Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:00

KiWiKo schreef:
runningkawa schreef:
Niet veel, want voor de gewapende overval die al op zijn naam stond zat hij niet vast...

Als dus de pliesie en rechter hun werk goed hadden gedaan, en de brave borst vast zat........... dan had hij nu nog geleefd..........

hmmmmzz kan de familie nog een leuk rechtzaakje van maken

Maar misschien moest hij daar nog voor gaan zitten. Misschien wordt het wel tijd om een leuke alcatraz in de Noordzee te gaan bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:03

russel schreef:
faye schreef:
Vraagje aan de moraalridders. Je komt thuis of op stal en iemand is je paard aan het mishandelen, wat doe je? Vriendelijk vragen of deze er mee op wil houden?

Terug slaan, maar doodslaan lijkt mij wat te ver gaan.

Hij kan verkeerd terecht komen, en dan? Dan ben je in jouw ogen terecht een moordenaar?

sarabande

Lovely schreef:
Weet je, als het oog-om-oog principe hier dan toch zo succesvol onthaald wordt, dan moet de familie van Ali zelf maar hun maatregelen treffen tegen mevrouw C. Hun kind is dood door haar toedoen, dus laat ze hun gang maar gaan, emotionele drijfveer te over.

Wellicht was het beter geweest als ze hun kind gewoon netjes hadden opgevoed en niet lijdzaam (of misschien zelfs wel trots, of met instemming) toegekeken hoe hij al jaren de straten terroriseerde.

Anoniem

Lovely schreef:
faye schreef:
Zo kun je dat niet stellen. Ten eerste was het geen moord, maar een ongeluk.

het ging helemaal niet per ongeluk, maar wel degelijk met opzet.

faye schreef:
En de crimineel had al gewapende overvallen op zijn naam staan, kwestie van tijd voor ie met bedachte rade was gaan moorden.

Interessante aanname, waar is dat op gebaseerd?

nergens. Maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk, wapens heeft ie al Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:04

sarabande schreef:
Lovely schreef:
Weet je, als het oog-om-oog principe hier dan toch zo succesvol onthaald wordt, dan moet de familie van Ali zelf maar hun maatregelen treffen tegen mevrouw C. Hun kind is dood door haar toedoen, dus laat ze hun gang maar gaan, emotionele drijfveer te over.

Wellicht was het beter geweest als ze hun kind gewoon netjes hadden opgevoed en niet lijdzaam (of misschien zelfs wel trots, of met instemming) toegekeken hoe hij al jaren de straten terroriseerde.

En vervolgens verklaren hoe lief hij wel niet was Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:08

Lovely schreef:
KiWiKo schreef:
wettelijk gezien is het goed.............. absoluut.

Maar mijn gevoel zegt toch eigenlijk een beetje dat ze een lintje verdient

Deze mevrouw heeft uit emotie gehandeld, als in een impuls............. hun hebben met voorbedachte rade deze mevrouw willen beroven.......

zit een klein nuanceverschil in vind ik.

Als mijn vent mij een dreun geeft, dan breek ik allebei zijn benen, niet omdat ik dat wilde........... maar dat zal gewoonweg mijn reactie zijn.

Maar eerlijk is braaf, drie maanden geleden reden dinnetje en ik door antwerpen.. we staan voor een stoplicht willen wegrijden, gaat een man voor de auto staan........en ze wordt zo uit haar auto gesleurd, de man springt erin en ik kon er nog net uitspringen.......... weg X5!

als ik dat in films zie, dan denk ik altijd............ geef je toch gewoon gas, keihard!!... Kan je vertellen dat het in het eggie niet echt zo werkt

die mevrouw heeft heel impulsief gehandeld. en hun met voorbedachte rade...

Neemt niet weg dat het wettelijk gezien goed is dat ze toch vervolgd wordt, alleen tjsa.......... ze beschermde slechts haar eigen goed, maar dat mag kennelijk in Nederland niet Lachen

En daarom is het goed, een rechter hierover te laten buigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:09

faye schreef:
Vraagje aan de moraalridders. Je komt thuis of op stal en iemand is je paard aan het mishandelen, wat doe je? Vriendelijk vragen of deze er mee op wil houden?

Ik zou persoonlijk mijn handen zelf niet vuil maken aan een of andere crimineel, dus dat gaan we anders doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:09

Hoe dan Lovely? Je treft hem aan en dan?

