Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:04

sarabande schreef:
sronnie schreef:
Mensen met een dubbel paspoort noemt men tegenwoordig mensen met 2 nationaliteiten, wat i.m.o. gewoon niet kan
De mensen met 2 nationaliteiten moeten een keuze maken, het Nederlandse paspoort behouden en zich volledig aanpassen aan de normen en waarden die hier in Nederland gehanteerd worden of het Nederlandse paspoort vervalt en men gaat terug naar het land van herkomst en komt nooit meer terug.

Dat ben ik helemaal met je eens. Niet uit het oogpunt van kunnen terugsturen, maar meer uit het oogpunt van ze zelf een gedwongen keuze laten maken zodat men zich daarna ook volledig in kan zetten voor het land van de keuze.
Ik denk dat heel veel mensen dan bewuster met hun Nederlanderschap om zouden gaan, het blijft dubbel en vrijblijvend nu, dat is voor niemand goed.
Helaas kan dat niet zolang Marokko dwars blijft liggen.

sarabande schreef:
faye schreef:
Ik denk dat het een goed idee zou zijn om bij een dubbele nationaliteit de verworven nationaliteit af te nemen bij crimineel gedrag.

Ik zou het prettig vinden als deze totaal off topic reactie buiten deze discussie gehouden wordt. Zoals al meerdere malen gezegd deze jongens zijn Nederlanders met EEN Nederlands paspoort....... Afbeelding

Je gaat nu wel heel erg off topic sarabande!!! Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 15:05

runningkawa schreef:
Klopt, onder hun eigen mensen
Maar op straat niet, wordt daar niet getollereerd.
Je moet echt niet in de winkel aan komen, ikke niet verstaan, want dan heb je gewoon pech

Dat is niet waar, daar maakt niemand zich druk om (heb toevallig een halfzus die al 40 jaar in Canada woont en nichtje van een andere zus die daar een tijdje bijgewoond heeft en nauwelijks Engels sprak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:05

*LOL*

ja niet iedereen mag dat, alleen bepaalde personen...
Maar zo gaat het in Nl ook, niet iedereen mag rotzooi uithalen..alleen die met een grote bek..daar durft vaak maar amper wat tegen gedaan te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:06

ooohh en ik heb er ook fam en die zeggen dat het wel waar is..wat nu???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 15:06

faye schreef:
[Je gaat nu wel heel erg off topic sarabande!!! Afbeelding

Klopt maar men blijft het totaal niet aan de orde zijnde en niet uit te voeren onderwerp bespreken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 15:07

runningkawa schreef:
ooohh en ik heb er ook fam en die zeggen dat het wel waar is..wat nu???

Ga het zelf even proberen, zal je zien dat niemand je raar aankijkt, integendeel juist probeert je te helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:09

Ik hoef het zelf niet te proberen, mijn moeder heeft er gewoond
Heb er nog steeds fam wonen
Mijn moeder nog steeds mensen waar ze nog contact mee heeft
Maar die kan waar zij woonde echt geen Nl gaan l*llen buitenhuis, werd ook niet gedaan
En ja, ze is er ook nog wel een terug geweest.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:17

Volgens mij, als je geld uit wil geven, maakt het niet uit waar je bent of wat je l*lt.
Zeker als je veel uit te geven hebt, zien ze heus wel door de vingers dat je Nederlands praat hoor, waar dan ook. Knipoog

Maar goed, volgens mij is het nog altijd zo dat het makkelijker is om in een land waar een wereldtaal gesproken wordt, te eisen dat men die taal beheerst.

En trouwens, in Canada willen ze verpleegsters.
In Nederland halen ze ook verpleegsters uit Zuidafrika, omdat we er hier nodig hebben. Ze praten misschien niet zo Nl, maar het lijkt er wel op. Knipoog
Vroeger haalden ze in Nederland ook mensen van elders omdat die nodig waren. Gastarbeiders.
Wij hadden die mensen voorlopige verblijfsvergunningen kunnen geven, maar dat hebben we niet gedaan.
Nu blijkt bij de 3de generatie dat het inburgeren niet zo best verlopen is, en willen we ervanaf.

De crimineel die hiernaar toe wil, mag van mij tegen 220 volt oplopen bij de grens.
De 2de en 3de generatie gastarbeider die problemen veroorzaken, dat zijn wel de problemen van de Nederlandse Samenleving.
Ze kunnen nergens naar toe, dus dat moeten wij zelf oplossen. Ik vind het slap er zelfs maar over te denken, déze jongeren elders op de wereld te dumpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:21

Die hoef je ook niet te dumpem, maar kunnen we wel aanpakken
Willen ze geen NL paspoort, dan kun je ze wel terug sturen

Veel antilianen die hierheen zijn gekomen zijn geen 2e of 3e generatie, maar ja, die mogen dan niet terug van land van herkomst volgens sommige...

