CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:34

Mijn grote hond zou nooit bijten. Daar steek ik mn hand voor in het vuur.

Ik zou dan graag alle katten van de straat zien, daar ben ik doodsbang voor. Tong uitsteken

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 12:14

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil graag even reageren op het voorstel in de beginpost. Lachen

Ik vind het een belachelijk plan wat men nu weer bedacht heeft. Om nog maar niet te spreken over de zinloosheid van die schofthoogte-grens, vind ik dat honden nu de dupe worden van de wandaden van slechte eigenaren. Nu wordt er op veel honden een stempel geduwd dat ze "heel misschien wel eens gevaarlijk zouden kunnen zijn", terwijl men beter naar de eigenaren kan kijken, die denk ik wel in meer dan de helft van de gevallen de oorzaak is van onopgevoed gedrag bij honden.
Een verplichte cursus honden-opvoeding voordat iemand gerechtigd is een hond aan te schaffen klinkt me daarom veel beter in de oren. Het is toch te gek voor woorden dat een hond maar een muilkorf om moet omdat de baas onverstandig is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:35

Beter een muilkorf dan een onschuldige voorbijganger gebeten word...

Maar ik wil dan ook dat de enkelbijter (de laagvloerse honden) ook een muilkorf krijgen!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:14

Welshcobfan schreef:
Beter een muilkorf dan een onschuldige voorbijganger gebeten word...

Maar ik wil dan ook dat de enkelbijter (de laagvloerse honden) ook een muilkorf krijgen!

Ik vind muilkorven in principe geen goede oplossing omdat ik vind dat een hond dan geen leven heeft. Ik vind dat als een hond dermate agressief o.i.d. is dat hij een muilkorf op straat nodig heeft, hij dus gewoon niet geschikt is om zo over straat te gaan. Dat kan dus weer aan de baasjes liggen, of de hond is gewoon doorgedraaid of zo, wie weet. Maar dan moet dáár iets aan gedaan worden, maar niet met zo'n rotding om z'n neus laten rondslenteren om toch "plezier" van de hond te hebben, terwijl het dier zelf z'n mond niet eens fatsoenlijk open krijgt.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:17

Laat maar komen.. Tong uitsteken Mijn hond is toch lief Haha! haha

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:19

miekske schreef:

ook naar de voorbijvliegende knuffels Haha! die lijken op een kat

Een muilkorf is niet zo erg de honden hebben er zeker geen last van Lachen en kunnnen nog wel een leven hebben. Alleen is het preventief. Niet zo erg als je faald dus Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:22

Hmmm....mijn grote ziet speeltjes niet eens staan... Katten wel, maar ze moeten hier altijd aangelijnd dus waarom alsnog een muilkorf Scheve mond

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:23

katiavl schreef:
miekske schreef:

ook naar de voorbijvliegende knuffels Haha! die lijken op een kat

Een muilkorf is niet zo erg de honden hebben er zeker geen last van Lachen en kunnnen nog wel een leven hebben. Alleen is het preventief. Niet zo erg als je faald dus Lachen

idd de honden hoeven dan alleen op straat een muilkorf...geen hele grote ramp dan...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:24

Ik vind het wel een ramp! Mijn honden doen niemand kwaad en lopen aan de lijn. Waarom in godsnaam een muilkorf Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:25

Princess_ schreef:
Ik vind het wel een ramp! Mijn honden doen niemand kwaad en lopen aan de lijn. Waarom in godsnaam een muilkorf Scheve mond

Als je honden niks doen dan heb je toch niet te vrezen voor de test, en zal je geen muilkorf aan moeten doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:26

Ik wou net zeggen, ze hoeven alleen maar buiten een muilkorf om. Dus dat is echt niet zo erg Knipoog
De baas mag dan wel slecht zijn, maar door een muilkorf voorkom je tenminste bijtincidenten.
Ik kan echt niet zien aan een hond of baas of de hond niet bijt.
Mijn schoonzus beweerde ook altijd dat haar hond niet beet.....

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:27

Ja mijn hond gaat op hol als die een kat ziet! Dus waarin resulteerd dat? En de andere is een pup die in alles bijt wat ze leuk vind, nou dan krijg je een goed resultaat hoor
Wtf hebje aan een muilkorf alsje honden aan de lijn lopen? Ik heb ze toch in de hand lijkt me..

