Man raast over A4 met 280 kilometer per uur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

max1

Re: Man raast over A4 met 280 kilometer per uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:23

Moniek schreef:
MamboBeach schreef:
Je denkt toch niet dat iedereen die geld heeft om een bmw staat te springen, dat vind ik een beetje kort door de bocht...
En dat andere mensen dan jaloers zouden zijn.

Er zijn zoveel andere mooie auto's! Ja

nee dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het woord durebak op een negatieve manier word gebruikt en dat ruikt naar afgunst.
Het had ook een porsche of audi etc.
Net als dat hele gezeur dat er geen 4x4 in de binnenstad mochten komen onder het motto ze zijn niet mileu vriendelijk en te gevaarlijk dit was vooral tegen de hummer.
Dit was gewoon complete onzin dit was alleen maar afgunst. mensen hebben altijd wat te klagen als ze het zelf niet kunnen betalen,dit staat even los van dat het niet verantwoordlijk is om 280 over een snelweg te rijden in nederland.

De woorden 'dure bak' worden denk ik meer generaliserend gebruikt, omdat alle 'goedkope bakkies' de 280 niet halen. Om dan gelijk te denken dat iedereen die geen 'dure-280-kilometer-per-uur-halende-bak' kan betalen hier gelijk jaloers op is, vind ik een redelijk kromme gedachte. Iedereen met een beetje verstand weet dat 280 rijden gevaarlijk is. Om het dan af te schuiven op het feit dat je het met zo'n auto niet door hebt vind ik echt een belabberd excuus.
Maar je zegt het zelf al; "de prijs en het merk van een auto staat even los van dat het niet verantwoordlijk is om 280 over een snelweg te rijden".
Probeer dit zelf dan ook eens 'los' van elkaar te zien, voordat je mensen beschuldigd van jaloezie en afgunst omdat ze zich financieel niet zo'n wagen kunnen veroorloven.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:23

Moniek schreef:
MamboBeach schreef:
Je denkt toch niet dat iedereen die geld heeft om een bmw staat te springen, dat vind ik een beetje kort door de bocht...
En dat andere mensen dan jaloers zouden zijn.

Er zijn zoveel andere mooie auto's! Ja

nee dat zeg ik niet. ik zeg alleen dat het woord durebak op een negatieve manier word gebruikt en dat ruikt naar afgunst.
Het had ook een porsche of audi etc.
Net als dat hele gezeur dat er geen 4x4 in de binnenstad mochten komen onder het motto ze zijn niet mileu vriendelijk en te gevaarlijk dit was vooral tegen de hummer.
Dit was gewoon complete onzin dit was alleen maar afgunst. mensen hebben altijd wat te klagen als ze het zelf niet kunnen betalen,dit staat even los van dat het niet verantwoordlijk is om 280 over een snelweg te rijden in nederland.

De woorden 'dure bak' worden denk ik meer generaliserend gebruikt, omdat alle 'goedkope bakkies' de 280 niet halen. Om dan gelijk te denken dat iedereen die geen 'dure-280-kilometer-per-uur-halende-bak' kan betalen hier gelijk jaloers op is, vind ik een redelijk kromme gedachte. Iedereen met een beetje verstand weet dat 280 rijden gevaarlijk is. Om het dan af te schuiven op het feit dat je het met zo'n auto niet door hebt vind ik echt een belabberd excuus.
Maar je zegt het zelf al; "de prijs en het merk van een auto staat even los van dat het niet verantwoordlijk is om 280 over een snelweg te rijden".
Probeer dit zelf dan ook eens 'los' van elkaar te zien, voordat je mensen beschuldigd van jaloezie en afgunst omdat ze zich financieel niet zo'n wagen kunnen veroorloven.[/quote]

mag ik even vragen wie ik hier beschuldig???
En over dat je het niet door hebt in zo'n auto heb ik het niet over 280 rijden.
Maar 120 of 150 rijden in zo'n auto geeft een ander gevoel als je dat doet in een punto en dat is gewoon een feit.
En die toon waarop je mij aanspreekt kan ook wel anders.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:22

