God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:15

Sim0ne schreef:
Ik haal kracht uit mezelf en uit de mensen en dieren om me heen, uit de liefde van die mensen en dieren. Ik heb daar geen god voor nodig.

Idd zo denk ik er ook over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:16

@ Orangiste: al eens van Reiki gehoord? Al eens mee in contact geweest? De "universele levensenergie" waar ze het daar over hebben, waar komt die vandaan? Hoe kan het dat jij jezelf kunt opladen en dat ook over kunt dragen op een ander?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:17

Sim0ne schreef:
Ik haal kracht uit mezelf en uit de mensen en dieren om me heen, uit de liefde van die mensen en dieren. Ik heb daar geen god voor nodig.

Wie zegt dat die kracht die in je zit niet God is? Waarom zie je God als iets externs? Al eens in aanraking gekomen met de Gnostische texten?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:20

Ik denk dat die Reikikrachten ook in je zitten. Het is gewoon je eigen levenskracht, dat kun je god noemen, maar dat doe ik niet. Ik denk dat die krachten gewoon in je hersenen ontstaan door chemische reacties en herinneringen. Ik geloof ook niet in de ziel, zoals de meeste gelovigen daarover denken.

Ik heb ook ervaring met de effecten van medicijnen en hoe die je echt een ander mens kunnen maken, je heel anders over jezelf kunnen laten voelen. Dit geeft mij nog meer bevestiging dat het echt allemaal chemische reacties in je hoofd zijn, die niets met god of een andere kracht te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 13-12-07 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:20

Cassidy schreef:
@ Orangiste: al eens van Reiki gehoord? Al eens mee in contact geweest? De "universele levensenergie" waar ze het daar over hebben, waar komt die vandaan? Hoe kan het dat jij jezelf kunt opladen en dat ook over kunt dragen op een ander?

Ik heb daar net zo min een antwoord op dan op de vraag hoe groot het universum is. Ik hoef dat ook niet te weten want ik functioneer prima zoals ik ben. Wel denk ik dat in de toekomst steeds meer met telephatie gaat omdat dit evolutionair staat te gebeuren. Een nieuwe vorm van communicatie die steeds meer non-vebaal gaat worden.

Reiki gaat meer over energie van natuurlijke elementen en niet over een god die aan de touwtjes staat te trekken. In Natuurlijke kracht geloof ik wel omdat het de basis van de evolutie is. Evolutie is namelijk natuurlijk.

Moeilijke materie maar zo vat ik deze op.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:21

Mijn Bijbelkennis leraar zij altijd:
"Om een knal te krijgen heb je een aansteker en een bom nodig."

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:22

MelanieB schreef:

Dit is zo makkelijk om te zeggen. De hele wetenschap onderuit halen door te zeggen "dat kan nou eenmaal niet" en op elke wedervraag antwoorden "ja, dat heeft God nou eenmaal gemaakt". Wel handig, dan hoef je nooit meer zelf ergens over na te denken.

Hoe verklaar jij dan de knal die een straaljager maakt als hij door de geluidsbarriere gaat? Daar komt geen aansteker en geen bom aan te pas?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:23

En hoe kom je aan die aansteker en bom? Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:26

MelanieB schreef:

Dat soort mensen willen niet meer weten, dan lieg je jezelf toch voor ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:41

Citaat:
Nee want God is volmaakt en die is degene die dit alles in werking heeft gesteld.. Hij is het begin. Hoeft zelf niet gemaakt te worden.

Dit vind ik nou echt een antwoord van iemand die dit al zijn hele leven zo verteld/ voorgeschoteld krijgt en dat klakkeloos zo aanneemt, zonder ooit verder te denken of vragen.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:58

Orangiste schreef:
Reiki gaat meer over energie van natuurlijke elementen en niet over een god die aan de touwtjes staat te trekken. In Natuurlijke kracht geloof ik wel omdat het de basis van de evolutie is. Evolutie is namelijk natuurlijk.

In hele oude culturen was de god ook "moeder natuur". Op een gegeven moment is dat overgeheveld naar "God". Maar is het geloof in "moeder natuur" niet ook een geloof?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:00

Ik denk dat het ook geloven wordt, op het moment dat jij verwacht dat 'de kracht' invloed uitoefent op jou of de wereld om je heen. Als je gaat bidden ofzo, of offeren, dan wordt het geloof. Zoiets, ligt er aan hoe je ermee omgaat dus.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:03

Cassidy schreef:
Orangiste schreef:

In hele oude culturen was de god ook "moeder natuur". Op een gegeven moment is dat overgeheveld naar "God". Maar is het geloof in "moeder natuur" niet ook een geloof?

Dat is toch het Taoïsme?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:16

ik ben christelijk opgevoed,
en ga naar de kerk enzo.
maar het laatste jaar twijfel ik erg en lees veel over de evolutietheorie.
ik vind het opzich een mooie theorie.
wat ik erg jammer vind van de kerk is dat je niets kunt vragen,
ik heb ontzettend veel vragen over hoe iets zit, en als je dat vraagt kijken ze je zo aan van: geloof je niet ofzo?
maar ik weet het dus nog niet.
ga dit topic ook zeker volgen.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:25

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, momenteel de tijd even niet voor.

Ik ben zelf niet christelijk opgevoed maar mijn vriend wel. Ik sta open voor eigenlijk alles.

De oerknal kan heel simpel uitgelegd worden zelfde als de dino's, wie zegt dat de aarde nog niet gebruikt was voordat God de aarde ging gebruiken om hier de mensen te creeeren.

