Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:01

Sunrise_ schreef:
Meer kan ik er ook niet over zeggen, dit is hoe ik erover denk, en sorry als jullie het niet met me eens zijn, ieder zijn mening. Ik zou het fijn vinden als er wat meer christelijke bokkers in dit topic zouden reageren Lachen . Om nog even wat dingen op een rijtje te zetten:

* Ik ben niet tegen homo's
* IMO zijn alle slechte dingen afkomstig van de zondeval, nadat de duivel zelf de macht wilde grijpen.
* Iedereen is evenveel waard

Nouja dit was het Lachen .

je speerkt jezelf tegen als je zegt dat je niets tegen holebi`s hebt want je schaard homosekuatietijd wel onder iets slechts
hoe kan je geen bezwaar hebben met iets dat in jou ogen slecht is?

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:02

Quellian schreef:
Calanddra schreef:

ben erg benieuwd naar een antwoord...

Ik ook, maar daar zal ook wel een 'excuus' voor zijn ofzo (als in 'God vindt ze op die manier perfect' of 'de Duivel bemoeide zich ermee').

Ik ben dus ook gelovig (overigens niet goed in verwoorden maar oke)
Als je antwoorden wil moet je misshcien de bijbel lezen? Wij kunnen niet altijd OVERAL een antwoord opgeven. In de bijbel wel. Daar staan de antwoorden.

afwijking is idd niet van God. En ja het is de duivel. God maakte de mens perfect staat in de bijbel, maar door de zonde (val) Heeft de duivel vrij spel gekregen, hij probeert alles kapot te maken om zo maar te zeggen en God in de weg te zitten.

nogmaals ik ben niet goed in het uitleggen maar hoop dat je dit snapt. (En ik ben hier niet de hele tijd want hoor eigenlijk mijn kamer op te ruimen Vork )

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:03

Sunrise_ schreef:
Tellie schreef:
Ik heb altijd geleerd dat Jezus de personificatie van God op aarde was? Hoe kan Jezus je zonden dan vergeven en niet God.

God, Jezus en de Heilige Geest zijn een drieënig God. Jezus kwam naar de aarde om als mens (dus te weten wat wij meemaken, met ons mee te voelen) voor ons te sterven en onze zonden weg te nemen. Omdat Hij helig en volmaakt was kon dit dus, anders had het niet gekund. Neem je Jezus aan als redder, neemt God je aan als kind en zijn je zonden vergeven.

Sorry dat ik niet overal meteen op reageer, maar sneller dan dit kan ik echt niet typen Vork .

Dus nu zijn er 3 goden? Eh... Nagelbijten / Gniffelen

Als Jezus zo perfect was, wat deed hij dan met Maria Magdelena?
Ik heb bij KGL altijd geleerd wat die wat hadden, en ze waren niet eens getrouwd of wat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:04

Sunrise_ schreef:
Ja, maar dat kunnen wij niet beseffen. Wij kunnen ten 1e) alleen 3 demensionaal denken, ten 2e) geen beeltenis maken van dingen zonder begin of eind. Alleen daarom al kunnen we dat niet bevatten, ook omdat we het zelf niet kunnen.

En vervolgens wel God in een hokje stoppen en dus beperken tot wat mensen willen horen, zien, begrijpen, accepteren, (wat in de politieke agenda past,) etc.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:05

Tellie schreef:
Sunrise_ schreef:
Ja, maar dat kunnen wij niet beseffen. Wij kunnen ten 1e) alleen 3 demensionaal denken, ten 2e) geen beeltenis maken van dingen zonder begin of eind. Alleen daarom al kunnen we dat niet bevatten, ook omdat we het zelf niet kunnen.

Als wij dat niet kunnen beseffen, hoe kunnen we dat dan geloven?

En over een beeltenis maken van dingen zonder begin of eind. Wat is het heelal. Dat houdt nooit op. In oude chinese geloven snappen ze dat ook en hebben ze daar ook vrede mee. Mensen kunnen dat dus wel.

Geloof heet niet voor niets GELOOF.

