerend. Nou en. hij laat zijn mening weten. hij zal heus niet iedereen willen laten oprotten maar de problemen laten verdwijnen.

Laat de marrokaanse straat jongeren maar eens een flinke aanpak geven. ze blijven toch klieren? huppa naar Marrokko en daar laten. Allochtoonse gevangenen. Huppa in herkomstland de straf laten uitzitten ( zal daar gelukkig wat hoger worden en strenger) en paspoort afpakken. zo komt er weer ruimte in de gevangenissen en je bent van de mensen af.

Pim Fortuyn, daar wou ik al 15 jarig kind op stemmen. nu bijna 3 jaar later. komt Geert Wilders aan bod. met het verbieden van de Koran ben ik het niet mee eens, maarja, je kan niet overal achter staan.

Inhoudelijk zal ik hier maar niet al te diep op ingaan. Slapen Ik wil het erop houden dat de allochtone jongeren die ik ken, in elk geval de Nederlandse taal op schrift beter lijken te beheersen dan menig Wilders-fan. Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 00:55

Het lijkt me tijd voor een regering van Rita met Wilders en Marijnessen, kijken hoelang ze hun makkelijke slogans in het echie kunnen volhouden.
Lijkt me heel goed voor het politieke landschap, voorbeeld is LPF die weggevaagd werd toen het op regeren aankwam.

Maar ik vrees dat ze het vooraf al nooit met elkaar eens kunnen worden.
Roepen is veel gemakkelijker en het scoort zo leuk, veel leuker dan met de billen bloot en het moeten waarmaken.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 02:40

de Partij voor de Vrijheid moet zich stil houden is mijn mening

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:11

sarabande schreef:
Het lijkt me tijd voor een regering van Rita met Wilders en Marijnessen, kijken hoelang ze hun makkelijke slogans in het echie kunnen volhouden.
Lijkt me heel goed voor het politieke landschap, voorbeeld is LPF die weggevaagd werd toen het op regeren aankwam.

Maar ik vrees dat ze het vooraf al nooit met elkaar eens kunnen worden.
Roepen is veel gemakkelijker en het scoort zo leuk, veel leuker dan met de billen bloot en het moeten waarmaken.

Op Radio 1 noemde ze Jan Marijnissen ook wel 'Zoef de Haas', zo snel was hij weg toen de onderhandelingen voor een regeerakkoord begonnen. En zo zie ik al die partijen/bewegingen/mensen met grote monden. Veel roepen in verkiezingstijd, maar nog geen enkele regeerervaring of ander bewijs dat ze ook echt dingen kunnen realiseren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:25

Jolandaa_ schreef:
........... mensen maar 1 paspoort geven. mensen laten kiezen. of Nederlands paspoort en hier blijven of het andere en terug naar herkomstland.
Kortom..........

En juist met dit standpunt maakt hij zichzelf zo belachelijk. Mensen hun paspoort laten inleveren van Marokko of Argentinie, wat juridisch gezien onmogelijk is, omdat juist die landen geen paspoorten innemen - heb je die nationaliteit dan kom je er niet meer vanaf.... Huilen van het lachen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:30

En dan heeft zijn secretaris ook geen Nederlands paspoort, maar wel mekkeren dat "de Polen" "onze" baantjes inpikken Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:32

Nee, zijn vrouw Clown Daarom zeg ik, meten met twee maten? Wie, Wilders?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:37

Blue_Eyes schreef:
Jolandaa_ schreef:
........... mensen maar 1 paspoort geven. mensen laten kiezen. of Nederlands paspoort en hier blijven of het andere en terug naar herkomstland.
Kortom..........

En juist met dit standpunt maakt hij zichzelf zo belachelijk. Mensen hun paspoort laten inleveren van Marokko of Argentinie, wat juridisch gezien onmogelijk is, omdat juist die landen geen paspoorten innemen - heb je die nationaliteit dan kom je er niet meer vanaf.... Huilen van het lachen

Inderdaad, je kunt wel wat lopen schreeuwen, maar als het niet mogelijk is, houdt het op. Dan vind ik het meer stemmingmakerij. Overigens Jolandaa, heb jij zelf wel eens in het buitenland gewoond eigenlijk? Ik wel namelijk (in Italie) en ik wilde mijn Nederlandse nationaliteit ook niet kwijt. Ondanks dat ik me helemaal thuis voelde daar en als de omstandigheden anders waren geweest , ik daar misschien nu nog wel gewoond had (ik heb daar jarenlang een relatie met iemand gehad). Voor mijn gevoel wilde ik graag Nederlandse blijven, ook al woonde ik er niet meer. Want ik was wel trots op mijn afkomst. Of mag je dat niet zijn, als je in een ander land gaat wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:26

Je mag wel trots zijn op je afkomst, maar misschien moet je dan ook bereid zijn een enkeltje heimat(waar je zo trots op bent) te krijgen op het moment dat je je misdraagt Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:10

Het wordt lastig om mensen naar hun land van afkomst te sturen, als ze de Nederlandse nationaliteit aannemen, he. Haha!
Overigens vind ik dat criminelen terug gestuurd mogen worden, hoor. En (Nederlandse) criminelen mogen van mij ook met een raketje zonder brandstof de ruimte in worden gestuurd. Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:13

Toen ze met oudejaar 3 personen hadden opgepakt, hoorde ik voor het eerst de omschrijving:
2 van hen zijn Marokkanen die ook een Nederlands paspoort hebben, omgedraaid dus.
Misschien betekent dat iets.
Alleen wat gebeurt er als je het Nederlandse paspoort afneemt.
Worden ze dan in Marokko gestraft???

Het uitzetten van mensen met een Nederlands paspoort is even ridicuul als het roepen dat de Koningin uit haar functie moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:00

Waarom, als men de eigen nationaliteit niet op wil geven kun je de nederlandse nationaliteit "onder voorbehoud" afgeven, dat zou ik een goede optie vinden.