Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:56

Maar jullie toch wel? Want die andere honden zijn in beslag genomen.

edit: ik ga slapen Doei, doei

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 06:24

LimaGentle schreef:
een hond merkt echt het verschil wel tussen een kind of een volwassene hoor...

"een hond" dus je spreekt voor allemaal. Nou, 1 van deze 2 vloog dus wel degelijk een kind aan buiten en heeft dat kind gebeten, dus die uitspraak gaat al niet op. Dit topic gaat over de honden uit de beginpost.

naadje24 schreef:
ja oke maar waarom heeft de hond het kind gebeten? wat is het voorverhaal?

Eigenlijk doet het er niet eens toe wat het voorverhaal is, de hond had met zijn tandjes van het kind af moeten blijven Lachen Wanneer mijn hond op straat los zou lopen en een kind bijt, dan mogen ze hem van mij ook afschieten, ongeacht wat het hele voorverhaal is Lachen Voor hetzelfde geld was dat kind hartstikke dood geweest!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 06:55

@ naadje24 , het verhaal over de pitbull hier heb ik van redelijk dichtbij meegemaakt. ik liep namelijk stage bij de dierenarts die de hond opving Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:31

Cayenne schreef:
Eigenlijk doet het er niet eens toe wat het voorverhaal is, de hond had met zijn tandjes van het kind af moeten blijven Lachen Wanneer mijn hond op straat los zou lopen en een kind bijt, dan mogen ze hem van mij ook afschieten, ongeacht wat het hele voorverhaal is Lachen Voor hetzelfde geld was dat kind hartstikke dood geweest!

Nou vind ik niet dat een hond er altijd op afgerekend mag worden als hij (een kind) bijt. Een hond kan dermate wreed behandeld worden, dat hij geen andere uitweg ziet. Hiermee is de hond niet meteen vals toch?

De hond die hier (als het nieuwsbericht tenminste klopt) zomaar een kind op straat gebeten heeft, mag wel wat aangerekend worden. Dat kan natuurlijk niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:39

Diablo...er was waarschijnlijk niets met die hond gebeurd als de baasjes een beetje normaal hadden gedaan. Door dat die gingen vechten raakten de honden opgefokt...Wie weet hebben ze zelfs nog wel commando daartoe gegeven. (speculatief ik weet het)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:42

Speculeren ja...dat doet iedereen. Als die agenten zomaar dat pand zijn binnengegaan, vind ik dat je die honden niets kunt aanrekenen. Die zien het verschil niet tussen een woning en een kraakpand. Je kunt wel zeggen dat honden never nooit niet mogen bijten, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Sommige honden zijn zo gefokt, dat ze sneller triggeren, maar die zullen in het normale leven niet zomaar bijten. Die honden verdedigen hun territorium en dat mag ze niet kwalijk genomen worden.

Alleen als ze zomaar, zonder reden, beginnen te bijten (dus ook in het geval met de agenten), vind ik dat ze reden hebben om te schieten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:44

Toch nog eens een vraagje, in de groep verdedigd de alpha toch zijn omgeving en groep.
Is het dan wel normaal dat een hond zijn omgeving verdedigd, want zo neemt hij toch de alpha positie over?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:57

stukje van een ander forum
een ooggetuigenverslag van AT5

Citaat:
Het schijnt (volgens een ooggetuige op AT5) dat het puppie van 3 maanden ontsnapte uit het huis van de krakers, spontaan op de kindertjes afrende die daar op dat moment aan het spelen waren. Eén kindje wat daar nog niet zo vaak kwam en het puppie ook niet kende, schrok daarvan, rende weg en viel. Het kind is dus helemaal niet aangeraakt en had schaafwonden van de val !!
Een buurvrouw die dat heeft zien gebeuren en die een hekel heeft aan honden, heeft de politie gebeld en het verhaal wat aangedikt, dat er een kind werd aangevallen door een pitbull.
Politie rukt uit, valt de woning binnen en wordt aangevallen door 1 van de 2 volwassen "pitbulls". (misschien een heel logische "waakse" reactie van de hond als er iemand met een hoop herrie het huis binnendringt).
Omdat de agent zich zo bedreigd voelde heeft ie gericht geschoten en is er 1 hond overleden.
Het puppie en de andere volwassen hond zijn nu in beslag genomen en zitten in een asiel.
De krakers waren Pools en Tjechisch, dus misschien niet eens op de hoogte van onze RAD-regels...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:02

Oeh dan de honden mét de baasjes het land uit. Knipoog

Hadden de agenten nóg een goede reden om het pand in te gaan.

Geloof dat verhalen via via er niet toe doen hier LG...

Ik heb van een andere buurtbewoner iets héél anders gehoord n.l. Maar ga dat hier niet neer zetten want informatie door derden wordt niet als relevant beschouwd en terecht.

Vast staat dat er wel degelijk een goed onderzoek gaat komen dus laten we dat maar afwachten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:12

Lol ooggetuige verslagen zijn echt niks negen op te tien, meestal gewoon mensen die eens hun vijf minuten of fame willen... Ik heb zelf een groot iets meegemaakt, en ik kende de dader. Maar op het nieuws kwamen oog getuigen waar hij nooit mee in contact kwamen, die clamde de beste vriend met hem te zijn. Of hem iets zien doen dat totaal niet is gebeurd Lachen

Die geloof je wel, maar de krant niet wel een rare gedachtengang.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:23

Grote kans idd dat dit verhaal ook niet klopt, maar zo zie je wel dat het ook heel anders gebeurd kan zijn. Elk verhaal heeft meerdere kanten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:37

LimaGentle schreef:
Citaat:
ja maar dat word hier toch niet ontkend?

