Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:19

Mijn zoontje blijft ook NOOIT alleen in de auto, moet er niet aandenken dat de auto gestolen word en mijn kind zit er nog in, ook met warmte of weet ik het wat.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:20

Wat erg, heb niet hele topic door gelezen alleen 1ste pagina's maar kan tog ook dat ze hoorde dat die vrouw uit belgie niet vervolgt werd, en dat ze dacht dan word ik ook niet vervolgt als ik dat doe. Lijkt me nogal ziek en denk eerder dat het een ongeluk is, maar kan toch?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:23

Wij laten onze dochter ook nooit alleen achter in de auto. Niet als baby en nu niet als peuter. Is ze ook iets te ondernemend voor. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:24

Charos schreef:
Mijn zoontje blijft ook NOOIT alleen in de auto, moet er niet aandenken dat de auto gestolen word en mijn kind zit er nog in, ook met warmte of weet ik het wat.

Heel goed van je, maar toch kan ik niet zien waarom dit nu dus wél bij deze vrouw is gebeurd. Kan me van mezelf herinneren dat als ik ging tanken en mijn kind lag in de auto te slapen dat ik ze dan niet wakker maakte. Ik hield de auto wél constant in het oog...

Er zijn altijd omstandigheden te bedenken waarbij het wél gebeurd. Over onbeheerd achterlaten heb ik ook mijn mening. Maar misschien heeft ze wel een van de collega's gevraagd een oogje in het zeil te houden en is díe het vergeten.....

Zolang we geen feiten kennen moeten we ook niet oordelen vind ik.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:27

Wat ik heb begrepen is dat ze het kind eigenlijk naar de creche had moeten brengen (staat in onze lokale krant), maar het is nog niet duidelijk waarom ze dat niet gedaan heeft. Vandaag wordt ze weer verhoord.
Ze had een vergadering op de school waar ze les gaf, die uitliep.... Of het feiten zijn, weet ik niet, ik heb alleen het bericht net weer even gelezen opgezocht op internet.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:29

Slimmerik.. ik ben het niet met je eens dat er zich situaties voor kunnen doen waarbij je je kind alleen achter laat.. Dat gebeurt mij echt niet.. Ik denk in eerste instantie bij alles eerst aan mijn kind..

Ik ben het wel eens met degene die dat zei over een beetje vreemde toestand met straffen.. Het is idd een beetje krom ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:31

Dat laatste, dat ze op een creche had moeten zijn, 100 meter verder dan de parkeerplaats, las ik net ook ergens.

er is 1 feit...een kindje dat dood is en wat niet nodig was geweest...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:32

Lame schreef:
Slimmerik.. ik ben het niet met je eens dat er zich situaties voor kunnen doen waarbij je je kind alleen achter laat.. Dat gebeurt mij echt niet.. Ik denk in eerste instantie bij alles eerst aan mijn kind..

Ik ben het wel eens met degene die dat zei over een beetje vreemde toestand met straffen.. Het is idd een beetje krom ja..

Heb je misschien geluk dat je geen baby hebt die een uur na het wakker gemaakt te zijn nog ligt te krijsen.

Moest dus met die baby iedere week 300 km verderop naar een academisch ziekenhuis.

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:34

Hoe kan je nou je kind vergeten? Als je je kind meeneemt van huis dat weét je toch wel dat je kind in de auto ligt..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:34

Ik heb het niet over jou persoonlijk Slimmerik.. Ik doelde op je opmerking "Er zijn altijd omstandigheden te bedenken waarbij het wél gebeurd." ...

Daar ben ik het niet mee eens.. Ik sluit mogelijke situaties gewoon uit..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:40

Hoe dan ook, je gaat toch niet in een vergadering zitten, terwijl je een 11 maanden oude baby in de auto hebt??
Als ik met Nikki alleen ergens heen moet met de auto, tank ik van tevoren al of mijn vriend doet dat (wij hebben maar 1 auto). Want ze vond het als baby al niet leuk om achter gelaten te worden.

Nou ja, hoe dan ook, het is een groot drama voor alle betrokkenen.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:46

Ik vind het vreemd en er blijft maar in mijn hoofd rondspoken: Hoelang heeft dat kindje in de auto gezeten? Hoe is het kindje overleden? En dan eigenlijk nog een vraag: leefde het kindje nog wel toen ze daar parkeerde? Met andere woorden misschien is er thuis wel iets gebeurd waardoor het kindje overleed en heeft zij het zo willen doen lijken dat ze het vergeten was (met name omdat het verhaal in belgie in het nieuws was)

Je hoort ook zoveel verhalen van vrouwen met PD en die weten van "gekkigheid" ook niet wat ze doen.....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:48

hmmz 2de koter in een week...
word vast de nieuwste rage....laat je kind achter in de auto en laat hem doodgaan..
vind t erg voor t kindje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:49

