Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:58

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:04

haha wat een toeval!!!

aankomende zondag, om 21:30 op SBS 6, nieuwe uitzending van Peter R de Vries over dit onderwerp. Dit is de oude aflevering van een jaar geleden MET nieuwe inzichten erin!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 02:30

heb het niet helemaal gevolgt allemaal, maar ben wel erg benieuwd of deze zaak nog lang duurt.

Lijkt me Verschrikkelijk als ouders niet te weten waar je dochter is.
Of Joran er nu wel of niet mee te maken heeft, hoop echt dat het allemaal snel bovenwater komt en dat de dader / als die er is, achter slot en grendel word gezet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 08:29

Citaat:
www.nu.nl

OM in beroep tegen vrijlating broers Holloway-zaak
Uitgegeven: 1 december 2007 07:18

ORANJESTAD - Het Openbaar Ministerie in Aruba gaat in hoger beroep tegen de vrijlating van de Surinaamse broers K. Het OM besloot daar vrijdag toe nadat de rechter te weinig redenen had gezien om hen langer vast te houden.

De broers blijven net als Joran van der Sloot wel verdacht van doodslag op Natalee Holloway.

Volgens hoofdofficier van justitie Hans Mos is het vreemd dat hun voorarrest op basis van nagenoeg hetzelfde dossier als dat voor verdachte Van der Sloot niet werd verlengd.

"Bij hem waren de bezwaren wel ernstig genoeg om zijn hechtenis te verlengen, zegt Mos. "Het lijkt er toch op dat aan hem een andere rol in de zaak wordt toebedeeld.

Over verlenging van de hechtenis van Van der Sloot neemt het Arubaanse OM pas volgende week vrijdag een besluit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:04

Heb gisteravond gekeken naar SBS,maar die zaak is helemaal corrupt.Mijn vriend is heel lang op Aruba geweest en kent daar de politie en justitie zaken maar al te goed.Voor veel geld doen ze zeer veel daar.Ze houden daar bij elkaar de hand boven het hoofd.Corrupt zootje daar,maar dat is ook in nederland al zo,bij sommige politie corpsen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 15:42

Dat is het juiste woord, mij kwam het ook over als een corrupte zooi daar..volgens mij was die aflevering een herhaling van afgelopen seizoen. Neemt niet weg dat het erg duidelijk is dat er veel mis is gegaan bij de onderzoeken en dat dat eeuwig zonde is, mss had het 1 en ander dan al een stuk duidelijker geweest.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:48

die gozer moet iets weten het kan gewoon niet anders..
want spierwitten schoenen op een strand zie je echt wel hoor!!!
en waarom zou je anders foto's veranderen??
als hij er echt niks mee te maken heeft dan zou het nu toch wel een stuk duidelijker zijn geworden want hij verdraaid zijn eigen verhalen..
en als je er echt niks mee te maken heb dan zal dat snel duidelijk zijn..
en dan help je de politie lijkt mij of niet??
end an spreek je de waarheid over wat jij weet en dan weet je zeker dat ze je met rust laten..
denk ook dat natalee bij hem daar in "zijn" huisje geweest is..
en dat daar een hele hoop is gebeurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:50

Ik heb gisteren ook zitten kijken (op het laatste stukje na)

Maar idd er klopt niks van.
Steeds die veranderende verhalen.
Als je de waarheid spreekt is dat toch niet nodig.

En vertellen dat je opgehaald bent en dan weer niet...

Ik hoop echt dat ze nu eens echt duidelijkheid gaan krijgen voor de fam van Natalee

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:57

ik volg deze zaak al vanaf het begin en heb het gister ook gezien. ik vond het erg raar toen die vader van jordan zei: wie zegt dat ze dood is? dus wat ik denk ( ook omdat ze het huis van die ouders niet onderzocht hebben) dat zei daar zit ( dood of levend weet ik niet) met als in de dutroe zaak.
ik hoop voor haar vader dat jhij idd snel te horen krijgt waar zijn dochter is.. lijkt me echt vreselijk

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:37

voor wie hem een leuk berichtje wil sturen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 03-12-07 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:27

Kimbaie schreef:
voor wie hem een leuk berichtje wil sturen Tong uitsteken

niet echt gepast vind je niet??
tevens is deze hyves niet voor iedereen zichtbaar.