Anoniem

[quote="Tellie]

Ik heb bij KGL altijd geleerd wat die wat hadden, en ze waren niet eens getrouwd of wat.[/quote]

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.. Nagelbijten / Gniffelen

Sunrise_

Sammie schreef:
Wat doet de grote knal theorie binnen het christendom? Waar zat bewijzen van zijn? Is allemaal niet waar? Grote duim?

Zou graag nog een reactie willen op onderstaand?
Sammie schreef:
Ier schreef:
Misschien vind jij het makkelijk om de zondeval de schuld er van te geven.
Maar het staat gewoon duidelijk dat alles wat niet God is van Satan komt..

God maakt toch nog steeds de mensen? Ik mag aannemen dat hij toch nog wel iets doet, dus hij zet ze perfect neer en vervolgens door alle invloeden op deze aarde (laten we voor het gemak aannemend dat al het slechte van Satan komt of de zondenval).

Goed, God zet ze perfect neer. Dat is 1.

2: Homo zijn wordt door de bijbel niet geaccepteerd, blijkbaar. Want zo staat het in eerder beschreven vers. Gaat de bijbel er dan vanuit dat je sexuele geaardheid een keuze is of aangeboren is? Of heeft de bijbel hier niet over nagedacht?

Ik mag hopen dat je al weet waar ik naar wilt gaan. Je geaardheid is aangeboren, daar kun je als mens niks aan doen. Van jongs af aan is al bij sommige mensen duidelijk dat ze homo zijn. Als ze dan door God gemaakt worden, dan hééft Hij toch een foutje gemaakt neem ik aan? God hééft de mensen ook perfect gemaakt, maar dóór de duivel zitten er overal foutjes in en is niemand perfect.
Dus het gehele tierelier van God is goed, almachtig en Hij kan alles gaat dan ook niet meer op. En zo zijn er ook depressieve mensen vanwege een hormonale stoornis of mensen die hormonaal niet goed zijn dat ze gekke dingen doen. Oeps God, foutje bedankt!Sorry hoor, maar Ier en ik geloven dus echt in God, zou het misschien íetsje repectvoller kunnen..? Lachen Dit gaat dus wel op! Als God Satan niet had weggekicked uit de hemel, zou er vanaf het begin alleen maar goed zijn geweest. Dan zouden de mensen dus geen vrije keuze voor het goede (God) hebben. Dan zou het zo zijn:

"Ik zeg je nu dat je van me móet houden" . Je kunt iemand simpelweg niet dwingen van je te houden, er moet een keuze zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:06

Danielle_ schreef:
afwijking is idd niet van God. En ja het is de duivel. God maakte de mens perfect staat in de bijbel, maar door de zonde (val) Heeft de duivel vrij spel gekregen, hij probeert alles kapot te maken om zo maar te zeggen en God in de weg te zitten.
Nee Danielle. Als God de mens maakt, maakt hij ze af, compleet. Daarna zijn ze beinvloedbaar door de duivelse dingen. Iets wat aangeboren is zít in het mens. Homo zijn zit óók in je als mens. Dat ben je of dat ben je niet

Zoals ik al eerder heb getypt

Er is geen enkel mens die vandaag homo is en morgen hetero. Normaal gesproken dan, want in beginpost is de eerste homo hetero geworden Clown Nagelbijten / Gniffelen

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:07

Tellie schreef:
Sunrise_ schreef:
k heb altijd geleerd dat Jezus de personificatie van God op aarde was? Hoe kan Jezus je zonden dan vergeven en niet God.

God, Jezus en de Heilige Geest zijn een drieënig God. Jezus kwam naar de aarde om als mens (dus te weten wat wij meemaken, met ons mee te voelen) voor ons te sterven en onze zonden weg te nemen. Omdat Hij helig en volmaakt was kon dit dus, anders had het niet gekund. Neem je Jezus aan als redder, neemt God je aan als kind en zijn je zonden vergeven.

Sorry dat ik niet overal meteen op reageer, maar sneller dan dit kan ik echt niet typen Vork .

