pluimpje schreef:idd dit zijn ook niet de meest vriendelijke uitspraken hierbij komt wel dat vele christenen niet letterlijk opnemen wat hier zoal beschreven staat.
Oftewel: het verschil zit niet in het boek, maar hoe er mee omgegaan wordt.
Citaat:zoals ga je niet naar de kerk dan niet naar de hemel
Dit wordt door christenen niet letterlijk opgevat? Nou... ik zou zeggen, neem een kijkje op de Veluwe of in Staphorst

Citaat:ik vind gewoon dat de koran een zeer extreem religieus boek is, en ja ik weet ook dat er genoeg moslims zijn die dit boek ook niet helemaal letterlijk opvatten.
En dus wil je een hele groep mensen dwars zitten door iets te verbieden wat voor hun de kern is van hun religie, terwijl ze niet eens deel hebben aan het fundamentalisme of de verkeerde dingen die uit naam van de Koran gebeuren?
Fijn.
Citaat:daarom zij ik ook in een van mijn berichten herschrijf het boek, zal er wel niet van komen maar dan nog.
Nee, idd, dat zal er niet van komen. Omdat het voorstel getuigt van een flink gebrek aan respect voor iemands religieuze opvattingen. Een heilig boek kun je niet zomaar herschrijven, en zeker niet als buitenstaander.
Citaat:geert wilders is idd een man van extremen, maar de koran is dat ook, deze man durft te zeggen wat hij vind. en volgens mij maakt het hem niet eens ozveel uit of deze wet er door komt, maar wil hij ook laten zien mensen het is te zot voor woorden wat er in dit boek beschreven word.
Jee