leuk.. die rap...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: leuk.. die rap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:16

Mich_elle schreef:
Rap r&b hip hip reggeaton I love it! Lovers

Afgod

dit is trouwens de orginele tekst van het liedje, i wanna f*ck you is de remix

i wanna love you

Convict...Music...And You Know We Up Front.

I See You Windin' And Grindin' Up On The Floor
I Know You See Me Lookin' At You And You Already Know
I Wanna Love You, You Already Know

[Snoop Dogg]
Money In The Air As Mo' Fell
Grab You By Your Coattail, Take You To The Motel, Ho Sale
Don't Tell, Wont Tell, Baby Say “I Don't Talk, Dogg Unless You Told On Me” - Oh Well
Take A Picture Wit Me, What The Flick Gon' Do
Baby Stick To Me And I'ma Stick On You
If You Pick Me Then I'ma Pick On You
D-o-double G And I'm Here To Put This D*** On You
I'm Stuck On P**** And Your's Is Right
Rip Ridin' The Poles And Them Doors Is Tight
And I'ma Get Me A Shot 'fo The End Of The Night
Cuz P**** Is P**** And Baby You're P**** For Life

I See You Windin' And Grindin' Up On The Floor

Shorty I Can See You Ain't Lonely
Handful Of N***** And They All Got Cheese
See You Lookin' At Me Now What Its Gon' Be
Just Another Tease Far As I Can See
Trynna Get You Up Out This Club If It Means Spendin' A Couple Dubs
Throwin' Bout 30 Stacks In The Back Make It Rain Like That Cuz I'm Far From A Scrub
And You Know My Pedigree, Ex-deala Use To Move Phetamines
Girl I Spend Money Like It Don't Mean Nuthin' And Besides I Got A Thing For You.

I See You Windin' And Grindin' Up On The Floor,
I Wanna Love You, You Already Know Girl

[Snoop Dogg]
Mobbin' Through The Club And I'm Low Pressin'
I'm Sittin' In The Back In The Smoker's Section (Just Smokin')
Birds Eye, I Got A Clear View
You Can't See Me, But I Can See You (Baby I See You) -mm
It's Cool, We Jet, The Mood Is Set, Your P* Is Wet
You're Rubbin' Your Back And Touchin' Your Neck
Your Body Is Movin', You Humpin' And Jumpin'
Your T****** Is Bouncin', You Smilin' And Grinnin' And Lookin' At Me

Girl And While Your Looking At Me I'm Ready To Hit The Caddy
Right Up On The Patio Move The Patty To The Caddy
Baby You Got A Phatty, The Type I Like To Marry
Wantin' To Just Give You Everything And That's Kinda Scary
Cuz I'm Lovin The Way You Shake Your Ass
Bouncin', Got Me Tippin' My Glass
Lil' Mully(?) Don't Get Caught Up Too Fast
But I Got A Thing For You

Girl...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:58

Vvincent schreef:
Kortzichtigheid & onwetendheid regeren hier

nee jij, met je: 'dan luister je er toch niet naar?'

weet je hoe veel kinderen ernaar luisteren? het baart mij zorgen dat veel liedjes alleen over killen, vechten, en neuken gaan.
ik vind het geen gezonde situatie dat kinderen van 11 hier naar luisteren.
en die kinderen hebben dondersgoed door waar het over gaat en ze vinden het oh zo mooi!
zo leer je ze echt verkeerde dingen aan.

verder spreekt het van weinig inspiratie (yo ik kom van de straat!!!!) om alleen over: 'ik zie je wel dansen en je hebt de hele gang al gehad maar ik wil je ook pakken.' te zingen.

daar is niks ontwetens en kortzichtigs aan, ik luister heel veel muziek en kan ook veel waarderen, maar dit slaat gewoon nergens op.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:14

Ik denk niet er enkel gesproken kan worden over 'slechte muziek, slechte clips, slechte invloed op kinders' bij rap. Kijk maar naar Britney Spears, Cristina Aguilera, Madonna, etc, etc, etc, etc... Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 18:18

IK vind het 9 van de 10 keer ook echt niks hoor Nagelbijten / Gniffelen
Enzoiezo heb ik het dus bepaalt niet op rap Nagelbijten / Gniffelen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:12

