Moeder maakt 5 kinderen dood....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Re: Moeder maakt 5 kinderen dood....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:06

Internet, uw venster op de wereld?
Veel verder dan de commentaar van de plaatselijke roddeltantes komt men hier niet. Ik snap eigenlijk niet dat het leed van mensen zo breed uitgesmeerd moet worden en dat mensen dan moeten gaan speculeren over motieven en gaan oordelen en veroordelen.
Wat er gebeurd is, is verschrikkelijk, het hoe en waarom zijn onze zaken niet en aangezien we daar nooit het fijne zullen van weten, vind ik het weinig respectvol om daar zo over te speculeren.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:47

katiavl schreef:
brenpasbeau schreef:
maar zagen die kinderen dan geen bloed op hun moeder zitten toen hun aan de beurt waren Verward sorry wist het niet anders tevragen Huilen Huilen
vindt dit zo erg voor die kids Huilen

Ik veronderstel dat het in dezelfde kamer is geweest, ik hoop van niet. Bloederig zal het wel geweest zijn.
En verschrikkelijk voor de laatste die tegenspartelde.
Wat zo een persoon bezint....

als de eerste vermoord is is het al een bloedbad laatstaan 5
de eerste wist van niks maar de 2 3 4 en 5 pfffffffff heb er geen woorde voor
ja dat ik het zielig vindt voor die man Huilen en ook voor de kinderen die dit mee hebben moeten maken en ik vindt die vrouw ook wel zielig wie weet wat er in dat koppie is omgegaan toen ze dat deed en daar voor en daarna Huilen Verdrietig

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:01

Wat een vreselijk verhaal is het he.. Gewoon onmenselijk. Hoe ziek je ook mag zijn, wat voor vreselijke dingen je ook mag meegemaakt hebben, er is nìets dat zoiets kan goedpraten! Waarom kon ze die kinderen hier gewoon niet buitenlaten?? En dat die andere kinderen het van hun broer/zusjes gehoord of gezien hebben.. Wat een einde zeg..
Sorry, ik heb erg veel begrip voor geestelijke ziektes ed., ik heb zelf ook 2 jaar een depressie gehad, maar ik heb nooit de neiging gehad om iemand te vermoorden!! Hoe ziek je ook bent, dit is geen mens meer maar een monster.
Sorry voor m'n taalgebruik.. Bloos
Arme kindjes.. Huilen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 02:59

Die vrouw verdient het niet om te blijven leven.
Wat zij heeft gedaan is echt onbegrijpelijk

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:22

Misschien dat we zouden kunnen begrijpen wat er in haar hoofd speelde wanneer we wat meer meegemaakt zouden hebben dan dat wij tot nu hebben meegemaakt.

Hoe komt iemand zover, ik weet het niet en met mij denk ik de meeste niet.

Ik ben alleen maar blij dat ik nooit daar ben gekomen waar de moeder is gekomen en wel 5 kinderen omgebracht en zelf denk ik psychisch ver weg, indien ze het padje nog terug zou vinden dan komt ze dit hele gebeuren nog tegen en ik ben bang dat niemand dat aan kan of verwerken en zomaar door kan gaan met leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:31

Ik geloof niet dat als in zoiets in staat bent dat je ooit nog een padje terug vind.
Opsluiten en nooit meer los laten lijkt me het veiligste voor iedereen

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:43

ja idd runningkawa, de mensen accepteren haar toch niet meer als ze weer 'los' komt!
dan heeft zij alsnog geen leven meer, of ze wordt vermoord, of ze pleegt zelfmoord...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:51

MSQuincyTE schreef:
Die vrouw verdient het niet om te blijven leven.
Wat zij heeft gedaan is echt onbegrijpelijk

ik vind juist wel dat ze moet leven en elke dag geconfronteerd worden met wat ze heeft gedaan, de dood zal waarschijnlijk een verlossing zijn voor haar.

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:02

ja idd kirri!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:07

http://www.ad.nl/buitenland/article1138309.ece

als je dit leest dan begint je bloed te koken, bij het stukje , dat de zus om BEGRIP vraagt!!!!!!!!!!!!!!! Omdat haar zus een slecht leven heeft gehad, snotver, dan ga je er juist toch voor zorgen, dat jou dat niet gebeurt.

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:22

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:24

Ziek, ziek en nog eens ziek. Die verdient het zelf niet om dood te gaan, maar een lange lijdensweg te ondergaan.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:36

Op het nieuws vertelde ze ook nog dat een van de dochters net voor het drama nog gezien is voor het raam.. Misschien om voor hulp te schreeuwen of zoiets..

Ik vind het in ieder geval gruwelijk!! Gruwelijk gewoon!
En ook al was ze zwaar depressief en zag ze geen enkele mogelijke uitvlucht meer.. dan moet je nog behoorlijk ver heen zijn om je kinderen stuk voor stuk te KUNNEN vermoorden.. Walgelijk..