Nou Moniek, ik wil niet veel zeggen hoor, maar de toon die jij hebt in het topic vind ik nou ook niet echt plezierig om te lezen
Tuurlijk is het een feit dat je dat minder erg door hebt. Maar het is ook een feit dat er ook een groot verschil zit in het golfje (zoals jij dat noemt) van mijn vriend en mijn polo. Verschil moet er zijn toch. Maar van jou posten krijg ik echt het gevoel dat je op mensen neerkijkt die niet in van die "dure bakken" kunnen rijden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:42

Ik ken zoveel 'dure bakken' met snelle rijders erin. Het gaat me ook even niet om het merk; het gaat mij erom dat bepaalde auto's asociaal rijgedrag zouden uitlokken.

Afgunst? Hoezo?? Ik zou echt niet als een idioot door de straten willen scheuren hoor...

Maar waar het hier, wat mij betreft, puur en alleen om gaat is het RIJGEDRAG.

Voorbeeldje; Een tijdje terug stond ik te wachten voor een zebra in Groningen. Er kwam een BMW (ja, daar heb je de BMW's toch weer, sorry, maar dit is gewoon echt gebeurd en het was gewoon een BMW) aan. Ik ben, eerlijkgezegd, niet gewend dat die braaf stoppen... Negen van de tien keer zie ik ze echt doorrijden als ik over wil steken. Toch stopte deze meneer. Toen ik eens keek, bleek het een man van ergens in de 30... Achterin zat een baby in een babystoeltje.
Ik heb vrolijk naar hem gezwaaid terwijl ik overstak. Mannen als hij halen de naam van de BMW rijder weer omhoog! Niet het prototype stoere man met dikke auto, maar een gewone normale gezinsman.

En dat bedoel ik dus. Het gaat mij erom dat het merk van de auto niet de bestuurder moet bepalen. Deze man reed een BMW en hield zich aan de regels; hij gedroeg zich zoals het hoort. En dat is super!
Maar als bepaalde soorten auto's standaard asociaal rijgedrag uitlokken, horen ze niet op de weg! Het feit dat jij een snelle auto rijd, betekend niet dat je ook maar keihard moet rondscheuren!

Kortom; mijn enige boodschap hier is; WAT voor auto je ook rijd, je dient je gewoon aan de regels te houden. Racen doe je op de baan, niet op de openbare weg.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 23-10-07 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:46

SAKKIA schreef:
Nou Moniek, ik wil niet veel zeggen hoor, maar de toon die jij hebt in het topic vind ik nou ook niet echt plezierig om te lezen
Tuurlijk is het een feit dat je dat minder erg door hebt. Maar het is ook een feit dat er ook een groot verschil zit in het golfje (zoals jij dat noemt) van mijn vriend en mijn polo. Verschil moet er zijn toch. Maar van jou posten krijg ik echt het gevoel dat je op mensen neerkijkt die niet in van die "dure bakken" kunnen rijden.

nou ja zeg ik doe dat juist niet.
Ik heb nergens gezegd dat je met een fiat punto minder af bent dan een bmw of wat dan ook.
Ik wou alleem maar aangeven dat je met een dergelijke luxere auto je vaak een rustiger minder lawaaiachtige moter hebt waardoor je met 150 nog het gevoel hebt dat je maar 80 rijd.
Dat is gewoon zo en dat heeft niks te maken met of iemand wel of niet een bmw kan veroorloven.
En ja verschil moet er zijn ja waar haal je dat eruit dat ik dat niet vind dan.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:47

Haha, ik had het ook gelezen.
Wel gevaarlijk.
Zelf heb ik in een auto gezeten die ook zo hard ging, maar dat was in Duitsland. Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:50

Nakisha schreef:
Ik ken zoveel 'dure bakken' met snelle rijders erin. Het gaat me ook even niet om het merk; het gaat mij erom dat bepaalde auto's asociaal rijgedrag zouden uitlokken.

