Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:44

Effy schreef:
Schimmelig schreef:
Ik vind echter wel dat je verschillen hebt tussen stadia van ''ontwikkeling'' en anno 2007 er toch wel wat ruimdenkender gedaan mag worden wat mij beterft.

Precies, ruimdenkend. Laten we dan ook zo ruimdenkend zijn, dat we niet direct een oordeel vellen over een ieder die vanwege religie bijvoorbeeld zo'n badpak wil dragen.

Ik denk dat het vooral onbegrip is, omdat er al zoveel andere 'dingen' spelen.
Als er niet zoveel (geen) aanvaringen waren tussen religies was er vast geen haai die kraaide naar de Boerkini.

Hanen kraaien geloof ik liever naar Bikini's Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:55

Ik vraag mij wel eens af hoe ruimdenkend moslimvrouwen zijn die modern zijn; gekleed naar de laatste westerse mode, niet uitgehuwelijkt en alle andere cultuurgebonden gewoonten, maar wel heel erg gelovig zijn. Hoe ruimdenkend zullen ze zijn over dit soort dingen? In hun ogen heeft het toch niets met religie te maken, meer met achtergebleven ontwikkeling in cultuurgebonden denken? Die moslimvrouwen die modern leven, volledig binnen hun eigen families en geaccepteerd door ook de mannengemeenschap, worden niet als minder gezien.

Dan vraag ik mij af hoe de moslimgemeente die nog vrouwen gesluierd, thuis, ongeschoold, etc laten leven, hoe denken die over de moderne mannen en vrouwen uit de grote steden en ge-emigreerd naar westerse landen die wel moslim zijn, maar toch voor het oog westers leven? Worden die ook als slecht, onterend gezien? Worden die vrouwen ook als prutsmutsen gezien? Hoe zit die scheiding.

Dan ga je bijna denken dat het alleen om het geloof gaat. Dus een schaars modern beschaafde geklede moslimvrouw is oke omdat ze het geloof in Allah heeft en een dito gekleede westerse christenvrouw niet??

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:57

waarom word gesluierd altijd in verbinding gebracht met ongeschoold en onderdrukt :S

onder die hoofddoek zitten wel degelijk hersens.

het heeft ook zeker niets te maken met achterbleven ontwikkeling.. want juist de vrouwen die nooit een hoofddoek droegen gaan pas een hoofddoek dragen als ze het hebben 'ingezien' dus zich verder hebben ontwikkeld op het gebied van geloof en de leer uit het leven

met de moslims waar ik mee omga zijn het juist de fijnste vrouwen en houden zo erg veel van Allah dat ze de hoofddoek met liefde dragen en Hem niet teleur willen stellen.
ook onderling krijgt een meisje met een hoofddoek meer respect dan een (bv marokkaans) meisje die dik opgemaakt is en met schaarse kleding loopt.

het heeft ook niets met modern of ouderswets te maken. als je naga is de minirok nog veel ouderwetser dan de hoofddoek. (want de islam is het meest recente geloof)

daarintegen is de 'boerka' wel cultuur.. want dat is een kledingstuk uit een bepaalde streek.

maar het is wel religie dat je alleen het gezicht en de handen mag zien.

verder begrijp ik wel waar je gedachte vandaan komt. ik was in het begin ook blij dat de moeder van mijn vriend een islamiet zonder hoofddoek was.
want ik dacht toen: ow ze is modern en ruimdenkend..
ik geef echt toe dat ik dat dacht

alleen nu ik meer met moslims omga en meer uit de koran leer besef ik pas hoe stom ik was door dat te denken.

inmiddels draagt ze wel een hoofddoek en is ze voelt zich gelukkiger dan ooit. (alsof de de strijd met haar innerlijk (de Jihad) heeftgewonnen en heeft gekozen voor het 'goede')

het heet niet voor niets 'geloof' je gelooft het of je gelooft het niet.
en iedereen interpreteert het op zijn eigen manier.

