hoofddoek thuislaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind jij dat een hoofddoek verboden moet worden in de klas?

ja
81 (57%)
nee
52 (36%)
anders, namelijk...
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 142

Yentl_

Re: hoofddoek thuislaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:58

ik ga echt gewoon volledig mee met ma_rie_tje!

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:59

Ho ma_rie_tje ik ben het met je eens hoor als je zegt dat als de school die regels gesteld heeft je je daar ook aan moet houden als je voor de school kiest..Dat is eigen keuze. Denk alleen wel dat zo'n school een school is puur voor christelijken..in tegenstelling tot de mijne die open is maar wel christelijke invloeden kent..

Mri

Yentl_ schreef:

vind het prima dat je het met me eens bent,maar wees wat genuanceerder met je "opmerkingen" Knipoog

Edit: zeker neit banketstaaf bedoeld hoor, maar heb geen zin in een reltopic!
Laatst bijgewerkt door Mri op 24-04-07 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Dancie schreef:
als het waarde voor deze mensen heeft gaan ze naar hun eige land toch. De hoofddoekjes horen niet in nederland klaar.

en als ze niet uit vrije wil zijn gekomen dan?
en sowieso, wat zou jijer van vinden als je bv. ineenss geen rood meer mocht dragen in een andere land omdat de kleur rood daar niet hoorde

Anoniem

Yentl_ schreef:

ik ook Bloos

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:01

dat heel de hoofddoek niet bij het christelijke hoort of welk ander geloof dan ook in nederland.

in rotterdam wordt zelfs een moskee gemaakt en dan noem je yentl DWAAS Gaaaap sorry maar dit is geen Mocro of nigger land

ik draag geen rood dus dat zou ik fijn vinden

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:01

fixture schreef:
Dancie schreef:
als het waarde voor deze mensen heeft gaan ze naar hun eige land toch. De hoofddoekjes horen niet in nederland klaar.

en sowieso, wat zou jijer van vinden als je bv. ineenss geen rood meer mocht dragen in een andere land omdat de kleur rood daar niet hoorde

Dit gaat (weer) offtipoc, probeer alsjeblieft ON topic te blijven.
en de kleur rood vind ik een fout voorbeeld!

Neem bijvoorbeeld spagettishirtjes, die zijn op zat plaatsen ook niet geaccepteerd.
als die niet geaccepteerd worden op een plek waar jij op vakantie bent dan trek je toch ook even een blousje aan!

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:02

Yentl_ schreef:
ja, dat klopt Knipoog
sorry hoor, maar is jouw het sarcasme in mijn vorige post niet opgevallen?

En het is jou niet opgevallen dat ik (& anderen) jou totaal niet serieus nemen? Kom over een paar jaar terug mischien dat je dan echt iets te zeggen hebt hierover

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:04

dat jullie mij niet serieus nemen kan mij echt niets schelen hoor. maar jij wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt met 'buitenlanders' ik denk dat als jij dat eens wist dezelfde gedachtes zou hebben. en waarom zou ik over een paar jaar terugkomen? omdat jullie mij dan allemaal hebben omgepraat? sorry jongen, dit is mijn mening en ik ben geen meeloper en je kan me dus ook niet op andere gedachtes brengen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:04

hier in zwolle en zo wonen niet de buitenlanders die wij hier hebben

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:07

Vvincent schreef:
Ho ma_rie_tje ik ben het met je eens hoor als je zegt dat als de school die regels gesteld heeft je je daar ook aan moet houden als je voor de school kiest..Dat is eigen keuze. Denk alleen wel dat zo'n school een school is puur voor christelijken..in tegenstelling tot de mijne die open is maar wel christelijke invloeden kent..

In het artikel waar de link naar wijst staat dat deze schoelen verder gaan dan alleen het bordje christelijk boven de deur.

Daarmee bedoelen ze dus een christelijke school en niet een met christelijke invloeden.
dat is inderdaad een groot verschil.

Heb het gevoel dat ik een van de weinigen/ de enige ben die het bijbehorende artikel heeft gelezen

Edit: ik ben ook van mening dat IEDEREEN die op EEN school zit, zich dient te houden aan de regels van deze school. Als de regels niet bevallen moet je niet naar de betreffende school gaan, en ook geen probelemn er van maken als je het niet eens bent met de gestelde regels.
Regels zijn regels, die zijn er niet voor niks
Laatst bijgewerkt door Mri op 24-04-07 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:07

nogmaals
GRAAG ONTOPIC BLIJVEN!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:09

ja blijven we maar kijk

in zwolle wonen buitenlanders maar niet de buitenlanders die hier wonen. Voor sommige zal ik misschien wel respect hebben maar niet voor de mongolen uit rotterdam enzo. Daar voel ik me te nederlands voor.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:09

Dancie schreef:
dat heel de hoofddoek niet bij het christelijke hoort of welk ander geloof dan ook in nederland.

in rotterdam wordt zelfs een moskee gemaakt en dan noem je yentl DWAAS Gaaaap sorry maar dit is geen Mocro of nigger land

Een nigger land? Het zijn mensen met een instelling als de jouwe die het toch nooit gaan begrijpen. Zonder niggers en mocro's had Nederland totaal NIKS voorgesteld..Raar he, dat ze een moskee bouwen? Zelfs in Turkije zijn er kerken hoor..Mensen hier trekken hele verkeerde verbanden, een moslim is niet een Marokkaan die zich misdraagt en de Islam is niet iets vuils ofzo (ga hem anders maar eens lezen voordat je oordeelt). Dus houd op met generaliseren. Negers zijn weer iets heel anders en waarom jij die er hier bijhaalt is me niet helemaal duidelijk..leuk he, zomaar wat schreeuwen over buitenlanders dit en dat?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:11

nou ik generaliseer wat ik wil

Nijn

Ik vind dat sommige opmerkingen toch wel erg ver gaan, en totaal off-topic.
Hiervoor ga ik even temmen.

