Rookverbod schoolpleinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fake

Re: Rookverbod schoolpleinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:47

Bij ons op school hebben ze een speciale rokers-cirkel gemaakt.
Een grote cirkel met aan de zijkanten overal bankjes waar de rokers dan kunnen zitten, zodat de niet-rokers geen last hebben van de rokers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:02

nouja, ik vind het wel goed dat jongeren hier wat strenger op aangepakt zouden worden... Ik denk dat als iemand 20 is geweest, diegene niet meer echt de behoefte heeft om stoer te doen en te gaan roken, en dat zo het aantal rokers wel af zou nemen...

Ik vraag me alleen wel af hoe effectief, deze regel is.. ivm het stiekem roken! En daarnaast, de verkoopgrens van 16 jaar en ouder heeft nou ook niet echt veel uitgehaald onder degene die jonger zijn dan 16!

snoep en alcohol vind ik wat anders, daar breng je niet andermans gezondheid schade mee toe.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:46

Waar mag je volgend jaar nog wel roken?
Achter de geraniums? Of mag dat ook al niet meer ivm 'het slechte voorbeeld aan buitenspelende kinderen' Rolleyes
Ik vind dat ze te ver gaan met al die rookverbiedingen. Je ben vanaf je 16de legaal om te roken, en dan moet je ook kunnen roken waar je wil. (ok in ziekenhuis etc ligt dat anders)
Op scholen waar je een onderbouw hebt (zoals bij mij) kunnen ze het op de onderbouw best verbieden, er is toch nog niemand 16.
En het is toch je eigen keuze, als jij zo graag je longen wilt doodroken moet je dat toch zelf weten?
Vind ik.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:50

Wat een onzin zeg Scheve mond .
En het schoolplein is eigen terrein,dus als school er geen problemen mee heeft Lachen .

Kunnen ze net zo goed de magnetron afschaffen .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:43

Het is zo belachelijk allemaal, roken in de buitenlucht daar heb niemand last van.We hebben meer last van al die uitlaat gassen die de lucht in stroomt.De hele ozonlaag gaat eraan en dat komt NIET door de rook van sigaretten.Dat ze dan die drugs en Paddo's maar eens flink gaan aanpakken.Want daar worden onschuldige mensen en dieren de dupe van.Roken is slecht voor de gezondheid,maar wat dacht je van al die chemische troep die in ons voedsel zit? Wij weten half niet wat voor rotzooi er in ons voedsel zit.En dan lopen ze te zeiken over roken in de buitenlucht!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:46

topsylover schreef:
Ik vind dat ze te ver gaan met al die rookverbiedingen. Je ben vanaf je 16de legaal om te roken, en dan moet je ook kunnen roken waar je wil. (ok in ziekenhuis etc ligt dat anders)

Wat een onzin, je bent ook legaal om te seksen vanaf een bepaalde leeftijd, betekent niet dat je het zomaar overal mag doen.... In het verkeer gelden toch ook regels om overlast en gevaar te voorkomen, en zo dus ook voor roken.... Prima vind ik...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:47

Waarom is het zo normaal om dingen goed te praten door andere dingen voor te stellen, roken is ook slecht voor de natuur. En heeft ook gevolgen voor de mensen die in die landen het telen, er is nog altijd super onbetaalt. En dan net zoals kokosolie doe je er aan mee.
Drugs word ook aangepakt, en voedsel als je gezond eet kom je dat niet tegen, maar dan moet je wel zorgvuldig kopen.

Ga alstublief niets goed praten, door onzinnige dingen voor te stellen als erger....

Roken heeft tien maal erger effect op je lichaam dan een voeding eten waar kankerverwekkende stof in zit. Voor je begint te roepen, doe in het vervolg een beetje onderzoek

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:50

Manderino schreef:
En het schoolplein is eigen terrein,dus als school er geen problemen mee heeft Lachen .

Nog maals, ga je ergens in verdiepen voor je begint te roepen, een goed werkende microgolf is onschuldig, het is pas wanneer een microgolf niet goed werkt dat het erge stralen uitzend....

Leren jullie niets op school dat je opzoek werk moet doen, voor dat je begint te roepen Scheve mond

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:48

katiavl schreef:
Manderino schreef:

Nog maals, ga je ergens in verdiepen voor je begint te roepen, een goed werkende microgolf is onschuldig, het is pas wanneer een microgolf niet goed werkt dat het erge stralen uitzend....