Dat is natuurlijk ook nog een optie IlsjePilsje

Maar te hopen dat dat niet waar is, zou het nog veel erger maken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:00

IlsjePilsje schreef:
Ik vind het vreemd en er blijft maar in mijn hoofd rondspoken: Hoelang heeft dat kindje in de auto gezeten? Hoe is het kindje overleden? En dan eigenlijk nog een vraag: leefde het kindje nog wel toen ze daar parkeerde? Met andere woorden misschien is er thuis wel iets gebeurd waardoor het kindje overleed en heeft zij het zo willen doen lijken dat ze het vergeten was (met name omdat het verhaal in belgie in het nieuws was)

Je hoort ook zoveel verhalen van vrouwen met PD en die weten van "gekkigheid" ook niet wat ze doen.....

Dat zou idd best kunnen , maar dat is speculatie Ik denk dat we pas een echt oordeel kunnen vellen als alles duidelijk is na het onderzoek.

Wel blijf ik van mening dat je gewoon je kind niet kan vergeten , Als sem ergens speelt en ik heb een afspraak zeg ik altyd al ik moet wel zo weg en kijk ik constant op de klok. of ik niet al te laat ben.

Kan ook zo zijn is ook speculatie dat het kindje sliep maar door de gordel van het stoeltje is gestikt toen het hoofdje zakte Daar is toch een tijd terug iets over bij kassa geweest dat veel stoeltjes niet veilig zijn ? nou ja dat is ook speculatie

Maar nog steeds vind ik het vreemd dat ze dr kind vergeet terwijl ze vergadert rare verklaring is dat

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:02

Gaan ze nog onderzoek doen, of blijft het er bij?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:03

Natuurlijk wordt er onderzoek gedaan. Vandaag is de sectie. Zal nog wel even duren voordat alles in kaart is gebracht.

Geloof maar dat het zorgvuldig gebeurt.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:09

Hey hallo,

Ook ik vind het een rare situatie.
Ik laat mn dochtertje ook weleens alleen achter in de auto, als ik moet pinnen of moet betalen bij tankstation. Maar zorg altijd dat ik de auto kan zien en niet langer als 10 inuten bij de auto weg ben. Als ik een onverwachte vergadering heb op mnw erk neem ik kind en buggy mee naar binnen. Zou haar nooit zomaar in de auto laten zitten.
Oh wat ik weleens doe is haar in de auto voor het huis laten slapen als ik haar naar kdv moet brengen binnen half u ofzo. Maar ag dan zelf bij de auto zitten met een boekje oid..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:54

Ik wil dit topic even volgen, heb er ook zeker mijn mening over. Alles eerst maar even afwachten.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:05

Tsjaa moeilijk verhaal.
Ik kan er pas over oordelen wanneer er meer feiten bekend zijn denk ik. Is ze het kind egt vergeten of heeft ze hem voor het 'gemak' even in de auto laten zitten. Waaraan in het kindje overleden..aan de warmte of misschien aan iets anders.
Er zijn allerlei dingen die uitgezocht moeten worden en tot die tijd kan er eigenlijk niet geoordeelt worden. Maar het feit blijft dat het een vreemd en schokkend verhaal is!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:35

oordelen als feiten bekend zijn?
het is voor mij zo duidelijk als wat.....
een kind laat je niet in de auto en zeker niet als je een vergadering( tanken/pinnen zou ik persoonlijk ook niet doen, maar daar kan ik nog inkomen) hebt. hoe kort of lang dan ook. een kind ' onbeheerd' in de auto achterlaten... ik snáp dat echt niet!

op welke manier ze het kind dan ook achter heeft gelaten, ik snap niet dát ze het uberhaupt in de auto heeft laten zitten zonder toezicht en op welke manier haar bedoeling dan ook geweest is.... zo'n mens in geen kind waard!
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 31-05-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:40

Tja... jij zult er wel bij geweest zijn. En dat mens kennen etc......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:09

je hoeft er niet bij geweest te zijn om wat feiten te hebben
kindje zat te lang in de auto en is dood..en dood is best een feit wat niet veranderd...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:12

ben het met RK eens, mens wel of niet kennen, er wel of niet bijgeweest zijn...... doet niks af aan het feit dat dit kind vanwege een vergadering van moeders in de auto is geparkeerd en ten gevolge van dien overleden in.........

als moeders de juiste keuzes had gemaakt dan had dit niet nodig geweest

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:30

ik snap ook nog steeds niet hoe het kind is gestorven..
Kan een kind echt al doodgaan van een paar uur niet te eten? of van de hitte?