Afgunst? Hoezo?? Ik zou echt niet als een idioot door de straten willen scheuren hoor...

Maar waar het hier, wat mij betreft, puur en alleen om gaat is het RIJGEDRAG.

Voorbeeldje; Een tijdje terug stond ik te wachten voor een zebra in Groningen. Er kwam een BMW (ja, daar heb je de BMW's toch weer, sorry, maar dit is gewoon echt gebeurd en het was gewoon een BMW) aan. Ik ben, eerlijkgezegd, niet gewend dat die braaf stoppen... Negen van de tien keer zie ik ze echt doorrijden als ik over wil steken. Toch stopte deze meneer. Toen ik eens keek, bleek het een man van ergens in de 30... Achterin zat een baby in een babystoeltje.
Ik heb vrolijk naar hem gezwaaid terwijl ik overstak. Mannen als hij halen de naam van de BMW rijder weer omhoog! Niet het prototype stoere man met dikke auto, maar een gewone normale gezinsman.

En dat bedoel ik dus. Het gaat mij erom dat het merk van de auto niet de bestuurder moet bepalen. Deze man reed een BMW en hield zich aan de regels; hij gedroeg zich zoals het hoort. En dat is super!
Maar als bepaalde soorten auto's standaard asociaal rijgedrag uitlokken, horen ze niet op de weg! Het feit dat jij een snelle auto rijd, betekend niet dat je ook maar keihard moet rondscheuren!

Kortom; mijn enige boodschap hier is; WAT voor auto je ook rijd, je dient je gewoon aan de regels te houden. Racen doe je op de baan, niet op de openbare weg.

In het begin van dit topic was ik aan het geinen dat moet iedereen toch wel in de gaten hebben gehad.
En zoals ik al 100x heb aangegeven praat het gedrag van deze bestuurder ook niet goed!!
En al helemaal niet onder invloed,
Ja ik hou van gassen dat zal ik niet onder stoelen of banken steken ,maar doe dit alleen waar dit mag.
En ja een keertje flink doortrekken hier op de snelweg doe ik ook en ja ben eerlijk hou me niet altijd aan de 120 maar dat wil niet zeggen dat ik boven de 180 kom.
Iedereen flikt wel eens wat in het verkeer ,maar nogmaals deze bestuurder was alles behalve verantwoordelijk bezig!
maar het was goed afgelopen en dan kan ik er nu een geintje om maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:52

Moniek, nu zeg je het anders, eerst had je het erover dat het afgunst is.

Laat mij maar lekker rijden in mjn eigen betaalde auto die ook heel lekker rijdt en superblij mee ben.
80% van alle auto's in Nederland zijn van de bank.

Ik vind een BMW leuk om een keer in te rijden maar niet om zelf te hebben, al ik er 1 zie vind ik mijn auto mooier! Knipoog Haha! Ja

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:01

Lekker gevaarlijk Nagelbijten / Gniffelen

Die zal maar tegen je aan knallen..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:05

MamboBeach schreef:

Laat mij maar lekker rijden in mjn eigen betaalde auto die ook heel lekker rijdt en superblij mee ben.

Ik vind een BMW leuk om een keer in te rijden maar niet om zelf te hebben, al ik er 1 zie vind ik mijn auto mooier! Knipoog Haha! Ja

nee luister jij vedraait mijn woorden of je gebruikt ze verkeerd.
Ik heb gezegd dat mensen vaak ook zeiken omdat het vaak ook afgunst is dat merk ik vaak zat.
En mij kan het niet schelen of je een punto of wat dan ook rijd,maar jij hebt nu ook een vooroordeel door te zeggen in mijn eigen betaalde bak,wat denk je dat ik een lening heb dan? En al had ik die het rijd net zo lekker.
Dus ik heb nooit gezegd dat ik iemand hier erop aan kijk over afgunst en dat ik wel vaak heb mee gemaakt dat het wel zo was.
Vadaar dat ik het ook even de 4x4 als voorbeeld gaf.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:12

