Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland won

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:28

Ik ben uit Nederland en zal er nooit meer willen wonen. Ik denk dat TS een aantal dingen doorheeft, die anderen niet kunnen of willen zien.
Ik woon hier niet in een kasteel, maar in een piepklein oud huisje, en heb net iets meer dat minimumloon hier (dat is 375 ofzo). Maar ben hier gelukkiger en heb minder last van mijn ziektes dan in Nederland.

Elk land heeft wel wat, maar het land wordt vooral gemaakt door de inwoners en de regering. Nu geloof ik dat jullie regering de laatste jaren er een beetje en potje van maakt. Verder is het dichtbevolkt en de bewoners worden met de dag brutaler, egoïstischer en onbeleefder, en de taal handhaven blijkt ook een grote opgave.
Enfin, verbeter je land en begin bij jezelf.

Ik vind het onzin om boos op TS te reageren of op spelling te wijzen zonder ook inhoudelijk op haar post in te gaan. Je kunt gewoon je menig geven. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn of te worden, ieder heeft zo zijn eigen meningen over het land, omdat je van eigen ervaringen uitgaat. Mensen die lang uit Neerland zijn, denken soms heel ander over Nederland dan mensen die er wonen.

Zo klagen mensen in andere landen steen en been over hun eigen land en willen ze bv graag in Nederland wonen. Het is maar net wat je wenst en waar je naar kijkt en in hoeverre wetten en regels je belemmeren.

Iemand die graag wil studeren of snel rijk wil worden, wil in een ander land wonen dan iemand die bv paarden wil fokken of iemand die van eigen tuin wil kunnen leven.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:32

Wie kan er beter over een land oordelen, de inwoners of mensen die er weg zijn?
(dit is een retorische vraag Haha! ) Denk dat beide zijdes enigszins verblind zijn. De mensne die geemigreerd zijn, zijn dat ongetwijfeld voor belangrijke redenen (anders zou je wel terug gaan Knipoog ) en de mensen die in NL blijven blijven voor voor hen belangrijker redenen.

Wat ik WEL belangrijk vind in het verhaal is dat je je redenen argumenteert. En TS mist daar een stukje (en niet zo'n kleintje ook).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:48

Niet iedereen heeft het vermogen om goed onder woorden te brengen wat ze voelen of vinden.
En sommigen beginnen een topic uit een bepaalde boosheid of frustratie en dan is het helemaal lastig voor ze om een goed beargumenteerde post te vormen.
Maar de boodschap is duidelijk (ze vindt dat Nederland niet deugt en een ander land beter is) en daar kunnen we gewoon op in gaan.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:18

Vooruit:
- als we met zijn allen naar Frankrijk zouden verhuizen zouden prijzen daar flink omhoog gaan
- belasting is iets wat geheven wordt waar je ook profijt van hebt (denk: overheidsbescherming op verschillende zaken)
- de belasting in andere landen is misschien lager maar dit betekent niet per definitie meer welvaart; inkomens kunnen namelijk ook een stuk lager liggen en lagere belastingen betekenen soms ook lager welzijn (minder bescherming voor de zwakken)
- je reden over geld investeren in andere landen: zie andere topic net gestart.

Eigenlijk is mijn algehele gedachte bij TS dat ze misschien iets meer moet nadenken waarOM dat soort zaken zo zijn... en daarbij denk ik dat je als 14 jarige nog weinig te maken hebt met belasting ed en een beeld vormen daarover wat moeilijker is..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 01:57

Moderatoropmerking:
Ik zal mezelf voor de slechte lezers onder ons nog maar een keer herhalen, dit topic gaat niet over TS en ook niet over haar schrijfstijl. Dit topic gaat over de voor- en nadelen van emigreren. Dus is het de bedoeling dat daar op gereageerd wordt ipv het persoonlijk richting TS te trekken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:22

Tja, ik kan me eigenlijk wel wat voorstellen bij de TS. Goed, ze is te jong om belasting o.i.d te betalen, maar ze mag er toch wel een mening over hebben?
Ik zit er ook stevig over te denken om NL te verlaten, ben het hier goed zat. Ja, ik weet in wat voor zwaar luxe positie ik verkeer, en dat miljoenen mensen er alles voor over zouden hebben om in mijn schoenen te staan. Maar betekent dat dan ook dat ik niet meer verder mag kijken dan NL, waar ik knettergestoord wordt?
Ik ben van plan om richting Ierland/Schotland te trekken, met dat doel voor ogen ga ik daar ook een paar maanden studeren, om te kijken of ik kan settelen, ik het niet rooskleuriger heb voorgesteld en of ik dat NL waar ik knettergestoord word wel kan missen Knipoog

Maar om de TS nou zo af te branden omdat ze een ideaal voor ogen heeft? Het komt misschien wat ongelukkig over, maar kom op hé..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:24