Ik heb bij KGL altijd geleerd wat die wat hadden, en ze waren niet eens getrouwd of wat.[/quote]

Nee ik denk dat het nu te ingewikkeld word. er zijn geen 3 goden.
Maria is DOOR GOD zwanger gemaakt en ze was maagd. Jezus is uit Maria Geboren.

Calanddra

Dus Satan heeft mensen homoseksueel gemaakt, goh dat vinden ze vast erg leuk om te horen Nagelbijten / Gniffelen

Tellie

Ier schreef:
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb er zelf een hele documantaire over gezien. Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:08

Hoe kan je nou door God zwanger gemaakt worden ? Nagelbijten / Gniffelen Daar moet toch gemeenschap voor plaatsvinden ? Pling

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:08

Muzefee schreef:
Hoe kan je nou door God zwanger gemaakt worden ? Nagelbijten / Gniffelen Daar moet toch gemeenschap voor plaatsvinden ? Pling

Neejoh, hij is almachtig. Vork
Hij heeft iedereen toch plotseling op de aarde gezet. Haha!
Die ene kan er nog wel bij. Clown
Laatst bijgewerkt door Tellie op 11-07-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:09

Volgens mij word dit echt een eindeloze, grensloze discussie.. Nagelbijten / Gniffelen

Sunrise_

Sammie schreef:
Danielle_ schreef:
Nee Danielle. Als God de mens maakt, maakt hij ze af, compleet. Daarna zijn ze beinvloedbaar door de duivelse dingen. Iets wat aangeboren is zít in het mens. Homo zijn zit óók in je als mens. Dat ben je of dat ben je niet.

Er is geen enkel mens die vandaag homo is en morgen hetero. Normaal gesproken dan, want in beginpost is de eerste homo hetero geworden Clown Nagelbijten / Gniffelen

Dat vetgedrukte: God maakt de mensen ook compleet, hij had al een plan met jouw leven lang voordat je geboren was. Ik ken ook veel christenen die allerlei narigheid overkomt, als je christen bent verandert dat écht niet zomaar, maar je weet wel dat er iemand is die van je houdt, onvoorwaardelijk Lachen .

Danielle_

Sammie schreef:
Danielle_ schreef:
Nee Danielle. Als God de mens maakt, maakt hij ze af, compleet. Daarna zijn ze beinvloedbaar door de duivelse dingen. Iets wat aangeboren is zít in het mens. Homo zijn zit óók in je als mens. Dat ben je of dat ben je niet

Nee. God heeft de MENS in het begin gemaakt. Daarna kwma de duivel en haalde alles door elkaar. Dus toen er vanaf toen kinderne geboren werden kon dat gebeuren.

EN God kan alles inderdaad. Dus dat ook. Misschien vinden jullie het allemaal een grapje ofzo. Dan hoef ik ook niet meer te reageren als jullie er de spot me steken.
Ik snap best als jullie dingen willen weten, dan reageer ik van harte. Maar als jullie alleen maar willen "stoken" om zo maar te zeggen. heb ik ook geen zin meer om te reageren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:10

Tellie schreef:
Nee God heeft gewoon deze 3 verschijningen. Hij ís de Heilige Geest, Jesus en God. Zo ver wil ik het nog wel accepteren.

Muzefee schreef:

Muzefee enige kennis van de bijbel lijkt mij wel handig wil je in deze discussie mee willen draaien.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:11

Danielle_ schreef:
Nee. God heeft de MENS in het begin gemaakt. Daarna kwma de duivel en haalde alles door elkaar. Dus toen er vanaf toen kinderne geboren werden kon dat gebeuren.

Heeft God de duivel dan ook gemaakt? Nagelbijten / Gniffelen

Sunrise_

Even een stukje bijbeltekst tussendoor Knipoog .

