Tja, weer een pittbull helaas....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_H

Re: Tja, weer een pittbull helaas....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:31

Ja lovely1 daar heb je gelijk in. maar niet bij iedere pitt hoeft de knop om te slaan. onze pitjes zijn 21 en 18 geworden, hebben nog nooit gebeten?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:32

Chantal_H schreef:
Ja lovely1 daar heb je gelijk in. maar niet bij iedere pitt hoeft de knop om te slaan. onze pitjes zijn 21 en 18 geworden, hebben nog nooit gebeten?

21 en 18!!!! allemachtig zeg!!

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:33

ja limagentle, deze beestjes zijn zo oud geworden.Knipoog en daar ben ik ook super trots op.

Limanade

Lovely1 schreef:
LimaGentle schreef:
quote]

als je dan toch zo profesioneel over wilt komen dan moet je je beter verdiepen
er was laatst op tv een onderzoek naar bijtkracht van honden
tussen een herder rottie en een pit
en jij mag raden wie de minste bijtkracht had..

Ik wil helemaal niet professioneel over komen... maar goed
Dan mag jij gaan kijken welke hond vaker mensen doodbijt of ernstig gewond bijt! En de herder is ook vaak genoeg negatief in de publiciteit geweest en daar heb ik ook minder fijne ervaringen mee.

nee dat mag jij doen... omdat jij er over begint vind ik dat jij dat wel even uit mag zoeken
en pak gelijk al die andere rassen even mee
en dan alleen incidenten in nederland

Limanade

Chantal_H schreef:
ja limagentle, deze beestjes zijn zo oud geworden.Knipoog en daar ben ik ook super trots op.

hoe krijg je het voor elkaar haha Haha!
dat is echt rete oud man voor pitjes!

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:37

@ LimaGentle: Ik weet niet, de hond die 18 is geworden is helaas overleden aan longkanker. En de ander is gewoon van ouderdom gestorven.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:39

CherokeeChum schreef:
1 De naam is Pitbull; en geen Pittbul.

2 De kreet Pitbull is een verzamelnaam voor alle honden die werden/worden gebruikt voor hondengevechten.

3 Het aantal honden vechters in NL,bedroeg op zijn hoogst in midden jaren 80' misschien 20....Dus hoeveel Pitbulls liepen er hier rond? Doe's gek 300?
Notoire hondenvechters komen per definitie niet met hun honden op straat.
Omdat het laatste wat ze willen ,is dat die dieren sociaal worden met andere honden.

4 De Pitjes die gebruikt werden/worden voor hondengevechten zijn klein en onopvallend en max 25 kg,en absoluut mensvriendelijk,omdat ze anders niet in te zetten zijn wegens gevaar voor de handlers.En scheidsrechter.

5 Dit zijn honden waar een stamboom opzit,daar zij zeer serieus gefokt
worden voor dit doel. Er gaan serieuze bedragen in rond.Er word dus niet gewed op Curs(ander woord voor bastaard=in de hondevechtersscene een
laffe hond) of Scatterbreds,niet serieus gefokt.

6 Hoe groot is de kans dat je een ,,echte'' tegenkomt,denkje?

7 Groter als 25 kg is een Amstaff(met of zonder papier)of een Bandog=
gefokt om aggressief te zijn,en waaks.Wat een echte dus niet is.

8 Waaksheid word nl helemaal niet op prijs gesteld,daar dit gepaard gaat
met aggressief gedrag naar mensen+blaffen,dit is wat ze dus juist niet
willen.Men wil een hond die zelfs in het hevigst van de strijd zijn werk stil
doet,en die men op bevel van de scheidsrechter weer van zijn opponent kan scheiden.Zonder gebeten te worden.

9 Dit soort honden zijn gefokt om no matter what hun werk te blijven doen.
Dus wat gebeurt er als je pepperspray gebruikt om hem te verjagen,los van het feit dat hij daarna blind is, en niet meer kan ruiken en dus ook niet weet wat hem belaagt??......

10 De gemiddelde NLer weet absoluut niet hoe zo'n dier er uitziet,en gaat af op afbeeldingen en verhalen uit de media.Sinds wanneer is de gemiddelde journalist ineens een vechthondenexpert als de schouwers van de A.I.D er nog geregeld naast zitten?

11 Het journaille heeft af en toe zelf vechthondentrekjes wat betreft hun verslaggeving, alleen missen ze de moed en intelligentie.

12 Het feit dat de hond zijn prooi weigert af te geven,duid alleen op een zeer dominante hond,die niet is opgevoed.Ik kan U nog wel een paar risico rassen wat dit betreft opnoemen,maar ik verkies dit niet te doen.

13 Het ongeluk zit in een zeer klein hoekje,in dit overbevolkte land.
Dit soort honden hoort alleen thuis in een daarvoor geschikte omgeving.
Dus niet in de stad.En bij iemand die het verantwoordingsbesef heeft om met zo'n dier om te kunnen gaan.Helaas is dit een Utopie.