Moniek schreef:
MamboBeach schreef:

Ik heb gezegd dat mensen vaak ook zeiken omdat het vaak ook afgunst is dat merk ik vaak zat.
En mij kan het niet schelen of je een punto of wat dan ook rijd,maar jij hebt nu ook een vooroordeel door te zeggen in mijn eigen betaalde bak,wat denk je dat ik een lening heb dan? En al had ik die het rijd net zo lekker.
Dus ik heb nooit gezegd dat ik iemand hier erop aan kijk over afgunst en dat ik wel vaak heb mee gemaakt dat het wel zo was.

Moet jij even luisteren, ik zeg helemaal niet dat jij een lening hebt en dat suggereer ik ook helemaal niet. Ik schrijf er ook bij dat 80% van de nederlanders in een auto rijdt die van de bank is of van de zaak.
Het is geen vooroordeel, het is de waarheid.

Daarmee bedoel ik te zeggen dat, hoe hoog je opgooit, ik daar niet tegen opkijk.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:17

Moniek schreef:
MamboBeach schreef:

Moet jij even luisteren, ik zeg helemaal niet dat jij een lening hebt en dat suggereer ik ook helemaal niet. Ik schrijf er ook bij dat 80% van de nederlanders in een auto rijdt die van de bank is of van de zaak.
Het is geen vooroordeel, het is de waarheid.

Daarmee bedoel ik te zeggen dat, hoe hoog je opgooit, ik daar niet tegen opkijk.[/quote]

Pardon??? moet jij even luisteren?
Jij sugureerd wel wat en niet iedereen die wat meer aan een auto uitgeefd leent dat en al was dat wel zo wat maakt het uit?
Kan je dan minder van een auto genieten? of ben je beter als je hem zelf hebt betaald?
Ook al leen je uiteindelijk betaal je hem zelf!
En niemand heeft gezegd dat je ergens tegen op kijkt ,,,snap niet waarom je dat steeds naar boven haalt.
Ieder zijn hobby en ik kijk op niemand neer ik ben slechts trots!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:22

Waar ben je trots op dan?

En je zei ook dat ik even moest luisteren maar wij mogen niks tegen jou zeggen...

Laat maar, je verdraait heel mijn verhaal en wil het niet begrijpen. jammer dat je het zo draait.
En ja, mijn ex heeft ook met zijn eigenverdiende geld destijds een BMW gekocht, een splinternieuwe, ik scheer ze niet allemaal over 1 kam hoor, hij behoort tot de 20% en zo zijn er dus nog wel meer.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:24

Das een behoorlijk tempo'tje zeg!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:26

Mijn man was met zijn auto de volgende dag in de garage, vroegen ze of hij het was geweest ROFL

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:31

MamboBeach schreef:

En je zei ook dat ik even moest luisteren maar wij mogen niks tegen jou zeggen...

Laat maar, je verdraait heel mijn verhaal en wil het niet begrijpen. jammer dat je het zo draait.
En ja, mijn ex heeft ook met zijn eigenverdiende geld destijds een BMW gekocht, een splinternieuwe, ik scheer ze niet allemaal over 1 kam hoor, hij behoort tot de 20% en zo zijn er dus nog wel meer.

waar ik trots op ben? op een mooie auto misschien of kan dat niet?
Maar trots is iets anders dan op iemand anders neer kijken.
En dat heb ik nooit gedaan!
Maar idd laat maar we kunnen niet met elkaar praten en dat ligt zeker niet alleen aan mij!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:35

Moniek schreef:
MamboBeach schreef:

Maar idd laat maar we kunnen niet met elkaar praten en dat ligt zeker niet alleen aan mij!

Meid, denk aan je bloeddruk zeg...
Natuurlijk mag je trots zijn op een auto, ben ik ook, alleen heb ik geen BMW, wil ik ook niet, maar dat is een ander verhaal.
En ik zeg ook helemaal niet dat jij op andere mensen neerkijkt, misschien even goed lezen dat je het dan begrijpt.

