Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:Immigranten/asielzoekers die naar NL verhuizen zijn vindt ik zowiezo verplicht de nederandse taal te leren; soort van inburgeringsexamen.
En ja, ook op straat vindt ik het doodnormaal dat die mensen nederlands praten; je woont namelijk niet meer in marokko,turkijke etc etc.
Dus je past je aan; al moet ik wel zeggen dat ik een aantal engelse en schotse vrienden heb en engels vindt ik véél minder erg om te horen dan marrokkaans,turks,arabisch; ik weet het bevooroordeelt.....
En qua friezen; hmmm beetje moeilijk want ben zelf fries hihi maar zolang ze naast fries nog een beetje ABN kunnen praten ist goed!!
Whiz schreef:Wildgirl schreef:Immigranten/asielzoekers die naar NL verhuizen zijn vindt ik zowiezo verplicht de nederandse taal te leren; soort van inburgeringsexamen.
En ja, ook op straat vindt ik het doodnormaal dat die mensen nederlands praten; je woont namelijk niet meer in marokko,turkijke etc etc.
Dus je past je aan; al moet ik wel zeggen dat ik een aantal engelse en schotse vrienden heb en engels vindt ik véél minder erg om te horen dan marrokkaans,turks,arabisch; ik weet het bevooroordeelt.....
En qua friezen; hmmm beetje moeilijk want ben zelf fries hihi maar zolang ze naast fries nog een beetje ABN kunnen praten ist goed!!
TJonge jonge..
Azielzoekers.. ZIJN verplicht in NEDERLAND om een inburgeringscursus te doen en een cursus Nederlands te volgen! DAT MOETEN ze tegenwoordig ALLEMAAL!!
en een fries moet daarnaast een BEETJE ABN praten?? Nou de meeste Buitenlandsers kunnen ook abn praten dus dan is het toch prima dat ze op straat een andere staal spreken?
Klijn schreef:Zelf wel eens een inburgeringscursus gedaan?? Die dingen slaan echt nergens op en ik weet zeker dan minstens 40 % van de Nederlanders daar niet eens voor zou slagen!!
Klijn schreef:Zelf wel eens een inburgeringscursus gedaan?? Die dingen slaan echt nergens op en ik weet zeker dan minstens 40 % van de Nederlanders daar niet eens voor zou slagen!!
Maar mag je dan niet meer in je moedertaal praten?? Waarom niet? Zolang je niet in het gezelschap bent van andere maakt dat toch niet uit? En op straat heb je weinig te doen met de andere om je heen dus wat boeit het dan?
Waarom is Engels op straat minder erg dan een Arabische taal?
Whiz schreef:Klijn schreef:Zelf wel eens een inburgeringscursus gedaan?? Die dingen slaan echt nergens op en ik weet zeker dan minstens 40 % van de Nederlanders daar niet eens voor zou slagen!!
Ja nou daar kunnen die mensen niets aan doen!! Die doen gewoon wat hen opgedragen wordt. Als je het niet eens bent met de inhoud van de inburgerings cursus.. moet je daar de nederlandse overheid de schuld van geven.. en niet de mensen die ze moeten volgen.
Wildgirl schreef:Daarnaast geef ik ook eerlijk toe dat als ik langs een groepje marrokkanen fiets en ze roepen iets in het marrokkaans naar me ik het fijn zou vinden te weten wát ze zouden zeggen.
Je krijgt vervreemding naar mijn inzien op het moment dat alle marrokkanen marrokkaans gaan praten op straat; sterker nog dit is bewezen.
En volgens mij klagen buitenlanders aan de lopende band dat ze niet geaccepteerd worden,buiten de boot vallen etc etc, mochten deze klagers idd stug hun eigen taal blijven praten en zich weigeren te conformeren aan nederland dan denk ik...eigen schult dikke bult.
Je kunt dit op allerlei issues toepassen van taal tot criminaliteit; wees blij dat je in nederland onderdak krijgt; conformeer je dan ook daaraan en ga niet stug je eigen normen en waarden blijven doorvoeren(tot op bepaalde hoogte natuurlijk)leer ABN en probeer zo goed mogelijk te integreren, de mensen die dat doen krijgen van mij veel, heel veel respect!
Uiteraard geldt dit in mijn opinie ook voor alle nederlandse turken,marrokkanen,koerden etc etc ga niet proberen marrokko na te bouwen in nederland; ga dan maar terug.
Misschien dat je daar wel vrouwen mag slaan, overal moskeen mag bouwen, mensen uit kunt huwelijken, jonge meisjes mag besnijden en crimineel mag zijn...........maar hier NIET.
Nu krijgen we vast een pittige discussie...........![]()