Sim0ne schreef:Ik haal kracht uit mezelf en uit de mensen en dieren om me heen, uit de liefde van die mensen en dieren. Ik heb daar geen god voor nodig.
Idd zo denk ik er ook over.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sim0ne schreef:Ik haal kracht uit mezelf en uit de mensen en dieren om me heen, uit de liefde van die mensen en dieren. Ik heb daar geen god voor nodig.
Cassidy schreef:@ Orangiste: al eens van Reiki gehoord? Al eens mee in contact geweest? De "universele levensenergie" waar ze het daar over hebben, waar komt die vandaan? Hoe kan het dat jij jezelf kunt opladen en dat ook over kunt dragen op een ander?
MelanieB schreef:Mijn Bijbelkennis leraar zij altijd:
"Om een knal te krijgen heb je een aansteker en een bom nodig."
MelanieB schreef:Mijn Bijbelkennis leraar zij altijd:
"Om een knal te krijgen heb je een aansteker en een bom nodig."
Citaat:Nee want God is volmaakt en die is degene die dit alles in werking heeft gesteld.. Hij is het begin. Hoeft zelf niet gemaakt te worden.
Orangiste schreef:Reiki gaat meer over energie van natuurlijke elementen en niet over een god die aan de touwtjes staat te trekken. In Natuurlijke kracht geloof ik wel omdat het de basis van de evolutie is. Evolutie is namelijk natuurlijk.
Cassidy schreef:Orangiste schreef:Reiki gaat meer over energie van natuurlijke elementen en niet over een god die aan de touwtjes staat te trekken. In Natuurlijke kracht geloof ik wel omdat het de basis van de evolutie is. Evolutie is namelijk natuurlijk.
In hele oude culturen was de god ook "moeder natuur". Op een gegeven moment is dat overgeheveld naar "God". Maar is het geloof in "moeder natuur" niet ook een geloof?
Cassidy schreef:Orangiste schreef:Reiki gaat meer over energie van natuurlijke elementen en niet over een god die aan de touwtjes staat te trekken. In Natuurlijke kracht geloof ik wel omdat het de basis van de evolutie is. Evolutie is namelijk natuurlijk.
In hele oude culturen was de god ook "moeder natuur". Op een gegeven moment is dat overgeheveld naar "God". Maar is het geloof in "moeder natuur" niet ook een geloof?
Miekjuh schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, momenteel de tijd even niet voor.
Ik ben zelf niet christelijk opgevoed maar mijn vriend wel. Ik sta open voor eigenlijk alles.
De oerknal kan heel simpel uitgelegd worden zelfde als de dino's, wie zegt dat de aarde nog niet gebruikt was voordat God de aarde ging gebruiken om hier de mensen te creeeren.
Misschien leefden de dino's wel, is er toen een oerknal geweest en was de aarde weer donker. Miljoenen jaren later heeft God de aarde gebruikt om alle leven te scheppen. Dan kloppen beide verhalen voor zover. Er zijn fosiellen miljoenen jaren oud, maar Adam is toch ook geschapen als volwassen man en niet als baby, misschien heeft God ook wel dieren geschapen die op dat moment al 'miljoenen' jaren oud waren. Niet alles is vanaf baby af aan geschapen, de dieren waren er zo ineens.
Evolutie tja, volgens Darwin is alles door de evolutie zo gekomen, maar waarom staat de mens dan stil in de evolutie?!
Jus_dOrange schreef:En hoe kom je aan die aansteker en bom?
Cassidy schreef:Sim0ne schreef:Pfoe, helaas geloof ik ook dat het echt afgelopen is als je dood bent. Alhoewel, helaas, ik weet iig zeker dat je nu van het leven moet genieten, en niet moet wachten tot je in de 'hemel' komt.
En al die "near death" ervaringen en dat witte licht wat ze beschrijven?
Lest schreef:Ik geloof niet in God (En onder God versta ik: de Schepper, het Opperwezen dus niet mijn innerlijke kracht of iets anders).
Mensen hebben zeer erg de behoefte om alles te willen verklaren. Alles wat vroeger niet te verklaren was werd verklaard door het geloof en dat is nu nogsteeds zo. Al je onbeantwoorde vragen worden beantwoord. Ik heb deze behoefte niet, ik hoef niet te weten hoe wanneer en waarom. Ik geniet van de dingen zonder ze te verklaren. Ik geloof dat je zelf je grootste kracht bent. Je hebt zelf veel meer in de hand dan de meeste denken.
Bij de keuze God of Darwin kies ik toch voor Darwin. Dat vind ik een stuk aannemelijker en ondanks dat het een theorie is wel meer bewezen dan God.