Tenshi schreef:Nou vraag ik me toch af. In een dierentuin is het meestal wel vrij druk, er zullen in ieder geval zat mensen rondgelopen hebben. Was er dan helemaal NIEMAND die nadacht en dat kind van het hek af heeft getrokken / na heeft geroepen dat ze daar onmiddelijk op moesten rotten?
Japanners/chinezen toch? Wat een vraag, die maakten natuurlijk alleen fotos

Ik denk dat er in deze discussie vergeten word dat dieren in het algemeen héél anders gezien worden door ons NL'ers als voor chinezen en japanners. Over het algemeen zijn dieren daar vaak eten, en echt huisdieren kennen ze vaak niet. Je weet dus helemaal niet wat de óuders van het kind al over dieren wisten! Natuurlijk is het schandalig dat het kereltje de dieren bekogelde, maar om nou te zeggen dat het zijn "straf" was om opgegeten te worden? Joh, daar kun je in nederland een massamoord voor plegen! Nee een flinke klap stroom van een goede omheining welke hem tegen gehouden zou hebben was een stuk beter geweest, dan had hij het ook wel uit zijn hoofd gelaten. En volgens mij ontbrak een dergelijke omheining ook.
Ik vind dat niemand het nu kan maken om naar wie dan ook met het vingertje te gaan wijzen, want ik denk dat dit gewoon een enorm erge sameloop van fouten is geweest, in opvoeding, omheining en het in de gaten houden van de leraren. En misschien was het ook niet eens zijn idee mat dat van zijn vriendjes waar hij in mee wilde gaan. Kom mensen, hij was 9!!