Ik hou er ook absoluut niet van

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:35

Vvincent schreef:
Dit zijn jou woorden: Ga jij maar gauw je rap luisteren, dan kan het niveau weer omhoog. Voordat ik ook maar iets had gezegd om jou te beledigen dus ga ergens anders onzin verkondigen..Ken het nummer niet..Snap je voorbeeld ook niet maargoed..Steek jij je kop maar weer in het zand want daar ben je wel goed in. Doei, kusje

Echt waat, volgens mij heb je geen bord voor je kop maar een metaal plaat van 3 x 100 ofzo. Jij begon met de beledigen, jij noemde mij een onnozel onwetend mens.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 19:36

Vvincent schreef:
...... maar dat je 'rap' in z'n geheel zo over één kam scheert is echt belachelijk.

Voor de zoveelste keer, het gaat hier niet over alle rap!!!!!!
(Of hiphop of wat voor een benamingen je er allemaal aan kan geven.)
Dat staat hier echt heel vaak vermeld, ook door de TS.

Vvincent schreef:
Luister er dan niet naar?

Dat is pas kortzichtig.

Je leest volgens mij behoorlijk selectief. De mensen die geen doordacht antwoord geven (wat niet de meerderheid was), ga jij op in door te zeggen dat ze kortzichtig zijn, ondertussen ga je niet op de serieuze beargumenteerde posts in, maar vraagt tegelijkertijd wel om argumenten.

Reageer is op mijn post:
Knoffer schreef:
Het verbaast me dat bijna niemand het heeft over de invloed die het op de maatschappij kan hebben, alsof dat er niet zou zijn en juist dat is iets waar je je op dit punt wel druk om zou kunnen maken, dat is juist het hele punt. Men onderschat hier de invloed van de media denk ik, de opmerking: 'dan zet je het toch gewoon af', slaat in dat opzicht dan ook nergens op. Je bent je vaak ook niet bewust van de invloed die het heeft en het heeft invloed op de mensen om je heen die wel kijken, waar jij weer geen invloed op hebt.

De media heeft een enorme invloed op je wereldbeeld en meningsvorming. Kinderen nemen veel van de media op en leren er vaak enorm veel van (zowel positief als negatief), ze groeien ermee op, maar hebben vaak nog niet zo'n groot relativeringsvermogen en kunnen sommige dingen dus mss niet in de juiste context plaatsen. Al zouden ze het mss allemaal snappen en kunnen benoemen, media spelen ook enorm in op de gevoelsbeleving. Dit geldt natuurlijk ook allemaal voor volwassene trouwens, maar kinderen zijn kwetsbaarder, zijn de toekomst en de basis wordt gemaakt in je jeugd. De media die hebben grote invloed op de normen en waarden, hoe wij dus met elkaar zouden omgaan, wat normaal is en wat issue´s zijn. Laat vaak genoeg op tv zien dat het normaal is om maar alles te fiets wat los en vast zit en je groeit dus op met het idee dat dat heel normaal en gangbaar is.

En ja, je kunt weg zappen, maar je kunt niet overal voor weg lopen, probeer is een dag niet in aanraking te komen met reclame, dat is gewoon bijna onmogelijk. Bovendien heb je trends, als het op de basisschool stoer is om naar tmf te kijken, zal dit meer worden gedaan en mss vind je het ook leuk, maar zal ongetwijfeld ook in aanraking komen met dingen die je mss liever niet zag, bijv. reclame, je let er niet op, maar het heeft invloed (op welk niveau ook, ik irriteer me aan reclame, dat is ook invloed).

Even offtopic, maar ligt wel in die lijn. Kijk naar de obsessies over het dun zijn en gezond eten, de media speelt daar een rol in. Vrouwen blijken tegenwoordig een vrij negatief zelfbeeld te hebben, vanavond komt daar een documentaire over, ik ben er erg benieuwd naar. Vanavond op NL 2 om 22.50: Holland Doc: Beperkt houdbaar.

