tweederde truckers valt door de mand bij controle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: tweederde truckers valt door de mand bij controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:17

Precies! Anticiperen dus! Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:17

Nicolletje schreef:
tamorka schreef:
Misschien moeten de transport kosten gewoon omlaag door belasting aftrek. DAn komen dit soort dingen misschien minder vaak voor.

Belastingaftrek???
De staat maakt het transporteurs alleen maar moeilijker Hamer

Ja en dan krijg je dus dat het niet zo lucratief is om je aan de regels te houden. En dan houden ze zich dus niet meer aan de regels van het toegestane gewicht. Ik snap dat er een limiet zit op het gewicht, maar ze maken alles veel te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:23

sflj schreef:
faye schreef:
Slachtoffer? Wha ha ha nee hoor. Gelukkig kan ik zelf wel wat doen, zoals ik al zei, in de rechtzaal. Ik ben ook erg blij dat er rechtbankbreed steeds meer consensus komt over het zwaarder straffen van beroepschauffeurs.

Ik weet niet welk beroep jij hebt maar in ieder geval ben je niet objectief. Lijkt me niet goed om bevooroordeeld te zijn op zo'n positie. M.a.w; ik geloof dat jij je werk niet doet zoals zou moeten.. (misschien nog wel erger dan een vrachtwagenchauffeur die een foutje maakt...Knipoog )

Ach jij weet niet wat voor beroep ik heb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:24

sflj schreef:
faye schreef:
Ik anticipeer genoeg! Maar als je tussen 7 en tien en tussen drie en zeven niet mag inhalen als vrachtwagen, dan zit je gewoon fout. DAAR hoeft een personenauto dan namelijk niet op te anticiperen Haha!

Chronos, we pakken ze wel aan in de rechtzaal, veel effectiever Haha!

Jij vindt jezelf waarschijnlijk (net als bijna iedere automobilist) een goede chauffeur... Gaaaap

Ik vind mezelf wel een goede chauffeur ja, rijd al 20 jaar zo'n 40.000 km per jaar en heb welgeteld drie bekeuringen voor zo'n 5km te hard. Ook nooit iemand aangereden overigens, dus ik denk dat ik wel bovengemiddeld presteer op de weg Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:25

nee inderdaad. Hoef ik ook niet te weten. Ik riep nl maar wat, net zoals jij doet, in dit topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:25

sflj schreef:
nee inderdaad. Hoef ik ook niet te weten. Ik riep nl maar wat, net zoals jij doet, in dit topic Knipoog

Ach gut

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:27

Ik rij al bijna 20jr, ik schat dat ik er zo ongeveer 3 miljoen kilometer op heb zitten, het aantal bekeuringen kan ik op 1 hand tellen (en ook nog nooit iemand aangereden)
Maar leer nog steeds iedere dag bij en vind mezelf nog steeds niet geweldig. Een beetje (reële) zelfkennis is nooit weg Knipoog

[edit] maar volgens dus mij wel genoeg om te kunnen zeggen dat ik zat ervaring heb en objectief kan oordelen over het verkeer en z'n deelnemers Knipoog [/edit]
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 26-09-07 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:29

Ach truckers zat die 100.000den km tijden zonder schade enz per jaar..
Die 40.000 van jou zijn peanuts..

Mijn man rijdt er al 100.000 per jaar zonder bekeuringen en schade's.
Maar heeft wel oog voor de vrachtwagenchauffeurs hoor
Laat ze weten dat hij ze gezien heeft.
Laat ze op een drukke weg invoegen enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:33

sflj schreef:
Ik rij al bijna 20jr, ik schat dat ik er zo ongeveer 3 miljoen kilometer op heb zitten, het aantal bekeuringen kan ik op 1 hand tellen (en ook nog nooit iemand aangereden)
Maar leer nog steeds iedere dag bij en vind mezelf nog steeds niet geweldig. Een beetje (reële) zelfkennis is nooit weg Knipoog

[edit] maar volgens dus mij wel genoeg om te kunnen zeggen dat ik zat ervaring heb en objectief kan oordelen over het verkeer en z'n deelnemers Knipoog [/edit]

Ik vind mezelf ook niet geweldig hoor, let's shake hands Haha!
Maar dan zit ook jij zeker boven gemiddeld Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:35

Echwel schreef:
Ach truckers zat die 100.000den km tijden zonder schade enz per jaar..
Die 40.000 van jou zijn peanuts..

