Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:47

pluimpje schreef:
idd dit zijn ook niet de meest vriendelijke uitspraken hierbij komt wel dat vele christenen niet letterlijk opnemen wat hier zoal beschreven staat.

Oftewel: het verschil zit niet in het boek, maar hoe er mee omgegaan wordt.

Citaat:
zoals ga je niet naar de kerk dan niet naar de hemel

Dit wordt door christenen niet letterlijk opgevat? Nou... ik zou zeggen, neem een kijkje op de Veluwe of in Staphorst Knipoog

Citaat:
ik vind gewoon dat de koran een zeer extreem religieus boek is, en ja ik weet ook dat er genoeg moslims zijn die dit boek ook niet helemaal letterlijk opvatten.

En dus wil je een hele groep mensen dwars zitten door iets te verbieden wat voor hun de kern is van hun religie, terwijl ze niet eens deel hebben aan het fundamentalisme of de verkeerde dingen die uit naam van de Koran gebeuren?

Fijn.

Citaat:
daarom zij ik ook in een van mijn berichten herschrijf het boek, zal er wel niet van komen maar dan nog.

Nee, idd, dat zal er niet van komen. Omdat het voorstel getuigt van een flink gebrek aan respect voor iemands religieuze opvattingen. Een heilig boek kun je niet zomaar herschrijven, en zeker niet als buitenstaander.

Citaat:
geert wilders is idd een man van extremen, maar de koran is dat ook, deze man durft te zeggen wat hij vind. en volgens mij maakt het hem niet eens ozveel uit of deze wet er door komt, maar wil hij ook laten zien mensen het is te zot voor woorden wat er in dit boek beschreven word.

Jee No Cheer Daar hebben we echt behoefte aan, aan politici die gewoon wat roepen en het zelfs niet echt belangrijk vinden of zo'n wet er doorkomt, maar die gewoon graag wat extra publiciteit willen voor ondoordachte, stomme en onmogelijke ideeen. Dat is toch niet 'zoeken naar oplossingen'? Dat is alleen maar het vergroten van de problemen lijkt me...

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:56

ja idd hoe er mee om wordt gegaan ja, en er zijn nog altijd 100x meer moslims die het allemaal letterlijk opvatten en dus verkeerde dingen willen doen als christenen.

en ja idd ga naar staphorst, ook zeer releigieus ja, maar of zij de andere geliven uit willen moorden vraag ik me af

verder blijf ik gewoon bij mij mening, ik ben allang blij dat er ook moslims zijn die zelf het boek verafschuwen om de dingen die er in staan maar verder wel bij hun geloof blijven.

ik zeg gewoon wees een heiden, en je hebt nergens last van Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:03

Wat is een Heiden? Knipoog

hei·den (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die niet de juiste of in het geheel geen religie aanhangt => paganist
2 iem. die niet Joods is [in het N.T.]

Volgens mij zijn de meeste mensen hier heidenen in de ogen van iemand die een ander geloof aanhangt. Dus heiden worden lost ook niks op.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:06

Ik kan me een programma herinneren waarin BNN in verschillende plaatsen gaat kijken hoe gastvrij te zijn. In Staphorst werd de microfoon uit de hand geslagen, zonder aanwijsbare redenen. Is dat ook niet een vorm van agressie? En dat waren gelovige mensen, en geen moslims. Knipoog

Dit voorbeeld doet er niet heel erg toe, dat weet ik. Maar het geeft wel aan dat christenen ook niet altijd heel vriendelijk zijn. Je kan niet een hele groep beoordelen op een klein deel ervan. Hoe erg dat deel ook opvalt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:24

__Marloes__ schreef:
Ik kan me een programma herinneren waarin BNN in verschillende plaatsen gaat kijken hoe gastvrij te zijn. In Staphorst werd de microfoon uit de hand geslagen, zonder aanwijsbare redenen. Is dat ook niet een vorm van agressie? En dat waren gelovige mensen, en geen moslims. Knipoog

Dit voorbeeld doet er niet heel erg toe, dat weet ik. Maar het geeft wel aan dat christenen ook niet altijd heel vriendelijk zijn. Je kan niet een hele groep beoordelen op een klein deel ervan. Hoe erg dat deel ook opvalt.

