Ik zou dan graag alle katten van de straat zien, daar ben ik doodsbang voor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Beter een muilkorf dan een onschuldige voorbijganger gebeten word...
Maar ik wil dan ook dat de enkelbijter (de laagvloerse honden) ook een muilkorf krijgen!
miekske schreef:Laat maar komen..Mijn hond is toch lief
haha
katiavl schreef:miekske schreef:Laat maar komen..Mijn hond is toch lief
haha
ook naar de voorbijvliegende knuffelsdie lijken op een kat
Een muilkorf is niet zo erg de honden hebben er zeker geen last vanen kunnnen nog wel een leven hebben. Alleen is het preventief. Niet zo erg als je faald dus
Princess_ schreef:Ik vind het wel een ramp! Mijn honden doen niemand kwaad en lopen aan de lijn. Waarom in godsnaam een muilkorf
Princess_ schreef:Ja mijn hond gaat op hol als die een kat ziet! Dus waarin resulteerd dat? En de andere is een pup die in alles bijt wat ze leuk vind, nou dan krijg je een goed resultaat hoor
Wtf hebje aan een muilkorf alsje honden aan de lijn lopen? Ik heb ze toch in de hand lijkt me..
WCF, ik laat vreemden ook niet aan mijn honden zitten. Hoe erg ik ze ook vertrouw. Je kan een reactie niet voorspellen.
Princess_ schreef:Wtf hebje aan een muilkorf alsje honden aan de lijn lopen? Ik heb ze toch in de hand lijkt me..
WCF, ik laat vreemden ook niet aan mijn honden zitten. Hoe erg ik ze ook vertrouw. Je kan een reactie niet voorspellen.
Welshcobfan schreef:Als je dier echt lief is, dan slaagt ie voor de test.
Ik wil alleen zeggen dat ook een aangelijnde hond kan bijtenIk zeg niet dat jouw hond dat doet
![]()
En toch voel ik mij veiliger als een hond een muilkorf omheeft, dan weet ik zeker dat hij mij niet kan bijten.
Ellebel schreef:Wat mij betreft mogen ze ook zo'n test voor katten gaan invoeren. Ik loop hier net door de straat met mn hond, langs een schutting, hoor ik me toch ineens een onaards gekrijs en gesis.... Komt en zo'n rotkat die altijd in mijn tuintje zit te schijten naar beneden zeilen met alle 4 poten in de aanslag. Die moet dan van mij ook preventief schoentjes aanZowiezo, katten ook muilkorven want als je daar door gebeten wordt zijn de gevolgen soms nog veel erger dan bij een hond.
Come to think of it.... ik ken ook nog een paar paarden die de achterpootjes gevaarlijk los hebben zitten. Preventief kluisteren die hap
Sander_ schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil graag even reageren op het voorstel in de beginpost.
Ik vind het een belachelijk plan wat men nu weer bedacht heeft. Om nog maar niet te spreken over de zinloosheid van die schofthoogte-grens, vind ik dat honden nu de dupe worden van de wandaden van slechte eigenaren. Nu wordt er op veel honden een stempel geduwd dat ze "heel misschien wel eens gevaarlijk zouden kunnen zijn", terwijl men beter naar de eigenaren kan kijken, die denk ik wel in meer dan de helft van de gevallen de oorzaak is van onopgevoed gedrag bij honden.
Een verplichte cursus honden-opvoeding voordat iemand gerechtigd is een hond aan te schaffen klinkt me daarom veel beter in de oren. Het is toch te gek voor woorden dat een hond maar een muilkorf om moet omdat de baas onverstandig is?