voor sommige is het alleen een leefgewoonte die ze van huis hebben meegekregen. voor andere is het de islam waar alles om draait en waar ze de meeste liefde van krijgen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:00

jameyskatje schreef:
waarom word gesluierd altijd in verbinding gebracht met ongeschoold en onderdrukt :S

onder die hoofddoek zitten wel degelijk hersens.

het heeft ook zeker niets te maken met achterbleven ontwikkeling.. want juist de vrouwen die nooit een hoofddoek droegen gaan pas een hoofddoek dragen als ze het hebben 'ingezien' dus zich verder hebben ontwikkeld op het gebied van geloof en de leer uit het leven

met de moslims waar ik mee omga zijn het juist de fijnste vrouwen en houden zo erg veel van Allah dat ze de hoofddoek met liefde dragen en Hem niet teleur willen stellen.
ook onderling krijgt een meisje met een hoofddoek meer respect dan een (bv marokkaans) meisje die dik opgemaakt is en met schaarse kleding loopt.

het heeft ook niets met modern of ouderswets te maken. als je naga is de minirok nog veel ouderwetser dan de hoofddoek. (want de islam is het meest recente geloof)

daarintegen is de 'boerka' wel cultuur.. want dat is een kledingstuk uit een bepaalde streek.

maar het is wel religie dat je alleen het gezicht en de handen mag zien.

verder begrijp ik wel waar je gedachte vandaan komt. ik was in het begin ook blij dat de moeder van mijn vriend een islamiet zonder hoofddoek was.
want ik dacht toen: ow ze is modern en ruimdenkend..
ik geef echt toe dat ik dat dacht

alleen nu ik meer met moslims omga en meer uit de koran leer besef ik pas hoe stom ik was door dat te denken.

inmiddels draagt ze wel een hoofddoek en is ze voelt zich gelukkiger dan ooit. (alsof de de strijd met haar innerlijk (de Jihad) heeftgewonnen en heeft gekozen voor het 'goede')

het heet niet voor niets 'geloof' je gelooft het of je gelooft het niet.
en iedereen interpreteert het op zijn eigen manier.

voor sommige is het alleen een leefgewoonte die ze van huis hebben meegekregen. voor andere is het de islam waar alles om draait en waar ze de meeste liefde van krijgen.

Allemaal leuk en aardig... maar ik vind het prima.. dat ze een hoofddoek dragen.. Maar ik ben er van overtuigd als half ''Iranier'' (waar hoofddoek dragen verplicht is) dat de vrouwen die hier geen hoofddoek dragen.. zelfdstandiger en moderner zijn.. maar toch het islamitische geloof kunnen naleven op hun eigen manier.. Omdat ze de koran niet letterlijk nemen maar een eigen invulling geven aan het geloof. En dat kan ik alleen maar toe juichen en heb ik ontzettend veel respect voor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:06

Nou lijkt het net alsof je met hoofddoek het geloof beter beleid, althans zo komt het op mij over in je stukje. ik denk dat vele moslims dit niet leuk vinden om dat zo te lezen.

Is indonesie niet het grootste moslimland? Geen hoofddoekjes toch? Maar ik denk wel degelijk veel strenggelovigen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:13

Whiz: ik denk dat het niet te maken heeft met de hoofddoek of niet, maar met de keuze. Als jij je keuze durft te maken, bewust en tegen de heersende mening in, dan gebeurt dat meestal door zelfbewuste vrouwen. Maar in een land wat grotendeels strengreligieus is, is het niet-dragen van een hoofddoek een sterkere vorm van protest dat het wel-dragen. Terwijl het hier in de westerse wereld een protest is tegen de oppervlakkige popcultuur en de argwaan tegen moslims.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:26

Shadow0 schreef:
Whiz: ik denk dat het niet te maken heeft met de hoofddoek of niet, maar met de keuze. Als jij je keuze durft te maken, bewust en tegen de heersende mening in, dan gebeurt dat meestal door zelfbewuste vrouwen. Maar in een land wat grotendeels strengreligieus is, is het niet-dragen van een hoofddoek een sterkere vorm van protest dat het wel-dragen. Terwijl het hier in de westerse wereld een protest is tegen de oppervlakkige popcultuur en de argwaan tegen moslims.

