Docent schopt leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Docent schopt leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:22

Onyx88, praat je nu tegen Nimu of tegen mij?
En nee ik zoek helemaal niemand om eens even te gaan zieken dat is nl niet mijn stijl! Past miss beter bij jou? Ik ben daar iets te volwassen voor. Het verschil tussen in jouw profiel te kijken en t over mijn zoontje hebben is dit: mijn zoontje is niet op Bokt, hij post hier niet, jij wel, jij hebt je profiel toch opgesteld en daar kan iedereen in kijken of spieken zolas jij t wil noemen....
En je zegt niet dat je niet v negermuziek houdt je schrijft " negermuziek komt er niet in'..... dat is toch iets heel anders. vind je zelf ook niet?
Verder vind ik dit niet ontoppic, dus graag weer over t onderwerp en probeer persoonlijke aanvallen achterwegen te laten. Dus laat mijn zoontje er verder buiten!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:26

Goof schreef:
Op de eerste school waar ik les ging geven, werd me nadrukkelijk verteld onze leerlingen met geen vinger aan te raken al was het goed bedoeld. Puur omdat het overgrote deel buitenlands was en het niet zou kunnen waarderen, daarbij als het ze niet aanstond kon je nog een aanklacht aan je broek krijgen ook.
Op de school waar ik nu werk zie ik wel dat docenten en leerlingen een stuk persoonlijker met elkaar omgaan en zie ik ook wel handen op schouders of armen om leerlingen heen (al dan niet voor een dolletje) en dat levert absoluut geen problemen op zolang een leerlingen dat zelf aangeeft.
Zelf blijf ik op mijn hoede, ik zat er als leerling zelf ook niet op te wachten weet ik nog en ik zal dus geen lichamelijk contact zoeken met een van mijn eigen leerlingen nu.

Een arm om een leerling slaan is soms idd wat te ver... maar een vriendelijk aai over de bol van kinderen van 6/7 jaar vind ik wel iest 'warms' en onschuldigs. Maar ik begrijp je terughoudendheid.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:03

ShirleyA schreef:
Onyx88, praat je nu tegen Nimu of tegen mij?
En nee ik zoek helemaal niemand om eens even te gaan zieken dat is nl niet mijn stijl! Past miss beter bij jou? Ik ben daar iets te volwassen voor. Het verschil tussen in jouw profiel te kijken en t over mijn zoontje hebben is dit: mijn zoontje is niet op Bokt, hij post hier niet, jij wel, jij hebt je profiel toch opgesteld en daar kan iedereen in kijken of spieken zolas jij t wil noemen....
En je zegt niet dat je niet v negermuziek houdt je schrijft " negermuziek komt er niet in'..... dat is toch iets heel anders. vind je zelf ook niet?
Verder vind ik dit niet ontoppic, dus graag weer over t onderwerp en probeer persoonlijke aanvallen achterwegen te laten. Dus laat mijn zoontje er verder buiten!

@ Shirley, Jij vindt het wat voor mij om onvolwassen te reageren? Jij schrijft zelf nog MSN-taal of in ieder geval met heel erg veel spelfouten! Volgens mij mag jij terug de schoolbanken in. Al is het alleen maar om te zien hoe de kinderen/leerlingen/studenten/deelnemers tegenwoordig zijn. Toen jij nog op school zat, ik denk 20 jaar geleden, waren de leerlingen vast heel anders. En over je zoontje, dat is niet op hem gericht. Maar op jou, jouw opvoeding en gedrag daaromheen. Maar ik vind het een goed idee om het hier verder bij te laten en verder te gaan op het onderwerp.