Leren jullie niets op school dat je opzoek werk moet doen, voor dat je begint te roepen Scheve mond

Zou het roken dan misschien ook die kleine hersencelletjes aantasten? Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:34

ROFL en het is dan nog waar ook Vork

Roken tasten cellen aan die instaan voor helder denken Ja

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:11

Fake schreef:
Bij ons op school hebben ze een speciale rokers-cirkel gemaakt.
Een grote cirkel met aan de zijkanten overal bankjes waar de rokers dan kunnen zitten, zodat de niet-rokers geen last hebben van de rokers.

Dat vind ik goed! Of moet ik zeggen minder slecht Lachen
Op mijn oude school stond iedereen voor de uitgang te roken, dus je moest altijd door die rook-walm heen naar buiten toe.. Scheve mond

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:18

katiavl schreef:
Manderino schreef:

sorry ik begrijp niet helemaal wat je zegt .

Maar dit is mijn mening,ik begin niet zomaar te roepen,ik
vind dit dan ook echt.
En wat is een microgolf?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:40

Dan vraag ik me af waarom?
Wil je me dat eens onderbouwd uitleggen? Want er moet toch een logische verklaring voor zijn?

Microgolf is belgen woord voor magnetron

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:09

katiavl schreef:
Dan vraag ik me af waarom?
Wil je me dat eens onderbouwd uitleggen? Want er moet toch een logische verklaring voor zijn?

Microgolf is belgen woord voor magnetron

Ik vind gewoon als je rookt,moet dat ook op het schoolplein kunnen.
En een magnetron is ook kankerverwekkend .

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:28

Ik vind het een goede maatregel. Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:33

Manderino schreef:
Ik vind gewoon als je rookt,moet dat ook op het schoolplein kunnen.
En een magnetron is ook kankerverwekkend .

Hoe vaak sta jij met je magnetron op het schoolplein dan? Die gebruik je toch alleen in je eigen huis... En de mate van kankerverwekkendheid van een magnetron is onvergelijkbaar met die van roken....

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:33

runningkawa schreef:
Ik vind het wel een goed iets Ja
Stoerdoenderij en zo beginnen met roken daar is het schoolplein ook zeker een plek van denk ik

snoep op school vind ik overigens ook overbodig.

Ik ben het hier helemaal mee eens!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:28

Ach, ik ben een roker, mijn school probeert al 2 jaar de schoolplein 'rookvrij' te maken. Maar het gaat niet zo vlot zoals ze het willen, elke keer andere plan etc. Ben benieuwd hoe het in 2008 is Knipoog
Loop ik dan wel effe de terrein af om te roken. Ben benieuwd wanneer de sigaretten zelf verboden zijn Haha!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:30

jahoor, en dan lopen de leerlingen weer het plein af, wat ook al weer verboden is hier.
Pauze is je vrije tijd, waarom dan niet mogen doen wat je zelf wilt?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:33

Als ik er nou goed over nadenk, ik zit op speciaal onderwijs en daar is er veel controle. Wat zal er eigenlijk gebeuren als iedereen de terrein af gaat om te roken, er is geen controle meer en wij weten niet wanneer de pauze afgelopen is (tenzij iedereen braaf op mobiel/horloge kijkt).
Er zijn ook veel jonge leerlingen dus die kunnen ook gewoon gaan roken zonder dat er controle aanwezig is.

Njah, ik maak me er niet druk om, zie wel hoe mijn school dat allemaal gaat aanpakken Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:35

Bij ons was het gewoon verbod om van het schoolplein af te gaan, wat ik trouwens normaal vind, controle op het plein, en dan nog vanvoor iemand, en nog iemand naast of in de toileten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:40

Ik weet niet precies hoe het zit bij ons qua verbod van plein/terrein verlaten. Kon eigenlijk altijd zo het terrein af.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:44

Denk dat nederlandse scholen vrijer zijn dan de meeste belgische scholen, ja als dat kan, gaan ze natuurlijk gewoon buitenstaan, dat is ook geen oplossing.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:47

*zucht*
Ja, dan zetten ze twee stappen extra en roken ze voor het hek Rolleyes
Bij ons is er een apart rokersgedeelte op het schoolplein, prima toch?

Vind het ook zo'n onzinnige regel dat er in kroegen en cafetaria niet meer gerookt mag worden.
Laat die mensen lekker zelf beslissen of ze wel of niet willen roken.
Maak een apart rokersgedeelte en er is niks aan de hand.

En nee, ik rook zelf niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:49

Onzinnig, jaarlijks sterven er **** mensen door passief roken in de horica, het is er niet voor niets hoor.......