K_im schreef:Hier een berichtje van iemand die toch graag wat van zich wil laten horen...
Hoi Kim,
Misschien kun jij dit voor mij op bokt zetten want dit onderwerp gaat mij erg aan het hart!
Ik denk dat er vergeten worden door de artsen/advocaten en zakenlui in spé dat ze deze VMBO'ers nog hard nodig hebben in hun latere leven. Want wie komt er bij hun de lekke dakgoot maken, wie komt de wc ontstoppen, de elektriciteit installeren, het huis schilderen? En wie denk je dat er in de kantine van hun bedrijf staat!
Volgens mijn idee zijn VMBO'ers de basis van de toekomst. En wat dat feest betreft, waarschijnlijk staat er een VMBO'er achter de tap, want die moet geld bijverdienen omdat ze het thuis niet zo ruim hebben.
En dat zo'n feest nou weer zo ontzettend veel moet kosten ... Waarschijnlijk georganiseerd door iemand die er voor geleerd heeft. Kost veel te veel en muziekkeuze laat te wensen over maar .. daar moet je voor gestudeerd hebben hé.
Groeten Melkbus.
Ben het hier helemaal mee eens! Je moet niet neerkijken op VMBO'ers!
Maar!! Ik vind wel dat er verschil is tussen VMBO' ers, en Havo/Vwo' ers...
Dat hoeft niet negatief te zijn toch? Dat dit feest niet voor VMBO' ers is, betekend toch niet dat er neergekeken wordt op VMBO' ers...
Als er een feest georganiseerd zou worden voor alleen VMBO'ers, zou je niemand erover horen, omdat het niet echt voor de hand liggend is dat VMBO' ers op Havo/Vwo' ers neer zouden kijken... Want daar gaat het om, dat VMBO'ers het idee hebben dat er op ze wordt neergekeken... Nou niet door mij iig

Bij ons op school werden voor het gymnasium ook veel leukere dingen gedaan, nou ik vind ook wel dat het 'beloond' mag worden als je ervoor kiest om het hoogste niveau te doen... En de vooroordelen van VMBO'ers naar gymnasten en VWO'ers toe zij ook niet echt subtiel... Ik heb 2 jaar op het gymnasium gezeten, er zaten , natuurlijk, een paar verschrikkelijke nerds tussen (maar die heb ik ook nog in de klas zitten op havo/vwo), maar de meeste waren echt niet van die boekenwurmen die elke avond achter hun bureautje hun huiswerk zaten te maken... En toch, bijna altijd als ik een discussie met een VMBO' er had (dat is mijn ervaring hoor, niet dat ik nu alle VMBO' ers over 1 kam wil scheren) dan was het ' ja, ik ben nu eenmaal niet zo'n nerd als jou die iedere dag 3 uur huiswerk maakt'
Ik weet ook nog wel dat ik ergens op een school ging kijken en zei dat ik gymnasium deed, en dat dat mens meteen begon 'Ha! Nou, aan het gymnasium zul je mij geen les zien geven, wat een vervelende betweterige kinderen zijn dat over 't algemeen!' ... En dat was daar de conrector!
En als je VWO kon, maar je er geen zin in had, dan vind ik dat je helemaal niet moet zeuren... Dan kies je er zelf voor