Moniek schreef:MamboBeach schreef:Je denkt toch niet dat iedereen die geld heeft om een bmw staat te springen, dat vind ik een beetje kort door de bocht...
En dat andere mensen dan jaloers zouden zijn.
Er zijn zoveel andere mooie auto's!
nee dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het woord durebak op een negatieve manier word gebruikt en dat ruikt naar afgunst.
Het had ook een porsche of audi etc.
Net als dat hele gezeur dat er geen 4x4 in de binnenstad mochten komen onder het motto ze zijn niet mileu vriendelijk en te gevaarlijk dit was vooral tegen de hummer.
Dit was gewoon complete onzin dit was alleen maar afgunst. mensen hebben altijd wat te klagen als ze het zelf niet kunnen betalen,dit staat even los van dat het niet verantwoordlijk is om 280 over een snelweg te rijden in nederland.
De woorden 'dure bak' worden denk ik meer generaliserend gebruikt, omdat alle 'goedkope bakkies' de 280 niet halen. Om dan gelijk te denken dat iedereen die geen 'dure-280-kilometer-per-uur-halende-bak' kan betalen hier gelijk jaloers op is, vind ik een redelijk kromme gedachte. Iedereen met een beetje verstand weet dat 280 rijden gevaarlijk is. Om het dan af te schuiven op het feit dat je het met zo'n auto niet door hebt vind ik echt een belabberd excuus.
Maar je zegt het zelf al; "de prijs en het merk van een auto staat even los van dat het niet verantwoordlijk is om 280 over een snelweg te rijden".
Probeer dit zelf dan ook eens 'los' van elkaar te zien, voordat je mensen beschuldigd van jaloezie en afgunst omdat ze zich financieel niet zo'n wagen kunnen veroorloven.