Absoluut dat ben ik met je eens. Maar een hoofddoek niet dragen is in Iran niet mogelijk! Dus ik bedoel ik echt nederland. Ik keur een hoofddoek dragen echt niet af.. en ik kan het me goed voorstellen dat sommige het ook gebruiken zich af te zetten tegen de vooroordelen die bestaan jegens islamiten.

Maar ik doelde meer op de post van Jamyskatje waarin ze impliceerde dat niet hoofddoek dragende moslims worden beoordeeld door (allah denk ik) als het moment daar is!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:27

De meisjes die ik hier ken dragen hoofddoek omdat het moet van hun ouders niet eigen keus, maar goed volgens de vader is ook de vrouw minder. Vorige keer riep hij bij het inpakken van de auto toen zij iets vertelde vrouw ga daar staan en zwijg. Die mentaliteit heerst hier in deze buurt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:31

katiavl schreef:
De meisjes die ik hier ken dragen hoofddoek omdat het moet van hun ouders niet eigen keus, maar goed volgens de vader is ook de vrouw minder. Vorige keer riep hij bij het inpakken van de auto toen zij iets vertelde vrouw ga daar staan en zwijg. Die mentaliteit heerst hier in deze buurt

Naja.. zulke ken ik dus niet... en dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt! En ik ken wel een paar meisjes/vrouwen die echt zelf een hoofddoek willen dragen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:34

Whiz schreef:
katiavl schreef:

Naja.. zulke ken ik dus niet... en dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt! En ik ken wel een paar meisjes/vrouwen die echt zelf een hoofddoek willen dragen..

Tuurlijk zijn er daar denk nog redelijk veel ook, ben ik ook in overtuigt.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:37

haha ik heb altijd gevonden dat je aan moet doen, wat je wil, mooi vind etc. Maar als ik hier mee iemand in het zwembad zie springen.. zal ik toch wel even vreemd op kijken Nagelbijten / Gniffelen
Vind het idd op een smurf lijken, miss komt dat door de kleur ?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:36

Op de stranden in het buitenland heb ik toch regelmatig geklede medemensen het water in zien gaan met hele families om te zWemmen, kindjes te laten pootje baden enz.
Als ze het liever gekleed doen, wie ben ik dan om het af te keuren.
Het toont vreemd omdat het niet standaard is.

Bedenk mij nu dat de boerkini misschien ook wel medisch een uitkomst zou kunnen zijn voor bepaalde mensen met huidziekten of andere ziekten waarbij ze niet of zeer weinig in de zon mogen komen.
Zo kunnen ze toch wat zwemmen.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 03:08

Langs de ene kant is het wel normaal dat je nogal 'onbeleefd' reageert op zo'n zicht. Ierdere cultuur heeft zijn eigen leefregels en normen en waarden. Die zijn noodzakelijk voor het verderbestaan van de cultuur. Zie die normen en waarden als een soort 'lijm' die de groep tesamen houdt. Komt er dan iemand in zo'n pak af, dan ga je automatisch het linken met de symbolen die wij kennen (dus Smurf). Er zijn zelfs al geleerden die zeggen dat multiculturaliteit niet haalbaar is, sociologisch gezien, want dat het een cultuur kapot maakt. En daar zijn veel mensen bang van, mag je niet onderschatten en mag je ook niet zo maar veroordelen.

Langs de andere kant, een van de fantastische eigenschappen van de mens is zijn mogelijkheid tot aanpassen. Alleen mag je daar niet te ver in gaan of te vlug. Dat aanpassen is wel tweerichtingsverkeer, evenals het respect dan van twee kanten moet komen.

