Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:12

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:
Plinge huidige constructie is een sterfhuisconstructie, dat deze formulering niet in jouw straatje past maakt hem niet minder waar.....

* Niet iedereen laat de staat voor zich denken,te hard rijden mag ook niet,en vormt een veel groter gevaar,duizenden doden per jaar door onverantwoord gedrag,alle snelle auto;s verbieden?:+

Als deze honden niet meer gefokt en gekocht worden wordt er geen hond meer afgemaakt.
Dat is de keihare realiteit en om daar woorden al sterfhuiscontructie bij te gaan halen vind ik erg triest.

*Het is ook triest als het heel anders kan.....

Je kunt tegen deze wet zijn, was ik ook in 1993 maar dat rechtvaardigd niet dat mensen toch dit soort honden blijven kopen en daarmee het risico nemen op zinloos inslapen.
Dat zijn de enige echte schuldige.

Voor de honderste keer: Er had toen de wet er in 1993 kwam geen hond afgemaakt hoeven worden, zelfs de pups die nog in moeders baarmoeder zaten hebben gewoon oud kunnen worden.

*Er zijn op de dag voor de de definitieve uitvaardiging honderden honden bij gezinnen weggehaald en op de dag van... ingeslapen,dream on!
Nl IS NIET ZO TOLERANT ALS JIJ SCHIJNBAAR DENKT.

Er zijn een heleboel mensen tegen de wet, alhoewel ik hem in de loop der jaren wel beter ben begrepen als ik zie wat voor onverantwoorde mensen dit soort honden kopen (zijn nu niet bepaald verantwoorde mensen die honden kopen met het risico op zinloos onslapen) maar ik denk dat iedere hondenliefhebber zijn prioriteit heeft liggen bij het zinloos inslapen.
En dus graag liever ziet dat de zogenaamde liefhebbers zich wat meer bezig zouden houden met het geven van de juiste voorlichting en eens de ware schuldigen zouden aanwijzen van dit leed, de kopers dus!

*jIJ HEBT JOUW WAARHEID EN IK DE MIJNE,EN IK HEB DE OPLOSSING AL HONDERDEN MALEN VERKONDIGD,MAAR DAAR WENS JE NIET OP TE REAGEREN....

En wat minder bij elk incident beginnen te schreeuwen dat het vast aan de mens, ander hond, kind of wat dan ook zal liggen.
En niet gelijk naar allerlei andere rassen zou beginnen te wijzen, je zal er van versteld staan als ik je zou vertellen welke rasvereniging zich het eerst meldde om te helpen toen een aantal jaren terug de zogenaamde bijtlijst ter sprake kwam.

Plinge werkelijk eerste was pitbullclub nederland,zelfs medontwikkelaar van de magtest en lobbyend ervoor,niet wetend dat ze een mes in de rug zouden krijgen van een onbetrouwbare overheid.

Denk niet dat die nog een keer staan te springen na al dat gewijs naar andere hondenliefhebbers en hondenrassen....
Om maar niet te spreken over de vergelijkingen van WOII die ik ook weleens tegengekomen ben.

Plingomme mensen heb je overal.

Denk dat er heel wat meer sympathie zou komen als daar eens over nagedacht zou worden.

De mensen voelen zich gewoon gediscrimineerd en veroordeeld door die groep en reageren hun frustratie af,over de schijnheiligheid van die groep.

*
Dan worden mensen ook niet zo vreslijk moe van elke keer hetzelfde gedoe in elk topic waar ook maar een pitbullachtige wordt genoemd.

*Het staat ze vrij om niet te reageren,hoeven ze zich ook niet te vermoeien.
By the way, dit topic gaat toch ook over deze groep,het zou raar zijn als de liefhebbers zich niet zouden roeren.
Dat het niet altijd verstandig is wat ze roepen,tsja.