En achter de 'precieze waarheid' zullen ze denk ik ook nooit komen.. Ik vind het in ieder geval erg voor de vader.. en andere mensen die bijv. veel met de kinderen hadden.. Verschrikkelijk dit Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Everest op 02-03-07 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:37

ja idd, gatver baah! zo sneu he!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:53

[quote="brenpasbeau]
[/quote]

Ik veronderstel dat het in dezelfde kamer is geweest, ik hoop van niet. Bloederig zal het wel geweest zijn.
En verschrikkelijk voor de laatste die tegenspartelde.
Wat zo een persoon bezint....[/quote]
als de eerste vermoord is is het al een bloedbad laatstaan 5
de eerste wist van niks maar de 2 3 4 en 5 pfffffffff heb er geen woorde voor
ja dat ik het zielig vindt voor die man Huilen en ook voor de kinderen die dit mee hebben moeten maken en ik vindt die vrouw ook wel zielig wie weet wat er in dat koppie is omgegaan toen ze dat deed en daar voor en daarna Huilen Verdrietig[/quote]

welja...het is ook erg zielig..heb er echt keiharde medelijden mee! Boos!
zometeen moeten we allemaal lopen janken als er weer eens iemand heeft vermoord...en let op! jank wel om de moordenaar he..niet om het slachtoffer...

als je tot 5 keer aantoe dezelfde daad kan verrichten op je eigen vlees en bloed dan nog!! dan ben je geen moeder of mens..dan ben je in mijn ogen een radicaal monster!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:07

Kennen jullie uitdrukking "all is fair, in love and war"?

"goed" is een relatief begrip. Iemand kan alleen maar 5 eigen kinderen om het leven brengen als zij er volledig van overtuigd is dat haar daad "goed" is, goed voor haar en goed voor haar kinderen.

De vraag is, wat moet je als normaal, gezond mens meegemaakt hebben en emotioneel te verwerken hebben gekregen dat je je normen en waarden zo ver verschoven hebt dat het "goed" is om je eigen kinderen te vermoorden?

Extreem emotionele zaken kunnen dat met mensen doen, met doodgewone mensen zoals jij en ik. Vergelijk het maar met een oorlogssituatie waarin elk mens, jong en oud, uiteindelijk gedreven kan worden tot dingen die hij/zij buiten oorlogstijd zou verafschuwen en zich niet kan voorstellen dat ooit te kunnen doen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 19:42

Firedancer schreef:
Kennen jullie uitdrukking "all is fair, in love and war"?

"goed" is een relatief begrip. Iemand kan alleen maar 5 eigen kinderen om het leven brengen als zij er volledig van overtuigd is dat haar daad "goed" is, goed voor haar en goed voor haar kinderen.

De vraag is, wat moet je als normaal, gezond mens meegemaakt hebben en emotioneel te verwerken hebben gekregen dat je je normen en waarden zo ver verschoven hebt dat het "goed" is om je eigen kinderen te vermoorden?

Extreem emotionele zaken kunnen dat met mensen doen, met doodgewone mensen zoals jij en ik. Vergelijk het maar met een oorlogssituatie waarin elk mens, jong en oud, uiteindelijk gedreven kan worden tot dingen die hij/zij buiten oorlogstijd zou verafschuwen en zich niet kan voorstellen dat ooit te kunnen doen.

ik ben het hier wel mee eens, ik bedoel van uit het perspectief van hitler (ik noem zo nu maar iemand) was alles wat hij deed goed, hij "zuiverde" wereld. Van uit ons perspectief was hij krankzinnig.
messchien schop ik nu mensen tegen de schenen, maar ik snap best dat het vanuit haar perspectief "goed'' kan zijn wat zij deed. Goed en kwaad liggen niet ver uit elkaar net zoals liefde en haat. Iemand die op het randje balanceerd kan zomaar dingen doen, die wij nooit voor mogelijk kunnen houden. Ik vind het moeilijk om het te verwoorden, ik zelf denk dat ze niet de doodstraf verdiend maar zoals ik al eerder heb gezegt, dat ze elke dag geconfronteerd moet worden met haar daden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:00

Ik zou het vreselijk vinden als mensen dit soort dingen gaan begrijpen, volgende stap er blase voor worden.
We zijn gelukkig nog steeds geschokt hierdoor en door pedofielen en andere uitwassen.
Hoe die vrouw ook in de problemen was en vlak voor haar man terug zou komen dacht dat de dood beter was voor haar kinderen dan het leven, het blijft zinloze kinderdood waar we alleen maar verdriet over kunnen voelen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 02:05

sarabande schreef:
Ik zou het vreselijk vinden als mensen dit soort dingen gaan begrijpen, volgende stap er blase voor worden.
We zijn gelukkig nog steeds geschokt hierdoor en door pedofielen en andere uitwassen.
Hoe die vrouw ook in de problemen was en vlak voor haar man terug zou komen dacht dat de dood beter was voor haar kinderen dan het leven, het blijft zinloze kinderdood waar we alleen maar verdriet over kunnen voelen.