Begrijp me ook niet verkeerd, ik bedoel niet te zeggen dat alleen die teksten en clips van rappers (dan hebben we het natuurlijk over die achterlijke) meteen de hele maatschappij zal veranderen, tuurlijk niet, tot op zekere hoogte heeft dat invloed, maar het draagt wel een steentje bij. Ik wil trouwens ook niet zeggen dat het allemaal van de buis moet, we hoeven ook niet te betuttelend te zijn, we kunnen nog altijd normaal nadenken en hebben ook een eigen verantwoording, niet alles is te controleren. Bovendien ben ik ook voor een grote persvrijheid. En wie bepaalt wat goed en slecht is?

Ik erger me zelf er trouwens niet erg aan. Ik kijk bijna nooit naar de muziek zenders en ik kan vrij slecht Engels en dan rappen die rappers ook nog onduidelijk, te snel Tong uitsteken en in straattaal Amerikaans dialect, dat ik er vaak echt geen reet van versta Tong uitsteken
Ik kan me trouwens wel erg aan de NL rap irriteren, moet ik ook ernstig me best doen om het te verstaan trouwens, maar sommige teksten van Lange Frans, dat is echt ernstig.

Van mij mogen teksten best grof (ik hou zelf erg van Rammstein Clown ), maar discriminerend vind ik geen stijl en kwalijk.

Voordat je btw meteen begint over dat ik geen rap ken, dat ken ik wel, m'n vriend houdt van rap en laat me ook regelmatig weer eens wat horen wat hij erg leuk vindt, wat overigens vaak nummers van Opgezwolle zijn. Maar goed, je begrijpt (hoop ik), dat het hele punt niet om de goede rap gaat en of deze bestaat ja of nee. Het gaat om de 'slechte' rap, met de afgrijselijke teksten die veel vertoond wordt op de muziekzenders en waar dus ook veel kinderen mee in aanraking komen.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:19

Tuurlijk is er slechte rap, pure bagger..maar die clips zijn net zo erg als de meeste 'Dance' video's tegenwoordig..net zoveel bloot etc. En deze worden uitgezonden puur omdat deze clips juist aandacht trekken en dus kijkers..Dramatisch slecht..ben ik het helemaal mee eens. Ik zou er echt niet wakker van liggen als die per direct van de buis gehaald worden, graag zelfs..Maar er zijn hier Zat mensen die beweerd hebben dat 1: rapmuziek in zijn geheel poedersuiker is en 2: dat nederlandse rap niet eens goed kan zijn..Is toch dom om dat te zeggen of niet?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:25

xx_Horsiex Onderwerp bericht: Re: leuk.. die rap...Geplaatst: 12 maart 2007 22:48
Je bent wel vlug op je teentjes getrapt he? Ga jij maar gauw je rap luisteren, dan kan het niveau weer omhoog.

Vvincent Onderwerp bericht: Re: leuk.. die rap...Geplaatst: 12 maart 2007 22:50
Haha ik irriteer me gewoon mateloos aan onwetende onnozele mensen als jij..Je komt hier verkondigen dat een groep geen boodschap kan hebben 'door de naam'

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:28

milo schreef:
Vvincent schreef:
Kortzichtigheid & onwetendheid regeren hier

nee jij, met je: 'dan luister je er toch niet naar?'

weet je hoe veel kinderen ernaar luisteren? het baart mij zorgen dat veel liedjes alleen over killen, vechten, en neuken gaan.
ik vind het geen gezonde situatie dat kinderen van 11 hier naar luisteren.
en die kinderen hebben dondersgoed door waar het over gaat en ze vinden het oh zo mooi!
zo leer je ze echt verkeerde dingen aan.

verder spreekt het van weinig inspiratie (yo ik kom van de straat!!!!) om alleen over: 'ik zie je wel dansen en je hebt de hele gang al gehad maar ik wil je ook pakken.' te zingen.

daar is niks ontwetens en kortzichtigs aan, ik luister heel veel muziek en kan ook veel waarderen, maar dit slaat gewoon nergens op.