Vreselijk deze zaak, heb het gisterne ook gevolgd op Peter R de vries
ik geloof geen hol van het hele verhaal...
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 03-12-07 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:50

als je de waarheid zelf "niet ken" dan heb je heel wat gedaan hoor..
als je niks gedaan heb dan blijf je bij 1 verhaal en dat is de waarheid lijkt mij..
maar als je 100x iets anders verteld weet je niet meer wat je de 1ste keer gezegd heb lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:56

Krijgt die gast leuke berichtjes dan? Voor mij mag hij doorgetrokken worden, gewoon een eng naar verwend rot jong en dat hij meer weet is mij wel duidelijk. Dat met die fotoshop foto, dan ben je gewoon helemaal niet fris in je bovenkamer. Dat meisje is vermist, wellicht dood en dan ga je zo een foto in elkaar laten zetten en dan stug volhouden dat je helemaal nooit niks met haar heb gehad. Dan ben je bizar, heel bizar om jezelf dan op een foto samen met een slachtoffer van god weet wat te gaan zetten. Rolleyes Nors opkijken

Dan heb ik nog het idee dat de hoge heren elkaar op hoog niveau de handen boven het hoofd houden, dat er ondertussen al veel meer is bekend, maar dat men of niet durft te spreken omdat de gemeenschap zo klein is, wellicht wel heel gevaarlijk om je mondje voorbij te praten.

En die Joran maar vrolijk studeren, zal hij zich goed kunnen concentreren en lekker slapen???
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:59

"SQUIT" de 2de zin is niet waar hoor.Als je weet hoe een politie verhoor gaat,dan snap je wel waarom.Juist als je wél wat hebt gedaan blijf je vaak bij 1 verhaal.Als je wél wat gedaan hebt,weet je van tevoren precies wat je moet vertellen.Als je nix gedaan hebt heb je ook niet van tevoren al en verhaal moeten maken,om dat te vertellen steeds.Volg je het nog een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:01

Nou dat valt wel mee, er zijn er zat die voortdurend liegen en steeds weer een verhaal hebben, kan ze ook niks schelen die zeggen maar wat. Zolang er geen tegenbewijzen zijn, kletsen ze maar raak.

Niet elke leugenaar blijft bij zijn verhaal, zeker niet als blijkt dat het rammelt, moet je er toch wat bij gaan verzinnen om je wederom er uit te kunnen kletsen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:06

Ook zonder bewijs kun je in Nederland veroordeelt worden.Als een rechter denkt dat je schuldig bent spreekt hij dat ook uit.Bewijs of geen bewijs,maakt niet uit.Hier werkt dat niet",dat je pas schuldig bent als het tegendeel bewezen is.Als "die " rechter denkt dat Joran schuldig is,gaat hij de gevangenis in.Maar zover zal het voor Joran niet komen,die heb vele "vriendjes"daar op Aruba.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:11

O juist, ik had gisteren meteen het gevoel, corruptie op hoog niveau. Die advokaat schrok zich te pletter toen Peter begon over het feit dat er bekend is dat hij bij de hoofdofficier had verteld dat hij weet dat Joran meer weet en dat ze beter moeten gaan kijken bij hem.

Dan vind ik het altijd weer niet netjes van Peter dat hij alles met verborgen camera doet, zo een man kan nu wel eens heel ernstig in de problemen komen, terwijl hij gewoon zijn burgerplicht deed. Zo heeft hij wel meer mensen in de penarie gebracht met hun ontboezemingen zogenaamd onder 4 ogen met Peter R de Vries. Ook moet ik altijd lachen om zijn verhoormethode, ipv dat hij mensen kan manipuleren tot praten, dus hun mondje voorbij praten, gaat hij drammen en beschuldigen en hebben die mensen al na een minuut flink de pé over hem in en zeggen dus niets meer. Haha! Maar wel zonde....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:20

Ja maar met verborgen camera praten ze wél vaak en mét camera zeggen ze nix of weinig.Of ze komen niet eens binnen bij de persoon.Ik zou het ook niet leuk vinden hoor als ze mij stiekum zouden filmen,maar begrijp wel waarom ze dit doen.Vind ook dat Peter R de Vries heel vaak meer ontdekt dan de politie.Maar daar zit nou juist het punt, Peter is niet corrupt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:33

Ik zeg niet dat Peter corrupt is. Peter doet ook zijn onderzoek op een manier die niet volgens het wetboek van strafvordeing mag, dus onbruikbaar bewijs. Hij maakt een programma, idd kan hij dan op zijn manier op dingen komen, maar om het justitieel af te dichten is dat vele malen moeilijker, iig niet op zijn manier, niet op zijn manier van ondervragen en ook niet door een verborgen camera en opgenomen gesprekken. Maar altijd heel erg leuk om naar te kijken. Ik mag zijn brutaliteit wel Haha!

