Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Texas wil doodstraf voor kinderverkrachters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:46

Ach nhier krijg je tbs met verlofmogelijkheid, een lachertje gewoon. Of zo iemand wordt in een kinderrijkje buurt geplaatst. Ook zo grappig.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:03

Tussen de zinnige opmerkingen door hoor ik toch ook weer geluiden dat ze het te duur is om ze in leven te houden; maar het uitvoeren van de doodstraf schijnt duurder te zijn.

Nog langer laten lijden? Ook verkrachters hebben familie... een sterk onbegrepen groep denk ik.

Persoonlijk ben ik een voorstander van de vrijwillige doodstraf. Als je onschuldig zit bedenk je je wel 10x voordat je kiest voor het inruilen van je 10x levenslang voor de galg. Maar als je dan toch zo lang nog moet dan kun je er maar beter niet meer zijn.

wbt nederland; het beleid hier is drama. Inderdaad, onbegeleid verlofafspraken, ik ken gevallen van veroordeeld pedofielen die geplaatst zijn met uitzicht op een basisschool. Mensen die weten dat ze nooit meer in hun uppie over straat mogen, niets liever willen dan er een eind aan maken, maar in een dusdanig veilige omgeving bewaard worden dat ze er zelf geen eind aan kunnen en mogen maken.
Castraties, het helpt geen moer. Die Decapeptyl-injecties ter onderdrukking van de testosteronproductie (=chemisch castreren); helpt allemaal maar zeer matigjes.

De oplossing: wie die bedenkt komt wel in aanmerking voor de nobelprijs denk ik.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:06

Ja aan de ene kant zou ik ze wel kunnen vermoorden. Maarja die mensen hebben hun straf dan niet gehad. En nederland niet over te spreken die straffen. Veel te weinig hoeven ze te zitten,TBS hoeft niet want dat helpt toch voor geen meter(bij sommigen). Iemand verkracht een kind of weet ik veel 1 jaar en 6 maand voorwaardelijk+tbs(ik verzin maar wat),dat is toch bar weinig. Of ben ik nu weer hellemaal verkeerd bezig?
Ps:mijn mening aanvulingen welkom,,commentaar het liefste niet(maar mag wel) Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:47

Cayenne schreef:
Levenslang bestaat hier eigenlijk niet

Waar is 'hier'? In Nederland bestaat levenslang wel en ook al wordt het niet vaak opgelegd, het kan wel. En levenslang is dan ook echt levenslang, geen proefverlof of vervroegde in vrijheidsstelling.

Mememe, TBS kan heel lang duren (zelfs levenslang, er zijn TBS'ers die gewoon permanent in een TBS-kliniek verblijven en die nooit meer zullen terugkeren naar de samenleving.) Met de uitvoering is helaas nogal eens wat misgegaan, maar het idee van TBS vind ik heel goed: als iemand vanwege psychische stoornissen of iets dergelijks verminderd toerekeningsvatbaar is, moet je die stoornis behandelen. (In veel andere landen is ontoerekeningsvatbaarheid een reden tot vrijspraak! Of ze komen in de gewone gevangenis, en komen daar vaak ook weer uit, terwijl ze nog net zo in de war zijn. Terwijl er ook genoeg mensen zijn die met medicijnen en een goede behandeling goed kunnen functioneren. Nadat die hun straf hebben uitgezeten en een behandeling hebben ondergaan verdienen die mensen wat mij betreft een tweede kans.)

Zoals gezegd: aan de uitvoering schort het een en ander maar het idee vind ik zeer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:08

Alleen niet bij pedofielen, die genees je namelijk niet....