Ik vind het overigens goed om zeer terughoudend te zijn wat betreft lichamelijk contact met leerlingen. Veel leerlingen vinden dat vervelend. Daarnaast zullen de leerlingen die het wel prettig vinden er niet specifiek om vragen of erom rouwen dat 'de leraar vandaag niet aan mij heeft gezeten.' Ik moet wel zeggen dat het er een beetje ziek staat maar we weten allemaal dat het hier over een arm omslaan en/of een aai over de bol gaat. Bij ons besteden ze geen aandacht aan het omgaan met lichamelijk contact. Ik hoop dat er misschien nog lessen aan gewijd worden. Ik ben wel nieuwsgierig of hier onderzoeken aan gewijd zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:05

ShirleyA schreef:
Goof schreef:
Op de eerste school waar ik les ging geven, werd me nadrukkelijk verteld onze leerlingen met geen vinger aan te raken al was het goed bedoeld. Puur omdat het overgrote deel buitenlands was en het niet zou kunnen waarderen, daarbij als het ze niet aanstond kon je nog een aanklacht aan je broek krijgen ook.
Op de school waar ik nu werk zie ik wel dat docenten en leerlingen een stuk persoonlijker met elkaar omgaan en zie ik ook wel handen op schouders of armen om leerlingen heen (al dan niet voor een dolletje) en dat levert absoluut geen problemen op zolang een leerlingen dat zelf aangeeft.
Zelf blijf ik op mijn hoede, ik zat er als leerling zelf ook niet op te wachten weet ik nog en ik zal dus geen lichamelijk contact zoeken met een van mijn eigen leerlingen nu.

Een arm om een leerling slaan is soms idd wat te ver... maar een vriendelijk aai over de bol van kinderen van 6/7 jaar vind ik wel iest 'warms' en onschuldigs. Maar ik begrijp je terughoudendheid.

Ja, absoluut ja! geef ik je helemaal gelijk in!
De school waarover ik het had, is een vmbo school, waar de mentaliteit van de leerlingen iets anders is dan die van lagere school kinderen die nog wel eens " warmte" bij je komen zoeken.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:23

Onyx88 Wil je nu eens ophouden met det zeuren tegen mij want ik ben er echt klaar mee!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:58

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier ontopic blijven? Als je vindt dat iemand zich niet aan de Boktregels houdt, kan je nog altijd TeM'en, daar hoeft het topic niet onder te lijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:40

Ik vind dat die man het verdient heeft om geschorst te worden, je hoort leerlingen niet fysiek pijn te doen. Ik heb heel lang in [plaats] gewoond en de KSG staat heel negatief bekend, de verhalen die ik erover heb gehoord.. Het verbaasd me dan ook niets dat dit incident is gebeurd op de KSG.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:03

Ik vind wel dat die man gestraft moet worden. Dan zien de kinderen ook meteen dat geweld gebruiken dus geen goed ding is, want de leraar heeft er ook straf voor gekregen.
Daarentegen heeft hij wel meteen berouw getoond en dat is ook iets. Ik denk dat er hier best veel mensen zijn die nu nooit meer op een middelbare school komen, maar er lopen er echt een stel bijdehande, irritante, brutale apen tussen. Dat je dan een keer uit je slof schiet, kan echt gebeurden. Die man is ook maar een mens en kan ook fouten maken. Daarnaast weet je niet hoe die schop is gegaan, misschien was het meer tegen zijn achterwerk van 'hup opstaan' en nog niet eens zo heel hard.

Dus ik vind sommige mensen wel erg kort door de bocht gaan en zich echt niet inleven in die situatie. Als je bedenkt dat het op veel scholen bijna een normale zaak is om krijtjes naar leraren te gooien, een grote mond op te zetten en weet ik het. Dan kan ik heel goed begrijpen dat die man het even echt niet meer zag zitten en dus de fout inging. Hij had ook meteen daarna berouw, dus dat geeft wel aan dat het echt een fout was en niet iets wat hij snel weer zal doen. Zoals ik al zei: een straf vind ik wel gepast, bijv. een paar weken schorsen, ook voor de leerlingen zodat ze zien dat de leraar niet met zoiets wegkomt. Maar drie maanden oid vind ik dan wel weer veel...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:05

Citaat:
Als je bedenkt dat het op veel scholen bijna een normale zaak is om krijtjes naar leraren te gooien, een grote mond op te zetten en weet ik het.

