Misser schreef:Hoe realistisch is het om bij ieder restaurant een aparte ruimte te maken?
Ga er maar vanuit dat het rookverbod er komt, gezien de situatie in de omringende landen. Dan ligt de bal bij de horeca.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Hoe realistisch is het om bij ieder restaurant een aparte ruimte te maken?
Medousa schreef:Needje schreef:Longkanker krijg je ook door gewoon over straat te lopen. Dan moeten ze ook alle auto's en andere apparaten die giftige stoffen uitstoten verbieden.
Tuurlijk, maar daar kan je weinig aan doen, roken wel
Joyckuh schreef:bromfiets schreef:
En wat het meest erge er van is, de niet rokers worden vergiftigd door de rokers als het rookverbod weer opgeheven word en dat terwijl de rokers er alleen maar gezonder van worden. De rokers hebben er feitelijk gezien niks onder te lijden. Even naar buiten gaan om te roken is nou niet direct een wereldramp en van even 3 uurtjes niet roken is ook nog niemand dood gegaan. En dat terwijl de niet rokers met bijv. astma er ernstig ziek van kunnen worden
Dat mijn eten verpest word door roken is nog tot daar aan toe, maar dat mijn gezondheid er aan gaat door dat smerige roken?
En als de rokers er voor kunnen kiezen om in een aparte ruimte langzaam dood te gaan, zodat de niet-rokers er geen last van hebben?
Die keus is er ook niet meer als dit verbod doorgaat....
romatjuh schreef:Sappos schreef:Ik teken niet zal het heerlijk vinden als mijn kleren na een avondje uitgaan eens niet stijf staan van de rook
Zodat je ze de volgende dag weer aan kan?
Diablo schreef:bromfiets schreef:Het valt mij op dat de meeste tegen-stemmers hier erg resoluut in zijn en niet willen nadenken over een andere oplossing.... Of ligt dat aan mij?
Ik ben een roker, dus erg scheef misschien.
Maar....waarom zouden niet-rokers moeten nadenken over een oplossing om rokers te laten roken?
Citaat:Maar....waarom zouden niet-rokers moeten nadenken over een oplossing om rokers te laten roken?
Chiqa schreef:Nou Ellen je komt zelf al met een mooie bijdrage aanzetten.
IKbenEllen schreef:Misser schreef:Hoe realistisch is het om bij ieder restaurant een aparte ruimte te maken?
Ga er maar vanuit dat het rookverbod er komt, gezien de situatie in de omringende landen. Dan ligt de bal bij de horeca.
bromfiets schreef:Met een verbod kan dat niet....
En hoe haalbaar het is? Dat is iets wat overgelaten zou moeten worden aan de horecahouders.
Maar er moet wel een keuze blijven.
IKbenEllen schreef:Chiqa schreef:Nou Ellen je komt zelf al met een mooie bijdrage aanzetten.
Wat wil de roker dan? Behalve dat het verbod niet doorgaat?
Needje schreef:Dat zeg ik ook niet sunrise_ Ik wil alleen aangeven dat je tegenwoordig overal ziek van kan worden en de vreselijke ziekte kanker van krijgt.
Roken is maar 1 van de veeeele problemen.
Joyckuh schreef:bromfiets schreef:Met een verbod kan dat niet....
En hoe haalbaar het is? Dat is iets wat overgelaten zou moeten worden aan de horecahouders.
Maar er moet wel een keuze blijven.
Het is niet haalbaar. Daar ben ik mij ook wel van bewust. Maar dan zie ik het ook heel erg zwart/wit. Of een paar uur niet roken of lekker buiten roken. Keuze genoeg toch?
Marjo_x schreef:Citaat:Maar....waarom zouden niet-rokers moeten nadenken over een oplossing om rokers te laten roken?
Omdat niet rokers er geen last van willen hebben en we immers 1 samenleving zijn..
bromfiets schreef:IKbenEllen schreef:Ga er maar vanuit dat het rookverbod er komt, gezien de situatie in de omringende landen. Dan ligt de bal bij de horeca.
Dat is niet waar, de horeca heeft dan geen enkele keus. Bij een verbod mag de horeca namelijk niet kiezen
bromfiets schreef:Ik bedoel eigenlijk dat we daar samen over na moeten denken en niet bij voorbaat alles van de hand wijzen... Misschien wat krom verwoord...
Marjo_x schreef:seks in het openbaar is al wettelijk verboden