Mijn man rijdt er al 100.000 per jaar zonder bekeuringen en schade's.
Maar heeft wel oog voor de vrachtwagenchauffeurs hoor
Laat ze weten dat hij ze gezien heeft.
Laat ze op een drukke weg invoegen enz enz

Zoals ik al een paar keer schreef, ik laat ze er ook tussen, maar niet als er een inhaalverbod geldt en kereltje denkt toch even vlak voor me te knallen, dan is een telefoontje naar zijn baas snel gepleegd!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:37

Zal zijn baas maling aan hebben, want die maant hem juist aan tot opschieten en die jaagt juist op! Die is vaak hoofdschuldige.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:41

Haha, dat soort telefoontjes heb ik ook wel eens gehad, gaat ongeveer als volgt:
"Ja mevrouw, nee mevrouw, natuurlijk kan dat niet, we zullen de betreffende chauffeur er op aanspreken enz"
en vervolgens, nadat je hebt neergelegd lachen ze zich kapot en vragen ze zich af waar je je in vredesnaam druk om maakt! Knipoog

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:44

Hier een vrouwelijke vrachtwagenchauffeuse..
Helaas merk ik inderdaad wel dat er een hoop slechte chauffeurs rondlopen, maar dan doel ik voornamelijk op de 19-jarige jochies, die net hun rijbewijs binnen hebben voor de vrachtwagen en meteen maar overal voor worden ingezet. Dit ligt naar mijn mening niet bij de jongens zelf, maar bij hun werkgevers..
Over het algemeen ligt bij ons de schade erg laag, het zijn voornamelijk muurtjes, paaltjes en andere vast objecten die per ongeluk worden mee genomen. Lang leve je uitzwaai.. 1000 spiegels, maar een foutje is helaas zo gemaakt..
Ik kan me ook enorm ergeren aan het gedrag van andere weggebruikers.. Sommige mensen snappen niet, dat als ze met de personenauto vol op de rem gaan staan als het stoplicht net op oranje springt en jij er dan met een vrachtwagen vol met bier achter zit, je het wel eens niet meer op tijd kunt beremmen.. Qua rijgedrag op de snelweg, vindt ik het nog aardig netjes gaan. Inhalen ben ik sowieso geen fan van, daarvoor kun je gewoon niet hard genoeg, maar inderdaad.. de sleurhutten die met 70 over de weg slakken, daar ga ik toch echt wel voorbij.. Het feit dat vrachtwagen chauffeurs misschien meer ongelukken hebben, komt alleen maar doordat ze 5 tot 6 dagen in de week op de weg zitten de hele dag.. en jij alleen maar heen en weer naar je werk hoeft.. Zo kan ik cijfers ook verbuigen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:47

Nou, ze maken daarmee wel negatieve reclame. En ik laat dan ook nog twee collega 's even bellen Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:49

En voor vanavond, kom allemaal weer van die kast en geniet van de rest van de dag Haha! ROFL Huilen van het lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:56

faye schreef:
Nou, ze maken daarmee wel negatieve reclame. En ik laat dan ook nog twee collega 's even bellen Bloos Haha!

Haha, ten eerste geloof ik je niet maar als je t echt doet, vraag ik me helemaal af wie er dan op de kast zit?!
Zoveel moeite?? Tjongejonge!

Om nog maar te zwijgen van het achterbakse erachter...
Als ik vind dat jij je werk niet goed doet, spreek ik jou er op aan en niet je baas Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:58

Beetje moeilijk aanspreken als je op de weg zit Haha!
En ik doe het ook niet zomaar, alleen als ze zich asociaal gedragen en de regels aan hun laars lappen. Niks achterbaks aan hoor

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:04

Dat komt echt totaal niet in me op, weet je dat Gestoord

Behalve als ze een deuk in mijn auto hebben gereden natuurlijk Haha!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:45

faye schreef:
Ik zou eerst het hele topic even goed lezen sflj, is moeilijk, weet ik Clown

Echwel, de rest heeft connecties met chauffeurs, is je dat niet opgevallen? Clown

jij niet???

