Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne_k schreef:Tot mijn 15e had ik echt een afkeer van jongens. Hallo 10 jaar toch niet normaal meer. Toen een meisje van 10 mij kwam vertellen dat ze met een jongen had getongt vond ik dat al ontzettend raar.
Citaat:AMSTERDAM - UPDATE 12:00 Het 10-jarige meisje in België dat beviel van een kind, was zich niet bewust van haar zwangerschap. Ook haar ouders wisten tot het laatste moment niets.
Ads door Google
Oma verdient met oppassen
Bereken wat oma verdient met oppas. Het is snel en eenvoudig geregeld.
www.oma4kids.nl
Leuke zwangerschapsmode
Hier vindt u leuke en trendy positiemode, online te bestellen!
www.voormijnbaby.nl
Lichaamsvet Verbranden?
Denk Je Nog Steeds Dat Je Op Dieet Moet Om Lichaamsvet Te Verbranden?
www.vermageren.com
Het meisje uit Charleroi kon op een natuurlijke manier bevallen en de baby was kerngezond. De moeder was op dat moment tien jaar en elf maanden. De vader was een schoolkameraadje.
‘Die jongen was enkele jaren ouder. Dertien jaar denk ik. Een jong kereltje nog’, zegt gynaecoloog Robert Chef, die de baby op de wereld hielp zetten. ‘Ik heb elk jaar wel enkele moeders van veertien jaar. Daar schrik ik niet meer van. Maar dit is natuurlijk wel hoogst uitzonderlijk.’
'Toen ik haar de eerste keer zag, was ze hoogzwanger. Dat nieuws kwam voor haar ouders als een totale verrassing', zegt de dokter tegen Het laatste Nieuws. Dat ze al zover was, was niet te zien, aldus de gynaecoloog. 'Als zulke jonge meisjes zwanger worden, ondergaan ze doorgaan grote lichemelijke veranderingen en groeien ze in enkele maanden uit tot jonge vrouwtjes, maar dat was bij haar niet het geval'.
'Bij zulke jonge tienermoeders is meestal sprake van incest' , weet de dokter uit ervaring.
De 'ouders' willen anoniem blijven, ook al omdat het babytje gewoon als een broertje of zusje in het gezin zal worden opgevoed. 'Ze maakt het goed. Het meisje is nu 12 en heeft haar lagere school voltooid', aldus de gynaecoloog tegen Het laatste Nieuws.
Het lijkt er dus sterk op dat de jeugd almaar vroeger begint te experimenteren met seks. Steeds meer jonge meisjes nemen de pil. Vooral vanaf veertien jaar is het pilgebruik de jongste twee jaar sterk gestegen.
Vorig jaar kregen zelfs 57 kinderen van tien jaar van hun arts in België een voorschrift voor de anticonceptiepil, zo blijkt uit cijfers van de ziekteverzekering.
Wereldwijd was de jongste moeder ooit een merisje van 5 jaar en 7 maanden... Het ging op de Puruviaanse Lina Medina die een zoontje van 2,7 kilo baarde... In dergelijke gevallen gaat het om meisjes met hormonale storingen die ertoe leiden dat ze al zeer jong menstrueren.
laartjuh schreef:Als ik eerlijk mag zijn geloof ik er niet veel van, meisjes van 12 - 13 hebben nog niet eens een lichaam om een kind enigszinds te baren of er in te laten groeien, ze zijn zelf nog niet groot genoeg , laat staan 10 jaar.
Joscaa schreef:Triest hoor..![]()
Tsja...Sommige kinderen beginnen welheel vroeg.
laartjuh schreef:Als ik eerlijk mag zijn geloof ik er niet veel van, meisjes van 12 - 13 hebben nog niet eens een lichaam om een kind enigszinds te baren of er in te laten groeien, ze zijn zelf nog niet groot genoeg , laat staan 10 jaar.