edit: sorry, liet me even gaan, maar ik snap dit dus echt niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dit is hun ding, het hoort bij hun geloof, wij onze klompen, hun ritueel slachten.
PrinCessRomy schreef:@ _rosita_ : ik kijk heus wel verder dan me neus lang is, ik weet wat er allemaal gebeurd enzo, maar dit is mijn mening, er zijn ergere dingen in het land.
Citaat:En verder: ik ben carnivoor
joostvangestel schreef:Waarom zou ik beter moeten zijn dan onze medeschepselen?
joostvangestel schreef:Die doen niet aan doodbloeden. Hun prooidieren sterven een pijnlijke en gewelddadige dood.
meissiexx schreef:nou lekker ik zie dit allemaal.
en een paardje van een kennis word van de week geslacht.
wat ik zoizo niet leuk vind en hun ook niet:(
want hij is ook zo lief en mooi![]()
![]()
![]()
AstraGirlie schreef:Ja, idd, als ik die verhalen hoor van mijn oma (had zelf een boerderij vroeger) dan hadden de boeren nog respect voor hun dieren. Nu niet...
BounceBabe schreef:Ritueel slachten, snap niet dat ze dat ooit bedacht hebben. Arme dieren. Snel en pijnloos ok, maar een dier langzaam tot zijn eind laten komen? Jakkes.
Goh en wat haalt dat ritueel uit? Niks nakkes nada!
Tinky12 schreef:Mijn mening over het ritueel slachten....
Dat je dieren opeet vind ik tot daar aan toe...daarvoor moeten ze natuurlijk eerst geslacht worden...
Het slachten van dieren vind ik persoonlijk kunnen als dit op een zeer snelle,pijnloze en dus humane manier gebeurd.
Wat er in deze docu wordt vertoond is verre van humaan en kan nooit de bedoeling zijn van de geloofsovertuiging van velen.
Ik ben geen radicaal en ook geen vegetariër,ik eet vlees ...al is het wel met mate.Na het zien van deze docu weet ik wel dat ik geen halal/koosjer vlees wil hebben...tenminste niet daarvandaan.
Dit is natuurlijk maar 1 slachterij en ook nog eens in Amerika....
Persoonlijk vind ik ook dat je op een verpakking moet kunnen lezen of een dier hallal geslacht is of op de "normale"manier.
Het topic waarin een groep van bokt naar een slachterij hier in Nederland is geweest zag er zo anders uit...daar ging het er zeer netjes aan toe...alles was schoon en het slachten verliep zo snel en vlekkeloos dat het al gebeurd was voordat je er erg in had...en zo hoort dat ook (nogmaals chapeau dames voor de leerzame filmpjes en foto's).
Zo kan het dus ook en zo hoort het ook....
viewtopic.php?f=48&t=730842&st=0&sk=t&sd=a
OoappeloO schreef:Al t vlees is gewoon geslacht, behalve als er opstaat dat t Hallal is.
BarbaLala schreef:BounceBabe schreef:Ritueel slachten, snap niet dat ze dat ooit bedacht hebben. Arme dieren. Snel en pijnloos ok, maar een dier langzaam tot zijn eind laten komen? Jakkes.
Goh en wat haalt dat ritueel uit? Niks nakkes nada!
Jawel joh! Das goed voor God!![]()