Ik zal echt de laatste zijn die zal zeggen dat het goede zaak is dat er tegenwoordig gewoon maar alles op televisie kan komen..Maar dat betreft niet alleen 'videoclips'..kijk maar nachtreclames films op bepaalde zenders ( zwaar zwaar geweld of/en sex ) etc.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:31

En Knoffer: Ik ben het met je eens zoals ik net zei dat het niet goed is dat dit soort oliebol op televisie komt..50 cent en al zijn 'gangster' maatjes mogen van mij levenslang verbannen worden..Ik heb nooit gezegd dat ik achter die muziek sta ofwel? Ik ben een liefhebber van rap, maar wel de rap die ik goed vind en inhoudloze onzin over z'n dikke banketstaaf en schietpartijen doen me weinig en ik heb dan ook eerlijk een gruwelijke hekel aan mensen die het nodig vinden zo hun geld te verdienen..de mensen die het kopen zijn nog erger maargoed.

Ik zeg alleen dat er ook heel veel GOEDE rap is..Maar dat kan niet zegt men dan want die dragen bijvoorbeeld de naam opgezwollen en komen uit Nederland --> Kortzichtigheid noem ik dat.

De opmerking luister er dan niet naar was puur naar die xx_Horsiex gericht die volgens mij al wel behoorlijk voor zichzelf kan beslissen wat goed en fout is en dus de keuze kan maken om het gewoon weg te zappen..Dat 12 jarige kinderen dat niet kunnen hoef je mij niet te vertellen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:00

natuurlijk is er ook goede rap, alleen ik dacht dat deze discussie erover ging of we het vonden kunnen dat sommige rappers zulke teksten als normaal of stoer beschouwen?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:03

Nou dat was niet mijn insteek, ik reageerde eigenlijk alleen op de mensen die schreeuwden dat alle rap ( of bijvoorbeeld alle Nederlandse slecht en dom was.Normaal is het ondertussen jammer genoeg wel, vind het eerder zielig dan stoer..het is gewoon makkelijk scoren namelijk maar er zijn blijkbaar zat mensen die er anders over denken

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:16

sronnie schreef:
Het eerste wat in mij opkomt: Waar maak je je druk om, je hoeft er toch niet naar te luisteren?

Nou ik moet het elke dag aanhoren op school..

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:20

Hey, jij woont dichtbij Ja Wie dwingt jou ernaar te luisteren dan? Muziek op school lijkt me niet? Of kinderen uit je klas die eigenlijk niet eens doorhebben waar het over gaat?

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:47

Vvincent schreef:
Hey, jij woont dichtbij Ja Wie dwingt jou ernaar te luisteren dan? Muziek op school lijkt me niet? Of kinderen uit je klas die eigenlijk niet eens doorhebben waar het over gaat?

Ik word niet gedwongen om ernaar te luisteren hoor Knipoog
Maar een stel meiden doen het liedje telkens aan in de klas en dan wel 5/6x achter elkaar..
En ze weten wel waar het liedje overgaat Knipoog

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:56

Ach gewoon je eigen muziek in hebbie er geen last van. Toch?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 00:56

milo schreef:
natuurlijk is er ook goede rap, alleen ik dacht dat deze discussie erover ging of we het vonden kunnen dat sommige rappers zulke teksten als normaal of stoer beschouwen?

Precies.
Vincent, je punt heb je aaalaaaaang gemaaakt, dat punt hadden andere ook al gemaakt en was ook al tig keer op gereageerd dat het daar niet omging, met name door de TS, die jij juist quoten en over oppervlakkigheid over rap en jouw insteek begon, tegen de TS. Je sloeg naar mijn idee totaal de plank mis en ik kreeg het idee dat je niet alle posts had gelezen, maar goed, je heb je punt nu echt wel duidelijk gemaakt Knipoog laten we weer terug naar de discussie.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 01:37

Ja maar er zijn er ook nog zat die dat punt NIET doorhebben..en dat vind ik zo jammer..maargoed jullie ( milo, jij ) hebben gelijk en dat de originele discussie maar weer verder mag gaan dan Knipoog
Volgende keer de titel maar iets aanpassen dan? ( Leuk, dat nieuwe nummer van snoop dogg)
Kan het toch niet laten haha: http://www.youtube.com/watch?v=7vi8qRmmQ0w

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:43

Vvincent schreef:
Ach gewoon je eigen muziek in hebbie er geen last van. Toch?

