Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vandemariene

Re: Verjagen inbreker met stuk hout mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:13

Deze man heeft het zeker niet goed gedaan!!! Hij had ze alledrie zo hard moeten slaan dat ze knock out waren en in de auto moeten laden en een paar straten verder er uit moeten gooien... jemig dat is vervelend dat ze een auto ongeluk hebben gehad! Dit5 is het risico van het vak! Dit is meschien heel erg hard maar heeft NIEMAND het recht om aan andermans dingen tekomen zonder uitdrukkelijke toestemming!!!

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:15

vandemariene schreef:
Deze man heeft het zeker niet goed gedaan!!! Hij had ze alledrie zo hard moeten slaan dat ze knock out waren en in de auto moeten laden en een paar straten verder er uit moeten gooien... jemig dat is vervelend dat ze een auto ongeluk hebben gehad! Dit5 is het risico van het vak! Dit is meschien heel erg hard maar heeft NIEMAND het recht om aan andermans dingen tekomen zonder uitdrukkelijke toestemming!!!

Huilen Huilen Huilen Huilen Sorry hoor.
Maar als we over rechten beginnen. Heeft ook niemand het recht om voor eigen rechter te spelen. Ook heeft niemand het recht iemand anders in elkaar te beuken.
Daar hebben we rechters en politie voor namelijk.

En niet maar maar-en, het is gewoon zo Tong uitsteken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:18

vandemariene schreef:

En dan vraagt men zich maar af waar het toch heen gaat met Nederland... Als ik een groot deel van de reacties in dit topic zie dan wordt me een hoop duidelijk.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:28

Misser schreef:
vandemariene schreef:

En dan vraagt men zich maar af waar het toch heen gaat met Nederland... Als ik een groot deel van de reacties in dit topic zie dan wordt me een hoop duidelijk.
hey, een beschaafd persoon in dit topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:13

Dus als jij een inbreker beneden hoort ga jij ze vriendelijk verzoeken weg te gaan, zonder iets in je hand te nemen ter verdediging? Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:17

Daar gaat het in dit geval niet om... Een inbreker in je eigen huis of inbrekers (buiten) het huis van de buren achterna gaan, is toch wel een verschil.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:31

Misser schreef:
Daar gaat het in dit geval niet om... Een inbreker in je eigen huis of inbrekers (buiten) het huis van de buren achterna gaan, is toch wel een verschil.

Tuurlijk. Je doet niks, is immers toch maar bij de buurman.
Als die inbrekers dat door hebben komen ze wel terug hoor!

Die man heeft pas geslagen toen zij hem hadden ingesloten. Misschien was zijn plan om hen te laten schrikken ipv hen te slaan. Echter voelde hij zich bedrijgd en heeft zich verdedigd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:17

Noodweer kan je alleen beroep op doen als het wederrechterlijk is en dat is het in dit geval gewoon ECHT NIET geweest. Die man had er gewoon niet heen moeten gaan, klaar, politie bellen had volgens het recht gemoeten.
Als hij die gasten in zn eigen huis had en stel hij was boven en zij beneden had hij zelfs de politie moeten bellen, pas op het moment dat hij aangevalle werd, dan pas is het zelfverdediging..altijd weglopen uit een situatie indien mogelijk.
Snap die man wel hoor, daar niet van, maar zo werkt het gewoon niet.
Herinnert iemand zich het topic nog over ee vader en zn dochter die aangerand was of poging tot? Die vader heeft die jongen gegrepen, niets aangedaan, maar overgedragen aan de poltie, hij had gehandeld in de wet en hoe krom ook, zo moet het..som erg jammer ja, maar het is niet anders.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:56

Maar die 3 jongens pak je niet ff bij de kraag.

Ik begrijp de wet wel, maar vind het vaak erg in voordeel van de crimineel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:33

Het verhaal is heel simpel, eigen rechter spelen mag niet. En ik denk dat iedereen die even verder denkt daar alleen maar blij mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:36

superwoman schreef:
Maar die 3 jongens pak je niet ff bij de kraag.

Ik begrijp de wet wel, maar vind het vaak erg in voordeel van de crimineel.

Besef je goed dat jij het voorrecht hebt dat je in een land woont waar een goed functionerend procesrecht is. Waar je onschuldig bent tot je schuld is bewezen en waar je niet zonder enige vorm van proces in de cel gegooid kunt worden.

Er zijn er meer in de wereld die dat allemaal niet hebben namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:52

Helemaal mee eens Zep!

MAAR

Als ik hier snacht wakker wordt van gestommel beneden, ga ik echt mijn huis niet leeg laten roven, ik pak mijn pepperspray en een riem of whatever ik zo gauw vind, ga echt niet zonder iets naar beneden. Tuig hoort niet in mijn huis! Dus schuld bewezen Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:56

Tsss. de wereld van tegenwoordig

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:41

Citaat:
Rezee trof de dieven dit jaar midden in de nacht aan toen ze bij zijn buren naar binnen wilden gaan. Gewapend met een stuk hout zocht hij de confrontatie met het drietal. Toen ze hem in een steeg insloten, haalde hij uit.

Mijn conclusie:

1) De dieven kwamen niet bij hem, maar bij de buren
2) De dieven waren nog niet binnen, ze wilden naar binnen gaan. Ik neem aan dat daar voldoende grond voor is, want gedachten lezen lijkt me wat moeilijk. er staat hier dus niet dat er een strafbaar feit gepleegd is. Willen is iets anders dan doen. Dieven is dus feitelijk een subjectief woord, aangezien er nog niks gestolen was?
3) Rezee zocht de confrontatie. Dat betekent dat hij het geweld begon.
4) Ze sloten hem in een steeg in. Dat betekent dus dat er wel degelijk een tegenaanval is ingezet, waarna sprake is van zelfverdediging.

In ieder geval is dit voor mij helemaal geen duidelijke zaak. Op punt 4 gaat de uitspraak van de rechter nogal mank, maar daarvoor zit er ook wel ergens iets fout met degene die de stok vasthield.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:21

Zep, op punt 2 zijn ze nog bezig met voorbereidingswerkzaamheden, daar kan je niet op berrecht worden nog, dus ik hoop dat er net iets meer al is geweest waarop de inbrekers niet vrij uit gaan..