Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:11

Staat iets eerder in het topic: Dat ze kleine dingetjes naar hem gooide om zijn aandacht te trekken en gewoon doorging als de aap agressief werd.

Haar verhaal staat haaks tegenover het verhaal van de verzorger en het verhaal van de man van deze vrouw.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:12

Schreeuwen kun je het niet noemen Knipoog
En nee ik verzin niets ter plekke. Wat voor jou misschien onduidelijk is iets dat ik al zo vaak hier in het topic heb gezegd.
Ze is toen hij bezig was met 'ontsnappen' naar de hal gegaan, want ze vond het wat eng worden. Hij stond tot met zijn knieën in het water
Begrijp je het nou of moet ik het nog vaker herhalen. Ze gooide dingetjes, misschien voor haar spelenderwijs misschien voor hem niet, of misschien voor haar ook niet
Die beelden wil ik weleens zien

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:14

suus_ schreef:
Waar lees jij dat ze bij het raam getreiterd heeft? Die is bij het buiten verbljf niet.

tja aap z'n aandacht trekken, dingetjes gooien (denk niet aan bakstenen Haha!, gewoon kleine steentjes of andere dingetjes, haaard praten rchting aap, aap wordt geïrriteerd en zij gaat lekker door

Hier haal ik mijn herinnering vandaag Lachen ok, dacht dat er schreeuwen stond, is erg hard praten, maar ook dat kan storend zijn.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:15

waarom zou je in hemelsnaam dingetjes naar een wild dier gooien? zoiets vat toch niemand op als spelen Verward en dan had ze 'een speciale band' met hem Rolleyes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:18

suus_ schreef:
Schreeuwen kun je het niet noemen Knipoog
En nee ik verzin niets ter plekke. Wat voor jou misschien onduidelijk is iets dat ik al zo vaak hier in het topic heb gezegd.
Ze is toen hij bezig was met 'ontsnappen' naar de hal gegaan, want ze vond het wat eng worden. Hij stond tot met zijn knieën in het water
Begrijp je het nou of moet ik het nog vaker herhalen. Ze gooide dingetjes, misschien voor haar spelenderwijs misschien voor hem niet, of misschien voor haar ook niet
Die beelden wil ik weleens zien

Je weet dus helemaal niet of die vrouw wel bewust stond te treiteren, nu zeg je namelijk wel: misschien spelenderwijs.
Iemand die elke dag dezelfde aap opzoekt en die ook nog bekend is bij de verzorgers staat daar niet bewust te treiteren.

Maar ik kan dit in geen een ander oog getuigenverslag terugvinden. Best vreemd dat alleen jouw oma dit opgemerkt heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:19

suus_ schreef:
Waar lees jij dat ze bij het raam getreiterd heeft? Die is bij het buiten verbljf niet.

tja aap z'n aandacht trekken, dingetjes gooien (denk niet aan bakstenen Haha!, gewoon kleine steentjes of andere dingetjes, haaard praten rchting aap, aap wordt geïrriteerd en zij gaat lekker door

Gevonden ja Haha! . Ik geloof dat suus_ en/of haar oma een groot gevoel voor drama hebben. Haha! Uit intervieuw met de echtgenoot maak ik echt niet zo iets op.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 20-05-07 00:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:20

Joh ik schrijf hier mijn verhaal op. Het balt me dan ook niets of je het een drama verhaal vind of niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:21

ThePast03 schreef:
Maar ik kan dit in geen een ander oog getuigenverslag terugvinden. Best vreemd dat alleen jouw oma dit opgemerkt heeft.

En wat is hieruit jou conclusie?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:23

Toen ik klein was (lang geleden Haha!) was het heel normaal om stukken komkommers en pinda's mee te nemen naar de dierentuin. Daarmee werden de apen ook bekogeld, sommigen maakten er volgens mij een sport van om raak te gooien. Bloos
Nooit een aap agressief van zien worden.

Chiqa: Ik trek geen conclusies, zeg alleen dat de oma van suus de enige is die met dit verhaal komt en ik heb nu al aardig wat ooggetuigenverklaringen gelezen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:24

het gerucht dat hij getreiterd zou zijn komt niet alleen uit suus dr verhaal. Dit was ook al op het nieuws, wánt er waren meerdere ooggetuigen die dit gemeld hadden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:25

je had je conclusie anders wel heel helder staan toen je nog niets van de getuigeverklaringen had gelezen Knipoog
Vandaar mn vraag eigenlijk.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:25

ThePast03 je hebt ze zelf niet eens in levende lijve gezien. Wat kun jij hier nou over zeggen!
Je ziet wat beelden op het internet, hoor geluiden maar hebt haar nog nooit bij die aap gezien, je gelooft meteen in de media die precies het tegenovergestelde als mij zeggen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:27

suus_ schreef:
[*olduser*] je hebt ze zelf niet eens in levende lijve gezien. Wat kun jij hier nou over zeggen!
Je ziet wat beelden op het internet, hoor geluiden maar hebt haar nog nooit bij die aap gezien, je gelooft meteen in de media die precies het tegenovergestelde als mij zeggen

Wie zegt dat ik wat geloof? Ik trek gewoon niet van die harde conclusies zoals: "eigen schuld dikke bult", dat is wat anders.

