en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:41

katiavl schreef:
runningkawa schreef:
Als het een poedel was geweest hadden ze hem van mij ook dood mogen schieten
Het beest was vals, klaar

optillen aan de achterpoten bij een al te bijt grage hond...mooi niet...

Helemaal mee eens, het hert doet alleen wat natuurlijk is voor hem dus agressief hert no way. Heb lang genoeg met herten gewerkt ben van alle markten thuis Haha! en dit is maar normaal hoor.
De hond vastpakken aan zijn achterbenen zal niet veel helpen, en jezelf nog in gevaar brengen.

Vraag me af als die hond je paard aan het aanvallen was dat sommige nog hetzelfde denken, met de hond doodschieten hebben ze goed gedaan.

Ja

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:41

xx_Horsiex schreef:
Die hond zou niet tegen het hekwerk zijn aangedrukt als de hond het hek niet was binnengegaan. Klaar. Zijn eigen schuld zou ik zeggen. De hert verdedigt wat van hem is, de hond ging naar binnen om hem dat af te nemen. Die heeft geen recht van verdedigen, hij heeft het zelf veroorzaakt.

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:42

Nadya schreef:
dees_daan schreef:
en Nadya kijk jij dan eens naar de baas en verdiep je in de honden! de baas zat fout, de hond word met horens tegen een hek aangedrukt en mag zich niet verdedegen?

Ik ZEG toch dat die baas ook een probleem zou hebben??? LEES nou eens.
Ik vind ook dat die eigenaar verantwoordelijk is, maar zo'n hond hoort niet in onze samenleving. Denk nou eens verder. De volgende keer pakt 'ie misschien een kind. Is het nou zo moeilijk???

sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, verder vind ik ALS die hond niet uit angst maar agressie beet, hij hier niet thuishoort, maar dat denk ik bij meerdere honden wel, als ik die zie lopen. ik vind het dan ook terecht dat het afgemaakt is, maar waar ik me zo aan irriteer is dat het ''weer een pittbull'' is, dat zou je eens over buitenlanders moeten zeggen, wedden dat je heel bokt over je heen krijgt? want discriminatie is fout?

leandros

nou wie zo'n hond heeft hoeft (moet) dus niet bij mij in de buurt te komen.
mischien heb ik geen verstand van pittbuls, maar ik weet dat dit wel de meest agressieve honden zijn.
ze worden niet voor niets agressief genoemd.

Twiggy2008

De hond is in dit geval het roofdier, hoor. Niet het hert. Dus om het hert nou de schuld te geven. Die verdedigt alleen maar zijn kudde, zijn territorium en zichzelf. Heel normaal in dit geval.
Ik ken gelukkig alleen maar leuke (ook minder leuke trouwens Clown ) honden, die geen vlieg kwaad doen. Hun baasjes laten die honden ook niet zomaar over straat zwerven. Zeker niet in de buurt van andere dieren en kinderen.

Natuurlijk is het vervelend dat zo'n hond zo'n onverantwoordelijke baas getroffen heeft. Maar als zo'n hond een hert, mijn kind of mijn paard aanvallen, dan is het echt afgelopen voor die hond. En terecht.

Anoniem

dees_daan schreef:
runningkawa schreef:
ja dees de eigenaar is fout
zonder twijffel
Maar de hond ook niet te vertrouwen, die 3 van mij kunnen ontsnappen, maar dan weet ik zeker dat ze de herten van de buren niet aanvallen...

omdat jij je hond opvoed Knipoog en de eigenaar blijkbaar niet. mijn hond zou het ook niet doen, maar toen mijn tante haar paard aan het rennen was, vloog ze wel de bak in om te spelen, die komt nu dus niet meer los bij de paarden, al was ze niet agressief, 1 kans niet luisteren? jammer dan blijf je vast. klaar, en al helemaal met een hond die zich agressief vertoond tegen andere honden, vasthouden die handel!

Nee hoor, daar zijn ze niet in opgevoed.
Ze doen het uit zichzelf gewoon niet

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:43

Nadya schreef:
De hond is in dit geval het roofdier, hoor. Niet het hert. Dus om het hert nou de schuld te geven. Die verdedigt alleen maar zijn kudde, zijn territorium en zichzelf. Heel normaal in dit geval.
Ik ken gelukkig alleen maar leuke (ook minder leuke trouwens Clown ) honden, die geen vlieg kwaad doen. Hun baasjes laten die honden ook niet zomaar over straat zwerven. Zeker niet in de buurt van andere dieren en kinderen.

