edit: ik ga slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaGentle schreef:een hond merkt echt het verschil wel tussen een kind of een volwassene hoor...
naadje24 schreef:ja oke maar waarom heeft de hond het kind gebeten? wat is het voorverhaal?
Cayenne schreef:Eigenlijk doet het er niet eens toe wat het voorverhaal is, de hond had met zijn tandjes van het kind af moeten blijvenWanneer mijn hond op straat los zou lopen en een kind bijt, dan mogen ze hem van mij ook afschieten, ongeacht wat het hele voorverhaal is
Voor hetzelfde geld was dat kind hartstikke dood geweest!
Citaat:Het schijnt (volgens een ooggetuige op AT5) dat het puppie van 3 maanden ontsnapte uit het huis van de krakers, spontaan op de kindertjes afrende die daar op dat moment aan het spelen waren. Eén kindje wat daar nog niet zo vaak kwam en het puppie ook niet kende, schrok daarvan, rende weg en viel. Het kind is dus helemaal niet aangeraakt en had schaafwonden van de val !!
Een buurvrouw die dat heeft zien gebeuren en die een hekel heeft aan honden, heeft de politie gebeld en het verhaal wat aangedikt, dat er een kind werd aangevallen door een pitbull.
Politie rukt uit, valt de woning binnen en wordt aangevallen door 1 van de 2 volwassen "pitbulls". (misschien een heel logische "waakse" reactie van de hond als er iemand met een hoop herrie het huis binnendringt).
Omdat de agent zich zo bedreigd voelde heeft ie gericht geschoten en is er 1 hond overleden.
Het puppie en de andere volwassen hond zijn nu in beslag genomen en zitten in een asiel.
De krakers waren Pools en Tjechisch, dus misschien niet eens op de hoogte van onze RAD-regels...
LimaGentle schreef:Citaat:ja maar dat word hier toch niet ontkend?
En die honden hebben dus ook de politie en begeleider aangevallen...
hadden mijn honden ook gedaan als iemand ongevraagd hier binnen zou komen en ik ik gevecht zou raken met 1 van die lui
naadje24 schreef:ja oke maar waarom heeft de hond het kind gebeten? wat is het voorverhaal?
die kennen wij niet...
net als het hele bokito verhaal....achteraf bleek de vrouw de aap zelf uitgedaagd te hebben..
nou wil ik hiermee het kind niet beschuldigen maar wel zeggen dat wij geen voorgeschiedenis kennen en daarmee dus alleen maar kunnen speculeren...
katiavl schreef:Toch nog eens een vraagje, in de groep verdedigd de alpha toch zijn omgeving en groep.
Is het dan wel normaal dat een hond zijn omgeving verdedigd, want zo neemt hij toch de alpha positie over?
Robyn schreef:De agent is wel degelijk gebeten. Een volwassen hond hing in zijn lies. Die is doodgeschoten (wat ik ook zou doen). De 2e hond is wel geraakt maar niet erg verwond, de pup is samen met de 2e hond in beslag genomen en worden waarschijnlijk afgemaakt i.v.m. de RAD.
Mijn man was erbij, hij is een collega van de gebeten agent.
Faye: Amen!
Robyn schreef:De agent is wel degelijk gebeten. Een volwassen hond hing in zijn lies. Die is doodgeschoten (wat ik ook zou doen). De 2e hond is wel geraakt maar niet erg verwond, de pup is samen met de 2e hond in beslag genomen en worden waarschijnlijk afgemaakt i.v.m. de RAD.
Cayenne schreef:Robyn schreef:De agent is wel degelijk gebeten. Een volwassen hond hing in zijn lies. Die is doodgeschoten (wat ik ook zou doen). De 2e hond is wel geraakt maar niet erg verwond, de pup is samen met de 2e hond in beslag genomen en worden waarschijnlijk afgemaakt i.v.m. de RAD.
Zo zie je maar weer, dat de getuigenis die LimaGentle heeft geplaatst kant nog wal slaat![]()
Ik hoop dat de collega er bovenop komt!
Citaat:Ach Robyn, degenen die zo denken zijn meestal zelf geen lieverdjes en willen zich gewoon afzetten. Als de politie zo schietgraag was in Nederland zou je er elke week wel over lezen. Maar dat is geukkig hier absoluut niet het geval.