Misschien leefden de dino's wel, is er toen een oerknal geweest en was de aarde weer donker. Miljoenen jaren later heeft God de aarde gebruikt om alle leven te scheppen. Dan kloppen beide verhalen voor zover. Er zijn fosiellen miljoenen jaren oud, maar Adam is toch ook geschapen als volwassen man en niet als baby, misschien heeft God ook wel dieren geschapen die op dat moment al 'miljoenen' jaren oud waren. Niet alles is vanaf baby af aan geschapen, de dieren waren er zo ineens.

Evolutie tja, volgens Darwin is alles door de evolutie zo gekomen, maar waarom staat de mens dan stil in de evolutie?!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:27

Cassidy schreef:
Orangiste schreef:

Ik geloof ook niet in "moeder natuur" maar in de natuurlijke evolutietheorie Tong uitsteken
Alles om je heen is gewoon natuur en die bepaald hoe wij leven en wanneer het ophoud. Daar is niemand die dat avn te voren heeft gepland maar dat regeld de natuur voor groot en deel zelf. Wij beïnvloeden dat alleen maar dmv ons gebruik van de natuur. Niks zweverig maar het is maar net wat je onder natuur verstaat

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:28

Dat staan we helemaal niet, de mens is in de jaren heen stukken groter geworden. En evolutie gaat zo tergend lanzaam dat je dat niet zo ziet of merkt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:29

Miekjuh schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, momenteel de tijd even niet voor.

Ik ben zelf niet christelijk opgevoed maar mijn vriend wel. Ik sta open voor eigenlijk alles.

De oerknal kan heel simpel uitgelegd worden zelfde als de dino's, wie zegt dat de aarde nog niet gebruikt was voordat God de aarde ging gebruiken om hier de mensen te creeeren.

Misschien leefden de dino's wel, is er toen een oerknal geweest en was de aarde weer donker. Miljoenen jaren later heeft God de aarde gebruikt om alle leven te scheppen. Dan kloppen beide verhalen voor zover. Er zijn fosiellen miljoenen jaren oud, maar Adam is toch ook geschapen als volwassen man en niet als baby, misschien heeft God ook wel dieren geschapen die op dat moment al 'miljoenen' jaren oud waren. Niet alles is vanaf baby af aan geschapen, de dieren waren er zo ineens.

Evolutie tja, volgens Darwin is alles door de evolutie zo gekomen, maar waarom staat de mens dan stil in de evolutie?!

Sorry hoor maar mens en dier staan absoluut niet stil in de evolutie..... het gaat alleen niet zo snel dat wij die veranderingen persoonlijk zien.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:34

Ik geloof niet in God (En onder God versta ik: de Schepper, het Opperwezen dus niet mijn innerlijke kracht of iets anders).
Mensen hebben zeer erg de behoefte om alles te willen verklaren. Alles wat vroeger niet te verklaren was werd verklaard door het geloof en dat is nu nogsteeds zo. Al je onbeantwoorde vragen worden beantwoord. Ik heb deze behoefte niet, ik hoef niet te weten hoe wanneer en waarom. Ik geniet van de dingen zonder ze te verklaren. Ik geloof dat je zelf je grootste kracht bent. Je hebt zelf veel meer in de hand dan de meeste denken.

Bij de keuze God of Darwin kies ik toch voor Darwin. Dat vind ik een stuk aannemelijker en ondanks dat het een theorie is wel meer bewezen dan God.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:12

ik ben het helemaal met je eens lest

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:47

Cassidy schreef:
Orangiste schreef:

Noemen ze tegenwoordig hekserij Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:49

Jus_dOrange schreef:
En hoe kom je aan die aansteker en bom? Haha!

Die was er dus niet, dus er kan geen oerknal zijn ofzo. Nagelbijten / Gniffelen

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:16

Darwin Ja

Don't like the easy way out of here...

Naar mijn idee is "het geloof" bedacht als een combinatie van richtlijnen en verklaringen. Geloven maakt dingen namelijk veel makkelijker. Als je kanker krijgt, dan is "gods wil". Ga je dood? Dan leef je verder. Waarom leven wij? Omdat god het zo bedacht heeft.

Ik vind het idee dat ik na mijn dood gewoon weg ben prima. Ook dat mijn leven gedreven wordt door natuur instincten. Daarnaast weiger ik ook te vinden dat wij volgens de wetten van de natuur moeten leven. Wij zijn dan wel de sterkste (nou ja, slimste) maar dat geeft ons niet het recht om alles maar te doden. Live and let live, but don't interfere.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:17

Cassidy schreef:
Sim0ne schreef:
Pfoe, helaas geloof ik ook dat het echt afgelopen is als je dood bent. Alhoewel, helaas, ik weet iig zeker dat je nu van het leven moet genieten, en niet moet wachten tot je in de 'hemel' komt.

En al die "near death" ervaringen en dat witte licht wat ze beschrijven?

Mijn vader heeft niets gezien...

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:26

Lest schreef:
Ik geloof niet in God (En onder God versta ik: de Schepper, het Opperwezen dus niet mijn innerlijke kracht of iets anders).
Mensen hebben zeer erg de behoefte om alles te willen verklaren. Alles wat vroeger niet te verklaren was werd verklaard door het geloof en dat is nu nogsteeds zo. Al je onbeantwoorde vragen worden beantwoord. Ik heb deze behoefte niet, ik hoef niet te weten hoe wanneer en waarom. Ik geniet van de dingen zonder ze te verklaren. Ik geloof dat je zelf je grootste kracht bent. Je hebt zelf veel meer in de hand dan de meeste denken.

Bij de keuze God of Darwin kies ik toch voor Darwin. Dat vind ik een stuk aannemelijker en ondanks dat het een theorie is wel meer bewezen dan God.

Ja voor mij ook Darwin en hier sluit ik me helemaal bij aan!