Natuurlijk is het vervelend dat zo'n hond zo'n onverantwoordelijke baas getroffen heeft. Maar als zo'n hond een hert, mijn kind of mijn paard aanvallen, dan is het echt afgelopen voor die hond. En terecht.

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:43

Idd katiavl, de voorstanders van de pitbull, die het altijd zo zielig voor de hond vinden zouden wel anders piepen als hun paard of kind door zo'n hond gegrepen werd. Het is altijd erg makkelijk om over het leed van een ander heen te stappen als je een liefhebber van dit soort honden bent.

ik heb zelf een kruising stafford, en als deze ooit aggressief naar een ander dier of mens zal zijn, zorg ik er persoonlijk voor dat ze gaat hemelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:44

leandros schreef:
mischien heb ik geen verstand van pittbuls, maar ik weet dat dit wel de meest agressieve honden zijn.

zo zo wat heb je er een verstand van! vooroordelen en discriminatie, pittbullachtigen zijn helemaal niet agressief met de JUISTE OPVOEDING daar is waar het allemaal om draait! en het type mens dat deze hond heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:45

faye schreef:
Idd katiavl, de voorstanders van de pitbull, die het altijd zo zielig voor de hond vinden zouden wel anders piepen als hun paard of kind door zo'n hond gegrepen werd. Het is altijd erg makkelijk om over het leed van een ander heen te stappen als je een liefhebber van dit soort honden bent.

ik heb zelf een kruising stafford, en als deze ooit aggressief naar een ander dier of mens zal zijn, zorg ik er persoonlijk voor dat ze gaat hemelen.

hier hetzelfde, als die van mij begint, dan gaat ze ook, het is geen mopshondje, bijten ze, dan bijten ze goed hard, dus dan blijfd die van ons ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:45

dees
Het ene honderas is wel sneller agresief dan de ander
Vandaar dat ook mensen met verkeerde bedoelingen ook eerder zo'n hond kopen

Dat wil niet zeggen dat elke hond van dat ras zo is, maar dat zegt ook niemand

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:46

dees_daan schreef:
sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, verder vind ik ALS die hond niet uit angst maar agressie beet, hij hier niet thuishoort, maar dat denk ik bij meerdere honden wel, als ik die zie lopen. ik vind het dan ook terecht dat het afgemaakt is, maar waar ik me zo aan irriteer is dat het ''weer een pittbull'' is, dat zou je eens over buitenlanders moeten zeggen, wedden dat je heel bokt over je heen krijgt? want discriminatie is fout?

Je mag niet alle honden en ook niet alle buitenlanders over 1 kam scheren (vind ik). Maar pitbulls, pitbull-achtige honden en agressieve honden e.d. daar zit ik niet op te wachten met een kindje van 2 jaar. Die moeten minstens aangelijnd zijn (wat mij betreft met muilkorf zelfs) en niet los lopen. Is dat nou zo'n vreemde redenatie?

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:47

dees_daan schreef:
leandros schreef:

zo zo wat heb je er een verstand van! vooroordelen en discriminatie, pittbullachtigen zijn helemaal niet agressief met de JUISTE OPVOEDING daar is waar het allemaal om draait! en het type mens dat deze hond heeft.

nou een labrador die door dit type word opgevoed bijt toch ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:48

runningkawa schreef:
dees
De ene hond is wel sneller agresief dan de ander
Vandaar dat ook mensen met verkeerde bedoelingen ook eerder zo'n hond kopen

Dat wil niet zeggen dat elke hond van dat ras zo is, maar dat zegt ook niemand

juist!! ze zijn sneller agressief, maar met de juiste opvoeding kan je dit heel goed tegen gaan, laat je het verslappen en krijgen ze geen opvoeding, dan zijn ze idd sneller agressief dan een ander ras, daar heb je helemaal gelijk in. en daarom moet je ook naar de bazen kijken. de meeste lopen ermee omdat het stoer is.

voorbeeld, vriendin van mijn zusje, hardcore, tegen buitenlanders, wil zo'n hond, ik weet zeker dat die heel erg vals word! omdat hij een verkeerde opvoeding krijgt, en hem leren agressief te zijn, omdat dat stoer is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:50

leandros schreef:
dees_daan schreef:

nou een labrador die door dit type word opgevoed bijt toch ook niet?