Of dit pak te ver gaat? Ik denk het niet. Maar je kan het mensen echt niet kwalijk nemen als hun eerste reactie lachen is of met mond open staren. (tweede reactie is natuurlijk iets anders)

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:38

ik vind het echt ontzettende onzin!
Als ze niet mogen zwemmen van allah of van hun MAN!! dan moeten ze die ook lekker binnenhouden want wat loopt er in de zomer langs de waterkant naar de topless of gwn dames in bikinie te gluren? Nors opkijken INDERDAAD de moslim man!
ROFL dus dan moeten ze dat ook lekker niet doen en mooi bij hun vrouw in boerka gaan zitten thuis! ik kan hier echt zo boos om worden! Misselijk

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:25

katiavl schreef:

dat praat ik ook zeker niet goed.
alleen dat zijn dus de mensen en de cultuur die het geloof een slechte naam geven.

ik ken ze ook hoor bij mij in de buurt. die meisjes doen snel hun hoofddoek af zodra ze de straat uitzijn. erg erg jammer dat het allemaal op die manier gebeurd, want zo is het niet bedoeld!!

dat het in Iran verplciht is vind ik ook niet goed (Allah ook niet!)
Want je mag in het geloof niets opdwingen.

Een vrouw moet haar hoofddoek dragen met liefde en trots voor Allah.. dus met de juiste intentie in haar hart.
niet omdat ze gedwongen word. Allah weet wanneer mensen iets doen met de verkeerde intentie. dus in dat geval is het eigenlijk heel triets voor die vrouwen.

over het letterlijk nemen van de koran. ik zei ook altijd tegen mn vriend: je moet het zien als een soort sprookjes waar je je lering uit kunt halen.. hij gaf nooit toe aan die uitspraak. nu weet ik ook waarom. ik kan het niet uitleggen maar als ik het lees dan neem ik automatisch alles letterlijk.

ik zal even een paar bronnen (in de koran) opzoeken waar beschreven staat dat je door een hooffdoek dragen dichter bij Allah en het paradijs komt.. en dat je vrouwen goed moet behandelen.

deze komt niet letterlijk uit de koran. even in makkelijkere taal omschreven:
De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.

Over vrouwen zegt shaykh Abdullah Adhami.
"Het woord al-shams ( de zon ) is vrouwelijk en al-qamar ( de maan ) mannelijk.
De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich.
De maan is munier, wat betekend dat hij licht reflecteert.
Vanuit zichzelf geeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon.
Wanneer wij mannen dus stralen,
impliceert dit dat we het briljante licht
Van onze vrouwen weerkaatsen"

''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer.
Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)

De Profeet heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen
goed te behandelen' (Moesliem)

De beste voorziening van deze wereld is een goede vrouw
De Profeet zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de
beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

De Profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: ‘Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?’

ook niet letterlijk uit de koran maar het slaat wel op de koran
Vrouwen hebben krachten die mannen doen verbazen:
* Zij doorstaan ontbredingen en dragen lasten,
maar houden vast aan: Geluk, liefde en vreugd.
* Zij glimlachen wanneer ze eigenlijk willen schreeuwen.
* Zij zingen wanneer ze eigenlijk willen huilen.
* Zij verzetten zich tegen onrechtvaardigheid.
* Zij vechten voor datgene waar ze in geloven.
* Zij huilen als ze blij zijn en lachen als ze nerveus zijn.
* Hun liefde is onvoorwaardelijk.
* Zij accepteren geen “Nee” als ze geloven dat er een betere oplossing is.
* Zij weten dat een knuffel en een kus kan helpen een gebroken hart te helen.
* Zij betreuren het verlies van een familielid, maar blijven sterk,
wanneer ze denken dat er niet genoeg kracht over is.
* Zij huilen wanneer hun kinderen zichzelf overtreffen en juichen als
hun vrienden in de prijzen vallen.
* Vrouwen hebben essentie om dingen te zeggen en alles te geven.
* Zij ondersteunen familie en vrienden.
* Zij bezitten compassie en idealen.
* Zij brengen vreugde en hoop.
* Het hart van de vrouw zorgt dat de aarde draait.
Vrouwen hebben maar één fout: Ze vergeten nog wel eens aan zichzelf te denken.