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:11

faye schreef:
Zo kun je dat niet stellen. Ten eerste was het geen moord, maar een ongeluk. En de crimineel had al gewapende overvallen op zijn naam staan, kwestie van tijd voor ie met bedachte rade was gaan moorden. De diefstal is opzettelijk gepleegd en zij heeft in een impuls gehandeld.

Die vrouw kon dat allemaal niet weten. Mocht het een jochie geweest zijn dat thuis mishandeld werd en de handtas stal om eten te komen, zou ze het dan niet hebben mogen doen? Of je broertje dat eens stoer wil doen...Er is géén leven in gevaar, hoogstens een beetje privé-bezit, dus waarom is dit dan 'het recht in eigen handen nemen'??? Als je al iemand mag vermoorden voor €50,hoeveel verschil is er dan met de mp3-moord in Brussel? imo maar héél weinig

Ik ben géén moraalridder, maar ik vind jullie érg hard, en vind het vreselijk dat jullie je precies alleen kunt inleven in de rol van het "slachtoffer". Ligt het aan mij of voelen jullie je allemaal 'slachtoffer van het slechte juridische systeem in Nederland'??

Om te antwoorden op je vraag: ik weet niet hoe ik zou reageren (als ik al een paard had), misschien slaan, misschien politie bellen,... maar hem toch niet vermoorden, of hem overrijden! Ik begrijp niet hoe je kunt verwachten dat ik op deze vraag simpelweg 'doodschieten' ofzo zou antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:12

En als je dan slaat en hij komt verkeerd terecht, dan vind jij het terecht dat jij voor moord vervolgd zou worden?

Ik weet ook niet wat ik zou doen, maar ik zou wel met het eerste wat ik in mijn handen kreeg zo'n gast verrot rammen. Ik laat toch echt mijn paard niet mishandelen

Wie de dief ook was, een tas jatten i crimineel en dan kun je reactie verwachten, dus nee het had in ijn ogen niets uitgemaakt. Ik weet dat je in dergelijke gevallen impulsief handelt. Ik laat ook mijn spullen niet jatten, dus mijn eerste impuls is ook gewoon, hier die tas, die is van mij!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:13

Kiwiko, dat Antwerpen verhaal had ik inderdaad al eens gehoord, blijft heel erg dat dat heeft moeten gebeuren. De schrijnende waarheid is dat dit soort misdaden altijd zal blijven bestaan, het is de moderne struikroverij en nauwelijks uit te roeien.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:13

russel schreef:
Terug slaan, maar doodslaan lijkt mij wat te ver gaan.

Psies, ik sla, hij valt, poink met z'n kop op een steen, morsdood, EN DAN?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:14

Kyle schreef:
Om te antwoorden op je vraag: ik weet niet hoe ik zou reageren (als ik al een paard had), misschien slaan, misschien politie bellen,... maar hem toch niet vermoorden, of hem overrijden! Ik begrijp niet hoe je kunt verwachten dat ik op deze vraag simpelweg 'doodschieten' ofzo zou antwoorden.

goed je geeft de man een klap, eentje maar............. en helaas komt die zo aan dat de beste meneer nooit meer opstaat....................

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:14

roxiie schreef:
En dat is nou precies wat NIET gebeurd. Als die vrouw haar tas had laten jatten en niet in een reflex achter uit was gereden had de tasjesdief hoogstwaarschijnlijk niet meer dan 12 uur voorwaardelijke werkstraf gekregen. Gewoon te krom. Daarom ook té belachelijk voor woorden dat die vrouw wordt vervolgd. Die dief had gewoon met z'n poten van die tas af moeten blijven dan wassie nou niet dood geweest.

Als ie al gepakt was...

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:15

Ik vind wel dat er een hemelsbreed verschil is tussen iemand slaan en iemand overrijden
Evenals er imo een hemelsbreed verschil is tussen handtasroof en carjacking als de mensen er nog inzitten.
In het ene geval kan ik het nog begrijpen als je in choc reageert. Bij diefstal denk ik eerder aan een driftkikker zonder enige zelfcontrole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:16

Faye, ik ben van nature niet agressief, dus ik denk dat ik er even iemand anders bij ga halen.

Kyle heeft trouwens wel gelijk. Nog afgezien van het feit dat Germaine C. helemaal niks wist van dit boefje heeft zij desondanks haar auto achteruit gejaagd, dat vergt toch wel aardig wat handelingen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:17

sarabande schreef:
Lovely schreef:

Precies wat ik dacht ja.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:18

faye schreef:
En vervolgens verklaren hoe lief hij wel niet was Clown

Stille tocht erbij Clown

LiNdA1986

Ik vind het niet terecht die straf!
Van mij mag die vrouw weer snel vrijkomen!