hier ben ik het mee eens,
christenen bestaan uit zoveel verschillende groepen, dat je ze eigenlijk niet in het algemeen kunt noemen,
en voor de mensen die het haden over kruistochten,bij ons worden kruistochten niet goedgekeurd maar afgekeurd.
de mensen van de kruistochten beroepen zich op de bijbel, maar dit was niet goed.
en vor diegene die vind dat alle geloven maar moeten worden afgeschaft, gelukkig zit jij niet in de politiek. Sigaar
sorry maar dat vind ik echt onzin.
ik vind het wel goed dat er hier mensen zijn die de bijbl en koran lezen en dan pas dingen zeggen.
daar kun je wat mee. Ja

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:53

__Marloes__ schreef:

En dat vind ik dus altijd zo jammer als het om het christendom gaat. Bijna altijd bij een discussie e.d. krijg je dus zulke voorbeelden te horen, terwijl het merendeel van de christenen dat juist niet doet, daar gaat het dus juist om naastenliefde en bijv. geweldloze protesten e.d.

*Edit; sorry, deze reactie is wel heel erg offtopic Vork .
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 10-08-07 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:56

Bestaat de Koran nou niet voor een deel uit de Thora en Bijbel? Dan zou je het christendom ook moeten verbieden. Tsja wat voor geloof blijft er dan nog over? Wilders maakt het zichzelf wel weer heel moeilijk Koe

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:02

@ Sunrise_: Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf katholiek. Ik weet ook wel dat dat er maar één is. Die persoon is naar mijn mening niet representatief voor de hele groep. Maar geldt dat dan niet hetzelfde bij de Islam? Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:26

Shadow0 schreef:
Jee No Cheer Daar hebben we echt behoefte aan, aan politici die gewoon wat roepen en het zelfs niet echt belangrijk vinden of zo'n wet er doorkomt, maar die gewoon graag wat extra publiciteit willen voor ondoordachte, stomme en onmogelijke ideeen. Dat is toch niet 'zoeken naar oplossingen'? Dat is alleen maar het vergroten van de problemen lijkt me...

Nee,dat is het niet. hij durft er over te praten.
Nu wordt het probleem weggestopt, das nog slechter.
Doordat hij (nogal lomp) z'n mond open doet, wordt er wél over gesproken
Ik vind het ook belachelijk dat één verkeerd woord over een moslim/de koran betekend
dat je moet oppassen voor je veiligheid/je leven.
Dát is een groot probleem wat steeds weggeschoven wordt.
Maar ook dat er nog steeds preken worden gegeven die gaan over de westerlingen die let op allemaal!
slecht zijn, omdat ze geen moslim zijn.....
Dát is ook een probleem!

Misschien wordt het tijd voor de moslims zelf om een kritisch te kijken naar hun "groep" en
afstand nemen van de "doorgedraaide" die "het boek" als excuus gebruiken.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:35

Sunrise_ schreef:
En dat vind ik dus altijd zo jammer als het om het christendom gaat. Bijna altijd bij een discussie e.d. krijg je dus zulke voorbeelden te horen, terwijl het merendeel van de christenen dat juist niet doet, daar gaat het dus juist om naastenliefde en bijv. geweldloze protesten e.d.

Als je het woord "christendom" verwisselt met "islam" gaat die stelling evengoed op Haha! Wat dat betreft is er echt maar weinig verschil!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:37

Ik vind het best eng dat er mensen zijn die Wilder's uitspraken goed of niet bedreigend vinden... deze man is net zo goed een extremist als de mensen waartegen hij zich richt.

Extremisme moet in elke vorm verboden worden. Dat geld ook voor meneertje Wilders!!