Ik denk dat het sowieso niet verkeerd is om een tijdje in het buitenland te vertoeven als die mogelijkheid er is. Het zorgt ervoor dat je met een opgefrist beeld naar je geboorteland kijkt en daardoor gewoontes/regels beter kunt inschatten, negatief of positief. Nu is alles maar zo vanzelfsprekend en lijkt het gras elders groener of juist verdord.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:26

Zeker, dat ben ik met je eens. Maar ik moet zeggen dat toen ik een maand in Schotland geweest was, m'n ouders me terug hebben moeten sleuren naar NL Bloos Met Ierland had ik dat weer minder, Ierland wordt in zeer snelle mate verpest door de overspannen economie die daar heerst. Natuur rond Dublin is al net zo erg als hier in NL, wasmachine's in klaterbeekjes in de bergen, uitgebrande auto's in veenvelden, troep troep troep.
Maar toch.. Ierland.. Lovers

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:29

Schotland heeft op mij ook een erge aantrekkingskracht. Erheen gaan gaat alleen als vakantiebestemming. Wij zijn hier al teveel gebonden door 'maatschappelijke verplichtingen'. Als je de kans krijgt om er heen te gaan, doen! Naar alle landen eigenlijk, het is zo'n aanvulling op je kijk op de wereld.
Laatst bijgewerkt door Ann op 24-01-07 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:31

Ja als het allemaal goed gaat dus voor een paar maanden studie (Aberdeen) of Ierland (Maynooth of Galway).
Ik ben verplichtingen vrij, m'n ouders vinden het best, wil wel eerst m'n studie hier afmaken. Maar dan, als ik eenmaal alles klaar heb... dan pak ik m'n koffertje, laad m'n paard in en tabee!
Moet het natuurlijk wel bevallen he, die paar maanden in Schotland/Ierland Zij zijn groot en ik is klein! Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:39

Nederland is best oke, als er maar geen Nederlanders wonen, een achterbaks volkje is het. Maar gelukkig woon ik niet in een land waar iedereen corrupt is, dan ben je je leven niet zeker, dan is het hier maar kinderspel, maar onze mentaliteit ... Misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:40

Ann schreef:
Ik denk dat het sowieso niet verkeerd is om een tijdje in het buitenland te vertoeven als die mogelijkheid er is. Het zorgt ervoor dat je met een opgefrist beeld naar je geboorteland kijkt en daardoor gewoontes/regels beter kunt inschatten, negatief of positief. Nu is alles maar zo vanzelfsprekend en lijkt het gras elders groener of juist verdord.

Klopt, ben in het buitenland geweest voor 1 jaar, nu zie ik nog meer hoe onbeschoft en onbehouden Nederlanders zijn, die jaloesie ook!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:22

ik heb de beginpost gelezen, en moest wel een beetje lachen, er worden hier namelijk conclusie's getrokken die ver bezijden de waarheid zijn.
ik woon in frankrijk, en het is hier net zo duur zo niet duurder als in nederland.
ook zit het belastingstelsel heel anders in elkaar [niet dat ik daar kaas van gegeten heb hoor], maar je betaald hier stukken meer.
als [beginnend] zelfstandig ondernemer hoef je hier ook niet op enige steun te rekenen, dan ga je vooral betalen, bijvoorbeeld voor 'de mensen die met pensioen zijn' *boem* hoest maar even 400 euries op.
hier is het ook totaal niet prettig om tot de middenklasse te behoren, je moet hier ofwel heel veel geld weten te maken of zo min mogelijk, de middenmoot valt overal buiten, maar de mensen die niets hebben worden overal in gesteund.
dit wordt dus opgehoest door de middenklasse mensen, die dat met pijn en moeite doen, en de rijke mensen voor wie dat niet zo heel erg is.
waarom ik ook erg moest lachen is dat ik hier met hetzelfde beeld naartoe verhuist ben, ik dacht ik wil buiten wonen, echt buiten met mijn poownies naast de deur, dat kost vast veel minder in frankrijk als in nederland.
grap is dat ik hier dus ook iets heb gevonden voor bijna niets [72 € per maand, groot huis aan de rand van het bos, naast een echt kasteel met een weiland van zo'n anderhalve hectare en een stal, gratis water] maar dat ik er later achter kwam toen ik wat mensen leerde kennen dat dat wel heel bijzonder is, de prijzen zijn hier nagenoeg hetzelfde als in nederland.
alles wat ik aan huurprijzen zie is stúkken hoger, zo'n 3, 4, 500 euro voor zoiets als ik heb.
en veel werk is er niet als je niet in of vlakbij de stad woont [wat ik niet wil] dus zie het dán nog maar eens rond te breien....
ik heb dus met mijn naieve blonde hoofd enorme mazzel gehad, maar ca c'est quand meme pas évident Tong uitsteken
ik ben nou eenmaal een zondagskind, dus ik mazzel me meestal overal doorheen.
ik wens je [iedereen] net zoveel geluk als ik gehad heb!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:54

ca c'est quand meme pas évident

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:54

oeps, foutje van de bakker

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:49

ik ben trots dat ik i nederland woon.Een land waar je het goed heb.Waar je nooit aan de grond hoeft te zitten.Een land dat zo klein is en tochin europa zoveel betekent. Haha! ik hou van Nederland Haha!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:40