Verder wordt hier op zo'n 300 meter afstand een moskee gebouwd en mensen zijn huiverig voor overlast, maar als ik colones richting kerk zie gaan hoor ik niemand klagen?

patatkraam

en sowieso, wat zou jijer van vinden als je bv. ineenss geen rood meer mocht dragen in een andere land omdat de kleur rood daar niet hoorde[/quote]

Dit gaat (weer) offtipoc, probeer alsjeblieft ON topic te blijven.
en de kleur rood vind ik een fout voorbeeld!

Neem bijvoorbeeld spagettishirtjes, die zijn op zat plaatsen ook niet geaccepteerd.
als die niet geaccepteerd worden op een plek waar jij op vakantie bent dan trek je toch ook even een blousje aan![/quote]

ik ga helemal niet offtopic vind ik
maargoed ik had zo snel neit even een ander voorbeeld en zo komt mijn punt ook duidleijk naar voren dus
maar niet iedereen denkt daar zo makkelijk over, waar erger je je eigenlijk aan?!

Yentl_

Vvincent schreef:
Dancie schreef:

Een nigger land? Het zijn mensen met een instelling als de jouwe die het toch nooit gaan begrijpen. Zonder niggers en mocro's had Nederland totaal NIKS voorgesteld..Raar he, dat ze een moskee bouwen? Zelfs in Turkije zijn er kerken hoor..Mensen hier trekken hele verkeerde verbanden, een moslim is niet een Marokkaan die zich misdraagt en de Islam is niet iets vuils ofzo (ga hem anders maar eens lezen voordat je oordeelt). Dus houd op met generaliseren. Negers zijn weer iets heel anders en waarom jij die er hier bijhaalt is me niet helemaal duidelijk..leuk he, zomaar wat schreeuwen over buitenlanders dit en dat?

in de koran staat ook niets vuils, maar waar staat dat ze mensen moeten doden om hun eer terug te krijgen?
waar gaat eerwraak tenslotte over? staat dat in de koran? nee, hiervoor hoef ik geen koran te lezen hoor.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:12

@ dancie: dit gaat niet over zwolle of rotterdam oid, maar om een basis school die duidelijke regels wil stellen over wel of geen hoofddoek in de klas.

@ vvincent: ik denk dat je er verstandig aan doet om ze gewoon te laten gaan en ontopic te blijven. Binnen notime wordt dit en reltopic als het zo door gaat

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 21:13

ik vind dit zoooooooo respectloos! (sommige dingen wat ik lees) als ik ooit mijn hoofddoek ga dragen. isha allah.
dan al ik hem nooooiittt afdoen in het openbaar.

meisjes die een hijaab dragen die dragen deze met liefde en trots. als ze die afdoen voelen ze zich naakt.

het is hetzelfde als tegen een meisje zeggen.
hey trek je shirt uit en kom in je bh naar school.

zouden jullie dat doen? nee
zouden jullie je naakt voelen? ja
zou je je gerespecteerd voelen? nee

het is hetzelfde! geen discussie over mogelijk.

hebben jullie eigenlijk last van een hoefddoek in de klas?
vertel me dan waar je je aan stoort?
vind je dit passen in een land waar vrijheid is?

echt jammer als ik lees hoe kortzichtig mensen kunnen zijn. hoe ze kunnen oordelen terwijl ze niets van de islam weten (alleen de berichte dingen die 9 van de 10 keer nergens op slaan).

misschien moeten sommigen van jullie maar eens een voorbeeld nemen aan de meisjes die hun hijaab dragen met de juiste intentie Lachen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:14

Ik ben tegen het uiten van geloof op werk en school dus ben ook tegen Lachen een gewone school is neutraal en hoort dus ook geen uiten van geloof.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:14

ik stop inderdaad in dit topic, ik heb mijn standpunt uitgelegd, of dat op prijs werd gesteld of niet Bloos

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:15

Eerwraak werd vroeger net zo goed door christenen uitgevoerd hoor..die hebben ook hele volkeren omgelegd. Het staat echt niet letterlijk in de bijbel geloof me, maar er zijn altijd idioten die lezen wat ze willen lezen..kijk maar naar die zelfmoord terroristen. Die geloven heilig dat als zij zichzelf opblazen en 'een paar ongelovige' hierin meenemen ze in de hemel komen terwijl dit nergens letterlijk in de Koran staat..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:15

idd want ik heb mijn mening er over en jullie die van jullie

ik weet dat nederland niks was zonder hun maar waarom passen ze zich niet aan met dit geloof enzo. Waarom passen wij ons aan hun aan en ehm ik zie meer fopturkies dan nederlanders eigelijk

ik weet ook dat het voor de meisjes belangrijk is maar waarom zo`n geloof hier in nederland doorzetten.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:16

Vvincent schreef:
Eerwraak werd vroeger net zo goed door christenen uitgevoerd hoor..die hebben ook hele volkeren omgelegd. Het staat echt niet letterlijk in de bijbel geloof me, maar er zijn altijd idioten die lezen wat ze willen lezen..kijk maar naar die zelfmoord terroristen. Die geloven heilig dat als zij zichzelf opblazen en 'een paar ongelovige' hierin meenemen ze in de hemel komen terwijl dit nergens letterlijk in de Koran staat..

en DAT is nou precies wat ik wil zeggen!
christenen deden het vroeger Knipoog