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:20

Ik was er trouwens vrijdag ook toe in staat om een chauffeur zijn baas te bellen.. Hij reed achter me, hoewel ik met de trailer (paard ja) reed en hij zat zowat met zijn cabine op Hylke zijn kont.. Als ik op de rem was gegaan had hij er bovenop gezeten.. Vindt wel dat dat nu juist de poedersuiker chauffeurs zijn die het voor een ander verprutsen en een verkeerd beeld afgeven..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:34

Ik vind het zeer storend dat als je met je hanger 80 rijdt op de snelweg je toeterende en boze vrachtwagen chaufferus achterop hebt zitten... pas bij 95 laten ze rust. Dat is soms best gevaarlijk Scheve mond
maar ik heb ooit 'n keer undercover in nederland gezien met vrachtwagenchauffeurs en ik moet zeggen dat dat ook wel heel ernstig is... ze worden zo opgejut om maar in zo kort mogelijke tijd alles rond te brengen, zitten veel te lang achter het stuur, manipuleren die tol-dingen en ga zo maar door... En tja, ongetwijfeld zullen ze het zelf ook niet altijd willen maar voor hun 10 anderen gok ik...

Zoiets heeft toch twee kanten maar ik vind het wel dat ze soms het andere verkeer in gevaar brengen. Maar dat zal andersom ook ongetwijfeld zo zijn.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:39

Na al die negatieve vehalen over vrachtwagenchauffeurs, vind ik juist dat die jongens een pluim verdienen. hoe denk je dat het voor hun zal zijn om te moeten rijden op overvolle wegen, files en automobilisten die niet zitten op te letten? zij leveren wel alle goederen waar wij gebruik van maken. ik denk dat er dagelijks meer ongelukken met personenauto's gebeuren dan met vrachtwagens. want ja áls er dan iets met een truck gebeurt, is het natuurlijk altijd weer de schuld van de chauffeur Boos! mijn man is zelf ook (internationaal) chauffeur en rijdt bloemen. nou je wilt niet weten wat voor tijdsdruk je daardoor hebt hoor, en hoeveel automobilisten er zijn die ten eerste geen geduld hebben, en als ze je voorbij zijn je ook nog ff lekker afsnijden. en als daardoor een ongeluk ontstaat....wie krijgt dan weer de schuld?

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:43

SuuZzel schreef:
Ik was er trouwens vrijdag ook toe in staat om een chauffeur zijn baas te bellen.. Hij reed achter me, hoewel ik met de trailer (paard ja) reed en hij zat zowat met zijn cabine op Hylke zijn kont.. Als ik op de rem was gegaan had hij er bovenop gezeten.. Vindt wel dat dat nu juist de poedersuiker chauffeurs zijn die het voor een ander verprutsen en een verkeerd beeld afgeven..

dit heb ik zelf ook een keer gehad, en dat is idd heel erg vervelend voor je paard. gelukkig zijn er ook genoeg chauffeurs die er wel rekening mee houden! je hebt ook stickers voor je trailer met een tekst dat ze afstand moeten houden Knipoog ik was toen niet in de gelegenheid om te stoppen, anders had ik die chauffeur er zeker op aangesproken, omdat mijn paard de trailer zowat afbrak Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:52

sflj schreef:
Gelul, alle vrachtwagens zijn begrensd op 89km/u! Sommigen (afwijkingen heb je altijd maar minimaal) kunnen daardoor net eevn boven de 90km maar that's it!
Het lijkt op jouw tellertje 'wel' 100 maar dat komt omdat bijna alle km tellers van personenauto's (bijna) 10% afwijken! Dus 100 voor jou is 90 in werkelijkheid!
Km tellers van vrachtwagens worden bovendien iedere 2jr verplicht geëikt en zijn dus bijzonder nauwkeurig. Die van jouw autootje wordt nooit geëikt!
100km/u met een vrachtwagen is dus gewoon onmogelijk!

De Nederlandse misschien maar de buitenlandse echt niet! Ik rij wekelijks met mijn paard op de trailer naar les en concours van Belgie naar Nederland. Omdat mijn paard begint te trappelen als er een vrachtwagen kort op komt rijd ik altijd nogal stevig door. Ik word nog rustig ingehaald hoor Haha! En dan geeft mijn tellertje 110 tot 115 aan Knipoog Laat er een afwijking op zitten en laat ik dan 100 rijden, dan vind ik het nog straf dat ik door vrachtwagens voorbij gecrosst wordt Bloos! Met name de Polen rijden stevig door op de weg!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:55

ik vind het ook wel heel erg hoe sommige truckers hun wagens beladen. ik woon bijna praktisch tussen 2 suikerfabrieken in. en als ze aan de haal gaan met die suikerbieten dan hebben ze echt nog een hele top boven de vrachtwagen uit. regelmatig liggen er dan ook suikerbieten op rotondes en langs de weg. je zou zo'n knol maar op de ruit van je auto krijgen!! dat is tocvh ook levensgevaarlijk??? ik vind het echty erg dat hier bij ons ook niet beter op word gelet.