En die hotels eens wat goedkoper maken.
Als ik wil sporten kost me dat 50 euro in de maand
Hun kosten al een berg geld en hebben nog een fitneszaal ook nog

Tv, gezamelijk, nee joh, elk in de cel

Samen in een cel, nee mag niet

En de bejaarden die Nl hebben groot gebracht kunnen tot smiddags in een vieze luier liggen, met 10en op een zaal, daar is geen geld voor....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 15:23

runningkawa schreef:
En de bejaarden die Nl hebben groot gebracht kunnen tot smiddags in een vieze luier liggen, met 10en op een zaal, daar is geen geld voor....

Dan ben je dus toch ook blij met een kabinet met een socialere aanpak Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:25

runningkawa schreef:

Dat is ok iets wat ik heel triest vindt en wel erg vaak gebeurt door de bezuinigingen, maar ik weet niet of dat komt door de raddraaiers,anyway... ik heb denk mn standpunt erover wel duidelijk gemaakt hihi en jij ook. Als mensen een andere mening hebben mag Lachen , als mensen het verkeerd lezen, moeten ze het nog maar een keer lezen. Knipoog

Ik ga iig niet nog een keertje uitleggen wat ik bedoel , heb het denk ik duidelijk genoeg omschreven, Althans hoop ik Haha!

randalinpony

Daarom zeg ik ook: werken voor de kost in het gevang.
En tsja... verzorgingstehuis... zo is Nederland.
Als je bek maar groot genoeg is, mag je alles. Die oudjes gaan niet op de vuist als de een naar Idols wil kijken en de ander naar GTST.
Of ze zouden met vieze luiers moeten gaan gooien.Haha!

Anoniem

Bij een bepaalde groep mensen wel ja Ja

Maar sociale aanpak bij asociale mensen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 15:26

Mooie afsluiting voor vadaag Haha!
De zon schijnt ik ga mijn knollies pesten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:28

Ik zou maar opschieten, Sarabande. Hier is de zon al weer verdwenen. Die wolk komt jullie kant op!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:04

Het kabinet wat er nu komt moet het eerst nog maar eens waarmaken.
De geluiden die ik opvang laten zien dat er regels zijn die teruggedraaid worden.Dit geluid hoor ik het meest bij de christen unie. O wat zijn we weer blij.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:06

Klopt jaantsje, dat heb ik ook al vernomen Ja
Als dat gaat gebeuren verwacht ik dat er bij de volgende verkiezingen nog meer rechts gestemt zal worden Ja

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:14

runningkawa schreef:
Goed idee Qimm
Donder daar alle criminelen maar op, dat lijkt me gewoon nog beter Lachen

Wordt het 1 slachteiland Koe
Tsja ik denk dat alles zo zn oorzaak heeft. Die mensen zijn denk ik opgegroeit met dat soort dingen. Harde aanpak ben ik het volledig mee eens. Strikte regels waar niet onderuit valt te komen. Harde taakstraffen en niet bijv. 3 uurtjes werken bij de appie hein en daar nog een leuke baan aan over houden.
Ze lachen zich in een deuk om de straffen van nederland. En al komen ze in de cel. Dat is een paradijs vergeleken met hun huis of waar ze dan ook slapen.
Mensen overal naartoe dumpen is het probleem ja hoe zeg je dat..
Je moet het probleem voorkomen en niet genezen door plannen als we dumpen ze terug naar het land van afkomst. En dan..
Dan kan nederland weer zoveel ton betalen aan ontwikkelingshulp daar. Of komen er burgeroorlog. Hup weer t leger er opaf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:58

Prachtig dat sommigen zo voor rechts zijn, hoor, maar in de afgelopen regeerperiodes hebben die partijen geen f*ck gedaan om zwaardere straffen in te voeren, wetten te veranderen. Nee, het bleef een soft beleid. TBSers die gewoon op verlof mogen e.d. Ik vind dat men dat eerst maar eens moet aanpakken. De jongeren van de Antillen hier in ons land is onze eigen schuld. Door onze geschiedenis mogen die mensen naar NL, hier studeren e.d. Daar kun je dus weinig aan doen.

En de generaties die er zijn gekomen van de gastarbeiders die we in de jaren 60 hierheen hebben laten komen, tja.... Eigen schuld, dikke bult. Dat veel van die gasten (niet allemaal gelukkig) slecht bezig zijn, helemaal mee eens, hoor. Gelukkig heb ik er in ons dorp geen last van trouwens. Maar toen ik nog in de stad woonde, hou op, schei uit. Respect voor Nederlandse vrouwen hadden een aantal totaal niet.