Ik kan me de ergernissen van de TS goed voorstellen. Ja
Ik kan zelf ook niet wachten tot ik mijn studie afgerond heb en hier weg kan, bah, wat een lelijk land is dit.
Snap echter ook de reacties van anderen dat veel Nederlanders niet beseffen hoe goed ze het hebben (en dan met name qua economie/financiële situatie).
Denk dat het vooral een kwestie is van prioriteiten.
De een zit liever met wat minder geld in een klein huisje met mooi uitzicht, de ander liever in (lelijk) Nederland in een groot luxe huis.
Persoonlijke smaak lijkt mij. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:41

valerm schreef:
ik ben trots dat ik i nederland woon.Een land waar je het goed heb.Waar je nooit aan de grond hoeft te zitten.Een land dat zo klein is en tochin europa zoveel betekent. Haha!

Wil je me de betekenis van het land uitleggen? Hier in Portugal weet men nl niet waar het ligt, hoe groot het is, welke taal men spreekt en wat het belangrijkste export product is. Het enige dat ze kennen is Endemol, en dat linken ze niet eens aan Nederland. Clown

Vergeet ik nog te melden dat op paardengebied ze wel vinden dat of hyperflexion geweldig is, of afschuwelijk, maar ze linken dát in elk geval wel aan Nederland, en verotte paarden (ocd en the likes) ook.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 25-01-07 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:42

Luxx; wat een heerlijke verhelderende bijdragen Lachen

Wonen in een kasteel? [laat me niet lachen] Alsof dat in Frankrijk voor iedereen is weggelegd. Zeker het nieuws gemist van de rellen in Parijs?

Verder zou ik van TS wel eens willen weten of ze ooit al wel eens gewerkt heeft voor haar centjes. Uit het profiel op te maken geniet TS nu al aardig wat luxe. Het zou wel eens goed zijn om te ondervinden wat je er voor moet doen om €1000,- van je zelf verdiende loon over te houden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:45

We zouden het NIET OVER TS hebben (zie mod waarschuwingen tot 2x aan toe)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:13

Toch is het wel degelijk belangrijk voor het onderwerp waar je vandaan praat.... Jij woont in Portugal, bovenstaande bokker uit Frankrijk - is toch belangrijke achtergrond voor je verhaal? Same voor TS. Alleen is de indruk die zij maakt misschien iets mnder positief voor de discussie Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:28

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar... Ik dacht ook altijd ik wil echt in een ander land wonen etc. Ik had ook een hekel aan Nederland.

Nu woon ik in Turkije en dan zie je echt wel hoe goed je het hebt in Nederland.
Als je hier geen geld hebt heb je geen geld. Ben je dan ziek heb je pech.
Zonder geld heb je niets. Geen eten, niets.
Dus heb je even geen werk, is er geen uitkering die je weer even uit de brand helpt.
Nouja dat is maar 1 van de vele dingetjes.

Wil niet zeggen dat ik hier niet gelukkig ben. Anders was ik wel weer terug in Nederland geweest. Haha!

Maar het is erg makkelijk om te zeggen "ik zou zo graag verhuizen naar een ander land" maar het is allemaal niet zo makkelijk.
Hoe vaak ik wel niet geschreeuwt heb dat ik weer terug ga...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:21

Nathalie schreef:
Maar het is erg makkelijk om te zeggen "ik zou zo graag verhuizen naar een ander land" maar het is allemaal niet zo makkelijk.
Hoe vaak ik wel niet geschreeuwt heb dat ik weer terug ga...

dan denk ik dat turkije wel héél andere koffie is als bijvoorbeeld frankrijk, ik ben meer dan gelukkig, ik ben hier een veel betere ik dan ik ooit geweest ben en ik geniet van de hoge kwaliteit van leven [eten/drinken], de rust en de schoonheid van dit prachtige altijd groene berglandschap [ik woon in de 'massief central'].
en ik heb dus ook nog nóóit geschreeuwt dat ik weer terug ga, ik zit hier helemaal goed.
als het weer een beetje wil rijdt ik zondagnacht voor het eerst in drie jaar weer eens naar nederland, maar de enige reden dat ik dat wil is omdat ik sinds drie maanden een heel lief vriendje heb, en die wil ik mijn familie en vrienden voorstellen en wat fijne hollandse dingen laten zien [sauna!!!!] en dan heel rap weer terug.
zonder die reden had het nog wel eens een behoorlijk tijdje kunnen duren voor ik mijn thuisland weer zou zien, want missen doe ik het totaal niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:27

Hier nog iemand die het spuugzat is in nl. Tuurlijk alles is prima geregeld, maar ik word erg bang van de heersende mentaliteit onder de mensen. Nog even studie afmaken en ook ik ben weg hier!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:45

Waar ga je heen, Caira? En waarom juist daarheen?
Ik ben best wel nieuwsgierig waarom mensen voor een bepaald land kiezen. Lachen