Werk je trouwens voor de AID? je schijnt nogal dol op ze te zijn?
Het systeem in Duitsland werkt super, al 10 jaar,invoeren dus!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:14

ThePast03, dan roei je het ras in NL uit, maar de rest zal volgen... Dus uiteindelijk heeft cherokee toch gelijk.
Ik ben ook tegen zinloos afmaken, maar ze moeten niet de oorzaak gaan verdraaien... De fokkers die de honden fokken zonder de juiste papieren, die zouden ze strenger aan moeten pakken. Er blijven (ook al vind jij dat dat niet kan) altijd mensen die geen weet hebben wat voor hond ze in huis halen, lees de honden die niet onder die wet vallen maar de kruisingen van deze honden wel onder deze wet vallen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:19

CherokeeChum schreef:
By the way, dit topic gaat toch ook over deze groep,het zou raar zijn als de liefhebbers zich niet zouden roeren.

Wat een flauw antwoord weer. Ik hou er niet van als mensen of instanties onterecht beschuldigd worden en waar ik werk doet daar verder niets toe.

Dat liefhebbers zich roeren kan ik me voorstellen maar kom dan wel met de juiste informatie.
De wet is hier al sinds 1993 en er had geen hond ingeslapen hoeven worden als er geen mensen waren die toch weer zo'n verboden hond moeten aanschaffen.

Het systeem in Duitsland wordt hier hooguit ingevoerd voor andere rassen, de pitbullwet wordt echt niet meer terug gedraaid.
Dan hadden de mensen in 1993 wat meer moeten protesteren, maar blijkbaar vond de meerderheid het toen wel best. Dat heet dus gewoon democratie.

Echte liefhebbers zouden in mijn ogen er alles aan doen dat er op het moment nog steeds honden zinloos worden ingeslapen dankzij hun bazen. Dat zou de prioriteit moeten zijn maar van die kan zie ik heel weinig tot geen voorlichting komen of veroordeling om het kopen nu eens te stoppen.

Probeer eerst dat zinloos afmaken eens te stoppen en ga dan proberen de wet te veranderen, dan sterven er tenminste in de tussentijd niet nog meer honden omdat mensen perse zo'n hond willen.

Een verantwoorde hondenbezitter weet allang dat er vergelijkbare rassen met FCI stamboom zijn die gewoon zijn toegestaan. Maar dat is blijkbaar minder stoer ofzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:20

ik ga met ThePast03 mee.............

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:21

griebels schreef:
[*olduser*], dan roei je het ras in NL uit, maar de rest zal volgen... Dus uiteindelijk heeft cherokee toch gelijk.
Ik ben ook tegen zinloos afmaken, maar ze moeten niet de oorzaak gaan verdraaien... De fokkers die de honden fokken zonder de juiste papieren, die zouden ze strenger aan moeten pakken. Er blijven (ook al vind jij dat dat niet kan) altijd mensen die geen weet hebben wat voor hond ze in huis halen, lees de honden die niet onder die wet vallen maar de kruisingen van deze honden wel onder deze wet vallen.

Sinds wanneer volgt de rest van de wereld Nederland op? Het ras wordt niet uitgeroeid het wordt hooguit niet meer gefokt, daar lijdt niemand onder hoor. Clown

De fokkers verdwijnen vanzelf als er geen mensen meer zijn die ze kopen. Als je alleen de fokkers aanpakt gaan mensen ze gewoon in Belgie aanpakken, beetje zinloos dus.

En er wordt voldoende gewaarschuwd, het komt af en toe voor dat iemand zich echt superslecht voorbereid heeft voordat hij een hond aanschafte maar de overgrote meerderheid koopt bewust zo'n hond en weet heel goed dat het verboden is sinds 1993.

Niet zieliger doen laten lijken dan het is, daar help je niemand mee en al helemaal niet de honden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:25

ThePast03, mijn moeder wil graag een hond. Ze heeft al een 25 jaar geen honden meer gehad en stel ze zou kiezen voor een kruising welke toch onder die wet valt. (ik wist het trouwens ook niet van die kruisingen ) dan noem je haar een onverantwoorde hondenbezitter Verward
Noem mij een site waarop de kruisingen staan die onder die wet vallen... Als je die 'makkelijk' kunt vinden op internet zal ik die site aan mijn moeder doorgeven. Die dus net als ik niet makkelijk is met internet om iets op te zoeken...

Jij geeft ons dus meteen een stempel!

