Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:57

We moeten in heel nederland 1 streep trekken.

ik heb niet alles gelezen, maar tot hoever ik het nu snap is dat sommige mensen vinden dat ze veels te ver gaat.
Ze kan mensen breken, maar toch iemand moet het doen.

Als je geen reden heb om in NL te wonen en je hebt geen vergunning om hier te blijven moet je weg,
als je een vergunning hebt, dan kan je blijven.

Als ze met dit 'proces' eerder waren begonnen, hoefden ze nu niet illegale mensen van hun vrienden en familie te scheiden, gewoon 1 streep trekken lijkt mij het beste...

wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:58

jacimatho schreef:

Sterker nog, in tientallen gevallen heeft ze zelfs gemeld aan de overheid in het betreffende land dat ze eraan kwamen en werden deze mensen direct vanuit het vliegtuig opgepakt.
Enkelen zijn ge-executeerd en velen "verdwenen.."

Ze heeft daar haar schouders over opgehaald en vond het een aanvaardbaar risico.
Overigens heeft ze zich toen wel in honderd bochten moeten wringen voor de kamervragen hierover en meldde ze dat ze echt dacht dat er niets zou gebeuren. Blond
Tja...als het haar uitkomt kan ze zich erg dom voordoen.

Ze is op kruistocht en vindt dat het doel de middelen heiligt.....wat het ook kost.

Nou inderdaad, ze was die keren wel heel blond.........

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:58

Myfairytale schreef:
Mas schreef:
Ik sta he-le-maal achter Rita,
heb ook op haar gestemd bij de verkiezingen.
Heerlijk iemand die eindelijk eens lekker consequent is in het uitzetten
en die zich ook aan het vooraf aangekondigde beleid houdt en niet gaat lopen draaikonten.
Ze heeft gelijk als ze zegt dat je óf iedereen óf niemand uit moet zetten.
We hebben zelf al genoeg problemen in Nederland op te lossen zonder het leed van mensen uit een ander land
er ook nog eens bovenop te nemen.
Politieke vluchtelingen die gevaar lopen? Oké
Maar gelukszoekers/criminelen/mensen die weigeren zich aan te passen? Doei!

Zo, dit is tenmimste een goed uitspraak waar ik volledig achter sta. OK dan!
Heb dan wel net niet op haar gestemd, maar op Wilders, maar ik twijfelde wel erg.

Dit IS een probleem van Nederland!!!!!!!!!!!
Maar het beleid van Rita is hiervoor niet de oplossing.

Ik zal straks wat quotes posten van een jongen die de dupe is van dit beleid.

Persoonlijk vind ik dat Rita best een streng beleid mag voeren. Maar alsjeblieft.. laat de IND dan ook zijn werk goed doen. Het systeem werkt slecht. Gegevens worden foutief ingevuld met alle gevolgen van dien (tuurlijk, niet altijd.. maar het gebeurd wel)
Alle fouten die gemaakt worden worden door Rita naar de IND geschoven en het IND schuift ze naar Rita. Is DAT beleid voeren? Niet dus.
Als bij de IND allemaal mensen rondlopen als Faye.. tja, dan zijn alle asielzoekers al snel gelukzoekers.

De quotes bevestigen iig wel wat ik al eerder dag: de IND voert niet allen beleid, de IND haalt voornamelijk ook 'trucjes' uit wanneer hun beleid op iemand niet van toepassing blijkt!
en ze houden zich niet aan afspraken...
Laatst bijgewerkt door Bolxy op 13-12-06 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:59

Caira schreef:
Is dat zo Faye? heb jij je ooit verdiept in de beweegredenen van Hitler? Heb je je ooit afgevraagd waarom er zoveel mensen in meegingen?

Ik vind het uitzetten van uitgeprocedeerde asilezoekers (geen reden om te blijven, geen echte vluchteling) iets heel anders dan rassenhaat. Dus ja, ik vind het nogal een domme vergelijkking.

sarabande

Amnero schreef:
Mag ik hier even melden dat asielzoekers die nog geen verblijfsverguning of wat dan ook hebben NIET MOGEN werken??

