Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flew schreef:Ik heb in 2005 mijn diploma gehaald.
Flew schreef:Hoe doen ze dit trouwens met mensen die dyslectisch zijn? Krijgen die een ontheffing?
WillemYntJee schreef:Weet iemand ook toevallig al wanneer ze dit idiote plan willen gaan invoeren? ik hoop NA mn examens, want als k voor wiskunde een voldoende MOET halen wordt t toch wel een behoorlijk drama vrees k..
Shadow je hebt gelijk, bij ons werd het na het derde middelbaar, gewoon is elk jaar een lesje in behandeld, de rest gaat tegenwoordig over gedichten, en toneelstukken.
Precies! wij (6 gymnasium) hebben t alleen maar over schrijver dit, schrijver dat, gedicht zus, gedicht zo enz. En met engels net zo!
En vanmorgen nog mn 1e les!! scheikunde, geloof dat we wel 10 min hebben gediscussieerd met een leraar omdat ie maar niet inzag dat wat ie op t bord had geschreven fout was. Hij snapte t zelf niet eens waar ie nou eigenlijk mee bezig was, lekker hoor in je examenjaar zo'n leraar!
Shadow0 schreef:(Maar, ten overvloede, ik vind wel dat de spelling soms echt beneden peil is bij havisten, vwo'ers, studenten en helaas ook docenten.)
Prrrr schreef:Liek_ schreef:Overigens ben ik ervan overtuigd dat we meerdere intelligenties hebben. Howard Gardner heeft hier vele boeken over geschreven en ik vind zijn visie zeer helder en ook voor de hand liggend. Voor de mensen die meer willen weten: google eens op zijn naam, dan vind je al meerdere artikelen. Is echt heel interessant om te lezen! Als je zo'n artikel leest snap je waarschijnlijk ook gelijk waarom ik het er niet mee eens ben dat iedereen een voldoende zou moeten halen voor wiskunde, net zoals Nederlands en Engels. Bij sommige mensen zijn die intelligenties wat minder ontwikkeld. Zijn ze dan dom?Hoe kortzichtig...
Nogmaals: de kwalificaties 'dom' en 'slim' vertroebelen de discussie.
In praktisch elke vervolgstudie waar HAVO en VWO voor opleiden zijn Nederlands, Engels en wiskunde noodzakelijk om de studie met succes af te kunnen ronden. Die studies bouwen verder op dat fundament; is het fundament niet in orde, dan krijg je vanzelf problemen. Het is niet zo dat de ene intelligentie beter is dan de andere, maar als je besluit om je intellectuele intelligentie verder te ontwikkelen, zal je ook een intellectuele basis moeten hebben. Dat lijkt me niet kortzichtig.
merel90 schreef:Ik las het vanochtend ook in de krant, en doe dit jaar examen dus schrok ook al, ik vind het ook echt een belachelijk idee, maar de minister heeft het voorstel al afgekeurddus geen reden voor stress of buikpijn
katiavl schreef:Waarom is het normaal dat het niet kunnen voor wiskunde geld, maar niet voor nederlands en engels?