Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosannee_

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:44

MRIIIS schreef:
@ Tinaaz: Nederland wordt echt geen Islamitisch land, vind ik een beetje overdreven hoor Lachen
Verder hoef je als donker iemand meestal echt niet meer je best te doen om geaccepteerd te worden hoor; Ik in ieder geval niet Lachen

mij lijtk juist dat als je wil geaccepteerd worden je je zelf meot zijn maar jeje ook moet aanpassen aan de nederlandse cultuur.. en verder gewoon lekekr mee praten met iedereen en je niet aanstellen en zeggen dat iemand een racist of een kaaskop is Knipoog

verder heb ik niks tegen gekleurde.. maar mijn broer is weleens aangevallen door gekleurde....

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:51

Rosannee_ schreef:
MRIIIS schreef:
@ Tinaaz: Nederland wordt echt geen Islamitisch land, vind ik een beetje overdreven hoor Lachen
Verder hoef je als donker iemand meestal echt niet meer je best te doen om geaccepteerd te worden hoor; Ik in ieder geval niet Lachen

mij lijtk juist dat als je wil geaccepteerd worden je je zelf meot zijn maar jeje ook moet aanpassen aan de nederlandse cultuur.. en verder gewoon lekekr mee praten met iedereen en je niet aanstellen en zeggen dat iemand een racist of een kaaskop is Knipoog

verder heb ik niks tegen gekleurde.. maar mijn broer is weleens aangevallen door gekleurde....
'

Mjah .. mijn broertje is wel een aangevallen.. door een blanke!!?? So?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:57

Er zijn ook blanken die elkaar aanvallen en gekleurden die elkaar aanvallen.. Dat is het punt niet.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:14

Tsja daar had ik niet by nagedaacht Bloos

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:42

de gevangenissen zitten anders vol met kleurlingen veeel meer dan blanke mensen... hoe kan dat dan??

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:43

@Tinaaz: op wie reageer je nu?

Kan het even niet volgen Nagelbijten / Gniffelen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:24

tinaaz schreef:
de gevangenissen zitten anders vol met kleurlingen veeel meer dan blanke mensen... hoe kan dat dan??

Lees het hele topic maar eens door, dan zul je ergens een post zien waarin uitgelegd wordt dat er inderdaad meer criminaliteit is onder kleurlingen. En dat dat niet is omdat ze kleurling zijn, maar omdat ze vaak in minder prettige situaties leven (armoede, achterstandswijken).

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:39

Ik ben het met de TS eens. Kleurlingen denk vaak dat ze zich alles kunnen permiteren en zich niet aan de regels moeten houden die op die plek gelden. En van het moment je een opmerking durft maken, ben je een racist... Dat noem ik gewoon het woord 'racist' gebruiken om hun eigen gedrag te verdoezelen en een reden te hebben om zich als onschuldige te gedragen. Ik erger me er dagelijks aan op de trein - bus.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:41

helemaal met je eens, het zit gewoon tussen hun oren !!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:43

Nimue schreef:
tinaaz schreef:

Lees het hele topic maar eens door, dan zul je ergens een post zien waarin uitgelegd wordt dat er inderdaad meer criminaliteit is onder kleurlingen. En dat dat niet is omdat ze kleurling zijn, maar omdat ze vaak in minder prettige situaties leven (armoede, achterstandswijken).

slechte opvoeding!

Ik vind het echt onzin om armoede en ahterstandswijken als reden te geven voor hun slechte gedrag.
Tuurlijk moet je om dat op te lossen daar wel naar kijken, maar het moet aan hun zijn om te willen veranderen.
Dus werken met beloning en straf.

Bij de opvoeding gaat het al fout.

En misdaad loont.
Hier is de politie toch en lachertje!?
Voornamelijk omdat de politie niks mág doen.

Ook dat ze teveel tijd hebben, laat ze werken!
Degene die met de politie in aanmerking zijn gekomen....
(verplicht laten aantonen van een baan.)
Anders móeten ze werken voor de overheid.
= ff snel een verzonnen oplossing.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:46

Nimue schreef:
tinaaz schreef:

Het blijft een verschil in mentaliteit. Niemand dwingt je om crimineel te worden, je afkomst niet, alleen jijzelf.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:50

Lees nou even terug naar die ene post! Daar wordt het allemaal veel duidelijker in uitgelegd.