Persoonlijk krijg ik de rillingen van mensen als Wilders. Net zo goed als ik die van mr. Fortuin kreeg. Die mensen zijn potentiele volksmenners... Ze spelen in op onderbuikgevoelens en proberen met populaire kreten de mensen op de been te krijgen. De gevolgen zijn vaak vernietigend. Ze stoken de ene groep tegen de andere op! En wie was ook een volksmenner...??
Juust... de schrijver van ''Mein kampf''...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:38

Ronja schreef:
De Koran is JUIST de godsdienst die van oudsher andere godsdiensten erkent. Jodendom, Christendom en Islam zijn allemaal een beetje in dezelfde regionen ontstaan weet je (overigens komen ze voor 80% overeen en zijn die 20% verschil oppervlakkige dingen zoals de symbolen, kruis keppel enzovoorts) Volgens Christendom is hun geloof het enige geloof n al de rest heidens (en je weet wat ze met heidenen deden...) Jodendom idem - voor zover ik begrepen heb - maar in de Koran worden andere godsdiensten genoemd en erkend, maar wordt er gezegd dat je beter moslim kunt zijn (duh, ze zullen niet zeggen "ga heen en wordt Christen")

Een vriendin van mij is moslima en heeft me veel uit de Koran verteld, en de dingen die ik hoor spreken mij toch veel meer aan dan dingen uit de Bijbel. Bijvoorbeeld over vrouwen; in de Koran staat dat een man zijn vrouw moet eren omdat vrouwen "beter" zijn dan mannen, zij kunnen namelijk barenspijn doorstaan en dat is de ergste pijn die er bestaat. Als een koppel ruzie heeft mag de man niet in hetzelfde bed slapen (gnagna) en eigenlijk mag je zelfs niet naar bed gaan voor de ruzie is goedgemaakt met een kus / seks.

en dat varken is Wilders Haha!

Ik neem gewoon van je aan dat de dikgedrukte teksten in de Koran staan. Ik heb het boek namelijk nog nooit gelezen. Maar als je dit leest, dan is het toch van de zotte dat er een groep mensen is die zichzelf Moslim noemt en predikt te leven naar de regels en wetten van de Koran, vrouwen onderdrukt en in gebed oproept tot vernietiging van Joden en de "Westerse zondaars"?
Dat trouwens eigenlijk wel geheel offtopic. Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:40

@ superwoman: Misschien dat mensen eens moeten leren om kritiek te uiten op de persoon waarvan je vindt dat die het verdient. Niet de groep waar hij deel van uitmaakt. De reacties zijn dan misschien ook wat minder groot.
Al kan ik me niet vinden in wat je zegt. Als je iets zegt over een moslim/de koran hoef je echt niet gelijk te vrezen voor je leven. Nogmaals, het gaat om wat er wordt gezegd en hoe. Respect is altijd belangrijk.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:48

Misser schreef:
Het ergste aan de hele kwestie vind ik nog wel dat zo iemand in de Tweede Kamer terecht kan komen en dus ook het volk vertegenwoordigt. Ik geloof dat 1/5 van de NL'ers het met 'm eens was, vind ik toch wel heel veel!

Hij vertegenwoordigd inderdaad een heel groot gedeelte van het volk! Maar hij wordt nergens aangehoord, dat betekend dat dat hele grote gedeelte van het volk gewoon GENEGEERD wordt!ik heb ook op hem gestemd, en vind het verbieden van de koran misschien iets te ver gaan, maar verder sta ik wel achter hem. Maarja, dat boeit niet want je komt er nergens mee, want we worden niet gehoord, en er wordt he-le-maal niks mee gedaan. Dat is stemrecht? meningsvrijheid? Ik had net zo goed niet kunnen stemmen, want mijn mening is niet belangrijk, want Wilders zegt waar het op staat. En dat kan niet in den haag. Het moet Politiek Correct blijven, want o wee o wee.... oei oei oei

ER IS TOCH EEN PROBLEEM OF NIET?!?! Als homo's in nederland doodgeschopt worden omdat het volgens de koran niet mag?? dat is toch een probleem???? Of meisjes in blijf-van-mijn-lijf huizen zitten ondergedoken voor hun broer of vader? In nederland, waar dat niet nodig zou moeten zijn?
Maar neeeeeeeeeee niets aan doen hoor,

de koran verbieden lost in mijn ogen niets op, dan wordt het waarschijnlijk alleen maar erger, want dan komen ze met z'n allen in opstand natuurlijk, maar zero-tolerance lijkt me heel gepast.