ThePast03, het is altijd zo dat meerdere landen gaan volgen... Ik doe niet zieliger dan het is, jij overdrijft het. Eigenlijk denken we beide hetzelfde, alleen de een met het verbieden van de rassen terwijl de ander liever ziet dat de rassen blijven maar dat de eigenaren/fokkers etc strenger in de gaten gehouden dienen te worden...
Ik vind dat je best staffords (EN pitbulls) mag fokken maar wel onder de juiste regels van een wet, en de mensen die een hond aanschaffen geregistreerd moeten worden, testen doen, en nacontroles etc...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:30

Silence schreef:
Mensen reageren altijd wel op de pitbull (of welke hond dan ook) meteen over de agressie.
En altijd word er vanuit gegaan dat het aan de hond zelf ligt (omdat je met zulke honden beter op moet letten) maar er word nooit vermeld wat het slachtoffer gedaan heeft.

Het valt me wel op dat het vaak kinderen van dezelfde leeftijd zijn die aangevallen worden door zulke soort honden.
En is het nou niet precies zo, dat ze op die leeftijd ontzettend klierig kunnen doen?
Het lijkt me niet dat alle kinderen dan de grens leggen zo van:
een mens mag ik wel klieren maar een hond niet.

En wat ik eerder in een ander topic heb gezegd, je leest alleen bijtincidenten met pitbull-achtige.
Je moest eens weten hoeveel Golden Retrievers enz. er geen mensen bijten. (die staan zelfs boven Pitbull-achtige in de lijst van meest agressieve honden)
Maar nee hoor, die hoor je niet want dat zijn de O zo lieve huishondjes.

En daar kan ik niet goed tegen.

Golden retriever word vaak door een heel andere type mens in huis genomen dan een pitbull achtige en ik denk dat dat ook wel mee speelt. En alle honden kunnen zo reageren of het nou een fox is of een newfound lander. En
99,99% ligt het aan de mens (meeste gevallen : het irritante kind) zelf en zou het kind gewoon een pak slaag moeten krijgen en de hond geen spuitje...

Agressieve honden bestaan namelijk niet, maar worden gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Urko op 19-04-07 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:32

griebels schreef:
[*olduser*], mijn moeder wil graag een hond. Ze heeft al een 25 jaar geen honden meer gehad en stel ze zou kiezen voor een kruising welke toch onder die wet valt. (ik wist het trouwens ook niet van die kruisingen ) dan noem je haar een onverantwoorde hondenbezitter Verward
Noem mij een site waarop de kruisingen staan die onder die wet vallen... Als je die 'makkelijk' kunt vinden op internet zal ik die site aan mijn moeder doorgeven. Die dus net als ik niet makkelijk is met internet om iets op te zoeken...

Jij geeft ons dus meteen een stempel!

[*olduser*], het is altijd zo dat meerdere landen gaan volgen... Ik doe niet zieliger dan het is, jij overdrijft het. Eigenlijk denken we beide hetzelfde, alleen de een met het verbieden van de rassen terwijl de ander liever ziet dat de rassen blijven maar dat de eigenaren/fokkers etc strenger in de gaten gehouden dienen te worden...
Ik vind dat je best staffords (EN pitbulls) mag fokken maar wel onder de juiste regels van een wet, en de mensen die een hond aanschaffen geregistreerd moeten worden, testen doen, en nacontroles etc...

Als je moeder algemene informatie zoekt over honden komt ze ook bij de RAD regeling uit.
Er staan waarschuwingen genoeg overal.
Bovendien lijkt het me dat je toch ook wel een beetje oplet waar je je pup koopt en de mensen die dit soort kruisingen kopen zijn niet vaak de betrouwbaarste adressen. Dat lijkt me toch een heel geringe voorbereiding voordat je een levend wezen koopt wat maarzo 12 jaar mee kan gaan....

Deze wet is er al sinds 1993 en er zijn geen landen die specifiek Nederland hierin hebben opgevolgd.
Sterker nog veel andere landen zijn veel verder gegaan met maatregelen.