“En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allaah en Zijn boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak.” [al-Ahzaab 33:36]

“..en hun sieraad niet tonen ..” [al-Noor 24:31]

“..en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van onwetendheid werd gedaan. En onderhoudt de salaah en geef de zakaah en gehoorzaamt Allaah en Zijn boodschapper.” [al-Ahzaab 33:33]

"Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw; jullie horen bij elkaar" (Surah 3 :Ayah 195).

"Wie het goede doet, man of vrouw, en hij gelooft: voorwaar aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste wat zij plachten te doen." (Surah 16 : Ayah 97)

"O, jullie die geloven, het is u niet toegestaan vrouwen tegen hun wil te erven." (Surah 4 :Ayah 19)

”Wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?” De profeet antwoorde: "Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen.” [Overgeleverd door Aboe Da woed, At-Tirmidhi]

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

O boodschapper van God! Wie heeft het meeste recht om door mij het beste behandeld te worden?" De profeet antwoordde hem: "Jouw moeder." De man zei: "Wie is de volgende?" Het antwoord van de profeet verbaasd de man. "Jouw moeder", zegt de profeet weer. "Wie is de volgende?", vraagt de man nogmaals. "Jouw moeder", zo gaf de profeet voor de derde maal ten antwoord. De man begrijpt hierdoor dat zijn moeder heel belangrijk is, daarom stelt hij zijn vraag nu anders: Als ik mijn plicht tegenover mijn moeder gedaan heb, wie komt er dan na haar?", informeert hij. Gods boodschapper zei: "Jouw vader." [Overgeleverd door Boekharie en Moeslim]

de man en de vrouw zijn dus wel gelijk. alleen hebben ze beide andere taken en daardoor kunnen nogal eens onduidelijkheden voordoen

mooi artikel vind ikzelf

Ik moet elke dag mijn hoofddoek verklaren en verantwoorden

Geschreven door: Rachida El Masoudi

Ik verbaas me nog steeds over de vele dingen die ik hoor met betrekking tot de hoofddoek. De hoofddoek mag niet meer gedragen worden. Een duidelijke en heldere reden hiervoor heb ik nog niet gehoord. Ik vraag me af, wat voor kwaad een vrouw doet door een hoofddoek te dragen.

Ik hoorde eerst dat een vrouw met hoofddoek onmogelijk geëmancipeerd kan zijn, dit is een fabeltje. Waarom zou een vrouw niet geëmancipeerd kunnen zijn met een hoofddoek? Als je in het woordenboek kijkt bij emancipatie zie je als betekenis: het volwaardig kunnen functioneren in de maatschappij! Ik zie niet hoe dit niet kan samengaan met een hoofddoek. Waarom zou een hoofddoek emancipatie kunnen belemmeren?

Laat ons als moslimvrouwen in onze waarde. Waarom wordt er niet gekeken naar de vele succesverhalen en positieve kanten van vrouwen met een hoofddoek? Er is een grote opkomst van hoogopgeleide moslimvrouwen en er is ook een grote opkomst van hoofddoekdragende moslimvrouwen. Waarom blijven mensen dit zien als een contrast? Ik draag een hoofddoek en probeer daarbij zoveel mogelijk naar de regels van de islam te leven. Ik voel me nog niet vrij in mijn doen en laten, omdat de maatschappij mij als slachtoffer ziet. Ik moet elke dag mijn hoofddoek verantwoorden en verklaren. Ik zie niet de hoofddoek als belemmering maar de houding van mensen om me heen. Accepteer dat moslimvrouwen ervoor hebben gekozen om zo te leven.

