de lijkfabriek (gunther von hagens)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: de lijkfabriek (gunther von hagens)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:39

Ja helemaal mee eens, maar ook al doe ik diergeneeskunde vind ik de andere preparaten zoals de gorilla niet zo leuk. In mijn ogen kan hij beter bij één soort blijven en daar meer in uitbouwen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:59

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat verder zal gaan, het plastineren van dieren. Tijdens het treffen heeft hij er wel over gesproken, maar niet zoveel. Ik heb het idee (maar dat is puur giswerk) dat hij zich op vooral grote dieren zal richten. Ik weet dat hij ooit bezig is geweest met olifanten, en dat hij ooit dieren heeft geprobeerd te plastineren waarbij het volledig mislukt is. Of dat die olifanten waren? Om eerlijk te zijn heb ik minder goed opgelet dan bij het verhaal over mensen.

Misschien komt er ooit wel een compleet dierlijke versie van bodyworlds, wie weet zijn er wel mensen die daar meer door aangetrokken worden. Goed puntje om eens te proberen uit te zoeken als we er zijn.

Of ik mijn dieren zou laten plastineren? Hm... eerlijk gezegd weet ik dat niet. Hoe zeer ik ook achter plastinatie sta...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:15

Delerium, ik zag je post op pagina 4 vandaag pas. Ik hoorde laatst dus ook pas dat de mensen in de Beurs van Berlage idd niet vrijwillig hebben meegedaan hieraan. Dat wist ik niet van te voren... Wellicht was ik niet gegaan als ik het wel had geweten.

Qua afwerking en kwaliteit vind ik het lastig om er iets over te zeggen, aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb en het ruim een jaar geleden is dat ik op de expositie ben geweest. Ik kreeg op het eind nog een nier in mijn handen geduwd en kon dat niet echt waarderen .

Ik vond het wel interessant om te zien, maar ook erg veel van hetzelfde. Van mij hadden ze wel meer mogen laten zien van de binnenkant (organen e.d.), ik vond de nadruk erg veel liggen op de lichamen, pezen, spieren etc. Na 10 mensen heb ik dat echt wel gezien Bloos. Ik vond dus juist de foto van het hoofd en een dwarsdoorsnede van een mens erg interessant om te zien!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:18

Anoukie niet iedereen kan het weten, en de mensen zijn toch al dood dus die beseffen het niet

een nier in je handen?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 15:24

katiavl schreef:
Anoukie niet iedereen kan het weten, en de mensen zijn toch al dood dus die beseffen het niet

een nier in je handen?

Jepz, ze hadden diverse "geplastificeerde" organen en we gingen even kijken. Voor ik het wist kreeg ik dus een nier in mijn handen gedrukt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:40

Wow mooi verslagje.
Ik denk dat het een bijzonder wereldje is, maar zeker interessant. Leuk dat je dit mee kon maken!