capopjekop schreef:Ik vind sommige een beetje overdreven reageren. Wat maakt het uit als ze een dood schaap vervoeren in de auto. Oke ziet er niet prettig uit maar het schaap merkt dat echt niet meer.
Als mijn buren een schaap in hun huis hangen, moeten ze dat zelf weten. Vind ik ook niet zielig. Ben wel met jullie eens dat het wel uit het zicht moet hangen, je moet er niet ongewilt van mee kunnen genieten.
Maar een vraagje he want daar twijfel ik over namelijk. De keel wordt toch doorgesneden zodat het dier doodbloed. Maar is het dan levend? Want dat heb ik altijd gedacht en dat vind ik dus het hele rotte aan hetgebeuren. In het slachthuis zal het er ook allemaal wel minder aan toe gaan maar is het dier wel in een keer dood.
Ja de keel word doorgesneden als ze levend zijn, maar de zenuwen worden ook gelijk doorgesneden, dus er kunnen geen signalen meer naar de hersenen toe gestuurd worden, waardoor ze ook geen pijn voelen.
Enigste wat die dieren voelen is een beetje stress voordat ze worden geslacht, maar voor de rest hebben die dieren een goed leven gehad. Niet opgesloten in een klein stalletje ofzo, als ze geen goed leven hadden, is het vlees ook niet halal.