Zeker goed dat we nog steeds geschokt zijn door dit soort zaken.

Ik heb al eerder gereageerd en vond het toen al moeilijk om niet te schelden, lijkt mij dat iedereen een bepaalde reactie krijgt op dit soort zaken.

Ik weet niet wat ieder voor zich hier al heeft meegamaakt en heb dus ook de profielen er niet bij gepakt, ik wil wel aangeven dat ik geen ervaring heb met deze materie maar wel bekend ben met het stukje Pedofielen.

Ik heb geleerd om verder te kijken zonder excuses te verzinnen voor dader of daadster maar wel om de emotionele wereld te willen begrijpen en niet om dan alles te kunnen plaatsen maar wel om meer te weten van het verhaal.

Wij hebben dus ook een bepaalde ervaring en met alles erom heen maar dat wil niet zeggen dat ik direct maar alles veroordeel maar wel dat ik het gehele verhaal graag zou willen meepakken ( en ja dan kan het zeker zo zijn dat ik iemand zwaar veroordeel )

Kortom geschokt reageren jazeker maar veroordelen dan wil ik meer weten.
En ook ik vind het gruwelijk wat de kinderen is aangedaan en zal veel moeite hebben met ook maar wat begrip te vinden maar wil eerst toch meer toedracht om op een bepaald punt uit te komen.

Ik ben moeder van 2 dochters en zeker niet altijd makkelijk tantes maar ik kan me niet voorstellen op dit moment dat ik ze zou kunnen vermoorden en toch heb ik al menig mens gezien in een situatie waarvan ik dacht, hoe gaat/moet dit verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:18

Idd Sarabande

Er zijn zoveel mensen met grote problemen, maar die slachten toch ook hun kinderen niet af (ik kan het niet eens moorden noemen op zulke wijze)
Waarom dan wel willen begrijpen waarom zij dat wel doet?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:27

runningkawa schreef:
Waarom dan wel willen begrijpen waarom zij dat wel doet?

Maar iemand willen of kunnen begrijpen, zegt toch niets over mijn waardeoordeel?

Iemand haalde het voorbeeld van Hitler aan. Stel nou dat je door studie zou leren begrijpen waarom Hitler op zijn manier naar de wereld keek (dat is namelijk prima herleidbaar), dan betekent dat toch niet dat je het automatisch met zijn zienswijze eens bent?

Ik kan best begrip opbrengen voor een situatie als die van deze mevrouw en haar kinderen en het toch vreselijk en schokkend vinden, hoor. Begrip staat niet gelijk aan goedkeuring.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:30

Citaat:
Aan hoe het nu met haar verder moet durft niemand nog te denken, zeker nadat donderdagochtend duidelijk werd dat de vrouw zelfs een gevangenisstraf van 30 jaar boven het hoofd kan hangen.

DAT vind ik nou serieus waar BELACHELIJK.
Die straffen hier in NL zijn zó laag.
30 jaar voor 5 vermoorde kinderen.. Kan het niet begrijpen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:31

Nee, ik kan er ook geen begrip voor opbrengen
Dat zal wel komen omdat mijn hersens anders denken of zo
Er zijn zoveel mensen met echte ellende. Kijk in oorlogslanden.
Kijk de mensen die de oorlog van hitler mee hebben gemaakt.
Die slachte hun kinderen toch ook niet af?
Je kunt zo in de knoop zitten, maar 5 kinderen 1 voor 1 afmaken... nee.

Ik kan voorstellen dat je een seconde van de wereld bent en zo bijv iemand een klap geeft
Of misschien een huil baby laat vallen.
Dan heb je het over een sec. van waanzin.
Maar dit duurt te lang, dat is gewoon met voorbedachte rade en in koele bloede slachten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:02

En zo kan je dan met bijna elke moordenaar begrijpen, en inzien waarom ze het gedaan hebben.

Valt me op dat wanneer het over gezinsdramas zijn mensen inneens meer bregrijpender zijn, dan wanneer ik klakeloos over het straat ga en een paar mensen doodschiet. Kan ook een nood oproep zijn voor aandacht.

Veel onderzoeken beweren er dat drie dagen ervoor het in de gedachten begint te slippen, ze denken erover slapen erover. Soms plannen.
Voor mij is ze een koelbloedige moordenaar, geen deprissieve excuses want dat hebben ze allemaal....

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:09

Dit is echt onmenselijk ! Wat een rare gedachtengang moet die vrouw hebben gehad.

De kinderen wisten niet wat hun te wachten stond.
De Telegraaf vertelde dat de kinderen tv zaten te kijken, en dat de moeder hen omstebeurt bij haar riep. Waarna ze hun keel met een slagersmes doorsneed.
Ze ging hiervoor steeds naar een andere kamer, zodat de kinderen daarvan niks in de gaten hadden

Bah Bah Bah, heb hier gewoon geen woorden voor Misselijk