Maar ik ken ook prima 'buitenlanders', die keihard werken hier in ons land. Mijn ex is er eentje, komt uit Brits Guyana (buurland van Suriname) en heeft twee nationaliteiten. Ik heb er totaal geen problemen mee, hoor. Maar ja, hij werkt gewoon hard, spreekt Nederlands en heeft zich prima aangepast. Sommige Nederlanders zouden een hoop van hem kunnen leren, want wat ik allemaal niet voor schandalige praktijken heb meegemaakt toen ik nog met hem was (hij is zwart). Dan schaamde ik me echt voor mijn zogenaamde landgenoten als blondje. Veel Nederlanders zijn zo kortzichtig, verdiepen zich helemaal niet in de buitenlanders, maar oh, wat hebben ze een commentaar. Ik heb zo'n vriendin die ook moord en brand schreeuwt, maar ze kent geeneens buitenlanders. Schreeuwt alleen maar na wat ze op tv hoort. Dat vind ik echt niet kunnen. Ze weet trouwens dat ik dit vind van haar, hoor. Ja

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:59

een antilliaan noemt zichzelf toch ook geen nederlander en wij hun toch ook niet.nou je voelt je antilliaan nou dan ga je toch je criminele rotzooi daar doen?ga dan maar terug naar de plek waar jij je naar vernoemt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:18

valerm schreef:
een antilliaan noemt zichzelf toch ook geen nederlander en wij hun toch ook niet.nou je voelt je antilliaan nou dan ga je toch je criminele rotzooi daar doen?ga dan maar terug naar de plek waar jij je naar vernoemt

Een van mijn beste vriendinnen is Arubaanse. En daar is ze trots op. Zal haar dit domme, racistische bericht maar niet laten lezen. En nee, ze is niet crimineel.

Toen ikzelf in Italie woonde, noemde ik mezelf ook Nederlandse, hoor. Niemand die me daarop aanviel, want ik zie er ook niet bepaald Italiaans uit. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:22

Maar ik denk ook dat er schreeuwen die het allemaal zo leuk en aardig vinden die buitenlanders, maar er ook nooit mee gewerkt hebben
Niet dagelijks gediscrimineerd zijn in eigen land.
Want maak je dat mee, wordt je idd iets minder aardig over de rommel uit bepaalde landen
Lees goed rommel want er komt ook niet rommel hierheen en ja we hebben ook genoeg nederlandse rommel.

Zet het er maar bij voordat er weer een paar moord en brand gaan schreewen dat ze in je bericht lezen alle buitenlanders zijn rommel

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:36

Ik vrees toch dat het eerder andersom is, velen in NL roepen de media maar na, terwijl ze in het dagelijks leven amper iets met buitenlanders te maken hebben. Ja, ze zien een Marokkaan een fiets stelen of ze worden voor iets uitgemaakt, omdat ze een kort rokje droegen (heb ik vaak meegemaakt, is niet leuk, nee!). Maar om dan iedereen maar voor van alles uit te maken, gaat me te ver. Want ik vond de Turkse bakker en Iraakse groentenboer in de stad waar ik ooit woonde hele lieve, hardwerkende mensen, heb zelf veel (van andere afkomst) vrienden en vriendinnen. Heb wel eens in een vluchtelingenkamp gekeken, waar een vriendin van me werkt. Dat is pas heavy.

Nogmaals, ik hou niet van mensen die zich met criminele zaken bezig houden of profiteren op een verkeerde manier van uitkeringen e.d. Helaas zijn er dus ook veel Hollanders die dat doen. In de grote steden zal meer overlast zijn van allochtonen, dat geloof ik graag, heb ik zelf ook in gezeten. Nu ik in een dorp woon met een bepaalde levensstandaard, heb ik weinig te maken met zwarte buurten, scholen e.d. Is ook wel fijn, dat geef ik toe, maar ik ben wel degelijk blij met de van buitenlandse komaf vrienden en kennissen om me heen. Het verrijkt ook heel erg je wereldje, als je ervoor open staat. Ik heb zowel nare ervaringen met bepaalde buitenlanders als Nederlanders, net als goeie ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:38

Voor sommige zal het best andersom zijn
Maar als je in dit topic verteld dat het een mening is gevormd op ervaring mag dat niet.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:42

SuperSmurf schreef:
Elinee schreef:
en juist omdat er hier geen plaats voor is, en hun hier inprincipe toch de gast zijn. vind ik uitzetten van criminele buitenlanders een heel goed plan Lachen

te gast? Dus mensen die hier al járen wonen, een leven hier hebben opgebouwd,werk hebben, kinderen etc zijn hier nog steeds te gast? Of zelfs de tweede, derde generatie? Wanneer worden zij dan eindelijk eens gezien als inwoners van Nederland? Ik ben er absoluut voor om alle criminelen ( ongeacht de afkomst overigens )op een eiland te donderen, maar dit soort denkwijzes komen de samenleving niet echt ten goede...

ik vind dat toch écht.
ze komen oorspronkelijk toch niet ''hier'' vandaan.
ik blijf dat te gast vinden.