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:20

nee pedofilie is je geaardheid net als dat je hetro homo of lesbi bent, alleen pedo's krijgen er een kick van omdat ze macht hebben omdat een kind zich niet kan/durft te verzetten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:30

U is de expert? In elk geval is het niet altijd makkelijk om onderscheid te maken tussen een 'echte' pedofiel of iemand die zelf misbruikt is in het verleden, in combinatie met andere problemen (zwakbegaafdheid bv). Die tweede groep is niet per definitie onbehandelbaar.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:32

ik vind:

verkrachters, piel eraf

Moordenaars, moeten doodstraf

DIeven, elke keer dat ze iets jatten 1 vinger eraf

Zo zou de criminaliteit flink afnemen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:41

Shadow0 schreef:
U is de expert? In elk geval is het niet altijd makkelijk om onderscheid te maken tussen een 'echte' pedofiel of iemand die zelf misbruikt is in het verleden, in combinatie met andere problemen (zwakbegaafdheid bv). Die tweede groep is niet per definitie onbehandelbaar.

neej maar ik heb wel een zusje die misbruik is dus ik mag denk ik wel zegen dat ik er wat over weet

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:41

Jen33 schreef:
Ik ben voor de doodstraf. De straffen zijn tegenwoordig niets meer. als ze nou de straffen strenger maken, dan zou ik mischien ook wel tegen kunnen zijn. maar verkrachters die lopen na een paar jaar zo weer vrij rond.
En hoevaak is het nu al wel niet gebeurt dat er een TBSer ontsnapt is en mensen weer wat aangedaan heeft?

ik vind dat de overheid moet zorgen dat onschuldige mensen veilig zijn en dat is nu niet zo. En met de doodstraf heb je er ook geen last meer van.

Hier ben ik het 100% mee eens. Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:59

Nelleke1 schreef:
ik vind:

verkrachters, piel eraf

In de middeleeuwen hadden ze nog wel creatievere martelmethoden, en met een beetje mazzel zijn we over een jaar of 5 weer klaar voor heksenverbrandingen en optochten met hooivorken en fakkels. Drie hoeraatjes voor de beschaving!

(Overigens, je weet dat de middeleeuwen ondanks hun vergelijkbare regime nou niet bepaald criminaliteitsvrij waren? Ergens lijkt die theorie dus niet helemaal te werken.)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:09

levenslang is in NL toch maar 20 jaar en niet echt levenslang of heb ik dat verkeerd?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:03

Shadow0 schreef:
Nelleke1 schreef:
ik vind:

verkrachters, piel eraf

In de middeleeuwen hadden ze nog wel creatievere martelmethoden, en met een beetje mazzel zijn we over een jaar of 5 weer klaar voor heksenverbrandingen en optochten met hooivorken en fakkels. Drie hoeraatjes voor de beschaving!

(Overigens, je weet dat de middeleeuwen ondanks hun vergelijkbare regime nou niet bepaald criminaliteitsvrij waren? Ergens lijkt die theorie dus niet helemaal te werken.)

Als die praktijken hier plaats gaan vinden, ben ik hier dus echt weg.
Het is toch belachelijk dat we hier mensonterende praktijken zouden gaan uitvoeren? Als we beginnen met vingers afhakken, wordt de grens van wat acceptabel is steeds (verder) verlegd. We zitten hier wel met z'n allen te gruwelen van de steniging van een jong meisje, maar ik voorspel dat, zodra we beginnen met het verwijderen van lichaamsdelen bij gedetineerden, steniging niet meer zo ver weg is. Inderdaad Shadow0, drie hoeraatjes voor de samenleving!
Ik zie het al voor me; iemand hoeft straks maar beschuldigd te worden van pedofilie en voor dat hij of zij het weet, krijgt hij of zij een steen tegen het hoofd (beetje overdreven mischien, maar je snapt wat ik bedoel). Ik ga pedofilie of moord niet goed praten, maar een beetje respect voor de medemens (geen pijniging, amputatie, etc.)is wel op z'n plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:23

Ten dlee eens, een pedofiel die zich vergrijpt aan kinderen verdient geen grijntje respect en mag van mij naar de andere wereld geholpen worden. Liever dat dan het leven van onschuldige kinderen verwoesten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:18

Visconti schreef:
Ik ben ook tegen Lachen
Je moet je ook afvragen wat erger is voor de dader, de dood of zijn hele leven in een gevangenis? (in de gevangenis zijn ze nou niet bepaald vriendelijk tegen kinderverkrachters.)

weet je hoeveel zo'n gevangene kost? het kost een stuk minder als hij dood is.