Dan ben je verkeerd ingelicht want ze mogen een aantal dagen wel werken. Iemand moet toch de kosten betalen van de reis en andere zaken van een asielzoeker in Roosendaal die een advocaat toegewezen krijgt die in Leeuwarden woont (en zo heb ik nog een paar leuke voorbeelden van hoe de ambtenaren met deze mensen plegen om te gaan) het is te ziek voor woorden.

Anya

@jacimatho: helemaal eens.

Verder vraag ik me af hoeveel hier daadwerkelijk het debat hebben gezien gisteren.

Want dan was jullie opgevallen dat het niet een nieuwe motie m.b.t. een generaal pardon betrof, maar een motie de uitvoering van de wet tijdelijk op te schorten (dit gebeurt met enige regelmaat. Pakweg bij zomerhuisjes en permanente bewoning). Daarmee verandert de wet niet en had Verdonk gewoon binnen haar bevoegdheid kunnen opschorten. Heeft ze afgelopen week ook gedaan.

Toen Verdonk ZELFS niet 24 uur wilde opschorten, in afwachting van het vervolg van het debat en meldde dat er 's nachts al mensen op het vliegtuig zouden worden gezet, was ook de maat voor een partij als de Christenunie vol.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:02

Anya schreef:
@jacimatho: helemaal eens.

Verder vraag ik me af hoeveel hier daadwerkelijk het debat hebben gezien gisteren.

Want dan was jullie opgevallen dat het niet een nieuwe motie m.b.t. een generaal pardon betrof, maar een motie de uitvoering van de wet tijdelijk op te schorten (dit gebeurt met enige regelmaat. Pakweg bij zomerhuisjes en permanente bewoning). Daarmee verandert de wet niet en had Verdonk gewoon binnen haar bevoegdheid kunnen opschorten. Heeft ze afgelopen week ook gedaan.

Toen Verdonk ZELFS niet 24 uur wilde opschorten, in afwachting van het vervolg van het debat en meldde dat er 's nachts al mensen op het vliegtuig zouden worden gezet, was ook de maat voor een partij als de Christenunie vol.

Absoluut mee eens.
Hier ging dit topic wat mij betreft om.

Verdonk laat het demissionaire kabinet moedwillig opnieuw vallen met haar starre houding.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:03

Oe, ik heb nu het nieuws opstaan........ Hopelijk gaat Verdonk vandaag eruit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:04

Als er mensen zoals faye bij de IND rondlopen zijn asielzoekers al snel gelukszoekers. Hmmmmm.....

Ik heb er heel veel gefrustreerde medewerkers zien werken die hun werk goed wilden doen, maar gefrustreerd werden door de leugens van de aanvragers. En daar gaat veel tijd in zitten die ten koste gaat van de doorlooptijden, dus ook van echte vluchtelingen.

Als er meer mensen zoals faye zouden rondlopen zou er niks veranderen, medewerkers moeten zich aan de wetten en procedures houden, Als ik het voor het zeggen had ging lke asielzoeker er direct uit als er gelogen werd Haha!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:06

[quote="Dees
Verdonk laat het demissionaire kabinet moedwillig opnieuw vallen met haar starre houding.
[/quote]

Geloof dat het al wel duidelijk was dat dit demissionaire kabinet niet al te soepel zou gaan verlopen. En heb ook geen hoge verwachtingen van het aankomende kabinet.

De meningen over te grote zaken liggen te ver uit elkaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:10

chevax schreef:

Ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn, maar het zijn vast geen mensen die een hoop overlast bezorgen, stelen, en niet willen werken en maar een uitkering trekken.
(nogmaals, ik weet niet hoe oud ze zijn, miss hebben ze wel een pensioen, maar daar bedoelde ik bovenstaande niet mee natuurlijk)
En zij claimen vast niet dat ze en vluchteling zijn...
[/quote]

Waarom kun je van de ouders van een mede-Bokker wél een mild oordeel geven, terwijl je een grote groep over één kam scheert?
[/quote]

Lezen en je leest het verschil... zie je dat verschil dan echt niet?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:12

Netje schreef:
Myfairytale schreef:
Ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn, maar het zijn vast geen mensen die een hoop overlast bezorgen, stelen, en niet willen werken en maar een uitkering trekken.
(nogmaals, ik weet niet hoe oud ze zijn, miss hebben ze wel een pensioen, maar daar bedoelde ik bovenstaande niet mee natuurlijk)
En zij claimen vast niet dat ze en vluchteling zijn...