Juist ja.... Verward

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:07

bij ons op school heeft er ook een leraar een leerling geslagen. die was er gewoon de volgende dag nog Nagelbijten / Gniffelen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:46

Goof schreef:
Citaat:
Als je bedenkt dat het op veel scholen bijna een normale zaak is om krijtjes naar leraren te gooien, een grote mond op te zetten en weet ik het.

Juist ja.... Verward

Ja echt serieus... Bij ons op school gebeurt dat al, en dat is een havo/vwo school. De vmbo locatie is vele malen erger, en daar lopen dus geregeld leraren huilend de klas uit etc. En mijn school staat hoog aangeschreven Clown

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:13

Hij had berouw... dus is t minder erg? Ach de bajes zit vol mensen met berouw.... Spijt komt altijd NA de zonde, dus altijd te laat. Die schop heeft ie al gegeven dus maakt niet meer uit of hij berouw heeft of niet. Het gaat er om dat hij nooit had mogen schoppen. Hoe lastig leerlingen ook kunnen zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:23

ShirleyA: ik vind dat er wel degelijk verschil is tussen iemand die berouw toont en iemand die eigenlijk vindt dat 'ie niet zoveel fout heeft gedaan en dat de rest van de wereld gewoon overdrijft. (En die zitten er ook heel veel in de bajes!)
Berouw is wel een goed startpunt om te verbeteren - en ja, voor mij zou het veel minder erg zijn als iemand toegeeft een stomme fout te hebben gemaakt, dan als iemand vindt dat hij gewoon gelijk had.

Maar ik ben het met je eens dat berouw niet genoeg reden is om te zeggen, oh, ok, dan is alles nu verder goed en doen we net alsof er niets gebeurd is.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:26

Genee schreef:
Ramonalover schreef:
Onze meester van geschiedenis schopt altijd tegen je tafel aan heel hard dat die in je buik schiet Boos! ook echt een banketstaaf

Ik noem dit echt sterke verhaaltjes hoor.. Leerlingen kunnen alles zó overdrijven. Een ging lerares had een keer een heel irritant kind uit mijn klas bij de les willen halen, door voor haar gezicht langs te wapperen, maar dat kind draaide zich om en 'pets'. Door de school ging dat "Janneke haar leerlingen mishandelde". Jezus Scheve mond

Dat is helemaal niet gelogen Boos!
Het is echt waar !!!
Die vent zit altijd te zeiken van nu je kop dicht of ik ga geweld gebruiken
oke het komt ook omdat onze klas heel erg druk en vervelend is maar ja Clown

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:14

Shadow0 schreef:
ShirleyA: ik vind dat er wel degelijk verschil is tussen iemand die berouw toont en iemand die eigenlijk vindt dat 'ie niet zoveel fout heeft gedaan en dat de rest van de wereld gewoon overdrijft. (En die zitten er ook heel veel in de bajes!)
Berouw is wel een goed startpunt om te verbeteren - en ja, voor mij zou het veel minder erg zijn als iemand toegeeft een stomme fout te hebben gemaakt, dan als iemand vindt dat hij gewoon gelijk had.

Maar ik ben het met je eens dat berouw niet genoeg reden is om te zeggen, oh, ok, dan is alles nu verder goed en doen we net alsof er niets gebeurd is.

Dat bedoelde ik er ook mee aan te geven. Ja helaas zitten er genoeg mensen vast die geen spijt hebben. En natuurlijk is het goed dat deze man spijt heeft v t schoppen en dat hij inziet dat zijn gedrag écht niet kan. Maar naast zijn spijt is een straf in deze wel op zijn plaats, zoals nu ook gebeurd.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:54

Citaat:
nu je kop dicht of ik ga geweld gebruiken

Ramonalover, dit lijkt mij toch wel een beetje onwaarschijnlijk. Het klinkt ook gewoon knullig. Sowieso zou ik het niemand zo horen zeggen, haha, laat staan een leraar.