Jammer dat je zo doet, niet echt volwassen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:53

Moniek schreef:
MamboBeach schreef:

Meid, denk aan je bloeddruk zeg...
Natuurlijk mag je trots zijn op een auto, ben ik ook, alleen heb ik geen BMW, wil ik ook niet, maar dat is een ander verhaal.
En ik zeg ook helemaal niet dat jij op andere mensen neerkijkt, misschien even goed lezen dat je het dan begrijpt.

Jammer dat je zo doet, niet echt volwassen.[/quote]
Slapen Slapen laat maar ik ga hier niet meer verder op in,denk jij ook aan je bloedruk?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:00

Hoe kinderachtig zeg! Jij vat alles heel negatief op he.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:06

MamboBeach schreef:
Hoe kinderachtig zeg! Jij vat alles heel negatief op he.

hahahaha nu ben ik kinderachtig ja Doei! .
Ik vat alles heel negatief op?
Moet ik aardig blijven op jou reactie's die niet kinderachtig zijn????
Ik probeerde mezelf uiteleggen dat het niet zo NEGATIEF is zoals jij dacht.
En nu ben ik diegene die negatief denkt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:07

verder ga ik nergens meer op in wil je dit uitpraten daar is pb voor en wil dit topic niet gebruiken om dit op te lossen.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:34

Zo das een snelheid!! Knap dat hij geen brokken heeft gmaakt in zijn toestand!

Droge opmerking van mn vriend: "Zo nou dan wordt ie van ons gelijk een stukkie meer waard. Ga alleen wel mee met de proefrit Clown Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:30

Moniek wat maak jij je druk zeg, ik kan je eigenlijk totaal niet volgen,
wat wil je eigenlijk duidelijk maken aan ons door die opmerking
te plaatsen dat velen jalours zouden worden op zo'n auto?

Ik wordt persoonlijk niet warm of koud van dat ding, hij was me zelfs op de weg nog nooit
opgevallen....Ik vind het een beetje een ouwe banketstaaf Nagelbijten / Gniffelen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:40

Chiqa schreef:

Ik wordt persoonlijk niet warm of koud van dat ding, hij was me zelfs op de weg nog nooit
opgevallen....Ik vind het een beetje een ouwe banketstaaf Nagelbijten / Gniffelen

Bloos! Clown
Mij ook niet hoor, maar ja wie ben ik Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:30

Chiqa schreef:

Zal ik dat nog een keer proberen uitteleggen.
Wat ol duidelijk wou maken is dat er vaak gezeikt word over bepaalde auto's maar dit is niet alleen met auto's dit is ookmet andere dingen.
Ik heb het nu dus niet over het feit dat deze kerel zo hard heeft gereden/,mijn mening heb ik daar al in gegeven.
Ikkan ook geen auto van een ton betalen ben nu eenmaal niet stinkend rijk.
Maar ik kan het een ander wel gunnen dat ze er een hebben.
Maar vaak zie je anders en vooral als nu dus de bmw slecht in het nieuws komt.
Je krijgt van alle soorten opmerkingen te horen (dan heb ik het niet over jullie) wat ik al vaker heb gezegd.
Ik snap niet waarom je zoveel geld kan uitgeven aan een auto,het zijn ook altijd dezlefde mensen,mensen die meer te beteden hebben denken dat ze alles kunnen. kan nog wel even doorgaan.
Net als de reportage wat ik al eerder zei over het verbieden van 4x4 in de stad.
De reactie's van deze mensen die achter dit stanpunt stonden sloegen de raarste wartaal uit.
Deze auto's zijn slecht voor het mileu deze auto's zijn gevaarlijker,deze auto's kosten al genoeg dus de eigenaar kan hier voor het pakeren ook wel extra betalen.
Daar gaan bij mij de haren recht overeind staan,dit was gewoon complete afgunst.
Dit is wat ik duidelijk wou maken ik hoop dat het nu begrepen word.