Ja idd Knipoog

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:48

Ik vind rap muziek persoonlijk al niet echt wat leuks,
het is gewoon sinterklaas gedichten niveau 2, maar iedereen
zijn eigen mening daarover.

mijn mening: Nee, ik vind het maar raar
dat het er altijd maar stoer en discriminerend
moet uitzien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:41

Vvincent schreef:
De opmerking luister er dan niet naar was puur naar die xx_Horsiex gericht die volgens mij al wel behoorlijk voor zichzelf kan beslissen wat goed en fout is en dus de keuze kan maken om het gewoon weg te zappen..Dat 12 jarige kinderen dat niet kunnen hoef je mij niet te vertellen

Nou zeer bedankt.

En ik zap inderdaad a.s.a.p. weg als ik die troep hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:29

Moderatoropmerking:
Het lijkt me nogal onzinnig om mensen op basis van muzieksmaak aan te vallen. Meningen en smaak kunnen verschillen, maar op de persoon spelen is niet toegestaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:59

Dit zijn zaken waar vrijheid van meningsuiting recht tegenover de fatsoensnormen staan. Een redelijke goede discussie, als je weet dat er in de rapscene regelmatig doden vallen en we weten dat er in die scene maar al te veel tienermoedertjes ontstaan. Amerika heeft een echt probleem met Gettovorming, met generaties werkelozen. Ontzettend jammer, en daarmee ook jammer dat het lijkt alsof er zieltjes gewonnen moeten worden met dit soort teksten.

Aan de andere kant blijft er veel verantwoordelijkheid voor de ouders. Moeilijk, als moeder maar 14 jaar ouder is dan haar kind en vader niet te vinden is of op het kerkhof ligt. Met een juiste opvoeding is het echter wel mogelijk om onzin onzin te laten en de echte troepteksten van de goede teksten te onderscheiden.

Interessant is een artikel dat ik onlangs las, waarbij het woord "nigger" dus totaal verboden gaat worden in delen van Amerika. Ook voor afrikaanse amerikanen. Redelijk radicaal, maar wel rechtmatig. Waarom een woord verbieden in een land waar vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel staat? Waarom het woord alleen maar verbeiden voor blanken? Blijft een interessante discussie, vooral omdat het woord "nigger" (of de nederlandse versie: neger) gewoon van het latijnse woord voor "zwart" afstamt. Moeten we dan zwart-wit van Frank Boeyen ook maar afschaffen? Lijkt me wat moeilijk.

Grof taalgebruik zal altijd blijven bestaan. Om dat wettelijk te gaan verbieden levert volgens mij alleen maar problemen op. Belangrijker is om het fenomeen te onderkennen en te werken met voorlichting en opvoeding. Struisvogelpolitiek werkt helaas niet echt, want je kan niet bij iedereen een politieagent neerzetten om maar te bekeuren als er een fout woord uit zijn of haar mond komt.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:11

Ik ben iemand die heel veel Rap en voornamelijk HipHop luisterd.
Maar niet naar mensen zoals, 50,the game of die gasten, die zo commercieel mogelijk gaan en zovaak als mogelijk in het nieuws zijn. Met teksten die nooit ergens over gaan.

Ik erger me ook mateloos aan dat "goedkope/makkelijke" manier van muziek maken. En daarmee halen zij ook de hele hiphop/Rap onderuit.

De muziek klinkt vaak leuk in je oren, en dat is waarom mensen er naar luisteren , maar ik denk dat mensen echt bewust zijn van de teksten die gebruikt worden, dat je dan toch maar ff het liedje van 50 overslaat.

Waar ik wel naar luister zijn rappers die het doen om hun teksten en waar een boodschap achter zit. Bijv. Mos Def.
Bijna al zijn teksten zit iets achter of gaan over het leven, en niet over zoveel mogelijk vrouwen, sex, geweld en wapens. Veel Rappers zijn er ook van bewust dat de hele HipHop scene onderuit gaan, want Bijv. Nas zegt niet voor niets in zijn teksten "Hip Hop Is dead".

Het is jammer dat die commerciele rappers zo de muziekstyle hiphop naar beneden halen, want hiphop heeft wel degelijk mooie muziek, alleen van van wat minder bekende namen.