Oja, ik heb op hem gestemd (niet dat ik dat moet verantwoorden maar goed) omdat ik vind dat hij dingen bespreekbaar maakt en houdt, daar waar den haag over onbelangrijke zaken gaat zitten debatteren, en er zijn WEL problemen waar besuiten en regels over moeten komen. Omdat ik vind dat hij zeer goede dierenrechten wil handhaven. En hij scheert echt niet iedereen over een kam....

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:07

@ Tries_en_Faf: Natuurlijk wordt er geluisterd naar Wilders en zijn achterban. Maar dat betekent niet dat per se zijn ideeën gevolgd worden. Daarvoor is namelijk nog altijd een meerderheid nodig, en omdat hij over het algemeen weinig overeenkomsten heeft met andere partijen krijgt hij die meerderheid niet. Maar dat geldt voor alle partijen die bij bepaalde punten geen aansluiting krijgen.

Wat betreft de voorbeelden die je noemt. De homo's worden echt niet alleen mishandeld door moslims. Dat doen ook anderen. Absoluut verkeerd, en er moet heel gauw wat aan gedaan worden. Maar mensen uit het buitenland of met een ander geloof als schuldige aanwijzen lost het niet op.
Een meisje wat ik ken heeft op relatief jonge leeftijd in een blijf van mijn lijf huis gezeten met haar moeder, vanwege haar vader. Ook dat zijn geen moslims.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:11

Geert Wilders maakt helemaal niet zaken bespreekbaar, maar trekt ze JUIST in het extreme. Waardoor er alleen maar meer frustraties en problemen ontstaan.

Je haalt het voorbeeld van de homo's aan... maar als je tolerantie wilt bepleiten, dan kun je toch geen 'zero tolerance' op andere gebieden gaan voeren? Dat slaat nergens op, dan ben je net zo totalitair / extremistisch bezig.

Het alternatief IS NIET om het te negeren en er niets aan te doen, er zijn zat alternatieven om de problemen aan te pakken. Misschien werken ze niet allemaal even goed, maar ja, verbieden van een boek werkt ook niet zomaar.

Maar juist door de manier waarop Wilders de zaken in het extreme trekt, lijkt dat steeds de discussie: je bent voor of tegen. Volgens Wilders is er geen middenweg. Andere manieren om de problemen aan te pakken behalve hard-hard-hard en ongenuanceerd zijn er volgens hem niet. En vervolgens kan hij heerlijk doen alsof niemand iets doet, behalve hijzelf uiteraard. Maar dat is onzin. Er zijn zeer veel mensen, binnen en buiten het moslimgeloof, binnen en buiten de politiek, die WEL dingen doen. Maar die juist door Wilders niet gezien worden, omdat hij dat niet wil zien.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:11

nee het zijn ook niet altijd alleen moslims, het zero-tolerance beleid zou ook voor iedereen moeten gelden. Alles meteen hoppa, dat doe je een keer en nooit meer!

Maar ik heb een jaar in het ghetto van alkmaar gewoond, waar alles door mekaar woont, moslim, antiliaan en weet ik wat allemaal nog meer, en er zijn grote problemen die opgelost moeten worden.
De enige die het daar over heeft en steeds inbrengt is Wilders.
Een moslim, antiliaan of wat voor afkomst wat niet nederlands is, die crimineel worden moeten na een flinke misstap (bv roofoverval, moord, drugsdealen, dat soort crimineel gedoe) uitgezet worden dat is mijn mening. Zullen ze dan nog met bier en drugs op kinderspeeltuintjes rondhangen denk je?? En mekaar neersteken met messen?
Dit kan niet met criminele nederlanders, voor hun zouden minimale gevangenisstraffen moeten komen, en niet van drie maanden voor een overval oid, maar goede straffen waar men wel wat van leert.
Misshcien ben ik bevooroordeeld, maar ik weet een adres, ga daar een jaar wonen, en je praat gezellig met mij mee. En dat is ook het probleem in den haag, die lui zitten in torentjes of wonen in mooie huizen met veel land, of dure koophuizen, dan maak je suks niet mee en zie je de problematiek niet.
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 10-08-07 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:13

Bij alles wat mensen verkeerd doen bedoel je?
Dat lijkt mij niet erg tolerant..