Dat die kerel dood is is zijn eigen schuld, dat soort gasten hebben wij toch niet nodig in deze maatschappij. Ik vind het juist goed wat die vrouw gedaan heeft. Ik had precies hetzelfde gedaan.
Het was immers niet met opzet om die kerel te doden...

Anoniem

Kyle geef er niet zo'n draai aan. De bedoeling van deze vrouw was ook niet om hem dood te rijden, het was een ongeluk. Het zou mij ook niet uitmaken waaróm iemand mijn tas jat, ga toch gewoon werken net als iedereen.

Ik vond deze zaak een mooi voorbeeld van iemand die het zat is om beroofd te worden, je kan wel naar de politie gaan maar je ziet je spullen toch nooit meer terug en de dader kan mooi doorgaan. Het ene mens schrikt alleen en een ander wordt boos, dat wordt ik ook als iemand aan mijn spullen zit.
Op de vraag wat ik iemand aan zou doen als ze mij beroven of mijn paard zouden mishandelen kan ik geen antwoord geven, ik weet het niet, maar er zou zomaar een ongeluk kunnen gebeuren! En is dat dan mijn schuld of degene die aan mijn dier of spullen komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:20

Kyle schreef:
Er is géén leven in gevaar, hoogstens een beetje privé-bezit, dus waarom is dit dan 'het recht in eigen handen nemen'???

Nee, allicht niet. Meestal ga je dan op zoek naar allerlei valse bonnetjes om de verzekering nog eens even lekker op te lichten, want stel je voor dat je al die jaren voor nop die premies betaalt Haha!.

Wat weten we trouwens van mevrouw C. voor zover ik heb begrepen behoorde zij ook niet bepaald tot de fine fleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:21

Lovely schreef:
Faye, ik ben van nature niet agressief, dus ik denk dat ik er even iemand anders bij ga halen.

Kyle heeft trouwens wel gelijk. Nog afgezien van het feit dat Germaine C. helemaal niks wist van dit boefje heeft zij desondanks haar auto achteruit gejaagd, dat vergt toch wel aardig wat handelingen.

Love, dus al ik het goed begrijp: je komt op stal, je ziet iemand je paar mishandelen, paard zit onder het bloed, en jij gaat er doodleuk even iemand bijhalen? Dat geloof ik niet, omdat ik weet hoeveel je om je paard geeft Knipoog
Ik ben ook helemaal niet agressief, maar men moet wel met zijn poten van mijn spullen afblijven. En ja, ook al weet je niks van het tuig (boefje is geen goed woord, doet meer aan kattekwaad denken), als zo brutaal je tas geroofd wordt, zou ik er ook achteraan vliegen. Dat ze het met de auto heeft gedaan, of als ze hem een zet had gegeven met hetzelfde resultaat, in beide gevallen was dezelfde ophef ontstaan en dat is gewoon niet terecht. Daarbij droeg het schorem ook geen helm, dus risico wat hij zelf genomen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:23

Lovely schreef:
Kyle schreef:
Er is géén leven in gevaar, hoogstens een beetje privé-bezit, dus waarom is dit dan 'het recht in eigen handen nemen'???

Nee, allicht niet. Meestal ga je dan op zoek naar allerlei valse bonnetjes om de verzekering nog eens even lekker op te lichten, want stel je voor dat je al die jaren voor nop die premies betaalt Haha!.

Wat weten we trouwens van mevrouw C. voor zover ik heb begrepen behoorde zij ook niet bepaald tot de fine fleur.

Ik vind het van meer respect getuigen om voor je eigen bezit op te komen dan de verzekering op te lichten Knipoog

IKbenEllen

Lovely schreef:

Zooooo, zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten?

Kyle

[***] schreef:
Kyle geef er niet zo'n draai aan. De bedoeling van deze vrouw was ook niet om hem dood te rijden, het was een ongeluk. Het zou mij ook niet uitmaken waaróm iemand mijn tas jat, ga toch gewoon werken net als iedereen.

Wat verwacht je anders als je met je auto tegen/over iemand rijdt??? Rolleyes
Of ben ik nu zo idioot die bij "met auto tegen iemand rijden" direct denk aan dood, of is zij gewoon zo lichtgelovig dat je met een ton metaal iemand alleen maar een knietje zet???
Ik wil nergens een draai aan geven, dit is gewoon hoe ik het zie.