Die wet is er al sinds 1993 en draai je nu niet zomaar terug, als hij al terug te draaien is.
Dan kun je wel van alles willen veranderen maar hoofdzaak is dat het zinloos inslapen gestopt moet worden.
Dus zou je denken dat de liefhebbers juist overal informatie verspreiden (oa om jouw moeder op de hoogte te brengen dus) en de kopers niet de hand boven het hoofd te houden.
Het enige wat ik altijd hoor is dat ze het niet eerlijk vinden en dat de wet veranderd moet worden en ondertussen blijven er zinloos honden ingeslapen worden.
En daarvoor gaan ze dan kaarsjes branden ipv het voorkomen.

Zo ben je over twintig jaar nog bezig, kun je nagaan hoeveel honden er nog het slachtoffer worden van hun liefhebbers.

Amstaffs mogen gewoon gefokt worden als ze gefokt worden volgens de regels van de rasvereniging.
De Pitbull is geen FCI erkend ras en kan dus nooit of te nimmer met officieel stamboom gefokt worden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:35

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:

Wat een flauw antwoord weer. Ik hou er niet van als mensen of instanties onterecht beschuldigd worden en waar ik werk doet daar verder niets toe.

Dat liefhebbers zich roeren kan ik me voorstellen maar kom dan wel met de juiste informatie.
* niet iedereen is verbaal begaafd of een goed activist of lobbyist.
Welke info is niet juist? dat die in jouw beedvorming niet correct is,doet aan de correctheid niets af.Dat is jouw interpretatie,en de mijne is anders.

De wet is hier al sinds 1993 en er had geen hond ingeslapen hoeven worden als er geen mensen waren die toch weer zo'n verboden hond moeten aanschaffen.

*Hier ga ik al niet eens meer op in.

Het systeem in Duitsland wordt hier hooguit ingevoerd voor andere rassen, de pitbullwet wordt echt niet meer terug gedraaid.

*Heb jij info die andere mensen niet hebben?Volgens mijn bronnen bij LNV
zou dit nl niet onmogelijk zijn gezien dat het huidige systeem niet functioneert en toch op de schop gaat.

Dan hadden de mensen in 1993 wat meer moeten protesteren, maar blijkbaar vond de meerderheid het toen wel best. Dat heet dus gewoon democratie.

*Lees je eens in in de uitspraak van de rechter in Denhaag en oordeel dan wat de NL staat ervan gemaakt heeft.

Echte liefhebbers zouden in mijn ogen er alles aan doen dat er op het moment nog steeds honden zinloos worden ingeslapen dankzij hun bazen. Dat zou de prioriteit moeten zijn maar van die kan zie ik heel weinig tot geen voorlichting komen of veroordeling om het kopen nu eens te stoppen.

*Ze pakken de mensen nog net niet bij de mouw op straat.

Probeer eerst dat zinloos afmaken eens te stoppen en ga dan proberen de wet te veranderen, dan sterven er tenminste in de tussentijd niet nog meer honden omdat mensen perse zo'n hond willen.

Een verantwoorde hondenbezitter weet allang dat er vergelijkbare rassen met FCI stamboom zijn die gewoon zijn toegestaan. Maar dat is blijkbaar minder stoer ofzo.

Niet iederreen is gecharmeerd van dat beleid en de gevolgen ervan voor de gezondheid en functionaliteit van de hond.
De Amstaff is hard op weg een molosser te worden en de SB een bijzettafeltje om ze maar zover mogelijk VAN HET OORSPRONKELIJKE TYPE WEG TE FOKKEN.

NOGMAALS DE OPLOSSING IS BINNEN HANDBEREIK...
Nou nog de invoering ervan,deze laat nl geen ruimte voor interpretatie,
is voor iedereen begrijpelijk,en zeer demotiverend voor foute bazen en fokkers.

Note: De fci is een overkoepelend orgaan wat niets anders is als de dibevo voor dierenspeciaal zaken.
Het NHSB is een stamboom verkoper en verder niets.
Ze doen niets om geesterijke en lichamelijke gezondheid van de nakomelingen van de fokkers aan wie zij hun stambomen slijten te waarborgen,dus waar zit die meerwaarde?
Laatst bijgewerkt door CherokeeChum op 19-04-07 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:36

KiWiKo schreef:
ik ga met ThePast03 mee.............