Verder hecht ik wel waarde aan wat de verzorger zegt en aan de beelden die ik van deze mevrouw heb gezien en op die beelden kwam ze mij wel degelijk over als iemand die om het dier gaf en het niet doelbewust zou pesten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:31

Daar gaan we weer met m'n eigen schuld Slapen

"Hechten aan de waarden van" zegt voor mij genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:32

ThePast03 schreef:
Wie zegt dat ik wat geloof? Ik trek gewoon niet van die harde conclusies zoals: "eigen schuld dikke bult", dat is wat anders.

ThePast03 je plaatje blijft hangen. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:35

suus_ schreef:
Daar gaan we weer met m'n eigen schuld Slapen

"Hechten aan de waarden van" zegt voor mij genoeg

Omdat er een verschil zit tussen zomaar iets geloven en gelijk keihard veroordelen.
Natuurlijk blijft het plaatje hier hangen: er is maar een schuldige en dat is Blijdorp.

En verder ga ik met Slimmerik mee vwb de iets te ruime fantasie.
Als dit echt waar was had dit volgens mij allang uitgebreid op het internet gestaan. Genoeg mensen die er nu over schrijven die er op dat moment ook bijstonden en ik vind het vreemd dat die het daar helemaal niet over hebben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:36

Weet je toevallig of dat vaste bezoekers zijn

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:38

Bovendien wordt beweerd dat verzorgers haar verzocht hadden dat ze zich op een andere aap moest richten. Nou daar vertelt die man en de verzorger helemaal niets over.

Ook als ze treiterde zoals Suus_ beweert dan waren ze allang weggestuurd geweest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:41

Ook wordt door oppasser duidelijk vertelt dat Bokito érg op mensen was gericht. Dat kwam omdat ie met de fles was groot gebracht. De vrouw stond vaak in het binnenverblijf met haar hand tegen het glas te wrijven wordt door man verteld. Bokito wreef dan aan de andere kant op dezelfde manier terug. Lijkt niet op treiteren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:42

Er zijn anders ook genoeg verhalen dat de aap al maanden lang getreiterd
zou worden (om maar even in jou 'trant' mee te kletsen.)

Wat ik veel belangrijker vind dat dat wij niet het recht hebben om
hier een uitspraak over te vellen, dat kunnen we beter overlaten aan de werkelijke
uitslagen van de onderzoeken van de getuigen, mss oa de oma van Suus.
Laten we dat onderzoek maar afwachten, dat is veel belangrijker.

Blijdorp is hier wel degelijk een schuldige, dat is duidelijk maar ik denk dat het verder niet aan
ons besteed is (Wij als niet getuigen) om hier nog verder over door te speculeren.
Kan me onlangs nog een verhaal herinneren van een jongen die doodgeslagen door een boksbeugel.
Bleken ook allemaal loze speculatie's.......was gewoon NIET waar.

Het is nét wat je zelf wilt zien.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:45

Chiqa schreef:
Het is nét wat je zelf wilt zien.

Er zijn hier beelden van die aap met de vrouw en op die beelden is te zien dat de vrouw wel degelijk om die aap geeft.
Misschien heeft ze wel in de ogen van die aap getreiterd maar dat is dan zeker niet bewust geweest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:46

Nou dat die Gorilla los is gekomen is wel waar. En dát had dus (buiten een aardbeving om....alhoewel dan ook niet) nóóit mogen gebeuren.

Al wordt ie door héél Rotterdam getreiterd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:48

slimmerik schreef:
Nou dat die Gorilla los is gekomen is wel waar. En dát had dus (buiten een aardbeving om....alhoewel dan ook niet) nóóit mogen gebeuren.

Al wordt ie door héél Rotterdam getreiterd.

En hier ben ik het helemaal mee eens en dit is waar het uiteindelijk om draait.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-05-07 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:48

slimmerik schreef:
Ook wordt door oppasser duidelijk vertelt dat Bokito érg op mensen was gericht. Dat kwam omdat ie met de fles was groot gebracht. De vrouw stond vaak in het binnenverblijf met haar hand tegen het glas te wrijven wordt door man verteld. Bokito wreef dan aan de andere kant op dezelfde manier terug. Lijkt niet op treiteren toch?

Je mag je afvragen wat iemand scheelt die iedere dag met een aap wil communiceren, trieste vrouw dat is duidelijk

En Chiqa ben je niet een beetje op de persoon inplaats van op het onderwerp aan het spelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 02:21

Moderatoropmerking:
Er wordt in dit topic van beide zijden een hoop gespeculeerd over wat wel of niet gebeurd zou zijn. Niemand van ons was erbij aanwezig en het lijkt mij dus niet de bedoeling dat wij conclusies gaan trekken over wat er werkelijk gebeurd is. Ik stel dan ook voor dat we dat aan de instanties over laten die een beter inzicht hebben in wat er gebeurd is.