En die honden hebben dus ook de politie en begeleider aangevallen...

hadden mijn honden ook gedaan als iemand ongevraagd hier binnen zou komen en ik ik gevecht zou raken met 1 van die lui

HEt ging om pittbull achtige honden. Je WEET dat die in beslag genomen kunnen worden, zeker na een bijt incident. Als je dan gaat vechten om dat te verhinderen, wetende wat je hond dan doet, vraag je er imo zelf om. Zou toch te gek voor woorden zijn dat de politie zich de les zou moeten laten lezen door een stel krakers die menen boven alle wetten te staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:40

naadje24 schreef:
ja oke maar waarom heeft de hond het kind gebeten? wat is het voorverhaal?

die kennen wij niet...
net als het hele bokito verhaal....achteraf bleek de vrouw de aap zelf uitgedaagd te hebben..
nou wil ik hiermee het kind niet beschuldigen maar wel zeggen dat wij geen voorgeschiedenis kennen en daarmee dus alleen maar kunnen speculeren...

En ook daar is blijdorp aansprakelijk, onafhankelijk van de voorgeschiedenis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:44

Ik vind het trowuens echt zeer opmerkelijk en tekenend voor de huidige maatschappij dat er mensen zijn die het normaal vinden dat als je met de politie op de vuist gaat omdat je een verboden hond bezit. Dat mensen het abnormaal vinden dat een agent dan schiet. (IS nog beter voor de hond ook, anders had deze hond mishandeld geworden voordat hij was ingeslapen toch? ).

En toch bevestigen deze meningen mijn beeld dat ik heb van de gemiddelde bezitter van bepaalde soorten honden. Ik heb er zelf overigens ook 1 voordat iedereen begint te miepen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:18

katiavl schreef:
Toch nog eens een vraagje, in de groep verdedigd de alpha toch zijn omgeving en groep.
Is het dan wel normaal dat een hond zijn omgeving verdedigd, want zo neemt hij toch de alpha positie over?

Dat ben ik met je eens. Ik heb me dat ook altijd afgevraagd. IK ben bij ons de baas, de hond zou dus in principe niet aan hoeven vallen, want dan neemt hij de leiding dus over. In het geval van een inbraak is het weer anders, dan is de hond alleen en moet hij de leiding wel nemen.

Maar als zijn baas er bij is, zou hij in principe niets moeten doen. Ik denk dat we dan te maken krijgen met het feit dat bepaalde rassen licht ontvlambaar zijn en dus om die reden toch bijten.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:49

De agent is wel degelijk gebeten. Een volwassen hond hing in zijn lies. Die is doodgeschoten (wat ik ook zou doen). De 2e hond is wel geraakt maar niet erg verwond, de pup is samen met de 2e hond in beslag genomen en worden waarschijnlijk afgemaakt i.v.m. de RAD.
Mijn man was erbij, hij is een collega van de gebeten agent.

Faye: Amen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 12:55

Robyn schreef:
De agent is wel degelijk gebeten. Een volwassen hond hing in zijn lies. Die is doodgeschoten (wat ik ook zou doen). De 2e hond is wel geraakt maar niet erg verwond, de pup is samen met de 2e hond in beslag genomen en worden waarschijnlijk afgemaakt i.v.m. de RAD.

Zo zie je maar weer, dat de getuigenis die LimaGentle heeft geplaatst kant nog wal slaat

Ik hoop dat de collega er bovenop komt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:57

Robyn schreef:

En dat verhaal vind ik dus meer geloofwaardig, hopelijk hersteld de collega goed. Ik zou ook schieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:04

Ik zou ook schieten. Zeker weten!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:35

Cayenne schreef:
Robyn schreef:

Zo zie je maar weer, dat de getuigenis die LimaGentle heeft geplaatst kant nog wal slaat

Ik hoop dat de collega er bovenop komt!

hoezo kant noch wal? een ooggetuigen verslag betekend een verslag van iemand die er bij was geweest.. waarom zou deze persoon minder gelijk hebben dat die man van iemand anders waarvan de collega gebeten is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:37

Misschien omdat een collega een professional is en jouw ooggetuige een bevooroordellede liefhebber van bepaalde hondenrassen? Ik roep ook maar wat hoor! Haha!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:28

Ik vind het altijd zo jammer dat agenten tegenwoordig zo afgeschilderd wordt als een stelletje debielen die op alles willen schieten wat maar beweegt.
Mijn man heeft ook een wapen en hoopt echt net als 99% van de agenten dat hij hem nooit hoeft te gebruiken.
Het is niet niks om op een levend wezen te moeten schieten, of het nou een mens of een dier is.
En als je gewoon je werk probeert te doen en je ballen worden en letterlijk bijna afgebeten, zou ik die hond ook voor zijn kop schieten. Wat voor hondenliefhebber ik ook ben.

P.S. als je je wapen gebruikt, wordt je gelijk op non actief gesteld totdat onderzoek heeft uitgewezen dat je rechtmatig gehandeld hebt. Nog een reden om 2x na te denken voordat je je pistool pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:31

Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.

En diegenen die denken deze zaak belachelijk te vinden. Ik ben benieuwd wat ze doen als zo'n hond bij hunzelf in de lies hangt. En mensen met verboden honden, die honden moesten gewoon wat regelmatiger de baas grijpen ipv een ander, want dat lijkt de enige remedie te zijn tegen het blijven fokken en kopen van deze honden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:42

Citaat:
Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.

je zal van mij geen strafblad tegen komen hoor.. die mag ik niet eens hebben met mijn beveiligersdiploma..

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:59

Idd Faye, ik had het niet beter kunnen verwoorden..