Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destinietje

Re: Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:02

Tenshi schreef:
Nou vraag ik me toch af. In een dierentuin is het meestal wel vrij druk, er zullen in ieder geval zat mensen rondgelopen hebben. Was er dan helemaal NIEMAND die nadacht en dat kind van het hek af heeft getrokken / na heeft geroepen dat ze daar onmiddelijk op moesten rotten?

Japanners/chinezen toch? Wat een vraag, die maakten natuurlijk alleen fotos Cheese!
Ik denk dat er in deze discussie vergeten word dat dieren in het algemeen héél anders gezien worden door ons NL'ers als voor chinezen en japanners. Over het algemeen zijn dieren daar vaak eten, en echt huisdieren kennen ze vaak niet. Je weet dus helemaal niet wat de óuders van het kind al over dieren wisten! Natuurlijk is het schandalig dat het kereltje de dieren bekogelde, maar om nou te zeggen dat het zijn "straf" was om opgegeten te worden? Joh, daar kun je in nederland een massamoord voor plegen! Nee een flinke klap stroom van een goede omheining welke hem tegen gehouden zou hebben was een stuk beter geweest, dan had hij het ook wel uit zijn hoofd gelaten. En volgens mij ontbrak een dergelijke omheining ook.
Ik vind dat niemand het nu kan maken om naar wie dan ook met het vingertje te gaan wijzen, want ik denk dat dit gewoon een enorm erge sameloop van fouten is geweest, in opvoeding, omheining en het in de gaten houden van de leraren. En misschien was het ook niet eens zijn idee mat dat van zijn vriendjes waar hij in mee wilde gaan. Kom mensen, hij was 9!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:13

Volgensmij komen die beesten in Azie al zo in de natuur voor.
Lijkt me dat ze daar dan wel leren dat je erbij weg moet blijven.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:16

Jeetje, wat dom van die jongen zeg. Wie klimt er nou bij krokodillen in de kooi? Nors opkijken
Maar wel triest voor die ouders en zo.. Ach gut

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:03

runningkawa schreef:
Volgensmij komen die beesten in Azie al zo in de natuur voor.
Lijkt me dat ze daar dan wel leren dat je erbij weg moet blijven.

Misschien kwam hij wel uit de stad? Lijkt me niet dat ze daar zitten. Om het maar even met "hier" te vergelijken: Weet een "stadskind" precies wat er kan gebeuren als je bij een koe of varken in de wei gaat? De kinderen die op het platteland zijn opgevoed weten dat echt wel een stuk beter! Je weet gewoon níet wat de situatie was. Dat houd níet in dat het niet fout was wat hij deed, maar om nou zo conclusies te trekken als dat hier gedaan wordt? Nee, lijkt me niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:18

Maar iemand hier uit de stad weet ook zonder zo'n beest ooit te zien dat hij gevaarlijk is
Lijkt me dat iemand daar in de stad, waar dat beest buiten de stad wel voorkomt ook weet dat hij gevaarlijk is
Dat je dan niet precies details van zo'n beest weet, kan ik me voorstellen.
Maar wel dat hij hap zegt als je in de buurt komt Haha!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:38

runningkawa schreef:
Maar iemand hier uit de stad weet ook zonder zo'n beest ooit te zien dat hij gevaarlijk is
Lijkt me dat iemand daar in de stad, waar dat beest buiten de stad wel voorkomt ook weet dat hij gevaarlijk is
Dat je dan niet precies details van zo'n beest weet, kan ik me voorstellen.
Maar wel dat hij hap zegt als je in de buurt komt Haha!

Kom op, mij lijkt dat als dat jongetje zich bewust geweest was van het gevaar dat hij liep dat hij het dan wel had gelaten. Kun je allerlei redenen verzinnen, maar ik geloof niet dat hij besefte hoeveel gevaar hij liep. Misschien kwam hij uit de stad en had hij nog nooit een krokodil gezien, misschien werd hij wel aangemoedigd door vriendjes, misschien was hij gewoon ontzettend stom, we zullen het niet weten, maar als hij op dat moment had beseft hoe het kon aflopen had hij het vast niet gedaan. Een stom ongeluk is het, en ik kan me ook nu weer kwaad maken om mensen die zeggen of insinueren dat hij het verdiend had. Zelfs in landen waar de doodstraf wordt uitgevoerd krijgen mensen een spuit of een elektrische schok en worden ze niet aan de krokodillen gevoerd. En dit gaat dan om mensen die (naar wij aannemen of iig hopen) wel iets meer op hun kerfstok hebben dan het treiteren van een krokodil. Aan iedereen die heeft lopen roepen dat het zijn verdiende loon was vraag ik: zullen we hier ook maar de doodstraf invoeren dan? Iedereen die het waagt om een dier te mishandelen gaan we dan zonder pardon en zonder proces meenemen naar de dichtsbijzijnde dierentuin om aan de krokodillen, de tijgers of de haaien te voeren. Laten we er het nieuwe volksvermaak van maken! Heeft je zusje van 5 het lef om aan de hond zijn staart te trekken? Voor de leeuwen ermee! In elk geval zullen we ons binnen de kortste keren geen zorgen meer hoeven te maken over overbevolking, is dat ook weer opgelost. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:40

idd kom op zeg
Maar dan andersom Haha!
Wie van 9 weet er nu niet wat een krokodil is?
In andere landen buiten europa en america om zijn mensen niet ineens achterlijk en stom
Zo word hier bijna gedaan, alsof ze 100 jaar achterlopen in de beschaving, vind het zelfs denigrenend klinken
Zie eens hoe slim wij hier zijn...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:50

@Destinietje : ik vind niet dat je een krokodil in een verblijf kan vergelijken met een varken of koe in de wei Nagelbijten / Gniffelen