De haat van de wereld (Jezus aan de apostelen)
18 Wanneer de wereld je haat, bedenk dan dat ze mij eerder haatte dan jullie. 19 Als jullie bij de wereld zouden horen, zou ze jullie hebben liefgehad als iets van haarzelf, maar jullie horen niet bij haar, want ik heb jullie uit de wereld weggeroepen. Daarom haat ze jullie. 20 Denk aan wat ik gezegd heb: een slaaf is niet meer dan zijn meester. Ze hebben mij vervolgd, dus zullen ze ook jullie vervolgen; maar wie zich aan mijn woorden gehouden heeft, zal zich ook aan jullie woorden houden. 21 Dit alles zullen ze jullie vanwege mij aandoen, want ze kennen hem niet die mij gezonden heeft. 22 Ze zouden niet schuldig zijn als ik niet was gekomen en tegen hen had gesproken. Maar nu hebben ze geen excuus voor hun zonde. 23 Wie mij haat, haat ook mijn Vader. 24 En ze zouden niet schuldig zijn als ik niet bij hen had gedaan wat niemand anders ooit heeft gedaan. Maar ze hebben het gezien en toch mij en mijn Vader gehaat. 25 Zo ging in vervulling wat in hun wet geschreven staat: “Ze hebben mij zonder reden gehaat.” 26 Wanneer de pleitbezorger komt die ik van de Vader naar jullie zal zenden, de Geest van de waarheid die van de Vader komt, zal die over mij getuigen. 27 Ook jullie moeten mijn getuigen zijn, want jullie zijn vanaf het begin bij mij geweest.

050206051012

Danielle_ schreef:
Quellian schreef:
Ik ook, maar daar zal ook wel een 'excuus' voor zijn ofzo (als in 'God vindt ze op die manier perfect' of 'de Duivel bemoeide zich ermee').

Ik ben dus ook gelovig (overigens niet goed in verwoorden maar oke)
Als je antwoorden wil moet je misshcien de bijbel lezen? Wij kunnen niet altijd OVERAL een antwoord opgeven. In de bijbel wel. Daar staan de antwoorden.

nogmaals ik ben niet goed in het uitleggen maar hoop dat je dit snapt. (En ik ben hier niet de hele tijd want hoor eigenlijk mijn kamer op te ruimen Vork )

Ik héb de bijbel gelezen, ik bén in de kerk geweest, ik zát op een protestantse school en ik zát in een kerkkoor.

Juist daarom ben ik kritisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:12

Tellie schreef:
Danielle_ schreef:

Heeft God de duivel dan ook gemaakt? Nagelbijten / Gniffelen

Lijkt me wel als je een engel van God was eah..
Sunrise_ schreef:
Satan was een engel van God, die zelf de macht in de hand wilde hebben. Toen het te gortig werd, werd hij de hemel uitgekicked, en greep zelf veel macht. God kán niet van Satan houden, aangezien God goed en rechtvaardig is, en Satan allesbehalve dat. De Satan kán af en toe heel mooi en verleidelijk lijken, maar alles wat hij doet is liegen en bedriegen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:12

Sammie schreef:
Tellie schreef:
Nee God heeft gewoon deze 3 verschijningen. Hij ís de Heilige Geest, Jesus en God. Zo ver wil ik het nog wel accepteren.

Muzefee schreef:

Muzefee enige kennis van de bijbel lijkt mij wel handig wil je in deze discussie mee willen draaien.

Tuurlijk, maar het klinkt toch niet logisch op die manier. Ik heb gelovige vrienden en dus vaak genoeg de bijbel voor mijn neus geschoven gekregen, maar zulke dingen snap ik gewóón niet. Nagelbijten / Gniffelen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:13

Maar als God inderdaad alles kan, waarom worden er dan nog zoveel mensen zo gruwelijk vermoord, etc? Hij is blijkbaar almachtig dus zou de macht moeten hebben om het tegen te houden, waarom doet hij dat dan niet?
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 11-07-07 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Hoe kan Satan dan slecht zijn geworden wanneer er op dat moment geen satan was om hem van zijn rechte pad af te helpen?

Anoniem

Calanddra schreef:
Maar als God inderdaad alles kan, waarom worden er dan nog zoveel mensen zo gruwelijk vermoord, etc? Hij is blijkbaar almachtig dus zou de kracht moeten hebben om het tegen te houden, waarom doet hij dat dan niet?

Satan heeft ook macht..