WCF, ik laat vreemden ook niet aan mijn honden zitten. Hoe erg ik ze ook vertrouw. Je kan een reactie niet voorspellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:29

Aan de lijn kunnen ze ook bijten... Je hoeft maar niet langs te lopen en *hap*.

Ik was niet eens een vreemde voor die hond, zo zie je maar: het blijven dieren...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:31

Princess_ schreef:
Ja mijn hond gaat op hol als die een kat ziet! Dus waarin resulteerd dat? En de andere is een pup die in alles bijt wat ze leuk vind, nou dan krijg je een goed resultaat hoor
Wtf hebje aan een muilkorf alsje honden aan de lijn lopen? Ik heb ze toch in de hand lijkt me..

WCF, ik laat vreemden ook niet aan mijn honden zitten. Hoe erg ik ze ook vertrouw. Je kan een reactie niet voorspellen.

Je hond moet het niet vlekkeloos doen, hij mag angstig zijn enzo. Maar het is hoe hij teruggenomen word dat het belangrijkste is Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:33

Wat je nu ong. zegt is dat ik als baasje niet oplet? Ik heb een grote hond en ik weet hoe erg mensen bang voor haar kunnen zijn. Ik loop nooit maar dan ook nooit zo langs iemand. Ik ga wel opzij hoor! Ik pas me altijd wel aan. Maar ga niet aankomen met een muilkorf voor mn beessies.

Katiavl, nou oke. Maar toch ik vind het onzin. We hebben al genoeg moeite gedaan door met beide honden naar cursussen te gaan. Waarom nog meer? Hier in Veenendaal bijv. mag je niets met je hond. Ze mogen nergens komen, moeten overal vast. Nergens een plek om lekker te spelen, alleen een vies hondenhok. Dat is imo al erg genoeg, en dan zouden ze nu nog misschien een muilkorf ommoeten... Word er gewoon boos om Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:36

Als je dier echt lief is, dan slaagt ie voor de test.
Ik wil alleen zeggen dat ook een aangelijnde hond kan bijten Knipoog Ik zeg niet dat jouw hond dat doet Clown
En toch voel ik mij veiliger als een hond een muilkorf omheeft, dan weet ik zeker dat hij mij niet kan bijten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:47

Princess_ schreef:

ondanks dat ze aan een lijn zitten kan je een aanraking niet altijd vermijden..
ik weet dat mijn jackie niks doet maar als ik haar wel eens mee nam naar het stadje dan lukt het die vingervlugge kleine kinderen toch om haar aan te raken...
ze lijkt dan ook wel een puppie door haar grootte en is aandoenlijk...

dus je hebt het niet altijd in de hand Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:06

Niemand die aan mijn hond zit. En dat is een feit.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:58

Maar moeten ALLE honden die hoger zijn dan 40 cm een test dan??? Want wie bepaalt wat potentieel gevaarlijke honden zijn dan?

Want mijn ambull komt zeker door een test, maar er lopen drie herders wat zeg ik 5! hier in de buurt die er zeker niet doorheen komen.... Maar dan zou mijnes waarschijnlijk potentieel gevaarljk zijn Dromen en die herders niet?
O schiet me net een bijtincident te binnen... 6 herder dus...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:57

Het gaat mij er niet om dat zo'n muilkorf alleen bij wandelingen gedragen hoeft te worden, ik vind het principe op zichzelf gewoon onzin, al draagt een hond 'm maar 5 min. per dag. Knipoog

Welshcobfan schreef:
Als je dier echt lief is, dan slaagt ie voor de test.
Ik wil alleen zeggen dat ook een aangelijnde hond kan bijten Knipoog Ik zeg niet dat jouw hond dat doet Clown
En toch voel ik mij veiliger als een hond een muilkorf omheeft, dan weet ik zeker dat hij mij niet kan bijten.