Aha Myfairytale: leuk beeld schets je over asielzoekers. In jou ogen zijn dat dus mensen die die een hoop overlast bezorgen, stelen, en niet willen werken en maar een uitkering trekken.

En dat terwijl er zoveel voorbeelden zijn van hardwerkende goed geïntegreerde 'toegelaten' asielzoekers. Beetje kort door de bocht weer, helaas !

Ja, dat is mijn beeld ervan ja, helaas wel.
En degenen die dat niet doen noem ik uitzonderingen... Haha!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:14

delerium schreef:
Wat ik hier veel lees is *jamaar ze zitten al zolang....* Is dat reden om ze nog langer in een stukje niemandsland te laten dolen? Het zou gewoon niet mogelijk moeten zijn dat ze er al zo lang zitten, maar dat is niet Rita's fout! Rita is volgens mij met een hele grote bezem sschoon schip aan het maken. Nog steeds de puinhopen die balkenellende eerder schiep aan het wegwerken. Doorgaan op de oude manier betekent doorgaan met het scheppen van ellende. Ik denk dat als we Rita nog even haar karwei af laten maken we straks een veel eerlijker en directer en duidelijker beleid hebben.

Goed verwoord!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:14

Anya schreef:

Precies, de vraag is niet moeten asielzoekers wel of niet uitgezet worden, maar wil je die mensen de kans geven om een paar weken hier af te wachten of de wet verandert.

Gezien de politieke verhoudingen is het namlijk wel te verwachten dat de wet gaat veranderen (doet er verder niet toe of je het er wel of niet mee-eens bent) Wil je dan de mensen die pech hebben een week voor het nieuwe beleid nog terugsturen en de gelukkigen die volgens planning 2 weken later uitgezet zouden worden laten blijven? Of wil je dat voor deze groep mensen gelijke regels gelden en hun verblijf niet afhankelijk is van geluk en pech en hoe snel er een nieuw kabinet gevormd wordt?

En natuurlijk ook de vraag kan een minister/kabinet zomaar zijn eigen plan trekken en daarbij de wens van de meerderheid negeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:15

Nou CDA is de grootste partij en niet voorstander van een generaal pardon, Dus de aanpassing van de wet lijkt me niet zo heel waarschijnlijk.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:18

ik heb het deels gevold , maar ik ben het met de meeste dingen die er gezegd zijn vannacht niet eens ,
rita verdonk is door het volk gekozen alhoewel mark rutte nu ook voor haar op komt lees ik
rita is gewoon meer recht door zee ze weet wat ze wilt en wil dit kostte wat kost doorzetten
prima maar op een andere manier kan ook ,
de mensen die gevlucht zijn voor oorlog enz en waar het nu weer veilig is kunnen terug vind ik
de mensen die hier komen om er financieel op vooruit te gaan moeten terug
de mensen die hier crimineel komen doen moeten al helemaal terug !
nederlandse mensen hebben het al vaak niet breed,laat ze eerst een de economie van nederlanders zelf bekijken en goed maken en zorgen dat het gelijke worden ipv elkaar maar de grond in trappen de ministers verdienen bakken met geld en een normale nederlander moet er krom voor liggen met een 40 urige werkweek bij wijze van
dan heb je de afgekeurde die een uitkering krijgen dat is ook niet veel ik ben er zelf ook een ik wil o zo graag werken maar qua gezondheid gaat dit nu nog niet maar nog een paar operaties en ik ga werken , waarom ? stomweg omdat je uitkering is 790 euro meer niet daar zou ja van moeten betalen je paarden de huur gas water electra de rest van de dieren die je hebt gemeentelijke belastingen , verzekeringen een mega hoge zorgtoeslag , eigenlijk zoveel vaste lasten dat ik ze neit eens op kan noemen ik heb het geluk dat ik een vriend heb die bij me woont er werkt! dus met twee inkomens kom je iets verder maar ik zie het al bij andere die redden het niet en zitten hun leven lang bij de ouders en als die komen te overlijden dan redden zij het ook vaak niet !

