Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:tamorka schreef:Misschien moeten de transport kosten gewoon omlaag door belasting aftrek. DAn komen dit soort dingen misschien minder vaak voor.
Belastingaftrek???
De staat maakt het transporteurs alleen maar moeilijker![]()
sflj schreef:faye schreef:Slachtoffer? Wha ha ha nee hoor. Gelukkig kan ik zelf wel wat doen, zoals ik al zei, in de rechtzaal. Ik ben ook erg blij dat er rechtbankbreed steeds meer consensus komt over het zwaarder straffen van beroepschauffeurs.
Ik weet niet welk beroep jij hebt maar in ieder geval ben je niet objectief. Lijkt me niet goed om bevooroordeeld te zijn op zo'n positie. M.a.w; ik geloof dat jij je werk niet doet zoals zou moeten.. (misschien nog wel erger dan een vrachtwagenchauffeur die een foutje maakt...)
sflj schreef:faye schreef:Ik anticipeer genoeg! Maar als je tussen 7 en tien en tussen drie en zeven niet mag inhalen als vrachtwagen, dan zit je gewoon fout. DAAR hoeft een personenauto dan namelijk niet op te anticiperen
Chronos, we pakken ze wel aan in de rechtzaal, veel effectiever
Jij vindt jezelf waarschijnlijk (net als bijna iedere automobilist) een goede chauffeur...
sflj schreef:nee inderdaad. Hoef ik ook niet te weten. Ik riep nl maar wat, net zoals jij doet, in dit topic
sflj schreef:Ik rij al bijna 20jr, ik schat dat ik er zo ongeveer 3 miljoen kilometer op heb zitten, het aantal bekeuringen kan ik op 1 hand tellen (en ook nog nooit iemand aangereden)
Maar leer nog steeds iedere dag bij en vind mezelf nog steeds niet geweldig. Een beetje (reële) zelfkennis is nooit weg
[edit] maar volgens dus mij wel genoeg om te kunnen zeggen dat ik zat ervaring heb en objectief kan oordelen over het verkeer en z'n deelnemers[/edit]
Echwel schreef:Ach truckers zat die 100.000den km tijden zonder schade enz per jaar..
Die 40.000 van jou zijn peanuts..
Mijn man rijdt er al 100.000 per jaar zonder bekeuringen en schade's.
Maar heeft wel oog voor de vrachtwagenchauffeurs hoor
Laat ze weten dat hij ze gezien heeft.
Laat ze op een drukke weg invoegen enz enz
faye schreef:Nou, ze maken daarmee wel negatieve reclame. En ik laat dan ook nog twee collega 's even bellen![]()
faye schreef:Ik zou eerst het hele topic even goed lezen sflj, is moeilijk, weet ik
Echwel, de rest heeft connecties met chauffeurs, is je dat niet opgevallen?
SuuZzel schreef:Ik was er trouwens vrijdag ook toe in staat om een chauffeur zijn baas te bellen.. Hij reed achter me, hoewel ik met de trailer (paard ja) reed en hij zat zowat met zijn cabine op Hylke zijn kont.. Als ik op de rem was gegaan had hij er bovenop gezeten.. Vindt wel dat dat nu juist de poedersuiker chauffeurs zijn die het voor een ander verprutsen en een verkeerd beeld afgeven..
sflj schreef:Gelul, alle vrachtwagens zijn begrensd op 89km/u! Sommigen (afwijkingen heb je altijd maar minimaal) kunnen daardoor net eevn boven de 90km maar that's it!
Het lijkt op jouw tellertje 'wel' 100 maar dat komt omdat bijna alle km tellers van personenauto's (bijna) 10% afwijken! Dus 100 voor jou is 90 in werkelijkheid!
Km tellers van vrachtwagens worden bovendien iedere 2jr verplicht geëikt en zijn dus bijzonder nauwkeurig. Die van jouw autootje wordt nooit geëikt!
100km/u met een vrachtwagen is dus gewoon onmogelijk!