14 Er kan echter iets gedaan worden,stem voor een regeling waarin is opgenomen dat een potentiele eigenaar van onbesproken gedrag is,en
zich verplicht tot een cursus in het houden van deze honden.
IMO zou zo'n dier alleen buiten de bebouwde kom gehouden en uitgelaten mogen worden.Het aantal ongelukken zal drastisch afnemen als een potentiele eigenaar zich zoveel moeite moet getroosten.

Ik heb dit soort honden sinds 1977,en heb speciaal hiervoor een heuse bibliotheek aan geschaft,met boeken van R.Stratton,en M.Homan, Dr Fleig
ea.Tevens ben ik instrukteur G&G en fok A.B's uit zeer oude Amerikaanse lijnen van werkhonden.Deze gaan alleen naar serieuze liefhebbers van werk
honden en bvk niet naar NL....

BIS BIS eindelijk iemand met verstand van honden hier op deze site..

Wat een onkunde wat betreft honden lees ik hier zeg, Argentijnen die onder Pitbullwet vallen, Vechthonden, hmm wat zijn vechthonden eigenlijk? idem als schoothonden? is dat een ras?

Het gaat bij de RAD maar om 1 ding en dat is uiterlijk, leuk als je een kruising Boxer x Pointer hebt lopen, het dier heeft in de verste verte niet bij een Terrier in de buurt gestaan maar is behept met bepaalde uiterlijke kenmerken waardoor de zeer geleerde heren schouwers het als een Pitbull-achtige bestempelen en daarmee het dier zijn/haar doodvonnis tekenen...

Een hond die een andere hond dood is waardeloos maar het kan gebeuren want honden zijn en blijven honden, zet 2 hengsten bij elkaar en ze kunnen ook door gaan tot er 1 echt dodelijk gewond is.. het is diereigen en dat is instinct, iets wat wij in deze maatschappij liever niet meer zien natuurlijk. Nee wij zien de dieren zoals in de film, dieren met veel menselijke trekjes en bah o wee als ze hun dierlijke instinct niet meer onder controle hebben. M.i. moet je een hond die een andere hond echt schade heeft berokkend of dood heeft gebeten voortaan met een muilkorf om uit laten. Dat doodbijten van soortgenoten is niet alleen aan Pitbullachtige rassen, dat gebeurd bij alle honden en zeker bij de jachthondentypes, de Greyhounds enz hebben daar nogal eens een handje van, wisten jullie dat de GREYHOUND de ENIGE hond in Nederland is (buiten de Pitbull) die een AANLIJNGEBOD heeft!!??
het jagen wordt getriggerd door een wegrennend hondje dan volgt de catch en als het gepakte hondje dan gaat gillen komt het instinct direct boven en is het vaak ellende... dit moet je willen voorkomen lijkt mij ongeacht welk ras je hebt.

Waarom kunnen mensen niet de daad veroordelen maar moet er gelijk gruwelijk over 1 kam geschoren worden? honden zijn honden en hoe deze zich in het openbaar gedragen heeft alles met hun eigenaar te maken. Vergeet nooit waar een hond ooit voor gecreeerd is, jachthonden zullen jagen, herdershonden willen drijven en Pitjes vechten graag, maar wat hierboven al geschreven is, een echte Pit kom je hier niet meer tegen hoor Knipoog bezint eer gij begint je neemt ook geen renpaard als je niet in galop durft...
Ik word alleen zo moe van dat gezeur over bepaalde hondenrassen, de meeste mensen die daar zo over denken kunnen een Pitje nog niet van een Argentijn of een BullTerrier onderscheiden.. en de Media springt er gretig op in want die willen bloed verkopen, ik heb hier nog een stukje uit een krant van een jaar of wat geleden, een Labrador die een jongen vol in het hoofd gebeten had, stond ergens op pag 4 van een grote landelijke krant, die Mechelaar die dat kindje had gegrepen in Hoofddorp? honden zijn honden en daarvoor dienen wij ALTIJD uit te kijken, je laat geen honden en kinderen alleen en je weet hoe je hond reageert met andere honden klaar en daar neem je je verantwoording voor! maar ga niet roepen dat een hele "ras"groep honden maar moet verdwijnen want je bent erg naief als je denkt dat het dan nooit meer zal gebeuren Knipoog

Ik heb al 15 jaar Argentijnse Doggen en ik ben 2x gegrepen door een hond, 1x door een Bouvier in mijn nek en 1x door een JRussel in mijn bovenbeen Boos! oja enne knoppen gaan niet om die worden omgezet door mensen Knipoog honden worden getriggerd en kaakklemmen is het mooiste fabel wat er is, dat bestaat dus niet, de kaakspieren verzuren en daardoor houdt de hond zo vast, men roemt de Terrier toch altijd om zijn vasthoudendheid en dat hebben dus alle terriers dus ook die leuke JR's en de Bostons en de Yorkies enz Clown