Ik begrijp de ophef niet, eerst werd er "geklaagd" dat de moslimvrouw geen vrijheid heeft en zich niet ontwikkelt, de moslimvrouw bleef thuis en studeerde niet. Nu zie je een opkomst van hoogopgeleide moslimvrouwen, die verder studeren en willen werken en die worden belemmerd door mensen die vinden dat je niet kan werken met een hoofddoek. Een hoofddoek is geen petje die je draagt voor de lol. Een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen. Het word tijd dat men dat accepteert. Hou op met kijken naar de buitenkant maar oordeel naar de prestaties van die vrouwen. Vrouwen hebben zolang gestreden om gelijk behandeld te worden, om ook het werk te kunnen doen dat ze willen doen. Is het nu zover gekomen dat wij moslimvrouwen opnieuw voor die rechten moeten strijden?

misschien dat er nu wat meer duidelijkheid is.
ik zeg het nogmaals.. vele mensen en culturen doen dingen waar de Islam de schuld van krijg.

als er een aanslag word gepleegd in Irak dan is het van: 3 moslimstrijders dit dat blablabla.....
word het door blanke gedaan dan hoor je nooit van: 3 jode... of 3 katholiekestrijders hebben dit dat en dat gedaan..
Waarom?

Niet iedere Marokkaan is een moslim. net zoals niet iedere Nederlander een niet-moslim is

Meisje_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:26

zozo je hebt er zin in Haha!

kan je beter zeggen niet iedere "Marokaan is een Moslin, net zoals niet iedere Nederlander Christen is"

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:31

Bella88 schreef:
Als ze niet mogen zwemmen van allah of van hun MAN!! dan moeten ze die ook lekker binnenhouden want wat loopt er in de zomer langs de waterkant naar de topless of gwn dames in bikinie te gluren? Nors opkijken INDERDAAD de moslim man!
ROFL dus dan moeten ze dat ook lekker niet doen en mooi bij hun vrouw in boerka gaan zitten thuis! ik kan hier echt zo boos om worden! Misselijk

Een vrouw mag wel zwemmen. zwemmen is gezond dus Allah verbied het niet!!
alleen ze mag niet 'naakt' in het openbaar bij vreemde mannnen.

ze mag bv wel naar het zwembad in haar bikini als er alleen vrouwen zijn.

niet alle moslimmannenn zijn zo!!! de moslim manne die werkelijk het geloof kennen die slaan hun ogen neer als ze een vrouw zien!

een werkelijke moslims die kijken alleen naar een vrouw om te zien dat het een vrouw is.

ook niet iedere moslim is hetzelfde. sommige houden zich aan alle regels, andere (nog) niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:33

Meisje_86 schreef:
zozo je hebt er zin in Haha!

kan je beter zeggen niet iedere "Marokaan is een Moslin, net zoals niet iedere Nederlander Christen is"

haha had ook gekunne Haha! .. alleen ik bedoelde ermee te zeggen dat het geloof niet is voor alleen de arabische landen.

sommige mensen die daar vandaan komen geloven ook niet in de islam.. en sommige mensen die dus in nederland wonen die geloven wel in de islam. Clown

er zijn veel nederlandse moslims.. maar die zijn toch ook niet gedwongen van huis uit? hun kiezen er zelf voor om een hoofddoek te dragen. dus er zal vast wel iets goeds aan zijn Knipoog

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:36

ach schei toch uit ik vind het gewoon echt pure onzin.
Moslims kijken alleen naar een vrouw om te zien dat het een vrouw is? ja ja dus dat doen ze op het strand kijken of het wel echt vrouwen zijn?? Ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom jij er voor opkomt. maar goed dat is je eigen keuze ...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:39

Topoverkonte schreef:
Langs de ene kant is het wel normaal dat je nogal 'onbeleefd' reageert op zo'n zicht. Ierdere cultuur heeft zijn eigen leefregels en normen en waarden. Die zijn noodzakelijk voor het verderbestaan van de cultuur. Zie die normen en waarden als een soort 'lijm' die de groep tesamen houdt. Komt er dan iemand in zo'n pak af, dan ga je automatisch het linken met de symbolen die wij kennen (dus Smurf). Er zijn zelfs al geleerden die zeggen dat multiculturaliteit niet haalbaar is, sociologisch gezien, want dat het een cultuur kapot maakt. En daar zijn veel mensen bang van, mag je niet onderschatten en mag je ook niet zo maar veroordelen.