Het lijkt me ook erg onlogisch dat hij niet van het gevaar bewust was. Ieder kind, welke leeftijd dan ook (ok, misschien baby's ed niet) weten dat een krokodil = wegblijven.
Daarbij was hij niet alleen he, heb t idee dat de meesten dat hier vergeten. Hij is samen met een stel andere vriendjes erover heen geklommen. Zou dan niet minstens 1 kind weten dat een krokodil gevaarlijk is? Verward

En dat japanezen en chinezen alleen maar foto's zouden maken, ieder persoon probeert toch wel kinderen van een hek af te halen die naar een krokodillenverblijf leidt?

runningkawa schreef:
In andere landen buiten europa en america om zijn mensen niet ineens achterlijk en stom
Zo word hier bijna gedaan, alsof ze 100 jaar achterlopen in de beschaving, vind het zelfs denigrenend klinken

Precies!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:52

9-Jarigen (en mensen van andere leeftijden) over de hele wereld doen ondeugende en achterlijke dingen. Sommige spelen op straat, sommige spelen met vuur(werk), sommige lopen over ijs dat daarvoor nog niet dik genoeg is. De meeste komen er mee weg, en af en toe gebeurt er iets heel ergs. Om dan meteen 'eigen schuld, dikke bult' of 'boontje komt om zijn loontje' te roepen gaat mij gewoon veel te ver. Hij die nooit iets stoms heeft gedaan werpe de eerste steen, of zoiets. Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:53

Dan nog ben je toch echt achterlijk als je een krokodillenverblijf in sluipt om vervolgens de krokodillen te bekogelen met stenen en stokken Verward
Dit is gewoon erom vragen, en niet zo'n klein beetje ook Nagelbijten / Gniffelen Hoe ontdeugend kinderen van die leeftijd ook zijn. Heel l*llig en kort gezegd maar je moet wel oerdom zijn om zoiets te proberen Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 06-05-07 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:54

runningkawa schreef:
idd kom op zeg
Maar dan andersom Haha!

Uit welke zin meen jij dat te halen? Het is niet mijn bedoeling geweest om denigrerend te doen, integendeel, over de hele wereld doen mensen stomme dingen zonder altijd bij de gevolgen stil te staan, dat is juist mijn punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:54

Bij iemand die met vuurwerk speelt, dus het niet gebruikt zoals het hoort zeg ik dat ook

Ijs niet, omdat het veradelijk is en je het niet goed kunt zien

dat zijn dus wel verschillen

Mij kun je gewoon niet wijs maken dat een jongentje daar niet wist dat een krokodil gevaarlijk was.
Dat hij het gevaar onderschatte, oke dat wel..maar ja medelijden, nee sorry
Heb ik ook niet als iemand een hond pest bijv... sorry Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:55

Niet speciaal tegen jou mgoeroe
Maar gewoon hoe er gepraat word over, hij wist dat niet omdat hij in dat werelddeel woont...alsof ze daar achterlijk zijn en wij zo almachtig goed? Lachen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:02

Calanddra schreef:
Het lijkt me ook erg onlogisch dat hij niet van het gevaar bewust was. Ieder kind, welke leeftijd dan ook (ok, misschien baby's ed niet) weten dat een krokodil = wegblijven.

Tuurlijk, dat kind dacht: 'Heej, een krokodil, levensgevaarlijke beesten, leuk! Eens even kijken hoe lang ik hem kan pesten voordat hij mij opeet.' Rolleyes

Calanddra schreef:
Daarbij was hij niet alleen he, heb t idee dat de meesten dat hier vergeten. Hij is samen met een stel andere vriendjes erover heen geklommen. Zou dan niet minstens 1 kind weten dat een krokodil gevaarlijk is? Verward

Raar maar waar, mensen gedragen zich in groepen nog stommer dan wanneer ze alleen zijn. Mensen jutten elkaar op, denken zelf niet meer goed na, zien anderen dingen doen en denken dat dat dan wel normaal gedrag zal zijn. Kijk bijvoorbeeld maar naar sektes en hooliganisme.

Calanddra schreef:
En dat japanezen en chinezen alleen maar foto's zouden maken, ieder persoon probeert toch wel kinderen van een hek af te halen die naar een krokodillenverblijf leidt?

Ik denk dat dat als een grapje bedoeld was, en hoewel niet helemaal politiek correct moet ik bekennen dat ik hem wel erg goed gevonden vind, hihi.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:22

mgoeree schreef:
9-Jarigen (en mensen van andere leeftijden) over de hele wereld doen ondeugende en achterlijke dingen. Sommige spelen op straat, sommige spelen met vuur(werk), sommige lopen over ijs dat daarvoor nog niet dik genoeg is. De meeste komen er mee weg, en af en toe gebeurt er iets heel ergs. Om dan meteen 'eigen schuld, dikke bult' of 'boontje komt om zijn loontje' te roepen gaat mij gewoon veel te ver. Hij die nooit iets stoms heeft gedaan werpe de eerste steen, of zoiets. Knipoog

Ik ben het met je eens. Ik probeer ook al duidelijk te maken dat kinderen van die leeftijd dat niet allemaal kunnen overzien. Maarja, wie ben ik. Moeder van 3 kinderen van 4, 8 en 10 jaar, ik kan dat natuurlijk niet weten. Ze kunnen al heel groot lijken, maar sommige dingen zien ze gewoon niet. Tuurlijk weten ze dat ze geen krokodillen mogen bekogelen met stenen. Maar ik weet zeker dat hij niet gedacht heeft: kom, laat ik die krokodil eens met stenen gooien, misschien verscheurt hij mij wel, leuk!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:36

Net goed voor die jongen dan.