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:42

Cloris: Helemaal met je eens!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:43

De Argentijn was toch een twijfelgeval omdat ze een vechthonden uiterlijk hebben maar als jachthond zijn gefokt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:44

nogmaals AMEN voor cloris!!!
cloris van hondenforum denk ik? Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:52

Het is zo met greyhounds, en alle windhondachtigen schrijf dat er ook bij. Ook de Ierse wolfshond, Barsoi en het ieniminie Italiaanse Windhondje, dat ze aangelijnd moeten omdat ze op zicht jagen. Daarom moeten ze aangelijnd. Ze jagen op alles at beweegt en rondloopt, wegrent of geluiden maakt als een prooi. Konijn, haas, hert, vogel. De hond ziet, trigger reactie op zien is achtervolgen de hond is blind en doof voor de commando van het baasje. Ook voor auto's, fietsers en van alles en nog wat.
Daarom is dat gebod, voor de veiligheid van de hond en alles wat door de hond bejaagd kan worden.

Dit wilde ik even kwijt omdat het nou leek alsof greyhound moordlustige honden zijn die kleine hondjes achterna jagen, dan creer je denk ik ook een beeld die je vast niet wilt neerzetten. Knipoog Ze kunnen inderdaad achter hondjes aanrennen als die wegrennen, maar net zo goed achter een haas of een vos.
Voordat iedereen denkt dat Greyhound bloeddorstige chihuahua-killers zijn. Haha!

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:54

voor alle mensen die zeggen dat de honden in beslag worden genomen en worden INGESLAPEN. dat is dus echt niet waar. de honden worden niet meteen ingeslapen, ik heb foto's gezien. de honden worden van te voren ernstig toegetakeld. triest heel triest.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:56

Uhm sorry, maar zonder feiten geloof ik daar dus niet in. Lijkt me heeeeel sterk dat de in beslag genomen honden in NL afgeranseld worden voordat ze ingeslapen worden. Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:58

Roane schreef:
Uhm sorry, maar zonder feiten geloof ik daar dus niet in. Lijkt me heeeeel sterk dat de in beslag genomen honden in NL afgeranseld worden voordat ze ingeslapen worden. Tong uitsteken

www.dogs-with-spirit.com

kijk en oordeel zelf..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:02

Okee, goed. Foto's zeggen voor mij genoeg.
Maar waarom zouden ze het doen dan?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:05

Roane schreef:
Okee, goed. Foto's zeggen voor mij genoeg.
Maar waarom zouden ze het doen dan?

omdat de honden volgens hun toch dood moeten en het geen nut heeft volgens hun om de honden goed te verzorgen

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:08

dramatisch gewoon.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:08

Niet goed verzorgen is een ding, maar een bloedneus krijgen ze niet voor op een betonnen vloer te liggen?

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:13

Roane wat bedoel jij met je laatste zin>?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:15

Vreselijk zeg!!!
Waarom doen ze dit in godsnaam, hebben die dan totaal geen respect voor dieren? Snappen ze dan niet dat het vaak de schuld van de baas is? of willen ze dat soms niet snappen?? Boos!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:15

Nou, ik lees dat ze op een betonnen vloer lagen dat verklaard de wonden, eentje had er een bloedneus. Precies zoals ik zeg dus.
Ik snap alleen de relatie niet tussen die wonden = door een betonnen vloer, en een bloedneus. Tong uitsteken

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:17

ze zeggen ook niet dat hij een bloedneus heeft gekregen door een betonnen vloer? ze hebben hem waarschijnlijk zo ver mishandeld dat hij een bloedneus heeft gekregen.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:18

Natuurlijk kunnen pitbulls of pitbull-'achtige', ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, honden hele lieve gezinshonden zijn. Maar zoals ook al een paar keer word gezegt, beesten blijven beesten. En beesten gaan op hun instinct af. Zo kan je dus wel elk dier als gevaarlijk zien. Maar ik denk (ik heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar dit is wat ik denk) dat 'vecht'honden, net iets sneller op hun instinct afgaan, en dan een beetje heftig reageren. Dat zit toch in het karakter. En dan kan je wel zeggen dan elk dier een ander karakter heeft. Maar toch, met dat karakter is een hond door gefokt.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:21

Ik zou niet willen dat mensen boos op mijn vorige berichtje reageren, want ik heb een heel stuk van het topic gemist, wat ik nu aan het door lezen ben. Dus het kan best dat ik nog van mening verander Bloos

Chantal_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:23

ik vind het gewoon triest. ze zouden dit ook is met mensen moeten doen. die andere mensen vermoorden zonder vaak een goede reden. waarom wel de dieren? en niet de mensen? de mensen die de gevangenis in gaan,en die het daar vaak veel beter hebben. schande, echt schande.