School schorst leerlingen na YouTube-video

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: School schorst leerlingen na YouTube-video

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:14

WHahah ja Maartje ROFL

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:54

Ben ik nou de enige die het filmpje er erg nep vind uitzien? Die jongen met die rode trui bijvoorbeeld is continu aan het lachen, dat hoort zo'n leerkacht toch? Het lijkt mij dat op stoelen en tafels staan en vervolgens uit het raam klimmen ook niet in alle stilte gebeurt, ze moet haast wel iets gemerkt hebben.

Als het wel echt gebeurd is kan ik de humor er ook wel van inzien.

Ik vind het trouwens niet eerlijk dat er maar 3 jongens geschorst zijn, ze hebben er alle 15 aan meegedaan dus wat mij betreft mogen ze ook alle 15 boeten.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:07

ROFL goeie actie,ik kan er de humor wel van inzien!!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:54

ik denk niet dat een leraar hier aan mee werkt Knipoog en aan de echtheid van de leraar kunne we denk ik niet uit Knipoog.. en tja als de heleklas een remoer is denk ik dat het dus niet echt heeel erg opvalt er er iemand om iets anders lacht Haha! over de echtheid twijfe lik geen moment! Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:16

1 meisje is tenminste zo slim geweest om haar tas mee te nemen de rest niet. Ik vind het werkelijk waar BRILJANT, misschien niet slim om haar naam erbij te zetten, maar ik zag in de reacties op het filmpje dat haar naam er ook al bij stond. Als ik zoiets op de MAVO had gedaan was ik waarschijnlijk van school gestuurd en had ik een week lang op de blaren moeten zitten. Al met al iedereen haalt trucs uit met leraren, ga nou niet doen alsof je altijd het engeltje uit de klas was (is tegen niemand in het bijzonder)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:52

ik vind het eigenlijk wel leuk bedacht Tong uitsteken
maar als docent merk je toch wel datze allemaal uit de klas gaan

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:01

Ik snap ook niet hoe je het dat als docent zijnde niet merk?
Bij ons op school is er een tijdje geleden ook iemand geschorst, ze had een filmpje gemaakt van een leraar die gigantisch kwaad werd op een leerling en dit vervolgens ook op youtube geplaatst.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:41

ik denk dat de leraares het wel door het maar er niets van durfde te zegen. bij ons op school hebben we ook een leraar en daar word soms echt heel banketstaaf tegen gedaan (exuces zijn later ook aangeboden daar voor) maar hij zij er nooit wat van! en wat er ook gezecht werd (bijvoorbeeld van als u op de ouderavond iets negatiefs over ons zecht zul je het wel merken) Hij heeft er noooit een woord over gezecht tegen anderen. en ik denk gewoon omdat hij het iet drufde. ik denk dat dat hier ook het geval is! dat zij er niks van durft te zeggen.. en ook wel een beetje begrijpelijk Knipoog

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:50

ik vind het heel rechtvaardig dat ze geschorst zijn!!! men zus is leerkracht en in die school hebben ze ook eens een filmpje gemaakt van een leerkracht en op youtube gezet, de persoon in kwestie was ook geschort. Je kunt niet geloven wat ze tegenwoordig allemaal met de gsm doen!
Gewoon vb je hebt een rok aan, je loopt langs door de klas. Kinderen zouden nog vanaf vanonder gaan filmen ze!

dat hoort niet filmen in de les soviso. en je kan dat ver niet zien als het met een gsm gebeurd.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:29

lizzy2 schreef:
Biepje schreef:
Ik vind dit echt onwaarschijnlijk grof Lips are sealed . Zo mensen vernederen, echt, je moest je schamen! En het dan nog op internet durven zetten, die lln moesten ze niet alleen schorsen maar nog een werkstraf aanvragen ook.

Helemaal mee eens.
Ik vind het een walgelijke actie.

ben ik het ook mee eens, ik vind het eigenlijk dieptriest van de leerlingen, maar die leraar hoort ook Geen les te geven, dat dit kan gebeuren in een klas. Werkstraf gaat mij iets te ver, maar een schorsing met daarna een vierkant rooster vind ik goed. Wie zich Brand moet op de Blaren zitten.

Citaat:
(Even voor de duidelijkheid: schorsing is NIET een dagje vrij, en schorsing is de een na zwaarste straf die ze bij ons op school geven en komt dus ook zeer zelfden voor)

wat houdt de schorsing dan in? Bij jullie?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:40

NOu sorry, maar ik vind het een GE-WEL-DIGE grap!
Ik weet zeker dat ik als 3de of 4de ook buiten was.
Wij deden ook wel eens zulke geintjes.
Echt ZO dom dat die lerares het niet opmerkt!

Je hebt leraren waar je zulke dingen kunt flikken zonder dat ze het opmerken en leraren waarbij je dat gewoon echt NIET lukt.
Die leraren waar het niet lukt die hebben controle over de klas.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:50

hehehe, geweldig leraartje pesten..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:52

Leliev schreef:

is dat sarcatisch of meen je het?, sorry hoor maar ik zie er de lol niet van in een leraar pesten Scheve mond of een medeleerling etc.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:10

Wij hebben in de 2e ook zulk soort dingen uitgehaalt bij een lerares, maar we hebben het nooit gefilmt Knipoog
Zal ook niet zeggen dat ik er trots op ben, maar ze was gewoon niet geschikt als lerares, zelfs de bruggers waren bij haar eerste les al zo aant klooten dat ze er 3 heeft uitgestuurd.