@ Shadow0: Ik ben het met je eens.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:17

Natuurlijk wel binnen normale grenzen he?
een kauwgompje stelen of een roofoverval, is nogal een vershil

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:26

Tries_en_Faf schreef:
Natuurlijk wel binnen normale grenzen he?
een kauwgompje stelen of een roofoverval, is nogal een vershil

Nee, als je een zero-tolerance-beleid voert, is dat verschil er nou juist niet meer! En dat is ook waarom het een bijzonder slecht idee is, in alle opzichten. Bij een zero-tolerancebeleid rondom wapens op scholen in Amerika worden kinderen die met een waterpistooltje spelen afgeschilderd als levensgevaarlijke criminelen. Is dat terecht? Nee, maar dat is nou zero-tolerance.

En het alternatief is niet dat je alles maar toelaat, maar wel dat je blijft kijken naar de omstandigheden waarin iets gebeurt, en probeert de menselijke maat te houden. Streng straffen maar ook mensen de kans geven om hun leven te verbeteren als dat mogelijk is. Dat maakt een wereld menselijk en leefbaar. En als we dat niet willen, dan zijn we geen haar beter dan een staat met een totalitair regime, hebben wij niets te zeggen over religieuze mensen die alles indelen in goed of fout, want dan zijn wij net zo erg.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:28

hij wil dus net als Pim Fortuyn de grondwet veranderen, ik wens hem veel succes...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:31

Ok, dan is dat duidelijk. Knipoog

Maar ik vraag me af waar jij dan grenzen wilt stellen. Je noemt dat mensen met een buitenlandse afkomst na bepaalde daden van jou direct mogen vertrekken. Heb je het dan alleen over 'gekleurde' mensen? Ik zie namelijk geen Duitsers, Belgen etc staan. Heb je het dan over mensen die pas in Nederland wonen of ook mensen die in Nederland zijn opgegroeid en waarvan de ouders alleen uit een ander land komen?

En het verschil tussen Nederlanders en mensen van buitenlandse afkomst, waar baseer je dat op? Wanneer zij beiden hetzelfde doen (zoals een roofoverval plegen) behoren zij dan niet dezelfde straf te krijgen? Dat is toch gelijkheid?

En wat jij zegt van die wijken, dat geloof ik wel ja. Maar de problemen die in dergelijke probleemwijken ontstaan moeten veel breder getrokken worden. Het is niet simpelweg dat de 'buitenlanders' naar Nederland zijn gekomen om te profiteren en crimineel te zijn, en voor de gezelligheid ook maar even samen in één wijk zijn gaan zitten.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:34

Weer goed gezegd Shadow0!

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:53

eerst om ff duidelijk te zijn ik ben moslim.
door deze uitspraken van wilders word er alleen maar een grotere kloof veroorzaakt, de extreem rechtse en "anti moslim" groep word groter en ook bijdehander. het is toch niet normaal dat vriendinnen van mij worden uitgescholden of worden bespuugd of dat ik soms bang ben om ergens heen te gaan alleen. de uitspraken van wilders helpen ons echt niet hoor.
door dit soort uitspraken maak je niet iets bespreekbaar aangezien er meteen een ordeel wordt gegeven over dat de koran moet worden verboden. dit is geen stelling dus maar een oordeel.
tevens begrijp ik iets niet, nederland is nog altijd een seculiere staat, en dus begrijp ik niet dat hij zulke dingen kan zeggen.
voor de mensen die de koran hebben gelezen, zoals iemand al zei hier, de koran zijn orginele taal is arabisch een woord kan heel veel betekenissen hebben. mensen bestuderen de koran jaaaren en hebben dan nog steeds niet de koran helemaal begrepen.
trouwens ik denk dat niemand ooit de koran kan afschaffen, omdat misschien wel duizenden mensen de koran uit hun hoofd kunnen reciteren. en het dus zo weer op papier kunnen zetten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:23

Sim0ne schreef:
hij wil dus net als Pim Fortuyn de grondwet veranderen, ik wens hem veel succes...

Met succes wensen bedoel ik trouwens dat dat toch nooit gaat lukken, voordat iemand denkt dat ik achter die gladiool sta.... dat doe ik namelijk niet....