Naast omstandigheden spelen ook de cultuurverschillen en vooral ook de cultuurclash e.d. mee, maar je gaat mij echt niet wijsmaken dat mensen met een kleurtje gewoon slechtere mensen zijn dan wij nobele blanken hoor. Beetje eng idee vind ik dat zelfs...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:52

Uit onderzoek in Engeland blijkt dat de 'blanke' meer gediscrimineerd wordt dan 'kleurlingen'. Ook qua racisme. Ze voelen het ook zo, maar roepen dit niet te pas en onpas... zoals je hier boven kunt lezen wel gedaan wordt Knipoog
Er zijn genoeg blanken die ook in armoede en in achterstands wijken leven in Nederland (voor zover je daarover kunt spreken) en het worden ook niet direct Flodders Clown ik denk eerder dat het een gebrek aan respect, normen en waarden, verveling, laag opleidings niveau is.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:53

Er zijn zowel goede als slechte kleurlingen, maar dat is bij ons blanken net hetzelfde. Want criminaliteit komt onder elke huidskleur voor. Maar het is wel opmerkelijk dat wij opmerkingen en commentaar beter aanvaarden dan een kleurling. Je moet het niet wagen om op de bus tegen een groepje kleurlingen een opmerking te geven over teveel lawaai hoor . Krijg je dadelijk een bedreiging en snauw terug...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:01

Nimue schreef:
Lees nou even terug naar die ene post! Daar wordt het allemaal veel duidelijker in uitgelegd.

Naast omstandigheden spelen ook de cultuurverschillen en vooral ook de cultuurclash e.d. mee, maar je gaat mij echt niet wijsmaken dat mensen met een kleurtje gewoon slechtere mensen zijn dan wij nobele blanken hoor. Beetje eng idee vind ik dat zelfs...

Er zijn ook goeie, dus het is zeker een bewuste keus die ze maken om het verkeerde pad op te gaan.
De groep (marokkanen) die hier in Nederland zit, is in verhouding met hun eigen land veel crimineler.
Het heeft dus niks met hun afkomst of wat ook te maken.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 02-05-07 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:02

Zoals ik al zei, het is een kwestie van mentaliteit. Er leven ook genoeg blanken onder de armoedegrens, en toch zitten er meer kleurlingen in de bajes. Het is natuurlijk wel makkelijk om een kapstok te vinden om alles aan op te hangen zonder dat je kritisch naar jezelf of bevolkingsgroep moet kijken.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:06

Elke86 schreef:
Ik ben het met de TS eens. Kleurlingen denk vaak dat ze zich alles kunnen permiteren en zich niet aan de regels moeten houden die op die plek gelden.

Haha wat een onzin weer. Hoe kom je daar nou weer bij?!! Kom eens met feiten dan... Hoe kun jij uberhaubt weten wat andere mensen denken??????

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:10

Whiz schreef:
Elke86 schreef:
Ik ben het met de TS eens. Kleurlingen denk vaak dat ze zich alles kunnen permiteren en zich niet aan de regels moeten houden die op die plek gelden.

Haha wat een onzin weer. Hoe kom je daar nou weer bij?!! Kom eens met feiten dan... Hoe kun jij uberhaubt weten wat andere mensen denken??????

