Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Op de eerste school waar ik les ging geven, werd me nadrukkelijk verteld onze leerlingen met geen vinger aan te raken al was het goed bedoeld. Puur omdat het overgrote deel buitenlands was en het niet zou kunnen waarderen, daarbij als het ze niet aanstond kon je nog een aanklacht aan je broek krijgen ook.
Op de school waar ik nu werk zie ik wel dat docenten en leerlingen een stuk persoonlijker met elkaar omgaan en zie ik ook wel handen op schouders of armen om leerlingen heen (al dan niet voor een dolletje) en dat levert absoluut geen problemen op zolang een leerlingen dat zelf aangeeft.
Zelf blijf ik op mijn hoede, ik zat er als leerling zelf ook niet op te wachten weet ik nog en ik zal dus geen lichamelijk contact zoeken met een van mijn eigen leerlingen nu.
ShirleyA schreef:Onyx88, praat je nu tegen Nimu of tegen mij?
En nee ik zoek helemaal niemand om eens even te gaan zieken dat is nl niet mijn stijl! Past miss beter bij jou? Ik ben daar iets te volwassen voor. Het verschil tussen in jouw profiel te kijken en t over mijn zoontje hebben is dit: mijn zoontje is niet op Bokt, hij post hier niet, jij wel, jij hebt je profiel toch opgesteld en daar kan iedereen in kijken of spieken zolas jij t wil noemen....
En je zegt niet dat je niet v negermuziek houdt je schrijft " negermuziek komt er niet in'..... dat is toch iets heel anders. vind je zelf ook niet?
Verder vind ik dit niet ontoppic, dus graag weer over t onderwerp en probeer persoonlijke aanvallen achterwegen te laten. Dus laat mijn zoontje er verder buiten!
ShirleyA schreef:Goof schreef:Op de eerste school waar ik les ging geven, werd me nadrukkelijk verteld onze leerlingen met geen vinger aan te raken al was het goed bedoeld. Puur omdat het overgrote deel buitenlands was en het niet zou kunnen waarderen, daarbij als het ze niet aanstond kon je nog een aanklacht aan je broek krijgen ook.
Op de school waar ik nu werk zie ik wel dat docenten en leerlingen een stuk persoonlijker met elkaar omgaan en zie ik ook wel handen op schouders of armen om leerlingen heen (al dan niet voor een dolletje) en dat levert absoluut geen problemen op zolang een leerlingen dat zelf aangeeft.
Zelf blijf ik op mijn hoede, ik zat er als leerling zelf ook niet op te wachten weet ik nog en ik zal dus geen lichamelijk contact zoeken met een van mijn eigen leerlingen nu.
Een arm om een leerling slaan is soms idd wat te ver... maar een vriendelijk aai over de bol van kinderen van 6/7 jaar vind ik wel iest 'warms' en onschuldigs. Maar ik begrijp je terughoudendheid.
Citaat:Als je bedenkt dat het op veel scholen bijna een normale zaak is om krijtjes naar leraren te gooien, een grote mond op te zetten en weet ik het.
Goof schreef:Citaat:Als je bedenkt dat het op veel scholen bijna een normale zaak is om krijtjes naar leraren te gooien, een grote mond op te zetten en weet ik het.
Juist ja....
Genee schreef:Ramonalover schreef:Onze meester van geschiedenis schopt altijd tegen je tafel aan heel hard dat die in je buik schietook echt een banketstaaf
Ik noem dit echt sterke verhaaltjes hoor.. Leerlingen kunnen alles zó overdrijven. Een ging lerares had een keer een heel irritant kind uit mijn klas bij de les willen halen, door voor haar gezicht langs te wapperen, maar dat kind draaide zich om en 'pets'. Door de school ging dat "Janneke haar leerlingen mishandelde". Jezus
Shadow0 schreef:ShirleyA: ik vind dat er wel degelijk verschil is tussen iemand die berouw toont en iemand die eigenlijk vindt dat 'ie niet zoveel fout heeft gedaan en dat de rest van de wereld gewoon overdrijft. (En die zitten er ook heel veel in de bajes!)
Berouw is wel een goed startpunt om te verbeteren - en ja, voor mij zou het veel minder erg zijn als iemand toegeeft een stomme fout te hebben gemaakt, dan als iemand vindt dat hij gewoon gelijk had.
Maar ik ben het met je eens dat berouw niet genoeg reden is om te zeggen, oh, ok, dan is alles nu verder goed en doen we net alsof er niets gebeurd is.
Citaat:nu je kop dicht of ik ga geweld gebruiken