daar moet eerst het een en ander aan gedaan worden voor we besluiten andere mensen uit andere landen te helpen, kijk oorlog ok maar ik zie hier in nederland veel en veel meer criminaliteit de kop opsteken! en noem me een rasict of niet maar 9 van de 10 keer zijn het buitenlanders! in hun eigen land zijn de straffen zo zwaar en hier krijgen zr hooguit een jaar of 5 dus ja waarom zou je het niet doen ?
mijn ouders gaan nog wel eens op vakantie en de laatste keer marokko zei me moeder,
het was net of ik gewoon in nederland was er zijn net zoveel marokkanen als hier dan daar het grote verschil is daar zijn ze sociaal en heel aardig hier totaal niet.
er zitten ook heus goede bij doe wel willen werken of leren , maar er zitten meer rotte peren bij.

kijk hiernaast woont een armeens gezin die zijn gevlucht nu is het veilig maar ze zijn er nog steeds aardige mensen hoor zit geen kwaad in vader werkt moeder en kinderen hebben nog geen verblijfsvergunning nog een oudste zoon ook niet en die wil ook geen nederlands leren en vooral niet werken en de andere zoon die wil nederlands leren die wil graag werken en zijn ouders onderhouden ect .
maar ook voor hun hoeveel ik ze ook waardeer vind ik het tijd terug te keren zodra het veilig verklaard is

kortom rita heeft aan de enne kant echt gelijk in mijn mening opinie en aan de andere kant kan ze het misscien iets subtieler brengen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:18

Het CDA kan dan wel de grootste partij zijn, ze zullen toch een coalitie moeten worden met andere partijen om de vereiste meerderheid te halen. Dus zal het CDA ook water in de wijn moeten doen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:19

Ik zou wel eens willen zien hoe het nu echt in de praktijk gaat dus achter de schermen.
Hoe vaak mag men in beroep gaan. Hoeveel tijd gaat hier in zitten om te controleren of de papieren bijv. niet vervalst zijn.Hoeveel komen er eigenlijk zonder papieren het land in.
Minister Verdonk heeft de regels niet alleen gemaakt maar moet ze wel uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:20

Wedden dat de PvdA best bereid is om het generaal pardon te laten vallen? Haha!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:21

faye schreef:
Wedden dat de PvdA best bereid is om het generaal pardon te laten vallen? Haha!

En wat denk je van een SP dan??

De beste man met zijn ik kan nooit een coalitie vormen met een VVD of CDA en na het behalen van voldoende zetels huppakeee alles valt te overleggen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:22

faye schreef:
Nou CDA is de grootste partij en niet voorstander van een generaal pardon, Dus de aanpassing van de wet lijkt me niet zo heel waarschijnlijk.

Vergis je niet het is nl. al bekend dat er in de achterban van het CDA zeer veel personen zitten die ook dat Genaraal Pardon willen, Balkenende heeft zich klem laten zetten door Verdonk en de rest maar ja dat zal wel een onderdeel zijn geweest van de onderhandelingen toen het 2e kabinet Balkenende tot stand moest worden gebracht dus ik denk dat dit stuk is weggegven door Balkenende tijdens die onderhandelingen.

Grote kans dus dat dat Generaal Pardon er gaat en juist omdat CDA de grootste partij is en de VVD verlies heeft geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:23

Sp is ook links he, grote bekken, maar puntje bij paaltje Clown

Anoniem

Dees schreef:

Absoluut mee eens.
Hier ging dit topic wat mij betreft om.

Links is ook niet geheel fris bezig natuurlijk op het moment.

Het gaat totaal niet om deze uitspraken of wetten. Maar gewoon om te laten zien dat het een machtspelletje is en dat links nu weer macht heeft.

odetteke

Amnero schreef:

De beste man met zijn ik kan nooit een coalitie vormen met een VVD of CDA en na het behalen van voldoende zetels huppakeee alles valt te overleggen

Dan heb je niet goed opgelet.. dat is al lang van de baan, de verschillen zijn te groot Knipoog Maar dat is weer offtopic Bloos

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:24

odetteke schreef:
Amnero schreef:

Dan heb je niet goed opgelet.. dat is al lang van de baan, de verschillen zijn te groot Knipoog Maar dat is weer offtopic Bloos

Weet ik wel, maar even om het principe aan te tonen Knipoog