Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jacimatho schreef:
Sterker nog, in tientallen gevallen heeft ze zelfs gemeld aan de overheid in het betreffende land dat ze eraan kwamen en werden deze mensen direct vanuit het vliegtuig opgepakt.
Enkelen zijn ge-executeerd en velen "verdwenen.."
Ze heeft daar haar schouders over opgehaald en vond het een aanvaardbaar risico.
Overigens heeft ze zich toen wel in honderd bochten moeten wringen voor de kamervragen hierover en meldde ze dat ze echt dacht dat er niets zou gebeuren.![]()
Tja...als het haar uitkomt kan ze zich erg dom voordoen.
Ze is op kruistocht en vindt dat het doel de middelen heiligt.....wat het ook kost.
Myfairytale schreef:Mas schreef:Ik sta he-le-maal achter Rita,
heb ook op haar gestemd bij de verkiezingen.
Heerlijk iemand die eindelijk eens lekker consequent is in het uitzetten
en die zich ook aan het vooraf aangekondigde beleid houdt en niet gaat lopen draaikonten.
Ze heeft gelijk als ze zegt dat je óf iedereen óf niemand uit moet zetten.
We hebben zelf al genoeg problemen in Nederland op te lossen zonder het leed van mensen uit een ander land
er ook nog eens bovenop te nemen.Politieke vluchtelingen die gevaar lopen? Oké
Maar gelukszoekers/criminelen/mensen die weigeren zich aan te passen?
Zo, dit is tenmimste een goed uitspraak waar ik volledig achter sta.![]()
Heb dan wel net niet op haar gestemd, maar op Wilders, maar ik twijfelde wel erg.
Caira schreef:Is dat zo Faye? heb jij je ooit verdiept in de beweegredenen van Hitler? Heb je je ooit afgevraagd waarom er zoveel mensen in meegingen?
Amnero schreef:Mag ik hier even melden dat asielzoekers die nog geen verblijfsverguning of wat dan ook hebben NIET MOGEN werken??
Anya schreef:@jacimatho: helemaal eens.
Verder vraag ik me af hoeveel hier daadwerkelijk het debat hebben gezien gisteren.
Want dan was jullie opgevallen dat het niet een nieuwe motie m.b.t. een generaal pardon betrof, maar een motie de uitvoering van de wet tijdelijk op te schorten (dit gebeurt met enige regelmaat. Pakweg bij zomerhuisjes en permanente bewoning). Daarmee verandert de wet niet en had Verdonk gewoon binnen haar bevoegdheid kunnen opschorten. Heeft ze afgelopen week ook gedaan.
Toen Verdonk ZELFS niet 24 uur wilde opschorten, in afwachting van het vervolg van het debat en meldde dat er 's nachts al mensen op het vliegtuig zouden worden gezet, was ook de maat voor een partij als de Christenunie vol.
chevax schreef:
Netje schreef:Myfairytale schreef:Ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn, maar het zijn vast geen mensen die een hoop overlast bezorgen, stelen, en niet willen werken en maar een uitkering trekken.
(nogmaals, ik weet niet hoe oud ze zijn, miss hebben ze wel een pensioen, maar daar bedoelde ik bovenstaande niet mee natuurlijk)
En zij claimen vast niet dat ze en vluchteling zijn...
Aha Myfairytale: leuk beeld schets je over asielzoekers. In jou ogen zijn dat dus mensen die die een hoop overlast bezorgen, stelen, en niet willen werken en maar een uitkering trekken.
En dat terwijl er zoveel voorbeelden zijn van hardwerkende goed geïntegreerde 'toegelaten' asielzoekers. Beetje kort door de bocht weer, helaas !
delerium schreef:Wat ik hier veel lees is *jamaar ze zitten al zolang....* Is dat reden om ze nog langer in een stukje niemandsland te laten dolen? Het zou gewoon niet mogelijk moeten zijn dat ze er al zo lang zitten, maar dat is niet Rita's fout! Rita is volgens mij met een hele grote bezem sschoon schip aan het maken. Nog steeds de puinhopen die balkenellende eerder schiep aan het wegwerken. Doorgaan op de oude manier betekent doorgaan met het scheppen van ellende. Ik denk dat als we Rita nog even haar karwei af laten maken we straks een veel eerlijker en directer en duidelijker beleid hebben.
Anya schreef:Verder vraag ik me af hoeveel hier daadwerkelijk het debat hebben gezien gisteren.
Want dan was jullie opgevallen dat het niet een nieuwe motie m.b.t. een generaal pardon betrof, maar een motie de uitvoering van de wet tijdelijk op te schorten (dit gebeurt met enige regelmaat. Pakweg bij zomerhuisjes en permanente bewoning). Daarmee verandert de wet niet en had Verdonk gewoon binnen haar bevoegdheid kunnen opschorten. Heeft ze afgelopen week ook gedaan.
faye schreef:Wedden dat de PvdA best bereid is om het generaal pardon te laten vallen?
faye schreef:Nou CDA is de grootste partij en niet voorstander van een generaal pardon, Dus de aanpassing van de wet lijkt me niet zo heel waarschijnlijk.
Dees schreef:
Absoluut mee eens.
Hier ging dit topic wat mij betreft om.
Verdonk laat het demissionaire kabinet moedwillig opnieuw vallen met haar starre houding.
Amnero schreef:En wat denk je van een SP dan??
De beste man met zijn ik kan nooit een coalitie vormen met een VVD of CDA en na het behalen van voldoende zetels huppakeee alles valt te overleggen
odetteke schreef:Amnero schreef:En wat denk je van een SP dan??
De beste man met zijn ik kan nooit een coalitie vormen met een VVD of CDA en na het behalen van voldoende zetels huppakeee alles valt te overleggen
Dan heb je niet goed opgelet.. dat is al lang van de baan, de verschillen zijn te grootMaar dat is weer offtopic