Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nixx schreef:Als ze dit echt zouden doorzetten vind ik wel dat er ook voor ons studenten positieve veranderingen moeten komen. Meer vergoeding krijgen voor stage of betere werk/leer plekken waar je genoeg mee verdiend om een studie te financieren. Met een onzekere toekomst ga ik dus echt niet lenen. Ben ik straks klaar met een dure studie, geen baan te vinden en ik blijf jaren met een studieschuld zitten, sorry maar dat risico neem ik liever niet!
Maethoriel schreef:Als ik straks m'n LIO (Leerkracht In Opleiding) sta ik 5 maanden fulltime voor de klas. Ik ben dan in principe 'uitgeleerd' en bewijs ik dat door die 5 maanden durende stage. Bepaalde scholen betalen hun LIO'ers niet, terwijl deze dus wél als fulltime leerkracht werken en een hele groep managenEcht ronduit belachelijk
Maethoriel schreef:Toch blijf ik erbij dat het níet betaald worden tijdens je LIO belachelijk isJe werkt gewoon fulltime en ik zal tegen die tijd toch mijn bijbaantje op moeten geven, aangezien ik genoeg werk mee naar huis neem (nakijkwerk, leerlingadministratie etc) en het dan onmogelijk is om op donderdagavond en mijn zaterdag te blijven werken.
Citaat:In theorie sta ik dan inderdaad nog wel onder begeleiding, maar dat neemt niet weg dat je álle verantwoordelijkheden gewoon moet en wilt nemen die bij het beroep komen kijken en je er geen rooie cent voor vangt
Citaat:AchDat is een goede voorbereiding op het werk - want dat komt voor een groot deel op hetzelfde neer