Langs de andere kant, een van de fantastische eigenschappen van de mens is zijn mogelijkheid tot aanpassen. Alleen mag je daar niet te ver in gaan of te vlug. Dat aanpassen is wel tweerichtingsverkeer, evenals het respect dan van twee kanten moet komen.

Of dit pak te ver gaat? Ik denk het niet. Maar je kan het mensen echt niet kwalijk nemen als hun eerste reactie lachen is of met mond open staren. (tweede reactie is natuurlijk iets anders)

hier ben ik het zeker mee eens!!
cultuur en geloof zijn 2 verschillende dingen. toch past de islam in veel opzichten niet in de nederlandse cultuur. en dat is idd moeilijk te doorbreken.

toch kan je denken dat vroeger in nederland ook mensen werden uitgehuwlijkd tussen de rijke families.. vrouwen gingen naar de huishoudschool en werden gewoon huisvrouw/moeder. Als je een vriendje had,, owjee als je bij elkaar ging slapen. en nog erger was als je voor het huwlijk zwanger was...
volgens mij is dat iets wat tegenwoordig niet meer zoveel gebeurd?
en toch was dat niet zo lang geleden.

OK JULLIE ZULLEN ONDERHAND WEL GEK VAN ME ZIJN Haha! MAAR NU HEB IK EVEN ALLES ERUIT GELATEN EN ZIJN JULLIE WEER EVEN VAN ME AF Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:41

jameyskatje schreef:
deze komt niet letterlijk uit de koran. even in makkelijkere taal omschreven:
[i]De vrouw is gemaakt van de rib van de man,,
Niet van het been om getrapt te worden,
Niet van het hoofd om hoger te zijn,,
Maar van de zij om gelijk te blijven,
0nder de arm om beschermd te worden,,
En naast het hart om geliefd te worden,,
Laat een vrouw nooit huilen,
Want Allah telt haar tranen.

Hoewel het niet helemaal mijn visie is, is het wel poetisch Ja

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:42

Bella88 schreef:
ach schei toch uit ik vind het gewoon echt pure onzin.
Moslims kijken alleen naar een vrouw om te zien dat het een vrouw is? ja ja dus dat doen ze op het strand kijken of het wel echt vrouwen zijn?? Ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom jij er voor opkomt. maar goed dat is je eigen keuze ...

praat toch niet steeds over 'de MOSLIMS' die dat doen!! want het mag NIET van het geloof..
dus als jij mannen zie die dat doen.. dan hebben hun het verpest voor de andere moslims...

vriend van mij.. knappe jonge.. 20 jaar.. hij wilt niet eens naar het strand. hij voelt zich dar gewoon ongemakkelijk tussen al die meisjes.

Alleeen die jongens die zie jij niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:52

@jameyskatje: Ik vind het fijn dat er teminste iemand op bokt is die niet negatief over het dragen van een hoofddoek/boerka of wat dan ook is. ( sorry dat ik dit zo zeg, maar kijk aub in een gemiddeld topic over islam en je zal 90% negatieve antwoorden en reacties vinden.)
Hoewel ik geen moslima ben, neem ik het wel vaak op voor deze mensen.. Waarom? Omdat ik er wel in geloof dat iedereen een gelijke is en dat je iedereen met respect moet behandelen. En niet omdat iemand anders is dan jij zelf, ze gelijk negatief beoordelen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:33

Wat ik me nu afvraag, is waar de mensen die in dit topic keihard zonder verdere uitleg "belachelijk!" roepen, nu werkelijk over vallen. Het feit dat het pak er naar onze maatstaven ongewoon uitziet, of het feit dat het ontwikkeld is met vooral het oog op moslimvrouwen?

Met andere woorden: gaat het hier om de praktische kant van zaken, of is dit het zoveelste topic waar religieuze discriminatie van toepassing is...?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:17

Bella88 schreef:

Wat een ontzetten krom en kortzichtig stukje!!