ThePast03 schreef:CherokeeChum schreef:e huidige constructie is een sterfhuisconstructie, dat deze formulering niet in jouw straatje past maakt hem niet minder waar.....
* Niet iedereen laat de staat voor zich denken,te hard rijden mag ook niet,en vormt een veel groter gevaar,duizenden doden per jaar door onverantwoord gedrag,alle snelle auto;s verbieden?:+
Als deze honden niet meer gefokt en gekocht worden wordt er geen hond meer afgemaakt.
Dat is de keihare realiteit en om daar woorden al sterfhuiscontructie bij te gaan halen vind ik erg triest.
*Het is ook triest als het heel anders kan.....
Je kunt tegen deze wet zijn, was ik ook in 1993 maar dat rechtvaardigd niet dat mensen toch dit soort honden blijven kopen en daarmee het risico nemen op zinloos inslapen.
Dat zijn de enige echte schuldige.
Voor de honderste keer: Er had toen de wet er in 1993 kwam geen hond afgemaakt hoeven worden, zelfs de pups die nog in moeders baarmoeder zaten hebben gewoon oud kunnen worden.
*Er zijn op de dag voor de de definitieve uitvaardiging honderden honden bij gezinnen weggehaald en op de dag van... ingeslapen,dream on!
Nl IS NIET ZO TOLERANT ALS JIJ SCHIJNBAAR DENKT.
Er zijn een heleboel mensen tegen de wet, alhoewel ik hem in de loop der jaren wel beter ben begrepen als ik zie wat voor onverantwoorde mensen dit soort honden kopen (zijn nu niet bepaald verantwoorde mensen die honden kopen met het risico op zinloos onslapen) maar ik denk dat iedere hondenliefhebber zijn prioriteit heeft liggen bij het zinloos inslapen.
En dus graag liever ziet dat de zogenaamde liefhebbers zich wat meer bezig zouden houden met het geven van de juiste voorlichting en eens de ware schuldigen zouden aanwijzen van dit leed, de kopers dus!
*jIJ HEBT JOUW WAARHEID EN IK DE MIJNE,EN IK HEB DE OPLOSSING AL HONDERDEN MALEN VERKONDIGD,MAAR DAAR WENS JE NIET OP TE REAGEREN....
En wat minder bij elk incident beginnen te schreeuwen dat het vast aan de mens, ander hond, kind of wat dan ook zal liggen.
En niet gelijk naar allerlei andere rassen zou beginnen te wijzen, je zal er van versteld staan als ik je zou vertellen welke rasvereniging zich het eerst meldde om te helpen toen een aantal jaren terug de zogenaamde bijtlijst ter sprake kwam.e werkelijk eerste was pitbullclub nederland,zelfs medontwikkelaar van de magtest en lobbyend ervoor,niet wetend dat ze een mes in de rug zouden krijgen van een onbetrouwbare overheid.
Denk niet dat die nog een keer staan te springen na al dat gewijs naar andere hondenliefhebbers en hondenrassen....
Om maar niet te spreken over de vergelijkingen van WOII die ik ook weleens tegengekomen ben.omme mensen heb je overal.
Denk dat er heel wat meer sympathie zou komen als daar eens over nagedacht zou worden.
De mensen voelen zich gewoon gediscrimineerd en veroordeeld door die groep en reageren hun frustratie af,over de schijnheiligheid van die groep.
*
Dan worden mensen ook niet zo vreslijk moe van elke keer hetzelfde gedoe in elk topic waar ook maar een pitbullachtige wordt genoemd.
*Het staat ze vrij om niet te reageren,hoeven ze zich ook niet te vermoeien.
By the way, dit topic gaat toch ook over deze groep,het zou raar zijn als de liefhebbers zich niet zouden roeren.
Dat het niet altijd verstandig is wat ze roepen,tsja.
Werk je trouwens voor de AID? je schijnt nogal dol op ze te zijn?
Het systeem in Duitsland werkt super, al 10 jaar,invoeren dus!