Na een jaar is ze ook gestopt en is iets anders gaan doen, iets waar ze meer geschikt voor is Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:16

Van dit soort topics vraag ik me altijd af waarom ik in vredesnaam voor de klas wil(de). Niet eens zo zeer dat filmpje maar de reacties hier. Waarom de moeite nog doen om zo'n stel gevoelloze, respectloze, egocentrische kinderen iets bij te leren wat ze toch niet willen? Ga maar lekker je hele leven frieten bakken of hamburgers omdraaien bij de MacDonalds als dat is wat je van je leven wilt maken. Echt triest gewoon.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:26

Urielle schreef:
Van dit soort topics vraag ik me altijd af waarom ik in vredesnaam voor de klas wil(de). Niet eens zo zeer dat filmpje maar de reacties hier. Waarom de moeite nog doen om zo'n stel gevoelloze, respectloze, egocentrische kinderen iets bij te leren wat ze toch niet willen? Ga maar lekker je hele leven frieten bakken of hamburgers omdraaien bij de MacDonalds als dat is wat je van je leven wilt maken. Echt triest gewoon.

Volledig met je eens Ja

Of het mens nu veel controle heeft over de klas of niet/ kan les geven of niet, het is erg respectloos om zulke dingen te doen...
Ik heb ook zo'n leerkracht, maar uit respect ga ik toch nog luisteren naar haar... M'n ouders betalen er ook wel voor.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:36

kirri schreef:
Leliev schreef:

is dat sarcatisch of meen je het?, sorry hoor maar ik zie er de lol niet van in een leraar pesten Scheve mond of een medeleerling etc.

niks sarcastisch, ik been t echt.
sorry, maar vind t echt een grandioze stunt Tong uitsteken

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:41

Urielle schreef:

Kijk ik snap best wat je bedoeld! maar bekijk het eventjes van een andere kant! jongen kinderen pubers die de kans krijgen een geintje uit te halen.. die kans pak je op die leeftjid. als je ouder bent denk je daar heel anders over! en als je ouder word verdwijnt dat vast wel weer! dan heb je die drang niet dan wil je liefer wat leren en respecteer je menen meer. maar nu nog niet! nu maak je liefer lol en doe je gezellig mee met je vrienden. Lachen

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:44

Voor de paar uur dat je op school zit kun je toch even serieus blijven/respect hebben voor andere mensen (je kunt ook lol maken maar dat kan toch ook op een andere manier?)? Hoe zou jij je voelen als je die leerkracht was? En als je daarbij nog eens op internet staat met je naam erbij?

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:51

Ik vind dit echt een top stunt
want leraren vinden zich altijd de besten
en zie je dat het nooit zo is
wij hebben ook zo leraar die
is al een keer tijdens een toets een slaap gevallen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:56

Charlotjuuh schreef:
Voor de paar uur dat je op school zit kun je toch even serieus blijven/respect hebben voor andere mensen (je kunt ook lol maken maar dat kan toch ook op een andere manier?)? Hoe zou jij je voelen als je die leerkracht was? En als je daarbij nog eens op internet staat met je naam erbij?

... onder het suggestieve 'Stupid Girl' (terwijl zij me toch de enige van het stel lijkt die deze klassieke taal wel beheerst Knipoog ), nog wel Scheve mond

Ik ben het roerend met Urielle eens. Al is dit dan nog geen 'kwalijke' stunt, het getuigt van een schrijnend gebrek aan empathisch vermogen. Feitelijk had ze niets anders kunnen doen dan er iets van zeggen (uiteraard ben je dan al te laat).

negrita_hvj schreef:
want leraren vinden zich altijd de besten

Dat is zowel generaliserend als (daardoor) onwaar Knipoog

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:59

wat een hoge woorden..

hebbie ook een aardappel in je keel? Tong uitsteken

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:05

'Ook'? Jij wel dus? Tong uitsteken Clown Och arme... Dat verklaart een hoop.

Maar neuh... afgestudeerd op het Gronings. Veel hoger gaat het in Nederland niet hè? Knipoog

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:06

'ook' in een ander woordverband geplaatst..

ik afgestudeert op HAVO niveau en nu lekker aan t aanmodderen..

heb respect voor de leraren zolang t respect wederzijds is..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:07

Charlotjuuh schreef:
Urielle schreef:

Volledig met je eens Ja

Of het mens nu veel controle heeft over de klas of niet/ kan les geven of niet, het is erg respectloos om zulke dingen te doen...
Ik heb ook zo'n leerkracht, maar uit respect ga ik toch nog luisteren naar haar... M'n ouders betalen er ook wel voor.

Ik ben blij dat jij mijn wankele vertrouwen weer een beetje wilt herstellen.

Echt, mijn hart krimpt ineen als ik bedenk hoe die vrouw zich nu moet voelen. Ik snap niet dat de jongeren die eerder in dit topic postten daar niet eens bij stil staan.
Bedenken jullie je wel dat de dame die op een dergelijke manier voor gek gezet wordt, misschien de vorige avond tot diep in de nacht bezig is geweest om te bedenken hoe ze haar les zo leuk mogelijk kon maken voor de leerlingen, in de hoop dat ze zich nu eens zouden gedragen? Leraren staan er niet om je te pesten. Leraren staan er omdat ze a) zelf hun vak leuk vinden b) het leuk vinden om jongeren iets te leren ofwel dat ooit vonden, in de tijd dat ze de illusie nog hadden dat ze de jeugd konden interesseren voor hun vak.