Bijwijzen zijn er genoeg als je gewoon even je ogen opendoet op een busstation. Opmerkelijk veel kleurlingen doen dingen die niet mogen, maken enorm veel geluidsoverlast en voelen zich beter dan de meeste daar. Dat staat dan ook vaak gelijk met uitlachen van andere mensen.
Begrijp me niet verkeerd, blanken zijn ook niet heilig hoor, maar wij gaan niet dadelijk roepen dat iemand racist is ofzo. En dat toe de meeste kleurlingen wel...
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 02-05-07 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:11

Nimue schreef:

Als je kijkt naar chinezen, volgens mij heeft "niemand" daar problemen/commentaar op.
Terwijl die ook cultuurveschillen etc hebben. Van "hun" heb je ook slechte. maar ze worden niet gedicrimineerd.
Dus ik zie "ons" niet als "nobele blanke" maar die marokkaanse hang-jeugd als "tuig"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:21

Turken en marokkanen hebben ook een andere mentaliteit. En ik heb het idd niet zo op marokkaanse jongens, over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) is het toch een vrij criminele en agressieve groep.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:21

Elke86 schreef:
Whiz schreef:

Bijwijzen zijn er genoeg als je gewoon even je ogen opendoet op een busstation. Opmerkelijk veel kleurlingen doen dingen die niet mogen, maken enorm veel geluidsoverlast en voelen zich beter dan de meeste daar. Dat staat dan ook vaak gelijk met uitlachen van andere mensen.
Begrijp me niet verkeerd, blanken zijn ook niet heilig hoor, maar wij gaan niet dadelijk roepen dat iemand racist is ofzo. En dat toe de meeste kleurlingen wel...

Kijk met dit soort onzin berichten daar kan niemand wat mee. Omdat jij dat zo ervaart of zo voelt kun je niet zeggen dat iedereen zo is. Alleen maar omdat jij die mensen met die ogen bekijkt. Je kunt niet zeggen.. omdat ik dat zie dan is dat zo. Nee soms is je eigen visie betroebeld over vervuild met negatieve gedachten tegenover een bepaald onderwerp, mens, of ras. Kom dan met feiten en lees je er op in... Maar kom niet met... ''Ze doen vaak dingen die niet mogen''.. ''En ze voelen zich beter''.....

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:22

Ik ben het met de meeste hier eens. Sommige donkere mensen zoeken inderdaad alleen donkere mensen op.
Laatst zaten wij in de klas, en hadden we het over vroeger. Dat mijn leraar jong was.
Zei iemand oppeens: "ja maar er in deze generatie..""
Buitenlander:Ja houd je bek maa ik weet al wat je wilt zeggen rasict!"
Ik dacht echt doe normaal..

Maar je ziet ook al vaker buitenlanders andere mensen uitschelden enzo, en gewoon heel asociaal reageren op sommige dingen. Dan denk ik ook, Jullie worden toegelaten in ons land, als dat niet mocht moest je misschien wel weer terug naar je eigen land waar misschien wel oorlog is, en dan gaan jullie je zo gedragen? Natuurlijk niet alle buitenlanders zijn zo, maar ik ken er een heleboel die zich wel zo gedragen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:29

Whiz schreef:
[Kijk met dit soort onzin berichten daar kan niemand wat mee. Omdat jij dat zo ervaart of zo voelt kun je niet zeggen dat iedereen zo is. Alleen maar omdat jij die mensen met die ogen bekijkt. Je kunt niet zeggen.. omdat ik dat zie dan is dat zo. Nee soms is je eigen visie betroebeld over vervuild met negatieve gedachten tegenover een bepaald onderwerp, mens, of ras. Kom dan met feiten en lees je er op in... Maar kom niet met... ''Ze doen vaak dingen die niet mogen''.. ''En ze voelen zich beter''.....

Als dit voor jouw onzin is, moet je mijn bericht even goed terug lezen. Dan merk je dat ik zowel blanken als kleurlingen ga aanspreken.
Sla even een krant open en tel het aantal berichten over criminaliteit door kleurlingen eens, dan zie je dat de bewijzen zwart op wit zijn. Is het dan nog steeds onzin volgens jouw?
Het feit dat ik die dingen met mijn ogen zie, is het feit dat ze er wel degelijk zijn. Ik zie dat ook bij blanken hoor en kijk dus niet bepaald alleen naar kleurlingen. Maar aangezien dit topic over 'kleurlingen' gaat, zeg ik mijn mening daarover. Deze staat haaks tegenover de jouwe, maar zo is dat altijd bij discussies. Maar kom niet af met 'dit is onzin', want jouw post draagt niet veel meer intressant bij dan de mijne.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:34