Mensen praten idd sneller zonder camera dan met, maar als je niet weet dat je gefilmd wordt, wordt je dus gewoon genaaid door hem. Die advocaat zal wellicht nooit meer een 2e keer met hem praten na die aktie. En dat is jammer, want wie weet wat hij allemaal wel niet weet... Knipoog Volgens mij heeft dat eiland heel veel oren en ogen.... Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:06

Petertje maakt volgens mij verhalen naar loon. Waarom anders zou je bij Klaas Bruinsma aankomen zetten om zijn naam te willen zuiveren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:07

Dat geval ken ik niet, hoe zit dat dan?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:02

Nou die Peter R de Vries vind ik persoonlijk zelf niet helemaal zuiver. Hij is een misdaadverslaggever en naar mijn idee behoor je vrij objectief te zijn om je werk goed te kunnen doen, althans ig voor de camera. Hij kan mensen goed iets aanpraten als hij zijn eigen vermoedens heeft..je mag best vragen stellen om iemand mss wat te laten bekennen, maar hij gaat soms wel erg ver als je het mij vraagt, ik zie dt stukje niet tot zijn werk horen maar tot het werk van de recherche en consorte.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:02

gohya schreef:
"SQUIT" de 2de zin is niet waar hoor.Als je weet hoe een politie verhoor gaat,dan snap je wel waarom.Juist als je wél wat hebt gedaan blijf je vaak bij 1 verhaal.Als je wél wat gedaan hebt,weet je van tevoren precies wat je moet vertellen.Als je nix gedaan hebt heb je ook niet van tevoren al en verhaal moeten maken,om dat te vertellen steeds.Volg je het nog een beetje?

ja ik snap je ( moest even 2x lezen haha)
maar als je het niet gedaan heb waarom komen er dan steeds andere verhalen denk ik dan..
natuurlijk die politie maken het hem niet makkelijk maar ze blijven hem niet in de gaten houden en steeds oppakken als hij er niks mee te maken heeft..
maar 1 ding is zeker die verhalen die hij verteld deugen niet (vind ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:06

Kimberley77 schreef:
Nou die Peter R de Vries vind ik persoonlijk zelf niet helemaal zuiver. Hij is een misdaadverslaggever en naar mijn idee behoor je vrij objectief te zijn om je werk goed te kunnen doen, althans ig voor de camera. Hij kan mensen goed iets aanpraten als hij zijn eigen vermoedens heeft..je mag best vragen stellen om iemand mss wat te laten bekennen, maar hij gaat soms wel erg ver als je het mij vraagt, ik zie dt stukje niet tot zijn werk horen maar tot het werk van de recherche en consorte.

Ja, dat is ook zo, moet ik altijd wel om lachen, want soms maakt hij nl wel zaken stuk en dat is jammer.

Hij ligt vaak in de clinch met de politie, hij beweert ook van alles en is zooo arrogant.. Haha! Haha! Maar toch kijk ik graag naar zijn programma's.

Maar zijn gedram heeft ook wel zaken opgelost. Kan best zijn dat hij als een voetzoeker op die Joran gaat zitten en opeens toch weer met wat aankomt en dat is weer Peter, die wil willens en wetens de eer hebben een zaak op gelost te hebben, dus hij heeft toch wel nut. Wat hij nl doet, mag de politie niet doen, maar zo een pain in the ass, kan wel soms een gaatje openen om weer verder te rechercheren.... We zien wel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 12:11

Nou idd, op dat punt moet ik hem zeer zeker zijn credits geven (denkt terug aan Romy en Marion, die verdwenen meid met haar dochtertje, zaak gesloten, hij erachter aan en huppa, gevonden). Vraag mij alleen af, stel dat er bekentenissen gedaan worden of het lukt hem met zn uitlokkingen gevoelige uitspraken te ontlokken, verdachte uitspraken, zou het team er wat mee doen? mogen zij er wat mee doen?