Hier volg ik ook in mee, normaal moet je nog beweegreden bij zetten maar denk dat pluck het wel duidelijk heeft beschreven beter dan ik kan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:36

dat is de ambull ook niet ThePast03 en die wordt ook met stamboom (uit amerika) gefokt...

en ik bedoel geen kruising met het bijv een stafford maar die met een pionter x ?? (weet het niet eens meer). DAt zijn geen honden die onder die wet vallen maar een kruising dus wel omdat ze het uiterlijk dragen van bijv een stafford.

En dat bedoel ik met mensen die daar gewoon geen verstand van hebben. Daarbij weet mijn moeder niet eens dat er bepaalde rassen verboden zijn Knipoog
Ze wil overigens een Golden omdat die zo lief zijn Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:39

Cherokee.. SB = schouderbinnenwaarts Haha!
Ik kan er even niets bij bedenken.. het is ook al laat Schijnheilig

Limanade

http://www.vwstn.nl/home.html

leuke info over de AID en medewerkers..
maar dat even ter zijde Tong uitsteken

idd griebels.. zoals ik al eerder aangaf in dit topic.. als je bv een kruising heb tussen een herder en bullterrier en je gaat op onderzoek uit naar info over deze 2 honden kom je NIKS tegen wat ook maar over de RAD gaat..

Limanade

griebels schreef:
Cherokee.. SB = schouderbinnenwaarts Haha!
Ik kan er even niets bij bedenken.. het is ook al laat Schijnheilig

engelse staff Knipoog

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:41

@griebels: als je een paar bladzijdes terug leest die je dat de GOlden wel op de agressie lijst staat boven de pittbulls (wat ik overigs aan het op zoeken ben...) dus pas voortaan maar op voor Zoë en Caya dat ze je niet aanvallen... Tong uitsteken knuffelaanval Knipoog
Laatst bijgewerkt door Urko op 19-04-07 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:42

CherokeeChum schreef:
Niet iederreen is gecharmeerd van dat beleid en de gevolgen ervan voor de gezondheid en functionaliteit van de hond.
De Amstaff is hard op weg een molosser te worden en de SB een bijzettafeltje om ze maar zover mogelijk VAN HET OORSPRONKELIJKE TYPE WEG TE FOKKEN.

NOGMAALS DE OPLOSSING IS BINNEN HANDBEREIK...
Nou nog de invoering ervan,deze laat nl geen ruimte voor interpretatie,
is voor iedereen begrijpelijk,en zeer demotiverend voor foute bazen en fokkers.

Dus omdat de Amstaff op weg is een molosser te worden nemen mensen maar een hond die het risico loopt om ingeslapen te worden?

De oplossing is zeker binnen handbereik: Stoppen van het kopen van dit soort verboden honden dan stopt automatisch de fokkerij en geen zinloos afmaken meer.

Dan laten we Den Haag tenminste zien dat we met verantwoorde mensen te maken hebben en is er misschien een kans dat er over nagedacht wordt om de wet aan te passen.

En ja, blijkbaar weet ik meer dan jij. Die pitbullwet wordt voorlopig echt niet teruggedraaid.

@LimaGentle: Met dit soort stemmingmakeij zul je in ieder geval geen vriendjes maken en zeker niet meer sympathie gaan krijgen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-04-07 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:42

Engelse staff?? die afkorting kon ik niet
Waar is dat van afgeleid, ik ken hem alleen als de engelse stafford Schijnheilig

En indd Lima zo'n kruising bedoelde ik, maar er is er ook nog een met een pointer x ??
vast nog wel meer, maar deze 2 heb ik gehoord...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:43

griebels schreef:
Engelse staff?? die afkorting kon ik niet
Waar is dat van afgeleid, ik ken hem alleen als de engelse stafford Schijnheilig

En indd Lima zo'n kruising bedoelde ik, maar er is er ook nog een met een pointer x ??
vast nog wel meer, maar deze 2 heb ik gehoord...