Elke86 schreef:
Whiz schreef:
[Kijk met dit soort onzin berichten daar kan niemand wat mee. Omdat jij dat zo ervaart of zo voelt kun je niet zeggen dat iedereen zo is. Alleen maar omdat jij die mensen met die ogen bekijkt. Je kunt niet zeggen.. omdat ik dat zie dan is dat zo. Nee soms is je eigen visie betroebeld over vervuild met negatieve gedachten tegenover een bepaald onderwerp, mens, of ras. Kom dan met feiten en lees je er op in... Maar kom niet met... ''Ze doen vaak dingen die niet mogen''.. ''En ze voelen zich beter''.....

Als dit voor jouw onzin is, moet je mijn bericht even goed terug lezen. Dan merk je dat ik zowel blanken als kleurlingen ga aanspreken.
Sla even een krant open en tel het aantal berichten over criminaliteit door kleurlingen eens, dan zie je dat de bewijzen zwart op wit zijn. Is het dan nog steeds onzin volgens jouw?
Het feit dat ik die dingen met mijn ogen zie, is het feit dat ze er wel degelijk zijn. Ik zie dat ook bij blanken hoor en kijk dus niet bepaald alleen naar kleurlingen. Maar aangezien dit topic over 'kleurlingen' gaat, zeg ik mijn mening daarover. Deze staat haaks tegenover de jouwe, maar zo is dat altijd bij discussies. Maar kom niet af met 'dit is onzin', want jouw post draagt niet veel meer intressant bij dan de mijne.

En staat er in de krant dan ook... Dat zij zich allemaal beter voelen dan anderen?? Ik vind het helemaal prima dat jou mening haaks tegenover de mijne staat. Zou niet best zijn als we allemaal het zelfde dachten. Alleen als je die mensen dan toch gaat afvallen doe het dan met onderbouwde feiten. En niet.. Zij voelen zich beter... bla bla bla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:46

De echte andersgelovigen, willen die wel met ons omgaan? Dat vraag ik mij wel eens af. Wij doen zoveel dingen in hun ogen dat "not done" is, waardoor er ook niet makkelijk contact komt.

Om te beginnen, wij hebben honden in huis, dat is onrein en voor veel bevolkingsgroepen uitermate vies. Vrouwen hebben een eigen leven waardoor ze mannenwerk mogen doen, alleen uit mogen gaan, ongehuwd samenwonen. De omgangstaal is ook niet altijd kuis voor streng opgevoede andersgelovigen.

Betreffende onze normen en waarden zijn wij vaak te "vrij" en dat stoot af, druist tegen geloofsnormen in en laten we eerlijk zijn, iedereen gaat toch graag met gelijk gestemden om? Zeker als je nog jong bent, hebben je ouders ook een stem in de keuze van omgang met vrienden. Wat voor hun heel erg tegen de borst stuit is voor ons normaal en hun voor ons vaak middeleeuwse ideeen en omgangsvormen, maar ook eigen tijdloze gebruiken is voor ons weer bekrompen, afstotend, lachwekkend of totaal ongepast, of gewoon niet pikken omdat wij vinden dat het uit de tijd is.

Racisme zit in de mens, een vorm van onderscheiden naar elkaar. En zwarte mensen discrimineren elkaar ook. Heb gewerkt ooit bij KLM Catering en daar werkte alleen buitenlanders aan de lopende band en een enkele vakantiekracht, zoals ik. De ene minder zwarte Afrikaan discrimineerde de zwartere Afrikaan, zat ze gewoon uit te lachen, rotopmerkingen, tot wreed gedrag. De Surinamer weer de Afrikaan, de Portugees weer de Moslim en als er Ramadan was dat was het hek van de dam. Heuse ruzies onderling. Keek mijn ogen uit, als we over ongewenst gedrag praten en discriminatie, ga daar maar eens een tijdje tussen zitten, dan zijn de meesten onder ons maar watjes hoor.

Een eigen mening, zeker als je ervaringen hebt opgedaan is nog geen racisme.