Welshcobfan, jij neemt graag het zekere voor het onzekere, dat is ook begrijpelijk. Knipoog
Ik vind echter dat de hond in zijn algemeenheid weer eens de dupe wordt, want zo'n test is hartstikke scheef. "Gevaarlijk zijn" hangt niet af van grootte of ras (even de door en door doorgefokte vecht/waakhonden, hoe je ze ook noemt, daargelaten) maar een hond is sociaal of niet sociaal naar gelang zijn opvoeding is geweest (en hij die gehad heeft).
En als zo'n hond niet door de test komt, is er misschien wat mis in de opvoeding, omdat 'ie bijt of in andere dingen gevaarlijk doet. En dan wordt de hond zomaar een muilkorf omgedaan, maar wat gebeurt er met de eigenaar? Niks dus.

Als een kind iets doet wat fout is, maar hij/zij wéét dat niet omdat het dat nooit geleerd heeft, wie moet je dat dan aanrekenen: het kind of de ouders? Lijkt me in dit geval hetzelfde.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:50

Wat mij betreft mogen ze ook zo'n test voor katten gaan invoeren. Ik loop hier net door de straat met mn hond, langs een schutting, hoor ik me toch ineens een onaards gekrijs en gesis.... Komt en zo'n rotkat die altijd in mijn tuintje zit te schijten naar beneden zeilen met alle 4 poten in de aanslag. Die moet dan van mij ook preventief schoentjes aan Haha! Zowiezo, katten ook muilkorven want als je daar door gebeten wordt zijn de gevolgen soms nog veel erger dan bij een hond.

Come to think of it.... ik ken ook nog een paar paarden die de achterpootjes gevaarlijk los hebben zitten. Preventief kluisteren die hap Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:52

Ellebel schreef:
Wat mij betreft mogen ze ook zo'n test voor katten gaan invoeren. Ik loop hier net door de straat met mn hond, langs een schutting, hoor ik me toch ineens een onaards gekrijs en gesis.... Komt en zo'n rotkat die altijd in mijn tuintje zit te schijten naar beneden zeilen met alle 4 poten in de aanslag. Die moet dan van mij ook preventief schoentjes aan Haha! Zowiezo, katten ook muilkorven want als je daar door gebeten wordt zijn de gevolgen soms nog veel erger dan bij een hond.

Come to think of it.... ik ken ook nog een paar paarden die de achterpootjes gevaarlijk los hebben zitten. Preventief kluisteren die hap Haha!

Die katten is nog wel een goed idee, voor de ecologie ook en inheemse diersoorten

Ik ga actie voeren voor verplichte muilkorven voor katten Haha!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:58

Sander_ schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil graag even reageren op het voorstel in de beginpost. Lachen

Ik vind het een belachelijk plan wat men nu weer bedacht heeft. Om nog maar niet te spreken over de zinloosheid van die schofthoogte-grens, vind ik dat honden nu de dupe worden van de wandaden van slechte eigenaren. Nu wordt er op veel honden een stempel geduwd dat ze "heel misschien wel eens gevaarlijk zouden kunnen zijn", terwijl men beter naar de eigenaren kan kijken, die denk ik wel in meer dan de helft van de gevallen de oorzaak is van onopgevoed gedrag bij honden.
Een verplichte cursus honden-opvoeding voordat iemand gerechtigd is een hond aan te schaffen klinkt me daarom veel beter in de oren. Het is toch te gek voor woorden dat een hond maar een muilkorf om moet omdat de baas onverstandig is?

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Rock-on, dudes! OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:00

niet mee eens want dan ga je weer kwaliteits eisen moeten stellen van opleiding (iedereen weet dat sommige scholen op niets trekken) en wie gaat dat controleren. Wie gaat controleren dat je naar die opleiding gaat.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:43

Houderschap koppelen aan verplichting tot het volgen van kursus,voor de leeftijd van 1 jaar.Gezakt voor de cursus,dan eventuele maatregelen,zoals bijvoorbeeld het niet mogen uitlaten in de bebouwde kom.
Houderschap kun je koppelen aan een ,,kentekenbewijs" waarop
tevens staat of het dier ingeent en ontwormd is.
Geen kentekenbewijs=hoge boete MZ(makkelijk zat) = ook goed te handhaven,kan je door mensen laten doen die nu parkeer wachter zijn ofzo,ze hoeven immers geen kenner te zijn....
Zo houd je alleen de mensen over die bewust een hond willen en kan je dingen beter reguleren,zoals onder de 18 geen weerbare hond,er is gelijk duidelijk wie de eigenaar is ,en wie je moet hebben als het fout gaat.