hoe weet jij dat?! vooroordelen weer, en over de labrador en de pitbull, ik moet zeggen dat onze staf liever is dan onze kruizing labrador, die beschermd mij in het donker, de staf gaat het liefst bij iedereen op schoot zitten.. dus dit slaat nergens op

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:51

jouw mening, dit is mijn mening en ik heb in de loop der jaren heel wat honden gehad geen pitbulls (gelukkig).
dus ik weet echt wel welk hondenras gevaarlijk is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:52

Ik denk dat de meeste het wel over bovenstaande eens zijn dees Lachen

Maar deze hond miste duidelijk een fatsoenlijke baas
Tuurlijk de hond is daarvan de dupe, maar hem laten leven vind ik in zo'n situatie ook geen optie.
Want die baas veranderd niet, de hond is al vals, heeft al bloed geproeft, dat word niet ineens een braaf schoothondje.
Volgende keer is het zoals Nadya zegt een kindje.
Ondanks dat ik ontzettend van dieren hou, zeg ik toch, beest is beter af dood.
En zeg ik ook, die eigenaar zou nooit geen hond meer mogen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:53

Nadya schreef:
dees_daan schreef:

Je mag niet alle honden en ook niet alle buitenlanders over 1 kam scheren (vind ik). Maar pitbulls, pitbull-achtige honden en agressieve honden e.d. daar zit ik niet op te wachten met een kindje van 2 jaar. Die moeten minstens aangelijnd zijn (wat mij betreft met muilkorf zelfs) en niet los lopen. Is dat nou zo'n vreemde redenatie?

de mijne loopt vast idd, maar doe ik geen muilkorf om zij komt niet bij kinderen en andere (vreemde) honden, loopt er een klein kindje? loop ik er ruim omheen, ze komt er niet bij! waarom niet? omdat mensen er toch bang voor zijn, niet omdat ze agressief is. maar omdat ik geen angstige mensen wil, ik vind het alleen niet eerlijk dat ze een muilkorf om moet, dat is net zoiets, sorry voor de harde vergelijking, dat de joden een jodester op moeten omdat ze joods zijn, en zij dan een muilhorf moet omdat ze zo is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:53

runningkawa schreef:
Ik denk dat de meeste het wel over bovenstaande eens zijn dees Lachen

Maar deze hond miste duidelijk een fatsoenlijke baas
Tuurlijk de hond is daarvan de dupe, maar hem laten leven vind ik in zo'n situatie ook geen optie.
Want die baas veranderd niet, de hond is al vals, heeft al bloed geproeft, dat word niet ineens een braaf schoothondje.
Volgende keer is het zoals Nadya zegt een kindje.
Ondanks dat ik ontzettend van dieren hou, zeg ik toch, beest is beter af dood.
En zeg ik ook, die eigenaar zou nooit geen hond meer mogen hebben

dat zeg ik, ik ben het er mee eens dat ze hem hebben afgemaakt, deze hond valt dan niet meer op te voeden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:54

ik ken genoeg agressieve labradoors maar ze zijn minder snel gek te maken dan een pitt bull o.i.d. Maar verder kan een labrador net zo gek worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:55

sorry maar die vergelijking gaat echt veel te ver...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:56

runningkawa schreef:
sorry maar die vergelijking gaat echt veel te ver...

het gaat ver, maar het is wel zo, mijn hond doet niets fout, en omdat iemand anders zijn hond niet kan opvoeden word mijn hond de dupe, dat slaat toch nergens op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:56

Wil je een labrador net zo gek maken moet je van goede huize komen, bij een pitbull achtige is dat toch een heel stuk makkelijker.
Dat zit gewoon in het karakter (helaas voor de hond, want het terk helaas ook mensen die niet zo goed zijn voor dieren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:57

het slaat wel ergens op

een pittbull achtige hond is nu eenmaal gevaarlijker dan een poedel
Ze zijn sneller gek te maken en ze kunnen harder bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:57

runningkawa schreef:
Wil je een labrador net zo gek maken moet je van goede huize komen, bij een pitbull achtige is dat toch een heel stuk makkelijker.
Dat zit gewoon in het karakter (helaas voor de hond, want het terk helaas ook mensen die niet zo goed zijn voor dieren)

dat is idd zo, daar kan iedereen iets van zeggen, maar dat is gewoon zo..