Ik ben wel voor de doodstraf mits er volle duidelijkheid is dat hij/zij de dader is!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:44

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje eng als ik zo zie hoeveel mensen er voor de doodstraf zijn. Het zet onze samenleving zo een paar honderd jaar terug in de tijd, nu gaat het over pedofielen straks over tasjesdieven en voor je het weet mag je vevelende buurman ook op het schavot. Of iedereen die er een andere mening op na houdt hupsakee hangen maar, opgeruimd staat netjes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:46

Er zit wel een enorm verschil tussen een vervelende buurman en een pedofiel die kinderen verkracht en/of vermoord. Dat kun je niet vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:47

Ik denk dat echt niet bij een tasjes dief, dat is totaal geen vergelijk

Maar een verkrachter of een moordenaar die niet uit zelfverdedinging moord
Nee daar heb ik geen moeite mee
Als de wet zo in elkaar zou stelen weet je wat er boven je hoofd hangt
Dan kun je kiezen, je pik bij je houden en niemand vermoorden, of dat wel doen en wachten op een vervroegde dood

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:48

Ja maar helpt het? Als je kijkt naar Amerika, ik geloof dat daar de criminaliteit er echt niet minder om is geworden .

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:49

Maar grenzen vervagen, wie bepaalt waar die liggen? Ik denk dat je met dat soort dingen uiterst voorzichtig moet zijn! Wij vinden dat een kinderverkrachter de doodstraf verdient maar een ander vind b.v. dat homo's mogen worden terechtgesteld (moeilijk uit te leggen dat voor de een iets anders onacceptabel is dan voor een ander)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:51

Dat is te bepalen in de wet
dood is bijv best wel dood..dus een erg gemakkelijk grens
Een beetje vermoorden is best moeilijk Lachen

Je leuter ergens ongevraagt instoppen is ook best duidelijk
zeker bij een kind is dat wel te onderzoeken...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:52

Ja, maar bij een moeilijk geval van doodslag dan? Hoe bepaal je dan wanneer iemand wel of niet de doodstraf krijgt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:53

Jen33 schreef:
levenslang is in NL toch maar 20 jaar en niet echt levenslang of heb ik dat verkeerd?

Levenslang is in in Nederland echt levenslang. Zie bv
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... slang.html schreef:
Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. De veroordeelde zal de rest van zijn leven in detentie verblijven.

In ons land wordt onderscheid gemaakt tussen twee soorten straffen: een tijdelijke gevangenisstraf of een levenslange gevangenisstraf. Een tijdelijke straf kan normaal gesproken maximaal 15 jaar zijn. Maar indien op een bepaald delict levenslange celstraf staat, kan in plaats daarvan ook nog 30 jaar worden opgelegd.

30 jaar is daarmee de hoogste tijdelijke straf. Tot voor kort (tot 1 februari 2006) was de maximale tijdelijke straf nog 20 jaar, maar de strafmaat is verhoogd om het gat tussen het tijdelijke maximum en levenslang te dichten.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:55

Ik ben bang als de doodstraf ergens ingevoerd is dat de criteria om die op te leggen telkens zouden versoepelen. Eerst dus de verkrachters en moordenaars en ach als we dan toch bezig zijn iedereen die zich schuldig maakt aan geweldplegingen. Ik vind de Usa dus een héél fout voorbeeld, ik zou dat niet graag in Nederland zien. Daar vind ik ons te ontwikkeld voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:57

Waarom zou dat veranderen?
Dat hoeft toch helemaal noet

nl ontwikkeld...soms ja...