SB of eigenlijk SBT staat voor Staffordshire Bullterrier Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:44

Citaat:
@LimaGentle: Met dit soort stemmingmakeij zul je in ieder geval geen vriendjes maken en zeker niet meer sympathie gaan krijgen.

het staat zwart op wit dus geen stemmingsmakerij..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:44

Urko, vandaar mijn smiley er ook achter... Mijn moeder is dus iemand die een golden lief vind, maar weet niet dat ze voor veel meer bijtincidenten zorgen...

Lima, ja zo ken ik hem trouwens ook.. Maar was het even vergeten Schijnheilig
Denk dat ik maar naar bedje moet Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:46

Die lijst is niet eens officieel....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:46

griebels schreef:
Urko, vandaar mijn smiley er ook achter... Mijn moeder is dus iemand die een golden lief vind, maar weet niet dat ze voor veel meer bijtincidenten zorgen...

Lima, ja zo ken ik hem trouwens ook.. Maar was het even vergeten Schijnheilig
Denk dat ik maar naar bedje moet Bloos

haha dat lijkt me verstandig Tong uitsteken
kan je morgen weer helder nadenken haha Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:47

Blijf maar bezig om excuses te zoeken voor mensen die niet weten wat ze in huis halen en blijf ze maar lekker verdedigen.
In de tussentijd worden er gewoon weer wat honden zinloos ingeslapen dankzij die onwetende honden.
Maar het is makkelijker om tegen Den Haag of de AID aan te schoppen dan energie te steken in het voorlichten van dit soort mensen en zodoende het zinloos inslapen te voorkomen natuurlijk.

Voorbeelden die hier worden genoemd: iemand die al 25 jaar honden heeft....
Onder welke steen heeft die gezeten toen in 1993 de pitbullwet elke dag op tv was????

Maar jullie weten ook dondersgoed dat het maar een heel klein deel is wat "per ongeluk" zo'n ras aanschaft.
De grote meerderheid koopt zo'n hond bewust omdat het stoer is juist omdat ze verboden zijn.

@Natuurlijk LimaGentle, als het zwart op wit staat is het geen stemmingmakerij....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:49

ThePast03 schreef:
Blijf maar bezig om excuses te zoeken voor mensen die niet weten wat ze in huis halen en blijf ze maar lekker verdedigen.
In de tussentijd worden er gewoon weer wat honden zinloos ingeslapen dankzij die onwetende honden.
Maar het is makkelijker om tegen Den Haag of de AID aan te schoppen dan energie te steken in het voorlichten van dit soort mensen en zodoende het zinloos inslapen te voorkomen natuurlijk.

Voorbeelden die hier worden genoemd: iemand die al 25 jaar honden heeft....
Onder welke steen heeft die gezeten toen in 1993 de pitbullwet elke dag op tv was????

Maar jullie weten ook dondersgoed dat het maar een heel klein deel is wat "per ongeluk" zo'n ras aanschaft.
De grote meerderheid koopt zo'n hond bewust omdat het stoer is juist omdat ze verboden zijn.

@Natuurlijk LimaGentle, als het zwart op wit staat is het geen stemmingmakerij....

ja en voor die mensen die het bewust doen heb ik ook geen goed woord voor over... maar we strijden voor de honden die door de schuld van de mensheid agfemaakt moeten worden..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:50

ik ken veel mensen die de dog-achtige en de bull-achtige in huis halen en niet omdat ze het stoer vinden om mee te pronken hoor. Het is gewoon een hond waar je van moet houden. Opzich zijn het lieve rustige beesten die in een gezin gewoon lief zullen zijn. Voed jij je hond zo op dat hij niet sociaal enz. is dan ben je verkeerd. De hond zal dan nooit echt sociaal worden want hij is het niet gewend.

bij ons in de buurt hebben we alleen al in de straat 5 van die honden lopen. Stafferds , Bordeaux doggen , De dogo`s en dan ook nog een grote weet even de naam niet ik dacht een argentijnse dog. Die argentijnse dog is van een dealer en dan merk je het verschil met de Dogo`s die in de buurt lopen of de stafferds die in een normaal gezin opgegroeid zijn.